Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
хибридния

Не свети плафона в багажника? причини!

Recommended Posts

Здравейте. Реших да публикувам тема в която да се покажат евентуалните причини за които може плафона в багажника на Астра Х да не работи(свети).

Първият етап е махането на щифта до ключалката на багажника

032574175.jpg

от тук

032574176.jpg

 

Следва махането на кората на вратата

032574174.jpg

 

След това махане на буксата от ключалката

032574170.jpg

 

От тук следва първия проблем, който според разговор с колеги от форума е често срещано явление за модела.

На снимката се вижда че е окислила буксата и може да не дава контакт. На нея се намират 3пластини(+/-/палчето за плафона) . Трябва да го изчистите със шкурка и спрей за премахване на окис или контакт спрей и така дотук проблема е решен. За по сигурно сваляте и самата ключалка . Тя се държи на трите болта на багажника. Там по същия начин изчиствате .

032574169.jpg

 

Другия проблем , който при мен се получи е не само окислението , ами едно от трите пинчета бе отчупен, за което не можах да си обясна как е станало? И какъв зор е видяло.

032574171.jpg

 

Ето и пинчето къде е останало в буксата.

032574172.jpg

 

Решението в случая е нова ключалка. При мен го направих по друг начин. Просто заглавих пинчето да стърчи по напред , та като щракна буксата да направи контакт със другата част останала в ключалката. Получи се , но докога никой не знае. То е ясно че ще се сменява ключалката , но по натам. засега свети.

 

После по обратния ред , монтиране на ключалката, буксата , кората , пинчето и имате светещ плафон.

 

Има и 3ти вариант , но за радост не стигнах до там. Може да има прекъснат кабел във снопа , там където е гофре между вратата и купето. Ако някой му се е случило , нека допълни .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна тема,но защо не изряза малко пластмасата и да запоиш външни кабели?Също така е важно от къде е влизала вода,може да е от никелираната лайсна на вратата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правя темата важна, тъй като мисля, че ще е от полза, а и е много добре обяснено + снимков материал. Благодаря на колегата за труда да направи тази тема! :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах време да го направя , понеже бе студено. Като се пооправи времето , ще седна на спокойствие и ще разглобя и бравата и мисля директно да изведа кабел вместо пин-а или просто да си купя нова брава :)

 

Иначе никъде по самата брава, вътре по ламарините и въобще , никъде няма следи от това да е влизала вода. !!!

Редактирано от хибридния

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята също не свети и ще го разглабям тези дни, дано се окаже същия проблем. Може ли малко повече инфо как извади щифта и кората лесно ли се сваля, че такива сглопки, най-ме е страх да свалям, защото често някои щифт им се троши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
whitesnake, първо провери ли крушката? По въпросът ти за щифта, той се вади много лесно. Както виждаш той е двукомпонентен. Първо издърпваш централното тяло с ножче или нещо тънко. То е нещо като пирон. След като го издърпаш, се вади и другата част. И да го счупиш го има в половината автомании и най вече в дилърите и е стотинки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да проверих я, здрава беше. Пробвах и с друга. Разбрах те за щифта. Мисля, утре сутрин да я разглобя и да видя дали проблема е в буксата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свалих ключалката и кората и се оказа, че и при мен третия пин липсва. :angry:

 

Разглобих ключалката и забелязах, че вътре от дясно на моторчето има някакво място с два стърчащи пина и вероятно да се добави някакво метално мостче което да ги окъсява, но при мен такова нямаше. Правих опит да измеря от буксата до клрушката, но освен маса друга връзка нямах? Някой да има идея за какво е това мостче? Нормално ли е да нямам връзка от буксата до крушката? Някой да знае за някаква електрическа схема на цялто това нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Днес свалих ключалката и кората и се оказа, че и при мен третия пин липсва. :angry:

 

Разглобих ключалката и забелязах, че вътре от дясно на моторчето има някакво място с два стърчащи пина и вероятно да се добави някакво метално мостче което да ги окъсява, но при мен такова нямаше. Правих опит да измеря от буксата до клрушката, но освен маса друга връзка нямах? Някой да има идея за какво е това мостче? Нормално ли е да нямам връзка от буксата до крушката? Някой да знае за някаква електрическа схема на цялто това нещо?

я направи снимка на пиновете в самата ключалка. няма вариант да нямаш 3 , а да са само 2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих лампата в багажния, проблема беше същия както описанието в началото на темата. Буксата беше клеасала и третия пин се беше счупил. Почистих със спирт, наврях парче от един кламер и я монтирах и лампата светна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×