Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
DeeZoo

позната тема за познат мотор /силов на X20XEV/

Recommended Posts

Така...здравейте колеги.отварям една стара и може би добре позната тема на много хора с цел малко акъл и помощ...по принцип не съм от хората който се хвалят затова не искам никой да го приема като хвалба и точно заради това ще помоля хора,който не са чули добре,не знаят и не са виждали да не пълнят темата с глупости....от началото на месец януари съм собственик на вектра б 2.0 /х20хев/за сега съм доволен от колата впредвид,че до сега съм карал все дизели.опела е добра машинка,набарах я с със екстри който поне на мен са ми достатъчни...

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=102...e=3&theater

 

 

това е колицата и всичко,което съм сменял по мотора.не съм правил нищо по-различно от всеки един който кара такъв мотор-валове и смукател от ц18хе, "къстъм" изпускателен колектор 4-2-1 и разстърган дросел на 63мм.... и сега...понеже съм на принципа на мечо пух - "колкото повече-толкова повече" питанката ми към вас колеги е с какво да продулжа?валовете от ц18хе на колко градуса са /ако имате инфо кажете и оригиналните на колко градуса са/ и подходящи ли са за раздвижни ролки?също така като идея ми е върти и порт на главата за целта обаче трябва някой от вас на добро сърце да ми подари или срещу малка сума да ми даде пукната или счупена глава.чакам вашите предложения....

Също така карам с оригиналния компютър,не съм си играл да сменям компа с такъв от ц18 понеже не знам дали ще се справя с инсталацията,пък и в една тема четох че симтек 56 нямал да работи с мойте датчици,което още оскъпява работата....в една тема бях чел че можел само да се "клонира" чипа на ц18 и да го сложа на моя комп.ако е така-добре...колегата willi пише,че колата става по-пъргава с този комп...

Също така четох доста теми,в който се говори за маховик от ц20не но не стигнах до краен извод- по-добре ли е или не...щото едни пишат,че не са доволни,други че на 1-ва и 2-ра била ракета ама на трета чичкото със симсончето го бил настигал.други пишат че преди вдигала не знам си колко си пък сега едвал 150 хващала.други пък оспорват пишат че максималната скорост се вдигнала/което мисля,че е най-удачно за вярване..третия бил сложил ама бил скъсал един дето бил 1.4 ама много вървял и така...

Надявам се да сте коректни,моля за вашите мнения

Редактирано от willy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валовете са със същите градуси но с 1мм по висок лифт. Ако искаш с други градуси търси от X20XER оргинално са на Schrick . Лек маховик категорично не. При условие че караш ежедневка и не някой резняк за драг. За пример първите маховици за C20XE са по леки , а по следващите са по тежки. Защо ли инженерите от GM са го направили мислиш? Защото по късните имат хидравлика , климатици самите коли стават по тежки . Ролята на маховика е да акумулира енергия.

Относно компа Simtec 56 фабрично няма егр и двупътен колектор, ако вече и твоя мотор няма Simtec 56 .5 вече не ти върши работа. 56 е с друг датчик на коляновия вал както и на разпределителния така че взимаш и тях с компа. Най лесно е да вземеш и инсталацията направо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Валовете са със същите градуси но с 1мм по висок лифт. Ако искаш с други градуси търси от X20XER оргинално са на Schrick . Лек маховик категорично не. При условие че караш ежедневка и не някой резняк за драг. За пример първите маховици за C20XE са по леки , а по следващите са по тежки. Защо ли инженерите от GM са го направили мислиш? Защото по късните имат хидравлика , климатици самите коли стават по тежки . Ролята на маховика е да акумулира енергия.

Относно компа Simtec 56 фабрично няма егр и двупътен колектор, ако вече и твоя мотор няма Simtec 56 .5 вече не ти върши работа. 56 е с друг датчик на коляновия вал както и на разпределителния така че взимаш и тях с компа. Най лесно е да вземеш и инсталацията направо.

 

За хер ясно ама мнго трудно се намират и са доста скъпи/все пак са лимитирана версия-3000 броя произведени/ мисля си за едни копири за 300 кинта има човек който ги прави ама тогава със сигурност ще трябват и раздвижни ролки то е ясно.четох че ако намеря файловете от компа мога да ги запиша на празен чип.до тук добре...въпроса е мойте карантий в компа заедно с новия чип дали ще работят правилно и да не да излезе "технологичния сив пушек"а според теб дали ще стане при записването на чипа да се "изкорми" опцията егр и клапана на смукателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е чак толкова трудно търпение му е майката. Преди година , по погрешка бяха вкарали в UK партида чисто нови , а там такъв мотор няма има само с европата и бяха ги пуснали на 150 паунда чисто нови :) за да се отърват . иначе втора ръка са толкова. Без малко да купя едни но в ниските щеше да плете много . а това ми е колата за работа и нямаше да е никак добре . Това с изкормването не знам как ще стане , но мисля че файловете нямат нищо общо то и самите чипове са различни. Simtec 56 е на цокъл и не се налага сложни интервенции при подмяната. GSM_BOSS е човека за чиповете наясно е с нещата пиши му ще ти помогне :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тия пари няма ли да е по-добре копири? Пак на шрик или ризе...че може и копир на оригиналните хер .... ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега! Аз също като тебе съм направил 2 такива проекта на мой приятели са колите, но имах дейно участие в проектите и съответно ползвах колегата WILLY за съвет :th_up: . Та конкретно единия е завършен напълно(или почти) за тази си конфигурация :

сменени валовете , всмукателен и изпускателен колектор Ц20ХЕ,генерация на 60мм,спортен въздушен филтър,лек маховик със къса скоростна кутия,премахнат ЕГР,електроника и компютър 56,0 със чип но не за точния сетъп а някакъв за Ц18ХЕ - демек със сигурност е без ЕГР и вихрови клапи. Резултата е супер задоволителен .... с Калибра ХЕ с чип и сп филтър и още някой + вървят на равно като XEV-а винаги взема старта но го настигат при 160-180. Скоро ще му се слага регулатор на бензина и ще ходи на дино за точни настройки и се надяваме да изкара още :biggrin:

Втория проект е :

валове, двата колектора като EX е копие на Лексмау, затапен ЕГР, спортен филтър. Подготвена е за смяна и тя на маховика но сигурно ще е в следващите месеци. Със оригиналната си електроника е и това е основния "-" . Резултата е доста по добро поведение от стоков вариант, но нищо общо със горния проект просто си иска чип и най важното да няма в него ЕГР и вихрови клапи.

Така че моя съвет е слагай смело маховика и задължително си прави чип тогава със сигурност ще останеш много доволен

P.S. различен е само датчика на коляновия вал. Както ще съм много доволен ако някой има софт за XEV без ЕГР и вихрови клапи да услужи с него за проба.

Редактирано от lupo13

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми то найстина няма да е лошо някой да услужи с такъв софт/сигурен съм че има хора разполагащи с такъв.../.за сега на дневен ред е главата.тая седмига мисля да вземам една глава, да я ревизирам и да се направи порт за да подобрим потока,че е слабичак...за сега се подготвям полека/гумички,водачи,гарнитури.../за след това съм запланувал едни валове ама ще видим копири или нови щото разликата не е малка/около 200 кинта с който мога да взема чип/в момента вече работят по раздвижните ролки и умуваме едни размери за по-добър смукател/нещо като менцел ще бъде ама то мястото ще покаже/...то като има нещо ново аз качвам снимки в албума във фейса...чипа мисля да го оставя последен,защото според мен ще е най-удачно.въпроса е кой и къде,защото мисля че ще е хубаво да има и дино да се видят резултатите нагледно...май ще званя в русе :)

Редактирано от DeeZoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...гледам,че темата е малко позамряла затова реших да драсна...главата е почти готова,но за съжаление нямам още снимки че от коледа насам боледувам и не съм се виждал с моя човек.порта на главата е готов вече :) обаче...тук малко ще се отклоня от темата ищенавлява в друг раздел за което се извинявам....от известно време имам голям проблем с оборотите...или много високи или много ниски...направо бяс ме хваща вече...стъпковия мотор е изчистен,темп. датчик за антифриза е в норма,до колкото установихме и въздух не смуче от никъде...времето не позволява напоследък да замеря дебитомера,ламбда сондата и други тем подобни датчици...последни ми даде грешка 0505 мисля че беше/висок волтаж на стъпковия ако не бъркам/ не мога да го хвана проблема от къде е и толкова...ако някой има предложения моля да сподели...и още един въпрос - комютър от ц18хел /понеже няма датчик на температурата на входящия въздух и егр/ дали ще може да го нагудим по моята инсталация...предполагам няма да е толкова "напомпан" като на ц18хе но вкрай на сметка ме устройва и това че няма егр...предложения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зле напасната клапа на дросела? Сложи непипан и ще си проличи дали е от него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е отдавна...още като бях с оригиналния държеше високи обороти...като се постопли ще бутам по-подробно...утре съм на работа и мисля да взема мултицета и да меря всичко наред щото си мисля,че или е датчика за темп. на входящия въздух или дебитомер ама гадая за сега...извинявам се че темата тръгна в друга посока...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По лесно е да подмениш нещата с такива от работеща кола :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така....дебитомер не е,стъпков мотор не е,датчик темп. на входящия въздух не е...Що е то? Майтапа на страна взех да се съмнявам,че има студена спойка в компа...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въъъъх....не съм писал от една година!!!!бахти колко несериозно съм се отнесъл към форума....даже преди време бях казал дори да изтрият темат,но както и да е....по колата както съм писал по-нагоре има затапен егр,еднопътен колектор и валове от ц18хе,къстъм изпускател/с по-големи тръби от на ХЕ/ , стърган дросел на 63мм и портната и полирана глава с бронзови водачи/пълна ревизия на главата/ след някой проблеми от септември 2014г и доста ходене по мъките се оказа че поради кофти масло сегментите бяха спекли в резултат на което - много висок разход /22-24л градско и около 15 извънградско/ след отваряне на мотора и слагането на нови сегменти и лагери,наляхме масло гм10в40 и след слагането на портнатата глава колата тръгна да върви доста добре.преди около месец бях пуснал клип в групата във фесйбук който предизвика малко емоции в групата.клипа е качен в youtube и ето ли к към него

Утре след като ми свърши дежурството съм при един приятел да слагаме компютър и инсталация от ц18хе....след монтажа ще пиша какви са ми впечатленията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така.... След някои перипетий по слагането на компа с инсталацията дойде време да покараме и да кажем първите си впечатления. На пръв поглед -преди тръгваше да набира от 3000 оборота нагоре , а сега от 2500 тръгва. Със стария компютър даваше от 0 до 100 около 8,5 секунди което пак си е доволно впредвид че колата е вектра б с тегло около 1350-1400 кг . Сега с новият компютър дава може би между 8 и 8.5 а от 0 до 160 имаме подобрение от около секунда/ преди беше 21.5-22 секунди а сега е около 20.5-21 секунди. При изготвянето на инсталацията ползвах познанията на един приятел, но честно казано мисля че и аз можех да се справя.както каза колегата willy от астра ф на астра ф е лесно понеже дължините на всички кабели идват точно. Но уви при мен беше по трудния начин- на вектрата инсталацията се разделя на две след като влезе в моторния отсег.... Ок до тук лесното- ползвахме снопа от оригиналната инсталация. Другия сноп обаче който ходи по мотора идва с около 30см по- дълъг и се наложи скъсяване и запояване на всеки един кабел, това ми от е един ден понеже краката много умаляват. След недоглеждане се оказа че без да искам съм застъпал екранировката на единия кабел на бобината със сърцевината му-дефакто те са две маси които се управляват от еку-то. След като бобината не може да освободи натрупания заряд искрата си търси място от къде да излезе и съответно се появи т.н. "Сив технологичен пушек" . Тази моя грешка ми струва изгарянето на моята бобина че и на още една....друг път- обеца на ухото/ винаги проверявай всичко по два пъти/ За сега съм доволен от интервенцията.сега живот и здраве ще посъберем малко праички и после в русе на валяците....за сега толково

image.jpg. А иначе клип от първите няколко засичания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна тема.

Колега може ли да кажеш малко подробности от преминаването от Симтек 56,5 към 56,0.Интересните за мен звена са как се пребори с климатика/климатроника,сменя ли датчик колянов вал,продължават ли да ти работят дистанционните за заводското централно???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега всичко си работи- централното е на оъделен модул, то няма връзка с мотора. Климатика също работи. При мен нещата станаха малконпо трудния начин- от две инсталации /ц18хе и х20хев/ направихме една инсталация, понеже на вектрата е малко по-различна ситуацията. Трябват ти няколко букси да си набавиш и фоста мислене и двете схеми на двата компа да сравняваш. Може и твоята инсталация да преработиш, което до някъде е по-добрия вариянт. Сменя се дамо датчика на коляновия вал, всичко друго си остава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам темата хваща прах и реших да драсна. С помощта на willy който ме свърза с един него приятел успяхме да напишем чип за компа. Разлика определено се усеща въпреки че чипа е писан на сляпо без дори колата да е при човека. Мотора сега е малко по-гъвкав и отзивчив. Скоро сменях ингенерацията- вече е на 55 мм и мотора стана малко по-плавен. До скоро карах със стандартния дросел и от няколко дни съм със стърган. Честно казано има разлика но не съм сигурес с оригиналния дросел или със стъргания ми е по-удобна колата да карам. Разхода на газ е приемлив- 14/15 л градско но много зависи и от качеството на газта. Извънграда няколко пъти я засичам - 8.5/8.7 без климатик. С климатик,5 човека и много ама много тормоз ми даде 10.5 което пак си е постижение. Ето и клип с новия чип,за съжаление генерацията още не беше сложена

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×