Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
bobikat

Opel Omega 2.0 16V колебание в оборотите и чек лампа.

Recommended Posts

Здравейте колеги. Исках да споделя моя проблем и да посъветвате какво да правя (ако някой е имал подобен случай). Първо ще направя малко предисловие и ще бъда подробен. А, колата е на бензин, нямам газ. Та:

Преди 10-на години ми спря в София. 4-та, 3-та, 2-ра... няма никой, оборотите играят, жълтата лампа свети, колата спира. Не ще да пали. След около 5 мин запали със светеща жълта лампа и от там право в сервиз на опел. Колата върви, ама не като хората (после разбрах за аварийния режим). Смениха датчик кол. и разрп. вал и мисля бобина.... Това към 2003-та. Вече към 2007 пак светна лампата, пак по същия начин, но тоя път в Петрич смених само разпр. вал с някакъв евтин, 70 лв. Проблема беше решен. Около година след това лампата почна да си свети когато си иска и да гасне, но докато свети и няма мощност, все едно е в авариен режим. Отидох при същия майстор, дето ми смени датчика и още от раз позна, че кабела на 4-та свещ прекъсва. Свених го, оправи се. Забравих да спомена, че този майстор има комп., от малките, като дръжка с екран, и първия път показа само датчика. Така... към 2010 -та тръгнах за Св. Влас, и още с влизането пак светна, но не играят оборотите и на празен ход гасне. След известно време като я запаля и не свети, изкара 1-2 дни, пак светне. Така си игра с мен 1 седмица. На връщане към Сливен светна и до Петрич не изгасна. На другия ден прочетох във форума, че е възможно от лоша връзка на датчика на разпр. ва,. Размърдах го, изгасна. След време когато светне, размърдам, изгасне. Така до 2012-та. Тръгвам за Албена и на магистралата на 14 км. преди Варна (вкл. ксенон, климатроник, радио) и хоп, в най-голямата жега спря. Оборотомера играе, 5-та, 4та, 3та, 2ра, 1ва и отдясно в аварийната. И... пустата му неще да запали. Даже и в авариен режим. Не помня точно какво стана с жълтата лампа, но като звъннах на майстора и му обясних, той каза че ECU не може да разпознае ключа. Да го вадя и вкарвам. Да, ама не става и не. Чак когато извадих батерията на ключа и я сложих, чак тогава се харесаха с ECU-то. От там бавно без климатик и газ за Албена, лампата не светеше . На връщане съм карал в жегата до София, без климатик и без ядове. На влизане в София, зареждам на Шел, пускам климатика и точно на Владая пак, лампа, обороти, спира. Гася всичко, не пали. Мърдам кабела, оп, запали колата, лампата не свети. Прибирам се в Петрич, няма грижи. Забравих да спомена, че колата я карам 3 месеца в годината, юни, юли и август. През другото време астрата. Прибирам колата в гаража и на другата година я вадя и почна да гасне на празен ход. Изчистихме машинката за празен ход, оправи се. Това вече 2013-та. Лани ходих на Халкидики, по близо е и да закъсам :-) и на отиване добре, но на връщане и на Солун хоп, на магистралата пак ме остави. А преди това смених акумулатора, че си мислех на Варна да не е било от слаб ток. Така, спирам, гася, мърдам кабела, паля, лампата не свети, прибирам си и след няколко дни отивам до майстора и мери, нищо, вика ако до 40 паления не даде грешка и ECU изтрива старите. Прибирам колата, тази година я вадя, кара седмица и пак гъсне на празен ход. Пак чистихме чистата машинка за празен ход. От дъжд на вятър светне жълтата лампа без да гасне, или от тогава е езгаснала 3-4 пъти сама, без да свети. Помислих си, че ако е на слънце и я напече, тогава светва лампата. Преди 2 седмици нещо при топъл двигател взе да покачва и спада оборотите от около 750 (или колкото са и нормалните) до около 1100-1200 до 1500. Гася, паля веднага, оправи се. Хм, странно, така няколко дни като лампата не е светела. Отивам при майстора, качва на комп, ама този път комп. с монитор и му даде грешка в датчик на разпр вал и дебитомер. Странно, от него разбрах, че е възможно от дебитомера да ми прави мизерии при студен двигател, при потегляне на 1ва и като дам газ за 2ра и глъхне. Както и да е, изчисти грешките, слезнах си до Гърция на море без ядове, но климатика да е работил малко. 30на мин. На връщане, морето е на 140 км, в жегата пускам климатика и 10 мин след като си тръгнахме на 4та усетих леко придърпване, без да давам или отпускам газта и си помислих че ме очаква спиране. Лани пак така придърпа 30-40 мин. преди да спре. И да, след около 40 мин. пак ме спря. Оборотомер, лампа, 5,4,3,2,1 и спира. Гася, чакам 2 мин. Паля на жълта лампа и карам 40 км. На Кулата като изгасих и запалих и лампата не светеше. А, тоя път карах без фарове. Прибирам се в Петрич и на кръстовищата като се почнаха оборотите до 2000-2500. Прибирам се, на другият сен, колата ни лук яла, ни мирисала, но на студен двигател. Но топъл пак играят. Отивам при майстора, тоя път даде грешка в 2та датчика на разпр и коланов вал и на бобина, странно, бобина, без дебитомер. Напрови ми впечатрение, че при спускане на 4та с климатик без газ, температурата спадна до 92 и се покачи до 98 (по таблото). Досега не съм забелязвал това. И след известно време ме спря. Странно, че ако карам без климатик на дълъг път, няма ядове, само с климатик ми спира след повече от 30 мин. В градско няма ядове и с климатик, но с него карам 10-15 мин. Проверих за фреон, добре е. Алтернатора си зарежда до 14 волта. Посъветвайте какво да сменям. Майстора вика първо да опитаме с датмика за разпр вал, ама ако не е от него, само набутвачка. Дайте акъл, моля. Мерси.

Редактирано от bobikat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези датчици колянов и разпределител вал може да се разтърсиш за различни модели коли принципа им на работа трябва да е еднакъв.

 

За дебитомера мога да ти кажа по подробно първия път като ми изгоря оригиналния тогава колата беше проблемна когато е закачен едва се бях прибрал 3 км в града сигурно ги минавах 10-15 минути. Когато разбрахме че е от него и го откачихме до 1500 оборота отнемаше около 3-5 секунди, но след това вървеше повече от всякога.

 

Втория като изгоря беше китайски и първите ден два работеше много странно поне за мен след това свикнах и около седмица две я карах така и си карах всеки ден.

 

Трети уж беше немски, не се знае в кой гараж или нещо от този род. Той като изгоря странното беше, че тогава сякаш компютъра се обочаваше карам ли си я нормално до 2800 оборота нямаше проблеми след това забиваше предницата. Почна ли известно време да я настъпвам тогава предърпваше в ниските и след това вървеше плавно.

 

И накрая проблема се реши с Бош вярно по-скъпи са драстично, но проблемите свършиха и си мисля че за всички датчици трябва да са си маркови.

 

А при изгорял дебитомер при мен лампата винаги светеше и разхода с 2 литра нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

 

Аз от скоро имам омега и напоследак започна да ми прави номера ...

Сутрин паля няма проблем ... Покарам загрява си колата, но щом спра някъде да огася и да запаля после започват мъките.

Колата започва да глъхне немога да и подам гас ще огасне и така около минута, а след това се оправя и карам все едно нищо

не се е случило. Също така и в движение примерно карам на 3-та на 2000обр. и понякога придърпва изключвам от скорост и

на тихите обороти светва CHECK след това си включвам и ламбата гасней и колата върви. Иначе други ядове нямам.

 

Благодаря предварително и ако някои е имал такъв проблем или нещо от сорта нека напише

защото това не е никак приятно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×