Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

В търсене съм на малко бижу за мен самата, решението е взето - Corsa, от тук насетне се появиха други въпроси - каква, от къде, година, модел....? Решила съм да търся по автокъщите, стартирам от другата седмица, можеш ли да ме насочиш към такива, които са коректни или поне не се опитват да продават "лъскави" железа? Колебая се между двигател 1.0 и 1.4. Искаше ми се да е по-пъргавка.... не държа на екстри, но се замислям сериозно за климатик.

 

Поздрави!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че си избрала Corsa за себе си :) Няма проблем с размиването на моята темата :) По-късно ще преместя каквото и където е необходимо и ще отворя твоя нова собствена тема. Ето няколко съвета от мен:

 

1. Годината не е от толкова голямо значение. Когато търсих моята кола имаше такива, които бяха в лошо състояние, но пък бяха произведени през 1999 и 2000 година. А моята е 1996 година. Много по-важно е какви грижи е полагал предишния собственик. Естествено, идеалния вариант е максимално нова и максимално запазена :) Ако търсиш Corsa B (като моята), имай предвид, че през 1997 година има фейслифт на модела, който малко я променя външно - сменена е предната броня, решетката, задната броня и лайсните на вратите са пластмасови. Технологично автомобила не е променен. Като цяло модела не е имал сериозни проблеми през годините, което значи че дори и да вземеш по-стара кола, то тя няма да има т.нар. детски болести.

Ти решаваш дали да си я избереш с три или с пет врати. Лично за мен тривратата версия е много по-красива, но ако ще возиш често хора отзад е малко непрактична. Качването отзад е сравнително трудно. Иначе вътрешното пространство и багажника са едни и същи независимо дали колата е с три или пет врати. Има и модификация комби, която е по-рядко срещана.

2. Много ми е трудно да ти препоръчам откъде да купиш кола. Противно на общото мнение, аз смятам, че дори и от Горубляне можеш да си купиш добра кола. Коректния търговец няма да има нищо против да закарате колата на преглед и диагностика в някой от официалните сервизи на Опел или пък в сервиз, на който имаш доверие от преди това. Препоръчвам ти да направиш това преди покупката на колата, която най-много ти допадне.

Откъде ще е внос също не е толкова важно. Немърливи собственици на автомобили има по целия свят :) Ако колата е внос от Германия или Австрия е важно да се разгледа добре за ръжда по купето и пода.

3. По отношение на двигателите ще опитам да ти дам основните качества на всеки двигател, пък ти ще прецениш кой е твоя.

Двигателя 1.0 (55 конски сили) е изключително икономичен, когато е изправен и в града е учудващо пъргав за мощността и обема си. Проблемът е, че този двигател е три цилиндров и работата му е малко по-шумна и неравномерна. По отношение на поддръжка и ремонт е малко скъп, капризен и ненадежден. Климатика му идва малко в повече и го натоварва доста.

Двигателите 1.4 са три варианта - 1.4 моноинжекцион (60 конски сили), 1.4 многоточков инжекцион (82 конски сили) и 1.4 многоточков инжекцион, екотек (90 конски сили). По отношение на разход на гориво и трите са почти еднакви (+/- няколко стотин грама разлика). И трите не са особено икономични. Нормално е да очакваш разход в града около 8.5 - 9. В студените зимни дни и при движение на къси разстояния може и до 10. Лятото с включен климатик разхода също се върти около 9.5 - 10. Извън града обаче са икономични, при условие, че не караш с над 120 - 130. По отношение на надеждност и трите двигателя са по-добри от 1.0. Единствено 1.4 екотек мотора е малко по-капризен и с малко по-скъпа поддръжка от другите 1.4 двигатели. 1.4 моноинжекцион е приятно пъргав, а другите два двигателя дори показват и лек спортен характер :) За мен двата най-добри двигателя на Corsa са 1.4 60 коня и 1.4 82 коня. Втория е по-рядко срещан, но намериш ли го определено си струва. С моноинжекцион също няма да съжаляваш.

4. За екстрите... колкото повече, толкова по-добре :) Колите, които идват от Италия обикновено са с повече екстри. Почти всички имат централно заключване и електрически стъкла. Екстрите, които задължително ти трябват са климатик и хидравлика на волана. При тази кола волана е много тежък и неприятен за маневриране в градски условия, когато няма хидравлика!

 

Ами, това е в общи линии. Ако имаш други въпроси - давай :)

 

Поздрави!

Редактирано от Swing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към мнението на колегата искам само да добавя когато избереш автомобил нека да го прегледат отдолу на канал за ръжди гнило, та удари дори. При мен се получи че не догледах а и имах голямо доверие на чоека който ми продаде моята знех че е имало удар но не ми каза че е била посукана отдолу едната греда.В последствие преди някполко дни на реглаж предница ми се скъса сърцето и ме заболя тиквата като ми показаха колко са ми изгнили роговете и как не съм се прибил до сега.Като цяло нямам оплаквания от ламарините мисля за 14 години не е боядисвана освен единия калик и капака но наистина са читави.Намери си сериозен сервиз или майстор който да огледа обстойно колата която искаш да купиш защото масково проблемите и дефектите се замаскират и после ходенето по мъките няма край. Аз съм с 1.4 моно (60коня)Доволен съм за вървежа на колкоцата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам поради каква причина в полезрението ти не попада двигател 1.2, карал съм такава корса с 1.2 моно (45к.с.) - икономичен и безпроблемен, ефтина поддръжка. В момента често карам 1.2 16V (екотек, 65к.с.) с климатик, доволно пъргава колица. Като особеност е, че е с верига. За над година вече никакви проблеми, внос е от Италия и екстрите са налице :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят скромен съвет е да се спреш на двигател 1.4, като по възможност е 82 или 90 к.с.,

за да можеш да си ползваш спокойно 14-ки джанти, возията е по-добра и надеждна

за нашите пътища.

Също така много полезна екстра са тонираните стъкла, особено лятото :icon_smile:

Тъй като е малка кола, наличието на еърбег-а е доста приятно и успокояващо :wink:

Успех с покупката, после да се похвалиш със снимки и темичка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай не си взимай 1.0 корса б ще съжаляваш много ако си вземеш такава корса просто много проблемен двигател и тово че е икономичен и пъргав са пълни митове и легенди .Корсата ми е е с 1.4 моно и е 60 кончета и мога да си кажа ама честно че градско във Варна ми харчи 7- 7.2 на 100 и извънградско ако не я гониш около 5 на 100 и върви супер много за 1.4 . Имаме и корса б с мотор 1.2 моно и мога да кажа че гори повече и невърви , така че никога не си взимай малолитражка в смисъл най малкият мотор като 1.0 или 1.2 а почни от 1.4 да гледаш защото е по икономичен и много по пъргав мотор . За корсича този мотор независимо дали е 1.4 моно и ли 1.4 пълната игла 82 коня ,но 8 клапана са най добрите мотори , всичко друго дори 1.4 16в екотек 90 коня не ти ги препоръчвам въобще.

Редактирано от aan_astra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
В никакъв случай не си взимай 1.0 корса б ще съжаляваш много ако си вземеш такава корса просто много проблемен двигател и тово че е икономичен и пъргав са пълни митове и легенди .Корсата ми е е с 1.4 моно и е 60 кончета и мога да си кажа ама честно че градско във Варна ми харчи 7- 7.2 на 100 и извънградско ако не я гониш около 5 на 100 и върви супер много за 1.4 . Имаме и корса б с мотор 1.2 моно и мога да кажа че гори повече и невърви , така че никога не си взимай малолитражка в смисъл най малкият мотор като 1.0 или 1.2 а почни от 1.4 да гледаш защото е по икономичен и много по пъргав мотор . За корсича този мотор независимо дали е 1.4 моно и ли 1.4 пълната игла 82 коня ,но 8 клапана са най добрите мотори , всичко друго дори 1.4 16в екотек 90 коня не ти ги препоръчвам въобще.

Аз пък от 1.4 екотека бях стра6но доволен за 50000км смених само една водна помпа.Каквато и Корса да вземе6 гледай купето двигател се прави :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз пък от 1.4 екотека бях стра6но доволен за 50000км смених само една водна помпа.Каквато и Корса да вземе6 гледай купето двигател се прави :th_up:

Подкрепям твоето менение купето да е здраво двигателя се прави. Моя съвет също е да си вземеш 1.4 не съм карал другите с по-малките двигатели. Не мога да се съглася с мнението на колегата че 14 цоловите гуми я трормозят или са и мнбого. По книжка си ги дават или 13 или 14 . Аз карам на 14-и и си върви прилично и не я усещам да се товари. А и определено колата изглежда по друг начин с 14-и !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотни сте! :respect:

 

Благодаря ви за бързите отговори!!! Аз от доста време съм се спряла на 1.4 /не защото разбирам от двигатели, а защото ми се ще по-пъргавка кола/, но си имах и своите колебания, защото около мен имаше и защитници на 1.0 /тук благодаря лично на Swing за по-подробното обяснение по питането за двигателите/. Решено е. Също така съм си обещала да не се инатя за годината, в смисъл, да не гледам само коли произведени след 97-ма, а по-скоро да гледам цялостното състояние на колата. Съветите ви към момента са от голяма полза. 3 врати, защото през 97 % от времето пътувам сама, а в останалите 2 % возя максимум 1 човек, ако се случи да са повече... шанс. Прилкюча ли с търсенето, веднага качвам снимки!!!!!!! Стискайте палци, защото тук ще имам нужда от късмет и то в големи количества.

 

Лека и успешна седмица от мен! :3:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам още един глас за двигател 1.4 82 коня. Карам такъв на Астра и съм много доволен от него. Да не казвам голяма дума но имам чуството, че върви повече от 105те коня на другата Астра. Не е капризен и от към газова. Моя има обикновенна и не прави никакви проблеми с нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един въпрос, но този път свързан с ГУ - 1.4 моно или 1.4 точков - това ще е двигателят, въпросът ми е дали може обикновена ГУ и въобще кое е най-добро. Изключвам карането на бензин, въпреки че, честно, бих искала да си я карам само на бензин и да не "мъча" колицата с инсталации с газ.... Та какво да монтирам в бъдеще?

 

Мерси предварително :help:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и обикновена АГУ, с правилния монтаж и настройка :wink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е моно игла газовото става най-лесно , ако е пълната игла 1.4 но 8 клапана 82 коня е малко по-сложно и рисковано защото ако не го направят качествено и вземе че върне на ГАЗ и гръмне ще ти отиде дебитомера а той е скъпичък. На моното ако ще и да върне и да гръмне няма ядове отваря кутиятая на въздушният филтър при детонацията или най много пак кутията на въздушният филтър да счупи. За екотеците 1.4 16 винтила най добре си е газов инжекцион но ще ти струва 1000лв . Другото много важно нещо е слагаш ли си бомба в колата демек газово сложи си качествена не си слагай разните там ментета на СТАР ГАС дето са едно към едно с ловато но правени в турция другите пак турски ментета ПЛАТИНКА и какви ли още не . Сложи си ЛОВАТО или БРЦ че да знаеш че няма да имаш проблеми с газовото. Другото което бих тши препоръчал е сложи си бутилката на газовото на резервната гума а си вземи една патеричка от голф (тънките резервни гуми) . Много по удобно е и колата си има багажник докато ако сложиш една дори 15 литрова бутилка в багажника на корса Б тя ти заема една трета от багажника .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
В търсене съм на малко бижу за мен самата, решението е взето - Corsa, от тук насетне се появиха други въпроси - каква, от къде, година, модел....? Решила съм да търся по автокъщите, стартирам от другата седмица, можеш ли да ме насочиш към такива, които са коректни или поне не се опитват да продават "лъскави" железа? Колебая се между двигател 1.0 и 1.4. Искаше ми се да е по-пъргавка.... не държа на екстри, но се замислям сериозно за климатик.

 

Поздрави!!!

Колега и аз подкрепям 1.4 16В 90 коня ! аз лично съм с 1.2 45 коня ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Още един въпрос, но този път свързан с ГУ - 1.4 моно или 1.4 точков - това ще е двигателят, въпросът ми е дали може обикновена ГУ и въобще кое е най-добро. Изключвам карането на бензин, въпреки че, честно, бих искала да си я карам само на бензин и да не "мъча" колицата с инсталации с газ.... Та какво да монтирам в бъдеще?

 

Мерси предварително :help:

С правилен монтаж, а не в гаражче някво не съм имал никакви проблеми с моята ГУ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми щом ще караш на газ-най-тънко и най безпроблемно ще е 1.4 моноинжекция

и газовата уредба е по-евтина отколкото Газовия инжекцион,и двигателя е икономичен и издражлив,но не очаквай да е еластичен и да бяга :blush:

иначе и аз бих ти препоръчал 1.4-90 к.с. много добре върви този мотор в Корса

успех с покупката :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново едно огромно БЛАГОДАРЯ за съветите и подкрепата!!!!

 

Вчера звънях за огледа на поредната Корсичка изровена от mobilen.bg, за да чуя за пореден път, че съм я изтървала - купена билаааа... :icon_cry:

... но пък това показва че има Търсене, което дооформя в съзнанието ми образа на Колата - чудо. Много ги купуват тия Корси бе :super::respect: :knee: :first:

 

Айде, като попадна на нещо интересно ще пиша. Всеки съвет е приет с радост и облекчение!

 

Безавариен ден от мен! :icon_cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятели, вчера оставих капаро за една хубавица, не е от автокъща. Днес отивам да си доплатя и да си я взема, нещата с нотариуса малко ще се позабавят, защото собственика си има познат такъв и ще чакаме него. Мен обаче нещо започва да ме хваща параноята. Днес доплащам, взимам документи, малък талон, но големия остава в него до момента на прехвърлянето..... Има вероятност и да изгърмя предполагам... помагайте със съвети. За пореден път имам нужда от вас :n055::n055::n055: Какво да правя всъщност. Да оставя ли така нещата до момента, в който намерим нотариуса или да си взема колата без да е прехвърлена?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на името на човека който ти я продава нали?

За риск има си ако се окаже от ония дето продават колата си и после я обявяват за крадена ти с нищо неможеш да докажеш че си я купил и си броил пари за тази кола . Аз лично докато не взема документ от нотариус че зделката е законна не бих я купил. Има и още нещо ако този продавач е женен и сега ти продава колата той неможе да я продаде без съгласието на жена си и ако тя не е съгласна той няма как да ти я продаде.

За мен цялата работа е съмнителна и риска според мен да изгърмиш с парите и с колата даже защото ще си я вземат после е голям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за бързия отговор.

 

Да, и аз имам подобни опасения. Проблемът ми е там, че я искам тази кола. Казано ми е, че е на жена му, и тя трябва да присъства при нотариуса. Хич не ми се гори с пари обаче и хич не ми се протакат нещата... Ако тази вечер дам парите и взема колата без да ми е прехвърлена рискувам много... не знам :sad-smiley-046: Освен да ги натисна да ходим утре по нотариуси. Лошото е, че всички сме на работа...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парите се дават винаги пред нотариуса иначе както ти казах с нищо неможеш да докажеш че си платил за тази кола. Пак ти казвам небързай за да нестане да изгориш с парите и хем да нямаш кола хем да нямаш и пари. и щом даваш парите вземи и големият талон , защото поне за него неможе да каже в полицията че го е бил оставил в колата ако реши да я обяви после за крадена .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продавача ми излиза с номера, че имал негов познат нотариус от провинцията, който щал да направи сделката без да вземе пари. И уж да сме го чакали, а аз да съм си вземела колата, за да и се радвам. Да, ама мен ме е шубе, предпочитам да си намеря аз нотариус и да си направим сделката някъде на неутрален терен, но колата няма да я взема и няма да дам пари на ръка докато не документираме всичко. Мога да се пробвам да поискам големя талон срещу цялата сума, и ако откаже.....Уф че се забърках и аз

 

Благодаря ти за съветите още веднъж

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Продавача ми излиза с номера, че имал негов познат нотариус от провинцията, който щал да направи сделката без да вземе пари. И уж да сме го чакали, а аз да съм си вземела колата, за да и се радвам. Да, ама мен ме е шубе, предпочитам да си намеря аз нотариус и да си направим сделката някъде на неутрален терен, но колата няма да я взема и няма да дам пари на ръка докато не документираме всичко. Мога да се пробвам да поискам големя талон срещу цялата сума, и ако откаже.....Уф че се забърках и аз

 

Благодаря ти за съветите още веднъж

Предложи му да прехвърлите колата при нотариус за твоя сметка, мисля че не беше много пари, задължително договор покупко-продажба и данъчна оценка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано всичко се оправи, с какъв двигател е колицата година и ако не е тайна колко парици даде ? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×