Earendil 0 Докладвай Публикувано 22 Октомври, 2013 Здравейте, поздрави от Несебър. Като "пресен" собственик на Ампера, реших, че ще е хубаво да има тема за нея и в българските форуми, тъй като наличната за него информация е основно в американския Шевролет Волт форум. Нека модераторите преценят дали да преместят темата в основния форум. Снимки Колата е била тест автомобил и я взех от Дженеръс със значителна отстъпка, за което им благодаря (има и друг такъв тестов ако някой се интересува). Взех я на 15 хил км, на 1 г. Отдавна се интересувах от този автомобил и знаех почти всичко, което може да се знае за него. Освен това миналата година го карах на Парижкото изложение и останах очарован. Всичко това обаче не можа да ме подготви за удоволствието от това да притежава човек такъв автомобил. ЧУвствам се най-накрая в 21 век, макар досегашните ми автомобили да не са били никак лоши или стари. Накратко за нещата, които повечето хора ги интересуват: 1. ЕЛ. пробег - без проблем 65-70 км извънградско с около 90 км/ч. Използването на парно и климатик разбира се може да свие този пробег. 2. Разход на бензин (реален). София - Несебър по магистрала с круиз на 135 км/ч - 6.8 л/100 (без да ползвам батерията). 3. Пътно поведение и возия - прекрасни. Леко стегнати. Шум - никакъв.. дори и с ДВГ - в повечето случаи е трудно да се разбере, че работи.. е по баир на магистралата може да го чуе човек за малко. Засега приключвам, ако имате въпроси - питайте Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rap17ka7a 0 Докладвай Отговорено 22 Октомври, 2013 Със здраве да си я караш колега, лека и безаварийна и на мен много ми допада този автомобил като цяло. Единствения проблем е може би че все още е далеч от джоба на средната и малко над средната класа българи било то и на изплащане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beos 28 Докладвай Отговорено 22 Октомври, 2013 Честито колега! Нека все повече хора да се похвалят с този прекрасен автомобил! Аз имам въпрос - според вида в избора на движение - еко, планински, спорт от там ли се определя да бъдеш на бензин по време на движение по междуградски път и да запази батерията за да можеш в последствие в навлизането в града да можеш да се движиш изцяло със спрял бензинов мотор? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
willy 0 Докладвай Отговорено 23 Октомври, 2013 Честито и от мен! Невероятен автомобил! Моя въпрос е свързан с подръжката на бензиновия мотор. Като на всички останали лие( ценово и механично) или е нещо по различно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Earendil 0 Докладвай Отговорено 23 Октомври, 2013 Да, режимите са 4 и може да се сменят по всяко време. 1.Еко няма - по подразбиране тръгваш на "нормал". т.е. тръгва си на батерия и като свършия включва на бензин. 2. Спорт - същото, но педала става много по-чувствителен. 3. Планински - осигурява поне половин заряд, за дълго изкачване с висока скорост на планини. Какво ще рече това. Ако се включи с батерия над 50%, ще си кара на ток докато остане 50% и от там ще включи бензиновия, за да задържи този буфер. Ако обаче батерията е свършила или има под 50%, бензиновия се включва и освен, че дава ток за движение, зарежда и батерията, за да натрупа буфер. Докато натрупа заряд двигателя работи на по-високи обороти и мощността на движещия колелата ел. двигател е малко ограничена. 4. "задържане на заряда" - заряда се задържа на ниво, в което е в момента. Ако е пълна и остава пълна, за момента в който искаш да го включиш на нормал, ако е 10% си остава пак 10%.. тук е разликата с планинския.. там ако е по-нисък се дозарежда. Аз точно това направих като си взех колата.. като тръгнах от София бях с батерия до горе.. изхабих 5-6 км докато изляза от града и после карах по магистрала до Несебър на "задържане" , за да дам на приятелите да се кефят само на батерия. Заслужава си да се отбележи, че дори в режим на бензинов двг, същия пак се изключва доста често (особено ако не е на магистрала). т.е. включил си "задържане на 50%, заредиш 2-3% при намаляне на скоростта..или леко надолнище, ДВГ се изключва.. минава 2-3 км с този заряд, който е "в повече" от новото на задържане и пак си вкл. ДВГ.. Хайде сега да поработим Приятен ден. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beos 28 Докладвай Отговорено 23 Октомври, 2013 Както пише под аватара ми - кара ми се A14XFL Мотора му е според мен нещо от рода на X14XE, с тази разлика, че задвижва генератор и нищо повече.. Вероятно управлението му е нещо от рода на старт/стоп система като запалването му е поверено на генератор/стартера или използва някакъв механизъм от електромотора който да включва запалването му... Вчера гледах първите Български тестове на Тесла и само мечтая един ден да станат масово тези електромобили... Изключително удоволствие е да усещаш тягата от електромотора. Аз имам още един въпрос На каква цена се продават тези едно годишни тестови автомобили? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sokol1 0 Докладвай Отговорено 23 Октомври, 2013 Много безаварийни километри и много години да изкара батерията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Earendil 0 Докладвай Отговорено 23 Октомври, 2013 ......... На каква цена се продават тези едно годишни тестови автомобили? При цена на етикета 94 хил, тестовия можеш да се вземе между 65 и 70 хил. и то на много изгоден лизинг. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Earendil 0 Докладвай Отговорено 25 Октомври, 2013 Днес изгорих 0.4 л бензин и ми е мн гадно Хайде да видим как сте с математиката - колко W/km харчи Амперата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sokol1 0 Докладвай Отговорено 25 Октомври, 2013 Амперата харчи 267Wh/km,а W/km е според натоварването.Ето ватовете в различни натоварвания и скорости: Този бензин може да го е изгорила за да загрее по-бързо парното(при ниски температури се включва двигателят). Редактирано 25 Октомври, 2013 от sokol1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Earendil 0 Докладвай Отговорено 25 Октомври, 2013 Така като го гледаш в реално време по равното - да. Но както разбираш, във всяко пътуване има и спирания и спускания при които енергия се връща. Ако погледнеш статистиката ми от днес и разделиш изхарчените Квч на минатите ел. км се получава 145 ватчаса/км или близо 6.7 км/киловатчас. Удивително ефективно е Бензина го изгори щото просто ми свърши батерията малко преди да се прибера . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pachoo 1 Докладвай Отговорено 26 Октомври, 2013 Първо искам да ти честитя за този уникален автомобил който си закупил! Страхотна визия и страхотен интериор и екстериор! Имах възможността да го видя на изложението в Пловдив през пролетта и просто настръхнах! Най-красивия автомобил там! А колкото до борд компа ти...при това положение излиза че пътуваш почети без пари.... Ако погледнем ние данакоплатците и тези които си плащат тока всеки месец, колко плащаме за киловат и го разделим натвоите ватове излизат направо жълти стотинки ! Автомобила е просто уникален и се надявам много да те радва с годините напред! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beos 28 Докладвай Отговорено 26 Октомври, 2013 В главата ми изникват още въпроси ... Интересувал ли си се какъв ще ти е данък МПС ? Имаше предложение електромобилите да бъдат освободени от данък, но все пак Апмера е по особен автомобил, Задължителната застраховка "Гражданска отговорност" нали се смята на кубатура на мотора - върху 1.4 мотора ли ще я смятат? В къща ли живееш, и ако не - как извършваш зареждането на батерията. Някъде бях чел, че можеш да програмираш заряда на колата кога да се случи - в смисъл да се включи зареждането примерно когато е нощна енергия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Earendil 0 Докладвай Отговорено 26 Октомври, 2013 Да, наистина пътуване то в района излиза доста изгодно.. но си го плащаш със стойността на аятомобила . Понеже постоянно ми правят сравнения .. защо не съм си купил примерно дизелова Инсигния, пък останалите пари за дизел.. :) Мисля, че не съм глупав човек и съм си направил сметката.. тя излиза на кантар с дизелов автомобил от висок клас след около 4-5години, но аз съм я взел заради удоволствието от това да карам на ток.. а то е уникално. За данък и гражданска не съм проверявал защото ми я дадоха направо с готови документи и не съм се занимавал със застраховки. Но ще проверя. Живея в сграда с охраняем паркинг, в който съм си изкарал пвц ел. табло 50/40 см , в което е контакта и си оставям зарядното. Отнема не повече от 10сек. Да отворя кутията и да пъхна щепсела . И да - може да се настрои и съм го направил да се зарежда само след 23ч на нощна тарифа. Или може според това в колк ч. Ще тръгва човек на сутринта и тя да си се зареди за тогава. Освен това може да си я включа от дистанционното да се топли/изстудява 10мин преди да тръгна.. така черпи ток директно от контакта и не взима заряд за първоначалното топлене от батерията.. съответно я пази за пробега. Автомобилът е прекрасен.. не мога да разбера защо някой би взел примерно бмв 5 за тия пари вместо такава алтернатива.. но разни хора-разни идеали. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
beos 28 Докладвай Отговорено 23 Август, 2016 Привет отново! Какви са впечатленията ти за вече почти 3 години с Ампера? Ако имаш възможност да опишеш предимствата и недостатъците, които си забелязал за това време заедно. Впечатления най-вече възможно ли е да се кара такъв автомобил ежедневно в България. Надявам се на всеки би било интересно да прочете мнението за това. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове