Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
opel_vectra_b

vectra b

Recommended Posts

здравейте колеги нов съм в форума като регистрация но от години си помагам много с него за което съм ви много благодарен и щастлив за това,че има хора като вас знаещи и искащи да помогнат :respect:

Та сега да започна с проблема :

притежавам колата вектра б х16хел (97) от малко повече от година още от както купих колата имаше проблем с едно прехълцване когато я задържиш на около 1500 оборота,предимно на 1-ва и 2ра се осеща и глъхнене при потегляне веднага побегнах към магазина и смених кабелите и свещите ефект никакъв,следва чистене на колектори,дросел,степ мотор,проверка на всичкивакуми,затапване на егр клапан,но след това вече е отпушен и добре почистен,ефект нулев,смяна на маншона между дросела и колекторите-не че му имаше нещо ама за всеки случай да пробвам,въздушен и горивен филтър,пак нищо.Грешка не свети,но все пак реших да отида на диагностика да си пробвам късмета но уви ... пак на камък човека каза,че показанията са перфектни.Помислих си запушени дюзи но тъй като ми предстоеше монтирване газов инжекцион реших да не предприемам нищо докато не го сложа, и идва върпосния ден в който го монтирвам и с нетърпение сглобявам всичко и паля колата с надеждата че проблем няма да има и все същото на гас и на бензин едно и също без промяна,разреван и вече без жокери в ръцете си карам колата и си мисля абе какво става с тази кола нищо не и помага,забравих да кажа,че и бобината смених с от на един приятел добре работещатата кола...пак без промяна...

откачах закачах датчици с надеждата,че някой от тях ще издаде тайната ама не...Кротнах се аз с ремонтите и започнах да размишлявам колата гори доста масло може би проблема е механичен може нагорял клапан я или недобре затварящ,а в същото време когато я карам с педала в ламарината колата дърпа доста по добре от на приятелите ми с същите мотори..и както си мислих,че е механичен и няма кой да се разправя да отваря мотора да го търси и след няколко дена хоп водна помпа блокирва 12от16 клапана криви и целия мотор на земята за разледване ревизия на главата,блока беше просто супер без никакъв ръб,сигментите не ги смених защото при замерване бяха в доста добри показания а и тогава малко бюджета не беше на добре дюзи почистени за профилактика.

събирам си мотора слагам и нови ролки и обтягащата аз незнаех каква е но по прочетох и разбрах,че има голяма вероятност да прави мизерии и вече подкефен вартя кюча и си мисля сега сигорно проблема е изчезнал ще мога да си карам спокойно из града без да се претрисам...паля,а и също така да вметна че в нормални условия колата върти много докато запали без значение дали е топла или студена сигорно около 4-5 сек. паля оставих я да позагрее и тръгнах на обиколко и пак същотото :wall: от там нататък вече започнах да се замислям това е нещо по трансмисията нещо прескача в скоростната кутия или съединителя прави мизерии..и нещеш ли след месец хоп кутията срина лагер,не ми се занимаваше да я права и намерих в близост една ф13 намъкнах и нов феродив и с малко преправяне заради механизма за провключване я мантирах успешно и пак так с надеждата ама само с нея си останах,качвам се да карам колата обаче и о чудо кутията ненормално дълга а на нея нямаше надписи дали е къса или дълга но явно е доста дълга 1-ва 60 на прекъсвач 2-ра 110 3та 160 4-та успях само до 215 да набера по нанадолнище с 6000 оборота за 5-та да неговори.... помислих си нещо лъже километража ама не няма как защото нали взима сигнал от абс-са.

Известно време се бях примирил с това и че неможе да се направи нищо ама...то шило в торба не стой,не ме свърташе и постоянно си правих какви ли не опити от чудо чак бях я зацепвал зъб напред зъб назад на всмукателния вал и все нищо.а и колата погорва доста около 14 градско гас и под 8 никога неуспях да я сваля на дълго а иначе нормално каране средна скорост 120 9литра гас по показания на оп ком сместа е добра.до тук с въведението последния проблем който ми създаде е че почна да губи мощност варви но при определени обороти и определено натоварване най вече като задържа газта без да и подавам рязко набира най приемливо...забелязах и също че на място никога немога да я задържа на 1100 оборота примерно подавам подавам съвсем плавно газ,но нищо и изведнъж подскочи на 1300 примерно.разгледах оп кома и единственното което забелязах е,че имам проблем с изпреварването на запалването до тук говорим че нямам записани грешки..започна се едно лутане датчик колянов вал ..разпределителен вал шайбата по която чете обороти проверена за луфт за по сигорно смених и нея тя нали е демферна всичко това свалям от колата на приятел която работи добре,мап,датчика за злизащия въздух,потенциало метъра не ми се занимаваш защото знаете каде е забутан а и като му гледам показанията бих му се доверил но и вие ще кажете.и нищо при връщането на моя датчик на разпр.вал дори отрярах буксите запоих кабелите и изолирах както си му е реда с термо шлаука защото четох,че се е явявало като проблем.попадна ми една ролка от тигра беше 1.6 16 която не беше демферна зъби и всизко сърпадна 58 броя и реших да я сложа за всеки случай да си пробвам късмета,но пак нищо реших да си направя опит с нея като изпилих първия зъб по посока на движение на двигателя преди равната част неназъбената..това за по голям аванс и без това ми трябва за газта...обаче компа отчете грешка...незнам дали е възможно да се получи както си го мислих или съм объркам кой зъб да стръгна,но това беше еи така за опита

 

имам и записани живи данни но незнам как да ги споделя с вас

Ще бъда супер благодарен ако някой ми помогне да разреша проблемите си защото вече ми побеля косата с тази кола

от какво друго зависи изпреварването на запалването освен от обороти натоварване температура...това което аз научих е според оборотите и натоварването ъгъла се измества до около 30 градуса при мен това се случва най вече когато връщам газта да се покачват градусите това без значение на газ или бензин е колата

Редактирано от opel_vectra_b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е моментен запис на място от оп кома

Measuring blocks information:

 

System Voltage,13.6 V

Immobiliser,Active

Immobiliser Signal,Received

Fuel Pump Relay,Active 0V

TPS Signal (Throttle Position Sensor),0 %

TPS Signal (Throttle Position Sensor),0.60 V

MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),0.27 bar

MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),1.31 V

Coolant Temperature,96 °C

Coolant Temperature,1.83 V

Intake Air Temperature,23 °C

Intake Air Temperature,2.14 V

Transmission Coding,Manual Transmission

Park/Neutral Switch,R-D-3-2-1 12V

A/C Information Switch,Inactive 0V

A/C Load Signal (Air Conditioning),Inactive 0V

Injection Pulse,3.2 ms

Clear Flood Mode,Inactive

Spark Angle before TDC (Top Dead Centre),10 °CA

Knock Cell Number,10

Cyl.1 Knock Retard,5 °CA

Cyl.2 Knock Retard,3 °CA

Cyl.3 Knock Retard,6 °CA

Cyl.4 Knock Retard,1 °CA

Secondary Air Pump Relay,Inactive

Air Control Solenoid,Inactive

EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %

EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),0 %

Fuel Tank Ventilation Valve,0 %

O2 Sensor,685 mV

Air/Fuel Ratio,14.6

O2 Sensor Loop,Open

Air/Fuel Status,Lean

O2 Integrator,130 Steps

O2-Loop BLM Enable (Block Learn Map),Active

O2 BLM Cell Number (Block Learn Multiplier),18

O2 BLM Cell Content (Block Learn Multiplier),123

Engine Speed,850 RPM

IAC Control Enable (Idle Air Control),Active

Idle Air Control,27 Steps

Desired Idle P-N,0 RPM

Idle Adjust P-N,Modified

Desired Idle Drive (R-D-3-2-1),850 RPM

Idle Adjust Drive (R-D-3-2-1),Not Modified

Desired Engine Idle Speed,850 RPM

Idle Adjust,Not Modified

Engine Load,9 %

Torque Control,Inactive

A/C Relay (Air Conditioning),Inactive 12V

Air Conditioning,Not Present

Vehicle Speed Pulse,Received

Vehicle Speed,0 km/h

Telltale (Check Light),Off 12V

Blink Code Request,Inactive 12V

Dec. Fuel Cutoff (Deceleration),Inactive

Full Load Enrichment,Inactive

 

 

имам и записи на живи данни в движение но незнам как да ги кача като цял файл посъветвайте ме :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мсля, че другаря Ленин ще ти помогне. Нет Вектра, нет проблем. Докато не си потрошил още грешни пари...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрено се надявам да намериш проблема час по-скоро и да не я оскъпяваш повече. Уви съм скептичен. За мен мобилето е най-доброто място за решаване на подобни проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
обмислял съм го ама вече е късно, прекалено ми е скъпа за да я подаря на някой

А с друг комп опита ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ащ.ми минавало ми е през мислите.но както съм го мислил е малко вероятно то освен нещо да се е рабъркала картата на ипреварването незнам какво друго би могло да е броблем и ми се струва по малко вероятно..а и ако тръгна да свалям на някой еку-то си мисля и че ще трябва имобилайзера също да подменя и може би да го обучявам и все нещо ме отказва.

Според теб какво може да се обърка в еку-то?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ащ.ми минавало ми е през мислите.но както съм го мислил е малко вероятно то освен нещо да се е рабъркала картата на ипреварването незнам какво друго би могло да е броблем и ми се струва по малко вероятно..а и ако тръгна да свалям на някой еку-то си мисля и че ще трябва имобилайзера също да подменя и може би да го обучявам и все нещо ме отказва.

Според теб какво може да се обърка в еку-то?

Опитай с комп......за имобилайзер не знам при тия коли как е положението защото от скоро карам такава ама не ми се вярва да е толкова страшно.Колкото до компа има възможност доста неща да се объркат там...Намери някой колега със същата кола и вземи компа за проба...няма да ти струва много..да не кажем нищо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах колега който имаше подобен проблем. При него проблема се оказа TPS - имал ли си някакви въздействия върху него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами не съм но гледам показанията му по оп ком и на изгасен двигател подавам гас и си изменя процентите на супер.иман един чисто нов такъв но не съм сигорен от коя кола ми е останал а имам и някакви стари най вероятно от ц16нз дали са напълно същите да взема да го разменя някой ден и тях за всеки случай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От C16NZ не става,защото работи в другата посока.Ако имаш от C16SE,ще стане.Не каза,пробва ли с друга ламбда сонда,каква е компресията след ремонта и какво е налягането на бензина.Гледам,че имаш детонации в цилиндрите,може затова да имаш закъснение на запалването.Ако имаш голям луфт между новите клапани и водачите или луфт в разпределителните валове,ще губи компресия моторът в обороти и ще има детонации.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Искрено се надявам да намериш проблема час по-скоро и да не я оскъпяваш повече. Уви съм скептичен. За мен мобилето е най-доброто място за решаване на подобни проблеми.

 

Или пробвай с ходжа или повече не си мисли нищо, защото като чета, ти си мислиш за едно и след няколко дена то се чупи...кофти брат ама тва 1.6 не ти трябва. Аз карам Вектра Б х20хев и то само яко на бой и никакъв проблем 3 години вече :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
От C16NZ не става,защото работи в другата посока.Ако имаш от C16SE,ще стане.Не каза,пробва ли с друга ламбда сонда,каква е компресията след ремонта и какво е налягането на бензина.Гледам,че имаш детонации в цилиндрите,може затова да имаш закъснение на запалването.Ако имаш голям луфт между новите клапани и водачите или луфт в разпределителните валове,ще губи компресия моторът в обороти и ще има детонации.

водачите ги пробвах с всеки клапан които кадето си стои в полужение отворил,минимален луфт не мисля че ще е проблем виждал съм и къде къде по лоши случаи

проверих и потенциало метъра така е както казваш,новия се оказа с същата посока като на ХЕЛ но дали ще е с същите показания,трябва да го замеря и да го сложа в някой по слънчев ден

ламбда не съм изглежда ми пъргава и си се разхожда така в диапазоните,но като се замисля може и да не адаптира правилно горивната карта,и с нея ще пробвам.

правил съм си опити откачам сондата за да не се адаптирва,занулявам адаптацията и настройвам газта по бедна по богата в различни диапазони,но няма игра,незнам дали като откача сондата и слезне в авариен режим дали не спира и изпреварването на запалването.

Налягане на бензина не ми е минавало през ума да меря тъй като проблема го има и на гас и на бензин идентично.

На мотора не съм я мерил но ще потърся уред и това ще направя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Или пробвай с ходжа или повече не си мисли нищо, защото като чета, ти си мислиш за едно и след няколко дена то се чупи...кофти брат ама тва 1.6 не ти трябва. Аз карам Вектра Б х20хев и то само яко на бой и никакъв проблем 3 години вече :)

Ами да така се получава :(

като цяло идеята за тази кола когато я купувах беше да и сменя двигателя с c20ne и да стане вечна,но господата полицай непозволяават :( искат да мине тест а в момента това е малко невъзможно,а и е доста скъпо и просто не си заслужава,а тук в момента много гонят за сменени двигатели и като цяло (не тествана и невпивана коструктивна промяна по мпс се наказва с акт 2000 до 5000 лв и спиране от движение)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането на бензина-заради многото въртене преди да запали.Въпреки,че си пробвал със затапен EGR,аз ти препоръчвам да пробваш с друг,без да го затапваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Налягането на бензина-заради многото въртене преди да запали.Въпреки,че си пробвал със затапен EGR,аз ти препоръчвам да пробваш с друг,без да го затапваш.

пробвал съм я и авариино на газ и пак варти по толкова,а и сега съм я направил при топъл мотор да пали директно на газ,но като имам възможност ще проверя и това иначе като натисна винтилчето на рейкато си изкарва под налягане бензин сутрин

Сега е почистен клапана и отпушен но ако ми се отдаде възможност ще подменя и него :) със затапен се засилват прихълцванията

Редактирано от opel_vectra_b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основната функция на EGRа,е да гаси детонациите.При този мотор,не винаги излиза грешка за EGRа при неправилната му работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На чичо ми ХЕЛ-а прави така от както и сложиха газовото, най-интересното е, че с изключен датчик на разпределителните валове върви както трябва и не придърпва?! Така си остана неразгадан проблема...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери термодатчика на двигателя - този за еку-то

той ти дава инфо на компа как да бута сместа но компа го хваща като грешка само на крайни стойности - т.е. късо съединение или безкрайност

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×