Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Earendil

Ampera

Recommended Posts

Здравейте,

 

поздрави от Несебър.

 

Като "пресен" собственик на Ампера, реших, че ще е хубаво да има тема за нея и в българските форуми, тъй като наличната за него информация е основно в американския Шевролет Волт форум.

Нека модераторите преценят дали да преместят темата в основния форум.

 

Снимки :)

 

Колата е била тест автомобил и я взех от Дженеръс със значителна отстъпка, за което им благодаря :) (има и друг такъв тестов ако някой се интересува). Взех я на 15 хил км, на 1 г.

 

Отдавна се интересувах от този автомобил и знаех почти всичко, което може да се знае за него. Освен това миналата година го карах на Парижкото изложение и останах очарован.

Всичко това обаче не можа да ме подготви за удоволствието от това да притежава човек такъв автомобил. ЧУвствам се най-накрая в 21 век, макар досегашните ми автомобили да не са били никак лоши или стари.

 

Накратко за нещата, които повечето хора ги интересуват:

 

1. ЕЛ. пробег - без проблем 65-70 км извънградско с около 90 км/ч. Използването на парно и климатик разбира се може да свие този пробег.

2. Разход на бензин (реален). София - Несебър по магистрала с круиз на 135 км/ч - 6.8 л/100 (без да ползвам батерията).

3. Пътно поведение и возия - прекрасни. Леко стегнати. Шум - никакъв.. дори и с ДВГ - в повечето случаи е трудно да се разбере, че работи.. е по баир на магистралата може да го чуе човек за малко.

 

Засега приключвам, ако имате въпроси - питайте :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със здраве да си я караш колега, лека и безаварийна :) и на мен много ми допада този автомобил като цяло. Единствения проблем е може би че все още е далеч от джоба на средната и малко над средната класа българи било то и на изплащане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Честито колега!

 

Нека все повече хора да се похвалят с този прекрасен автомобил!

 

Аз имам въпрос - според вида в избора на движение - еко, планински, спорт от там ли се определя да бъдеш на бензин по време на движение по междуградски път и да запази батерията за да можеш в последствие в навлизането в града да можеш да се движиш изцяло със спрял бензинов мотор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен! Невероятен автомобил!

Моя въпрос е свързан с подръжката на бензиновия мотор. Като на всички останали лие( ценово и механично) или е нещо по различно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, режимите са 4 и може да се сменят по всяко време.

1.Еко няма - по подразбиране тръгваш на "нормал". т.е. тръгва си на батерия и като свършия включва на бензин.

2. Спорт - същото, но педала става много по-чувствителен.

3. Планински - осигурява поне половин заряд, за дълго изкачване с висока скорост на планини. Какво ще рече това. Ако се включи с батерия над 50%, ще си кара на ток докато остане 50% и от там ще включи бензиновия, за да задържи този буфер. Ако обаче батерията е свършила или има под 50%, бензиновия се включва и освен, че дава ток за движение, зарежда и батерията, за да натрупа буфер. Докато натрупа заряд двигателя работи на по-високи обороти и мощността на движещия колелата ел. двигател е малко ограничена.

4. "задържане на заряда" - заряда се задържа на ниво, в което е в момента. Ако е пълна и остава пълна, за момента в който искаш да го включиш на нормал, ако е 10% си остава пак 10%.. тук е разликата с планинския.. там ако е по-нисък се дозарежда.

 

Аз точно това направих като си взех колата.. като тръгнах от София бях с батерия до горе.. изхабих 5-6 км докато изляза от града и после карах по магистрала до Несебър на "задържане" , за да дам на приятелите да се кефят само на батерия.

Заслужава си да се отбележи, че дори в режим на бензинов двг, същия пак се изключва доста често (особено ако не е на магистрала). т.е. включил си "задържане на 50%, заредиш 2-3% при намаляне на скоростта..или леко надолнище, ДВГ се изключва.. минава 2-3 км с този заряд, който е "в повече" от новото на задържане и пак си вкл. ДВГ..

 

Хайде сега да поработим :)

Приятен ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:biggrin: Както пише под аватара ми - кара ми се A14XFL :) Мотора му е според мен нещо от рода на X14XE, с тази разлика, че задвижва генератор и нищо повече.. Вероятно управлението му е нещо от рода на старт/стоп система като запалването му е поверено на генератор/стартера или използва някакъв механизъм от електромотора който да включва запалването му... Вчера гледах първите Български тестове на Тесла и само мечтая един ден да станат масово тези електромобили... Изключително удоволствие е да усещаш тягата от електромотора.

Аз имам още един въпрос :) На каква цена се продават тези едно годишни тестови автомобили?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много безаварийни километри и много години да изкара батерията :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:biggrin: ......... На каква цена се продават тези едно годишни тестови автомобили?

 

При цена на етикета 94 хил, тестовия можеш да се вземе между 65 и 70 хил. и то на много изгоден лизинг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес изгорих 0.4 л бензин и ми е мн гадно :)

 

Хайде да видим как сте с математиката - колко W/km харчи Амперата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амперата харчи 267Wh/km,а W/km е според натоварването.Ето ватовете в различни натоварвания и скорости:

Този бензин може да го е изгорила за да загрее по-бързо парното(при ниски температури се включва двигателят). Редактирано от sokol1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като го гледаш в реално време по равното - да. Но както разбираш, във всяко пътуване има и спирания и спускания при които енергия се връща. Ако погледнеш статистиката ми от днес и разделиш изхарчените Квч на минатите ел. км се получава 145 ватчаса/км или близо 6.7 км/киловатчас. Удивително ефективно е :)

 

Бензина го изгори щото просто ми свърши батерията малко преди да се прибера :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо искам да ти честитя за този уникален автомобил който си закупил! Страхотна визия и страхотен интериор и екстериор! Имах възможността да го видя на изложението в Пловдив през пролетта и просто настръхнах! Най-красивия автомобил там!

А колкото до борд компа ти...при това положение излиза че пътуваш почети без пари.... Ако погледнем ние данакоплатците и тези които си плащат тока всеки месец, колко плащаме за киловат и го разделим натвоите ватове излизат направо жълти стотинки :th_up: !

Автомобила е просто уникален и се надявам много да те радва с годините напред!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В главата ми изникват още въпроси ...

 

Интересувал ли си се какъв ще ти е данък МПС ? Имаше предложение електромобилите да бъдат освободени от данък, но все пак Апмера е по особен автомобил, Задължителната застраховка "Гражданска отговорност" нали се смята на кубатура на мотора - върху 1.4 мотора ли ще я смятат?

:) В къща ли живееш, и ако не - как извършваш зареждането на батерията. Някъде бях чел, че можеш да програмираш заряда на колата кога да се случи - в смисъл да се включи зареждането примерно когато е нощна енергия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина пътуване то в района излиза доста изгодно.. но си го плащаш със стойността на аятомобила :). Понеже постоянно ми правят сравнения .. защо не съм си купил примерно дизелова Инсигния, пък останалите пари за дизел.. :) :) Мисля, че не съм глупав човек и съм си направил сметката.. тя излиза на кантар с дизелов автомобил от висок клас след около 4-5години, но аз съм я взел заради удоволствието от това да карам на ток.. а то е уникално.

 

За данък и гражданска не съм проверявал защото ми я дадоха направо с готови документи и не съм се занимавал със застраховки. Но ще проверя.

 

Живея в сграда с охраняем паркинг, в който съм си изкарал пвц ел. табло 50/40 см , в което е контакта и си оставям зарядното. Отнема не повече от 10сек. Да отворя кутията и да пъхна щепсела :). И да - може да се настрои и съм го направил да се зарежда само след 23ч на нощна тарифа. Или може според това в колк ч. Ще тръгва човек на сутринта и тя да си се зареди за тогава. Освен това може да си я включа от дистанционното да се топли/изстудява 10мин преди да тръгна.. така черпи ток директно от контакта и не взима заряд за първоначалното топлене от батерията.. съответно я пази за пробега.

 

Автомобилът е прекрасен.. не мога да разбера защо някой би взел примерно бмв 5 за тия пари вместо такава алтернатива.. но разни хора-разни идеали.

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново!

Какви са впечатленията ти за вече почти 3 години с Ампера? Ако имаш възможност да опишеш предимствата и недостатъците, които си забелязал за това време заедно. Впечатления най-вече възможно ли е да се кара такъв автомобил ежедневно в България.

Надявам се на всеки би било интересно да прочете мнението за това. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×