Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Parakosow

Свети лампа Ниско ниво на маслото!!!

Recommended Posts

Дано не съм объркал мястото на темата,но проблема не търпи отлагане.По въпроса,колеги тия дни карах машината за смяна на масла и филтри.Маслото аз си го закупих(Лики Моли ТОП ТЕК 4600 5/30),познат ми го препоръча.След като ми смениха маслото остана някакво количество в тубата,не обърнах внимание,на щеката уж беше по средата ама като минах 40км ми светна лампата за ниско ниво на маслото.Угасих колата,след 5 мин. запалих лампата беше угаснала.Веднага към вкъщи и лампата пред блока пак светна.Сега се загледах в тубата вътре има около 1.5 литра останало масло.Проверих в сервизната книжка пише че събира 4.3 литра.Утре ще измеря 700мл. а останалото ще го долея в мотора.

Може ли някой да сподели мнение дали нещо може да е станало на мотора за пробег около 100км. с ниско ниво на маслото и дали проблема ще изчезне,след доливането понеже ме чака път до Германия и не искам светещи лампи по таблото.Колата е с големият мотор(1.9/150 к.с)

 

ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ,КОИТО ЩЕ ПОМОГНАТ :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем може да има, ако ти светне лампата за налягане на маслото и продължиш да караш. В такъв момент, мотора се гаси МОМЕНТАЛНО!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е няма поражения върху мотора,както разбирам.Можели някой да сподели с такава кола колко масло обикновено налива.За сега заредих точно 4.3 литра масло.Нивото е над средата на щеката :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То няма нищо за помагане при теб!

 

Нали си прочел инструкциите, налял си маслото,видял си щеката -показва точно както е по книшката ти и това е!

Редактирано от stoqn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Ето снимка с количеството на масло според двигателя.

Untitled.jpg

Редактирано от mit

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да обобщим до сега:

светването на лампата за ниво на масло е за да те подсети, че трябва да долееш. Това, по никакъв начин не означава повреда на мотора, а има подсещаща функция. Важно е да следш лампата за налягане на маслото. Светне ли тя - ГАСИШ ДВИГАТЕЛЯ ВЕДНАГА !!! Наблюдавай и лампата за зареждане на акумулатора. Светне ли тя, показва повреда в генератора или скъсан ремък за задвижването му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Карам същия Опел 1.9 CDTI 150 коня .И аз като колегата с проблема с оранжевата лампа.Аз имах същия проблем.Колата я купих от приятел който решил да смени маслото и проявил творчество - налял масло CEPSA 15W40.Защо е налял такова масло и той не можа да ми обясни.При смяната обаче не присъствал, а се доверил на майсторчето,което от своя страна решило че може и да не сменя масления филтър.При така стеклите се обстоятелства карам си аз и ми светва оражевата лейка - УЖАС.Спирам чакам 10 мин. вадя щеката -масло да те удави.Веднага отивам при приятел който работи в Опел.Той ме праща в негов сервиз там съответно ми сменят филтъра и маслото с оригинално Опелско GM GENERAL MOTORS DEXOS 2 5W30 количество около 4.3 литра.От този момент до сега съм минал 6000 километра без никакви проблеми и светещи лейки!Проверявах нивото редовно до 5000 км- не мръдна и милиметър.След консултация с моя приятел който се занимава с Опели се уверих че Опел с този двигател се кара само с масло

GM GENERAL MOTORS DEXOS 2 5W30 дори да е и на "50000000000" километра.Също така е важно да се знае че при промяна на вискозитета на маслото оражевата лейка пак светва.Това ще рече че маслото няма необходимите мазителни свойства и му е дошло времето за смяна, смяна и на филтъра.Така че колеги карайте си Опелите спокойно и като ви светне оражевата лейка проверявате нивото ,ако е ниско доливате и карате ако пак свети лейката сменяте масло и филтър и пак карате!!!!Маслото е желателно да се сменя един път в годината или на 15000 километра.Дано да съм ви помогнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този мотор няма място за компромиси. Винаги се сменят всички филтри, за да няма после проблеми. Карах доста време с GM Dexos2 5W30. Не е лошо, но откакто сипах Mobil Super3000 XE 5W30, двигателя утихна значително. Не си правете експерименти с различен вискозитет и неизвестни марки масло - производителя си е казал с какво масло се кара тази кола с конкретния мотор :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

""""Също така е важно да се знае че при промяна на вискозитета на маслото оражевата лейка пак светва.Това ще рече че маслото няма необходимите мазителни свойства и му е дошло времето за смяна, смяна и на филтъра."""""

 

Колега с това не съм съгласен,в двигателя няма датчик - анализатор на вискозитета и качеството на маслото,а само за ниво и налягане!

Ако Ще маслото да е на 50000км. и да е евтиното на GM (с което и аз карам)лампа няма да светне,освен ако се задействат тези датчици които споменах!

Затова е направено "InSP"при смяна на масло да го занулиш и да ти напомни за смяната му!

А това масло на GM 5w30 dexos2 го карам макс.10х.от там нататък цапа здраво и му се губи смазочността!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям напълно! Маслото на ГМ, при студен старт не знам какво прави, но колата с него е много по шумна. Отделно за 15 хил. км., на колкото аз сменям, колата гори към 500 мл. (изпитано за 3 смени). При Мобил-а тези проблеми ги няма. За по-непросветените, ще споделя, че GM Dexos 2 всъщност е масло Selenia - италианско , ползва го концерна ФИАТ, който и произвежда Z19DTH - 1.9 цдти. Така че е нормално да го препоръчват, все пак си е тяхно. Мобил-а е френско и е доказано добро. Подобна е ситуацията и при BMW - дават им оригиналното на BMW, което пък си е чист 100%-ов Castrol.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега stoqn какво искаш да кажеш " цапа здраво"?Колега yan4ooooo не е ли нормално двигател Фиат да работи с фиатско масло?Нали двигателя е правен за такова масло?При мен колата е тиха и за сега нямам никакви оплаквания.Но щом казваш че Мобила е по тих следващата смяна ще опитам с Мобил.Нали затова е този форум - да споделяме опит! :beer: Преди Опела карах Форд - Фокус беше на 350 хил.км. и го карах с Ford 5W30 което ще рече 100%-ов Castrol.Сменях го след 15 хил. и ми гореше окол 300-400 мл.А какво ще кажете за Castrol за този двигател някой пробвал ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не очаквай чудеса ако минеш на Мобил, просто при студен старт, особено зимата, мотора не "чука толкова" и работи по-меко. Също така Мобил-а е по-дълготраен, по-бавно си променя цвета към черно и колата не го гори (поне при мен). Това, че мотора е ФИАТ, не означава че може и трябва да върви единствено и само на ГМ масло ;) Относно Кастрол - намериш ли читав, би трябвало да си супер доволен. Мой приятел кара с БМВ 5.30, литъра е 16 лв.

Редактирано от yan4ooooo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
yan4ooooo твоя приятел с Опел 1.9 CDTI-150 к.с. ли е?И колко време кара?Има ли някакви впечатления?За цената зная.Струва си! Фокуса го карах с такова,мотора мъркаше за 350 хил.км. и го сменях над 15 хил. стигал съм до 22 хил.Затова питам как ще се държи 1.9 CDTI с Castrol.Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Z19DTH - 1.9 150 коня е моя, да. Карам го вече близо 70 хил. км. 3 смени на ГМ, оттук насетне само Мобил. При всяка смяна на масло задължително и 4-те филтъра. През 5000 км добавка за прочистване на системата. Ползвам на Power maxx. Моя човек е със същия мотор, да. Доволен е от маслото на БМВ.

Редактирано от yan4ooooo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавам на Castrol !!!!! :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да разпознаваме оригиналните масла,хубаво е който знае да сподели,защото марки много!

Като запиташ търговеца,всеки казва,че е изключителен представител на дадени марки и са оригинални.

Например Castrol 5w30 за 5л. беше над 100лв. сега същото е 70! Или в представителствата на Опел GM-ма е над 70лв. 1 към 1 в някой гараж е 48лв.

Затова карам астрите с евтино GM 5w30 и го сменям на 8 макс.на10х.,че то в България на кой да имаш доверие (виждал съм стикери как ги лепят ).

Затова който знае поне малко за качествени ориг. масла в България да споделя за да не се набутваме! :25:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да ги разпознаеш. Караш на доверие и сменяш често. В БГ всичко е изкривено и никой не представя нещата реално както са.

 

Аз лично независимо с какво масло карам, щото съм сменил 3-4 марки направя ли 10 000км. сменям. Синтетики, лонг лайф, ала-бала, след 10 000км всичкото масло е боза а филтрите стават на гъз. Особено пък ако се кара основно градско, както аз например.

Редактирано от Crusible

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни малко имах работа и нямах време да пиша.Проблема се реши като се доля точното количество в мотора масло 4.3л.

Относно това за маслата,ГМ 5/30 няма да сложа,понеже при студен старт(около -18) мотора трака като косачка,нямам наблюдения върху моята кола а върху една Зафира със същия мотор.Имам наблюдения върху маслата на Лики Моли(не правя реклама само споделям опит).При предишната смяна на маслото,му направих 27600км,нямаше светещи лампи и никави други забележки.В България една туба от 5л.струва около 130 лева,не е кой знае какво. :th_up:

Надявам се за вбъдеще да нямам подобни изненади,просто досега колата се караше в сервиз в Германия и не ми се е налагало да бърникам лично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам само с Тотал 10в40 и опела и фиатката.Ми най добре мъркат моторите с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×