Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
fuse

Opel Zafira 1.6 с фабричен МЕТАН - За и Против?

Recommended Posts

Здравейте колеги! В момента си търся Зафира А и ме интересува модела Opel Zafira 1.6 с фабричен МЕТАН. Струва ли си тази модификация? Колко килограма събира метан в бутилките. Съответно колко литра е резервоара за бензина? Какъв е разхода на метан градско/извънградско. Очакват ли се някакви проблеми с метановата система или по-скоро какви са типичните проблеми. Маневреността на този модел ясно, че ще е доста слаба на бензин, но какво еположението с метана, колко зле ще да е? Максимална скорост по магистралата до колкото четох няма да е много висока и ще е голяма мъка да вдигнеш над 140. Тук почти навсякъде има метан станции, а какво е положението в съседните държави - Румъния, Сърбия, Македония и Гърция, ако реша да пътувам с нея? Очаквам обективни мнения. Само да подчертая, че прегледах останалите теми, но не видях подробно инфо за тази комбинация 1.6 с фабричен метан. Струва ли си или по-добре да се качвам директно на 1.8 и да слагам след това газов инжекцион? Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм спец не зная за метановите модели аз карам 1.8 /125к.с с ГИ но проблема ми е че съм с къса скоростна кутия и извън градско дразни много, виш тази тема (http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php?showtopic=17501) за повече информация ако ще я ползваш повече извън градско моят съвет "мнение" да си вземеш 2.0 или 2.2 тди

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. Ами да, разбира се, ще ми трябва основно за извън града. Проблемът е, че не съм карал дизел досега и съм доста предубеден от подръжката им и от цената на горивото. А иначе какво означава, че 1.6 е прекалено слаба и ще е голяма мъка явно за маневреност и бързина?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C тази кола думата бързина я забравяш.Според мен зафира 1.6 с фабричен метан става за предвижване на най ниска цена. Вече при зафира б има фабричен метан на 150 коня и там положението е друго. Тези коли се използват предимно за таксита в чужбина и като ги видя по обявите на 170 000 км ми става смешно. Най честия проблем са дюзите на метана ,незнам дали се чистят,нови са около200 300 лв едната. Колегата правилно каза ,че бензиновите зафири с малка мощност са оборудвани с къси кутии за да имат динамика в града ,но извънградско бучат от високите обороти, предполагам че и метановата няма да прави изключение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моето мнение че при извънградско каране дизеловите мотори са по икономични от колкото бензиновите особено в случая с зафирите моита при извън градско и при скорост не по висока от 100км ( че влизам към 3100 оборота и ме е страх да не прецакам мотора ) ми дава разход 8-9 газ . А имам познат с 2.2ТДИ които извънградско му дава 5.5 според бордовия и не се притеснява от оборотите и скороста а сметката сам си я направи кое гориво колко струва . Ако си мислиш че подръшката на метановия мотор е по икономична значи се лъжеш както подчерта колегата за дюлзите и другите компоненти не са много ефтини то маи накрая всичко опира до късмета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги. Да, от 1.6 явно няма какво повече да очаквам. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

аз карам Зафира А 2005 CNG от 7 - 8 месеца. Като цяло не е много динамична кола (по осезаемо е когато си на климатик) но се свиква и после не ти прави плечатление - другото е че метана си иска оборот на двигателя за да има мощност. На магистрала си поддържа без проблем 140 незнам колегите защо са си го измилислили че неможе но аз си карам максимум 100 - 120 км на круиз контрол - хем по безопасно хем по евтино ;). Иначе съм супер доволен от колата , събира метан за около 370 км извънградско като разхода при сегашните цени във Велико Търново е 6,5 - 7 лева на сто на дълго , градско е малко под 10 лева. Дигателя не бута масло за разлика от чистия 1,6 еко-спек който карах преди в една астра. Двигателя е специално конструйран за метан и на бензин мощността е малко по малка - даже си го пише в книжката на колата. Зареждането в чужбина е тегаво - там обикновенно карам докато имам метан и после на бензин - резервоара е 14-15 литра. Поддръжка до тука - нула лева , и като цяло няма да е скъпа като стане нужда (имам личен приятел монтьор който ми потвърди това). И за финал си много екологичен и помагаш за запазим природата за нашите деца ... евентулно.

Весело и спорно колега !

 

п.с. моля колегите който нямат така кола да не коментират неща който незнаят от личен опит !

Редактирано от venzislav

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е от преди година, гледайте преди да пишете

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

имах проблеми с акаунта и си направих нова регистрация.

 

Накратко по темата: Карам такава Зафира А (Z16YNG), за която става дума от 8 години и съм изминал с нея 100 000 км. Колата побира 18 кг. метан и 14 л. бензин. Честно казано никога не са ми пълнили повече от 16,5 кг. Помпите на отделните метанстанции са с различно налягане и някои от тях, като например на "ОМВ Цариградско шосе (София)" и "гр. Гоце Делчев" са много слаби и успяват да нагнетят едва до 3/4 от капацитета на бутилките. С ~ 16 кг метан изминавам в София към 300 - 320 км. (градско) и около 350 - 380 км на дълъг път. На бензин карам само в Гърция и не съм засичал разхода прецизно. Модификацията с фабричен метан има физически 4 броя бутилки, които са общо скачени като 1 и са вградени в пода 2х2 покрай задния мост. Тежестта им по спомен е към 180 кг. Задното окачване е изчислено и оразмерено да поеме този товар, но при потегляне се чувства тежест. За това на старта автомобиът не е много пъргав, но фабричният инжекцион набира прилично и поддържането на 130 - 140 км/ч е нещо нормално. При включен климатик потегля по-бавно, ама на дълъг път не се усеща сериозно. Определено за хората, които обичат при потегляне гърба да им залепне за облегалката - трябва да изберат новия модел със 150 к.с., за който нямам информация.

 

Основната разлика между Зафирата и други коли с фабричен метан (например VW Kaddy), е че тя пали и работи на метан, назависимо дали има наличен бензин. Когато купих колата имаше проблеми с горивната помпа и се наложи да ходя на море без резервоарчето за бензин и помпата. Докато Фолксвагените палят на бензин и после прехвърлят на метан - не знам по каква причина са конструирани така.

 

Като цяло съм доволен от колата и не съм имал сериозни неприятности. Не успях да си подкарам картите на вградения GPS - преди 7-8 години бяха писали във форума за това, но така и не се разбра последно дали постигнаха успех. Преди окончателно да се спра на този автомобил бях чел из интернет, че е безопасен и за него е разрешено да паркира в многоетажни паркинги и гаражи, което не важи за коли с допълнително монтирани газови уретби. Друг характерен момент, е че моделът както повечето коли с фабрични газови уретби няма резервна гума. Единствената външна разлика е, че при метановите задното гърне е разположено напречно, а при всички останали Зафири то е монтирано надлъжно до резервната гума.

 

ИМАМ СЛЕДНОТО ПИТАНЕ КЪМ ФОРУМА: знае ли някой какъв модел са метановите бутилки, които се монтират на Опел Зафира А? Защото през последната година при минаването на ГТПреглед ползват нов софтуер в който има падащо меню, където трябва да се впише марката на газовата бутилка и годината на производство. Това се онтася и за метанови и за уретби на пропан-бутан. Системата е "прекалено умна", за да прави разлина между фабрични и допълнително монтирани газови инсталации. При последните има видимост и достъп до тях, но за разлика, при Зафирите бутилките са скрити в пода и са защитени със специалки метални кори. Софтуерът за ГТП приема само определени модели бутилки и не може там да се попълни нещо друго примерно "Опел". Ако някой има идея как да се процедира в подобни случаи, нека помага. Благодаря предварително!

Поздрави http://www.opelclub-bg.net/forum/style_ima...icons/icon1.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега. И аз карам Зафира А на метан - моята според температурата поема около 14 кг. и това стига за 200-240 км. Убеден ли си в данните с горивото и разхода?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравей колега,

аз карам Зафира А 2005 CNG от 7 - 8 месеца. Като цяло не е много динамична кола (по осезаемо е когато си на климатик) но се свиква и после не ти прави плечатление - другото е че метана си иска оборот на двигателя за да има мощност. На магистрала си поддържа без проблем 140 незнам колегите защо са си го измилислили че неможе но аз си карам максимум 100 - 120 км на круиз контрол - хем по безопасно хем по евтино ;). Иначе съм супер доволен от колата , събира метан за около 370 км извънградско като разхода при сегашните цени във Велико Търново е 6,5 - 7 лева на сто на дълго , градско е малко под 10 лева. Дигателя не бута масло за разлика от чистия 1,6 еко-спек който карах преди в една астра. Двигателя е специално конструйран за метан и на бензин мощността е малко по малка - даже си го пише в книжката на колата. Зареждането в чужбина е тегаво - там обикновенно карам докато имам метан и после на бензин - резервоара е 14-15 литра. Поддръжка до тука - нула лева , и като цяло няма да е скъпа като стане нужда (имам личен приятел монтьор който ми потвърди това). И за финал си много екологичен и помагаш за запазим природата за нашите деца ... евентулно.

Весело и спорно колега !

 

п.с. моля колегите който нямат така кола да не коментират неща който незнаят от личен опит !

Здрасти колега. И аз карам Зафира А на метан - моята според температурата поема около 14 кг. и това стига за 200-240 км. Убеден ли си в данните с горивото и разхода?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравейте колеги,

имах проблеми с акаунта и си направих нова регистрация.

 

Накратко по темата: Карам такава Зафира А (Z16YNG), за която става дума от 8 години и съм изминал с нея 100 000 км. Колата побира 18 кг. метан и 14 л. бензин. Честно казано никога не са ми пълнили повече от 16,5 кг. Помпите на отделните метанстанции са с различно налягане и някои от тях, като например на "ОМВ Цариградско шосе (София)" и "гр. Гоце Делчев" са много слаби и успяват да нагнетят едва до 3/4 от капацитета на бутилките. С ~ 16 кг метан изминавам в София към 300 - 320 км. (градско) и около 350 - 380 км на дълъг път. На бензин карам само в Гърция и не съм засичал разхода прецизно. Модификацията с фабричен метан има физически 4 броя бутилки, които са общо скачени като 1 и са вградени в пода 2х2 покрай задния мост. Тежестта им по спомен е към 180 кг. Задното окачване е изчислено и оразмерено да поеме този товар, но при потегляне се чувства тежест. За това на старта автомобиът не е много пъргав, но фабричният инжекцион набира прилично и поддържането на 130 - 140 км/ч е нещо нормално. При включен климатик потегля по-бавно, ама на дълъг път не се усеща сериозно. Определено за хората, които обичат при потегляне гърба да им залепне за облегалката - трябва да изберат новия модел със 150 к.с., за който нямам информация.

 

Основната разлика между Зафирата и други коли с фабричен метан (например VW Kaddy), е че тя пали и работи на метан, назависимо дали има наличен бензин. Когато купих колата имаше проблеми с горивната помпа и се наложи да ходя на море без резервоарчето за бензин и помпата. Докато Фолксвагените палят на бензин и после прехвърлят на метан - не знам по каква причина са конструирани така.

 

Като цяло съм доволен от колата и не съм имал сериозни неприятности. Не успях да си подкарам картите на вградения GPS - преди 7-8 години бяха писали във форума за това, но така и не се разбра последно дали постигнаха успех. Преди окончателно да се спра на този автомобил бях чел из интернет, че е безопасен и за него е разрешено да паркира в многоетажни паркинги и гаражи, което не важи за коли с допълнително монтирани газови уретби. Друг характерен момент, е че моделът както повечето коли с фабрични газови уретби няма резервна гума. Единствената външна разлика е, че при метановите задното гърне е разположено напречно, а при всички останали Зафири то е монтирано надлъжно до резервната гума.

 

ИМАМ СЛЕДНОТО ПИТАНЕ КЪМ ФОРУМА: знае ли някой какъв модел са метановите бутилки, които се монтират на Опел Зафира А? Защото през последната година при минаването на ГТПреглед ползват нов софтуер в който има падащо меню, където трябва да се впише марката на газовата бутилка и годината на производство. Това се онтася и за метанови и за уретби на пропан-бутан. Системата е "прекалено умна", за да прави разлина между фабрични и допълнително монтирани газови инсталации. При последните има видимост и достъп до тях, но за разлика, при Зафирите бутилките са скрити в пода и са защитени със специалки метални кори. Софтуерът за ГТП приема само определени модели бутилки и не може там да се попълни нещо друго примерно "Опел". Ако някой има идея как да се процедира в подобни случаи, нека помага. Благодаря предварително!

Поздрави

http://www.opelclub-bg.net/forum/style_ima...icons/icon1.gif

 

Здрасти - бутилките са FABER - принципно трябва да имаш сертификат. Моята е от Италия - пише кога са произведени, кога са монтирани и до кога са годни. Тука в България режима по отношение на колите с метанови уредби е доста неясен. Озадачава ме ,че всички които карат Зафири с фабричен метан - модел А - твърдят че изминават 300-340 км. При мен е 200-240 км. и ако е вярно почвам да си мисля ,че някоя от бутилките не зарежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Аз имам една книжка с колата, но в нея нищо не пише за бутилките.

 

С едно зареждане изминавам средно в София ~ 300 км, извънградско и смесено ~ 350. Разбира се понякога е повече от това, друг път по-малко. Като колата зарежда към 15 - 16 кг метан. Трябва да обърнеш внимание по колко кг побира твоят автомобил средно. Ако е 3/4 от 18 кг - е възможно една от бутилките да не се пълни. Аз пък съм забелязал друго странно явлетние, което се получава при мен само в студените месеци. Когато заредя сутрин на метанстанцията до горе, отида на работа и паркирам пред службата - стрелката на датчика ми отчита че горивото е full 100%, а след 8 - 9 часа (стоене на място) когато си тръгвам уреда показва 3/4 метан. Това е само при студено време, през лятото не се случва нищо подобно. И съм го забелязал от преди доста години, независимо на коя метанстанция съм заредил. Като се има предвид, че и лятото и зимата зареждам горе-долу едно и също количество. Според мен - вариантите са 2: или на всички метанстанции метана е затоплен и после от студа се свива, или пък една от бутилките ми има някакво запушване и се пълни много бавно, като след продължително време налягането в 4те бутилки се уравносява, защото метанът се е разпределил равномерно във всички бутилки. И аз все още нямам яснота. Не знам дали и при други колеги се случва нещо подобно?

 

А за данните съм абсолютно сигурен - създал съм си навик, всеки път докато зареждам метан си нулирам малкия брояч за километрите и това са наблюдения от над 8 години.

Поздрави.

Редактирано от amary

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,6 мотора са пълни дараци.По добре се ориентирай към 1.8 бензин или 2.0 дизел.А колкото до това,че Италиаските коли били боклуци и тук си в голяма грешка.3 Опела имам и всичките са от Италия-никакви грижи нямам със тях,най-малкото изгнило или ръжда.Успех ти пожелавам в търсенето на твоя нов автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1,6 мотора са пълни дараци.По добре се ориентирай към 1.8 бензин или 2.0 дизел.А колкото до това,че Италиаските коли били боклуци и тук си в голяма грешка.3 Опела имам и всичките са от Италия-никакви грижи нямам със тях,най-малкото изгнило или ръжда.Успех ти пожелавам в търсенето на твоя нов автомобил.

Този е търговец.напълнил е раздела с обявата си и се прави на луд.

Няма ли модове до го бамнат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зравейте.Аз съм твърдо за метан.Карал съм около150 000км деу на метан.От скоро и аз съм собственик на Zafira1.6CNG 2004г.Зареди 19 кг. първия път защото беше празна.Доволен съм от автомобила и да добавя не ме притеснява това, че някой определят автомобила като тромав.Имам още неща за подмяна ,но лека полека ще ги оправя.Смених термостат с тялото 51лв защото стоеше отворен постоянно.Смених свещи Beru Z206 14FR-7DPPUS2 65лв (по спомен платинени).Смених бубина 129лв,че излезе грешка P0302,но не се оправи и сега мисля ,че трябва да сменя метановата дюза на 2-ри цилиндър .Цената в опел ми казаха 361,50лв.Аз намирам за131,98лв BOSCH 0280158827 в един сайт ,но не съм сигурен,че ще е като мойта.Моля за съвет някой ,който е сменял дюза.Разгледах форума ,но намерих малко писани неща за Zafira с фабричен метан.Ще си потърся ел. схема на автомобила за да съм запознат с него,особенно с метановата част.Предлагам да се направи отделна тема само за фабричните метанови модели и там да пишем болежки и как сме ги оправили, но съм нов и незнам как. Бъдете здрави и безаварийно шофиране.

Редактирано от mitkods

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Зравейте. Аз съм твърдо за метан. Карал съм около 150 000 км Деу на метан. От скоро и аз съм собственик на Zafira1.6CNG 2004г. ЗаредиХ 19 кг. първия път защото беше празна. Доволен съм от автомобила и да добавя - не ме притеснява това, че някоЙ определят автомобила като тромав. Имам още неща за подмяна, но лека полека ще ги оправя. Смених термостат с тялото 51лв, защото стоеше отворен постоянно. Смених свещи Beru Z206 14FR-7DPPUS2 65лв (по спомен платинени). Смених бОбина 129лв,че излезе грешка P0302, но не се оправи и сега мисля, че трябва да сменя метановата дюза на 2-ри цилиндър. Цената в Опел ми казаха 361,50лв. Аз намирам за 131,98лв BOSCH 0280158827 в един сайт, но не съм сигурен,че ще е като моЯта.Моля за съвет някой ,който е сменял дюза. Разгледах форума, но намерих малко писани неща за Zafira с фабричен метан. Ще си потърся ел. схема на автомобила за да съм запознат с него, особеНо с метановата част.Предлагам да се направи отделна тема само за фабричните метанови модели и там да пишем болежки и как сме ги оправили, но съм нов и не знам как. Бъдете здрави и безаварийно шофиране.

Горе-долу така трябваше да изглежда мнението ти. Нищо лично, просто много ме дразнят неграмотно написаните коментари.

Редактирано от House MD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се дразни.всички допускаме грешки.Колегата е нов във форума и ще му убиеш желанието в зародиш.

В края на краищата не сме на писмен изпит.разбирам.че може малко повече да се постарае но не това е най важното.Духът на форума е именно в неговата не ангажирана взаимо помощ и ако не можем да помогнем на колега то нека не го отказваме.

Весели празници на всички колеги (и приятели които намерих тук) и нека колите да ни създават възможно най малко проблеми. :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Простете ми за допуснатите правописни грешки.

Мой приятел,който ми поправяше предишния автомобил ми

закупи метанова дюза с отстъпка за 182лв.Пак повтарям аз

съм "за" метан,но трябва да отбележа ,че резервните части

при фабричен метан са по-скъпи в сравнение с допълнител-

но поставен метанов инжекцион.При него ремонтен комплект

за 4 метанови дюзи е 80лв. с труд.Весели празници.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравейте.Простете ми за допуснатите правописни грешки.

Мой приятел,който ми поправяше предишния автомобил ми

закупи метанова дюза с отстъпка за 182лв.Пак повтарям аз

съм "за" метан,но трябва да отбележа ,че резервните части

при фабричен метан са по-скъпи в сравнение с допълнител-

но поставен метанов инжекцион.При него ремонтен комплект

за 4 метанови дюзи е 80лв. с труд.Весели празници.

Това са нищо пари.За дизел е в пъти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През зимата и аз съм забелязал подобни проблеми със зареждането. В зависимост къде съм заредил имам разлики в изминатите километри от около 70-80 км. Иначе с едно зареждане минавам средно 330 км. извънградско. Зареждам около 16-17 кг., което предполагам е максимума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете , не знам дали е подходящото място да попитам, но смятам да си закупя Зафира А на фабричен метан. Какво ще ме посъветвате да питам и да гледам. И един последен въпрос, ако позволите, към кой сервиз ще ме насочите за София. Доста търсих из нета , а нищо не намирам.

Предварително благодаря

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×