Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
make79

Проблеми с Климатроника

Recommended Posts

Здравейте на Всички ...

Искам да се извиня ако темата не е за тук - моля админите да я преместят ако сметнат за необходимо :)

 

Та сега за проблема ми

Миналата седмица ми изчезна топлото ... климатрони на 28 градуса ... вътре не студено но ... не е както трябва.

Заведох колата на доктор - оказа се че термостата е за смяна - смених го и ... парното се върна.

И така няколко дена ... и в един прекрасен ден - парното пак изечзна. термостата ОК ... парно вътре няма.

Върнах лентата назад и единственото нещо по различно което съм правил е - климатроника работи и аз изгасих колата. След това запалих колата и климатроника тръгна.

Та сега питането ми е :

- Някой имал ли е този проблем - т.е при работеш климатроник да изгасите колата и след това, когато запалите колата - климатроника да тръгне и да го няма топлото ?

- Нормално ли със запалването на колата и да тръгва климатроника?

 

Благодаря на Всички

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак аз да попитам - климатроника как смята температурата която да пусне?

т.е. единия параметър е датчика за външна температура, а др. - за температурата в купето - дали е така и ако единия от двата е фира - дали климатроника ще може да подава зададената топлина?

 

И още един въпрос - някой знае ли къде се намира този датчик за температурата в купето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблеми с Климатроника, неми туха на топло аз бях във опел ими каза ,че трябва да дам 42 лева да проверят някаква част и ако от нея е струва 1900 лева че се съмняват някои може ли да ми каже каква е тази част че от опел не миказаха. и че миналата година пак не ми духаше на топло но се оказа ,че е термостат колата 1.6 101 к.с купих я 2003 година Easytronic

Редактирано от geav

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да търсите датчици и да ръчката климатроника ,проверете маркучите отиващи към парното .Там има един изпълнителен елемент тройник ,който се управлява от компютъра при вектра б е с вакуум при вас незнам как е .Слагаш климатроника на позиция макс и следите температурата на маркуча след този елемент.Ако маркуча стопля яко то очевидно управлението е наред и търсите причината в загряване ,въздушна възглавница и неща от този род .Ако обаче елемента не пропуска в посока към парното отивате към управлението.Направете една диагностика на климатроника все пак той е отделен компютър ,ако е възможно дори и в движение и ще го хванете ако дава грешни данни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, маркучите към купето не дават да се пипнат :))) Проблема при мен се оказа - клапата която регулира топло студено. Срещу определена сума ми я оправиха и сега всичко е ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Привет, маркучите към купето не дават да се пипнат :))) Проблема при мен се оказа - клапата която регулира топло студено. Срещу определена сума ми я оправиха и сега всичко е ОК.

 

Колега, аз също имам проблем с климатроника, Мерива 2004 г. 1.6, 16v, 101 к.с. На два пъти ми се случва да не ми духа топло парното и след няколко дни да се оправя само. Маркучите към купето са горещи, съмнявам се и аз в тази клапа която регулира топло-студено. Как решихте проблема, къде точно се намира тази клапа и какво я движи? :angry:

Редактирано от mino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега, аз също имам проблем с климатроника, Мерива 2004 г. 1.6, 16v, 101 к.с. На два пъти ми се случва да не ми духа топло парното и след няколко дни да се оправя само. Маркучите към купето са горещи, съмнявам се и аз в тази клапа която регулира топло-студено. Как решихте проблема, къде точно се намира тази клапа и какво я движи? :angry:

 

Здравей, клапата се намира отдясно на шофьора долу ниско - но за да се смени - два дена труд за сваляне на всичко отпред и много зависи какво е състоянието на клапата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.02.2015 г. at 13:41, make79 написа:

 

Здравей, клапата се намира отдясно на шофьора долу ниско - но за да се смени - два дена труд за сваляне на всичко отпред и много зависи какво е състоянието на клапата

Здравей! make79 тази клапа каде се намира? Зад радияторчето ли? И аз имам проблеми с климатроника, не ще да духа топло. Опитвам се да открия радиатора за да разбера дили не е запушен самия радиатор или от клапата. Стигнал съм до пласмасовото дъно на кадето държи радиаторчето и се чудя как да го премахна след като съм развил 2-3 винта и 4 скобички но неиска и да помръдне това пластмасово дъно. Мисля да сменя и термостата. Тръбите към радиатора са доста топли. Ако успея да премахна пласмасовото дъно ще имам достъп до клапата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От двигателя, излизат маркучи, които в купето преминават в алуминиеви тръби. Тези тръби се закопчават със специални скоби за двата отвора на радиатора. Той е разположен почти вертикално и е във вътрешния край на корпуса. Аз сменях радиатора, беше запушен до толкова, че не успях да го надуя с уста. Капака, който е под радиаторчето завършва с една по-висока част, която застъпва радиаторчето. По този начин се предпазва вътрешността на купето от протичане на антифриз от парното при спукване на радиатора. Аз, това по-високо парче го счупих, защото нямаше как да извадя радиатора. Смяната му е много по-лесна от другите коли, особено от тези на VAG групата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, dsuzunov написа:

От двигателя, излизат маркучи, които в купето преминават в алуминиеви тръби. Тези тръби се закопчават със специални скоби за двата отвора на радиатора. Той е разположен почти вертикално и е във вътрешния край на корпуса. Аз сменях радиатора, беше запушен до толкова, че не успях да го надуя с уста. Капака, който е под радиаторчето завършва с една по-висока част, която застъпва радиаторчето. По този начин се предпазва вътрешността на купето от протичане на антифриз от парното при спукване на радиатора. Аз, това по-високо парче го счупих, защото нямаше как да извадя радиатора. Смяната му е много по-лесна от другите коли, особено от тези на VAG групата

Значи за да нечупя нищо трябва да изкарам радиаторчето нагоре през клапите и въздухопроводите?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не чупиш нищо, трябва да свалиш долния капак, което ще ти отнеме поне два часа. В предния му край е маркуча, отвеждащ кондензата от климатика извън купето. Много трудно ще възстановиш нормалното му състояние при обратния монтаж. Аз предпочетох да изрежа/счупя част от преградата за да извадя радиатора. Никакви вредни последствия от рязането няма.

  • Харесване 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.11.2018 г. at 21:06, dsuzunov написа:

За да не чупиш нищо, трябва да свалиш долния капак, което ще ти отнеме поне два часа. В предния му край е маркуча, отвеждащ кондензата от климатика извън купето. Много трудно ще възстановиш нормалното му състояние при обратния монтаж. Аз предпочетох да изрежа/счупя част от преградата за да извадя радиатора. Никакви вредни последствия от рязането няма.

Здрвейте! След смяната на термостат с нов климатроника започна да духа топло. Това беше добра стъпка защото температурата на таблото едвам стигаше до 75 градоса. След смяната на термостат вече варира от 82 до 92 градоса. 

За съжеление преди 3 дни след пускането на климатроника на максимално топло не щя да тръгне топъл въздух а сомо хладен. И сега пак се чудя какъв може да е проблема. След празниците ще отида да проверя вреонът и от там се чудя топлото при климатроника като при климатика ли е трябва ли да чакам да загрее двигателя за тръгне? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си мислиш че ще тръгне топло веднага след запалване на двигателя,жестоко се лъжеш.Трябва да загре антифриза и  тогава тръгва топлото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатроникът управлява клапите и осигурява температурата в купето, която му е зададена. Той не загрява, а използва антифриза, преминаващ през радиатора на парното. Който пък се загрява от работата на двигателя. Не е ли загрят мотора, няма топлина в купето. Количеството фреон в системата не влияе на отоплението, а само на охлаждането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dsuzunov написа:

Климатроникът управлява клапите и осигурява температурата в купето, която му е зададена. Той не загрява, а използва антифриза, преминаващ през радиатора на парното. Който пък се загрява от работата на двигателя. Не е ли загрят мотора, няма топлина в купето. Количеството фреон в системата не влияе на отоплението, а само на охлаждането.

Да попитам колко оборота завърта централната клапа за обдухване на радиатора на парното за да излезе топъл въздух през въздухопроводите в купето извинете ако греша с въпроса. Защото промени гледам че моторчето върти но не прави пълен оборот и мисля че не отваря клапата достатъчно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×