Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
uzunov

Мнения и препоръки за Мерива Б

Recommended Posts

Здравейте, колеги

имам нужда от помощ относно Мерива Б, не съм запознат много с нея както и с Мерива А, така че ако някой има наблюдения относно модела, двигател и тн. ще ви бъда много благодарен!

Като цяло се двуума м/у Зафира Б и Мерива Б, но Мерива Б ми се вижда по модерна, предлага се като 2-ра употреба на по- малко км.

Ще очаквам хора с Мерива или мнение за нея да пишат :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Meriva B не е особено популярна в България, но е много сполучлива и без някакви характерни слабости. За мен най-подходящ двигател е 1.4 турбо бензин, независимо дали 120 или 140к.с. В по-мощния вариант дори има леко спортен характер :) Атмосферния 1.4 бензин е слаб и не го препоръчвам. 1.7 дизел във всичките му варианти също не е лош, но е по-подходящ, ако често пътуваш извън града. Има и 1.3 дизел, който е изключително икономичен - около 5/100 градско и около 4/100 извънградско, но също е малко тромав. Скоро беше попаднал в някаква класация на Top Gear за топ 10 на най-тромавите автомобили с турбо...

Предимствата на Zafira B пред Meriva B са по-просторния интериор, по-голямото багажно пространство и третия ред седалки, който за кратки разстояния може да се използва дори и от възрастни. Във всичко останало Meriva е по-добра :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря колега, мисля по въпроса за Мерива Б 1,7 дизел 110 к.с. Кара ми се дизел, като по икономичен двг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана колега? Реши ли се за Мерива В. Аз се реших и купих такава с 1.7 мотора 110 к.с. 6 степенна скоростна кутия.

От тия прословутите М32. Не е лоша колата. Доста по-различна е от старата Мерива. По-голяма е, по-обемна и по-съвременна някак си.

Моята е 2011 година. ДВГ не се чува, но наистина си е кола за извън града. Буквално се мъчи с ниските предавки. Скоростта не се усеща. Возията е добре, обезшумена е, но мнооооого лампички са и накичили. Аз имам проблеми с честата регенерация и най-вероятно ще се разделя с ДПФ-а. Виж за софтуерната

интервенция ще мисля. Лошо е, че колата е сравнително нова и няма много инфо за нея...А и както гледам във форумите на Опел не гъмжи от общителност към

Мерива. :tongue:

ПС: И най-важното: В момента съм със средна скорост от 24 км/ч, постигнати само в градско каране на къси разстояния.

Средния ми разход закова на 7 л/100. Иначе при 80 км/ч средна скорост съм 5.5 л/100. Най-много съм падал на 4.8 литра/100 при средна скорост от 96 км/ч.

Иначе ме кефи , когато на равно място по магистралата се движа с 120 км/ч на 6-та с 2000 об/мин и моментен разход от 3.6 литра...

Редактирано от ntt

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ! Закупих си Мерива В с 1.4 турбо 140 коня от 2011 г. Първи 400 км. пробег от автокъщата до вкъщи. Ще споделя впечатления като навъртя километри! Ще съм благодарен и на съдействие от Ваша страна!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерива Б е страхорна семейна кола, достатъчно просторна, сигурна и икономична на дълъг път. Жена ми я кара повече от мен и за нея колата е повече от страхотна, удобна с това обратно отваряне на вратите, особенно с малко дете. 1.7 дизел 110 к.с. мотор работи много добре и балансирано, 6 степенна скоростна кутия за извън градско. Надминава даже и първоначалните ми очаквания. Само проблем с този ДПФ където е, иначе всичко останало е много добре, лесна за подръжка, евтини консумативи! Доволен съм от покупката и вече повече от година я караме без проблемно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Може ли да дадете някакво мнение за Мерива 1.7 CDTI - колкото повече информация събера толкова по-добре. :)

Този мотор в Мерива Б е различен от прословутите 1.7 ЦДТИ ( 100 коня), които масово се слагаха в Мерива А, Астра и прочие.

Моторът също е на Исузо и точно в този вариант се монтира в Хонда Сивик. Много компактен, като габарити мотор и много еластичен

на практика. Софтуерно е "подобрен", като впръскванията му на такт са завишени с цел да отговаря на съвременните изисквания за

екологичност ( разбирай и икономичност). Точно този мотор в Мерива Б е последния в опциите на Опел, преди да внедрят "шепнещия" 1.6 ЦДТИ.

Не знам, колко по-шепнещ може да е 1.6, щом като заставайки до моя 1.7 ЦДТИ повече чувам специфичния звук от ел. усилвателя за волана, отколкото

ДВГ. И на бензиностанциите предпочитат да ме питат, ако не са прочели ЦДТИ. Прави им впечатление. Така, че при закупуването на такава кола с такъв ДВГ, имай

предвид, че добрия автомобил не трябва да звучи, като...дизел. Като разход - доказвал съм го в един друг форум със снимки. От март месец до сега не съм занулявал

борд, среден разход и средна скорост за да установя, какво аджеба, като смесен разход от смяна до смяна на масло с моето приоритетно ( но не само) градско ще даде тази кола.

10% преди да свърши ресурса на маслото съм със средна скорост от 41 км/ч. и среден разход 5.5/100 км. С оглед на летния сезон и далечните ми воаяжи извън Бургас, градското/извънградското за този

период са 50/50...Така, че вярвам на каталожните данни от 5.6/100 смесен разход...Трябва обаче да се внимава със скоростната шест степенна скоростна кутия М32. Опелска е кутията, но се вгражда и във ФИАТ/Алфа в моделите им Браво 2, премиум моделите им - Крома и Алфа 159. Не плачат, ами реват от тях. Писаха, че от Опел са оправили проблема след 2008 година, но не се знае. Проблемът е в липсата на адекватно охлаждане на маслото и бързата загуба на

качествата му вследствие на това - така, че при изборът на кола пробвайте 5 и 6 предавка на загрял ДВГ. Чуете ли виене, типично за загиващ лагер имайте едно на ум, че кутия ще правите/сменяте.

ДПФ - гадост за всяка дизелова кола след Евро 3. Моята Мерива не е изключение. Първо ДПФ се отказа от регенерация. Оказа, се че хардуерно е премахнат ( добре е направен), но софтуерно колата си го намира. Миналата година ми искаха от 400 до 500 лв. за софтуерна интервенция, но се отказах. Иначе ДВГ упорито си намира липсващия филтър и индикира на таблото. Не му обръщам внимание, ще изчакам да навлязат в час хакерите и ще го хакна.

Моторът се управлява с комп на Денсо ( труден е за повечето спецове по чип тунинг), дюзите и Помпата също за на Денсо и макар Бош да имат име в дизеловата горивна система ( предната ми кола с комън рейл ДВГ беше такава) си имат немалко бъг-ове и недомислици по управлението. Определено БОШ-овите помпи се ремонтират по-лесно от Денсо, но казват, че повече дефектират от Денсо. Денсо се ползва от Хонда, Тойота, КИА. БОШ от ФИАТ груп, ВАГ ...

Кошът на Мерива е много мислен. ДВГ се разполага удобно вътре и повечето възли се достигат през него. И най важното - няма крушка, която да не може да се смени лесно през двигателния отсег. Това е. За 17 месеца нон стоп каране проблем с елекрониката не съм имал, а и индикации нямам за това. Иначе, в официалния сервиз на Опел за Бургас смяната на масло 5.4 л е за Мерива Б ЦДТИ и маслен филтър - цената е 90 лв, а маслото е синтетика на GM 5В30.

Като закупих колата замених всички ремъци ( ангренажен и обслужващ с всичките им съставни обтегачи, ролки и паразите + поленов, въздушен, маслен филтър + масло и антифриз ) за 700 лв. без ДДС. Предпочетох да заменя в официалния сервиз, като частите са оригинални на ГМ, а гаранцията на ангренажния комплект, която получи е за...120 000 км. В други сервизи и други части пълното обслужване може и на половина да излезе, но така реших и не съжалявам. Та това е за 1.7 ЦДТИ на Мерива Б....И знай - не слушай сравненията между този ДВГ и този монтиран в Мерива А, Астра. Единствено по означенията 1.7 ЦДТИ си приличат и по нищо друго. И дюзите, и помпата, и софтуерът и изработката са различни. Аналогии не търси...А щом се касае за сравнение между Мерива А и Мерива Б...Чудя се, коя шваба е кръстила тези Опел-и с едни и същи имена :blush:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Току що се регистрирах във форума, защото от известно време се оглеждам за това да подменя автомобила си.

В момента карам Фор Мондео 2003 ТДЦИ и започва лека, полека да издава багажа, а ремонтите й са безбожно скъпи, а насреща вече не предоставя никакво удоволствие ...

Много ми харесва Опел Мерива Б - отговаря на финансовите ми възможности, харесва ми като дизайн, а и чета все хубави неща за тези мотори на Опел.

Попаднах на тази обява: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11512827809843311&slink=5ztx8y

Ще съм много благодарен, ако дадете някое мнение относно този екземпляр, относно този дилър - Поли Ауто (дали е надежден) и изобщо всичко, за което се сетите!

Хубав и успешен ден на всички :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×