Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cecko06

Въпрос за охл. с-ма

Recommended Posts

Здравейте колеги,

може ли някой да ми каже защо когато отворя капачката (при поистинал двигател) и после запаля - антифриза почва да се покачва и после извира (държах около 2000-2500об/мин и направо си прави фонтан)?

Радиатора и термостата(к-кт Coalsat май беше, произв. на VERNET) са сменени преди 1г. и 6м.

На извънградско при голямо натоварване държи около 100°.

И друго. Перката на климатика изобщо не сработва като я вържа към акумулатора директно (може би не я свързвам правилно?), а другата перка,на водния, работи на една степен (незнам коя, но се включва само когато вдигне над 100гр.), а на другата степен ми дава накъсо. Подавам минус на средния кабел на буксата, а + на един от двата края. Така ли е правилно?

Също, преди няколко месеца се наложи да долея голямо количество вода, защото бях изгубил капачата и предполагам, че уплътнението на водната помпа е заминало. Може ли да се смени само него?

Редактирано от cecko06

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да имаш изгорял резистор на някоя от перките.Минусът не е в средата и е кафяв или кафяв с бяло,другите два са бърза и бавна скорост.Ако си подал 12в. на двата плюса,със сигурност си изгорил резистора.Ако едната перка е изгоряла,няма да тръгне и другата на първа скорост.Първа скорост е: последователно свързани перки през резисторите.

DSC01010.jpg

Редактирано от sokol1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора. Стана, и работят 2те степени, а на този за климатика само 1.

 

Сега остава да видя вариянтите от които може да вкарва въздух, за да прави такова налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да кажеш какво е било,за да е полезна темата за други колеги.Перката на климатика,също трябва да работи на 2 скорост-прегледай всички зелени релета до акумулатора.На 100 градуса е нормално да има налягане,но ако на студен двигател прави "фонтан",или е гарнитура на главата или е запушен дебелият маркуч под казанчето за антифриза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което каза е. Свързах минуса на кафявия кабел и тръгна. Иначе на този за водния радиатор има 3 кабела, които са червен, черен и кафяв.

 

А за другото, което писах, при студен двигател не става нищо. А при 90°+ знам че прави налягане, но не мисля, че е нормално да го прави при отворена капачка.

Редактирано от cecko06

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като подаваш + от акумулатора и двете перки ли имат бърза и бавна скорост? Може уредът да дава грешка и 90 да са 100 градуса.Може да включиш опком и да видиш какви градуси показва другият датчик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На таблото показва точно, защото като отвори термостата се вижда че като вдигне 92° температурата пада до 80 и малко.

А на вент. за климатика работи само едната степен и беше заяла перката нещо, но с малко ръчна сила се очрави. Иначе климатика не го използвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи е изгорял резисторът на предната перка и перките няма да включат на 100,а на 110 градуса(2 скорост).Направи мост на черния и червения кабел на предната перка и всичко ще си включва както трябва.Щом заяжда перката,поглеждай от време на време бушона на предната перка,защото ако изгори,няма да тръгне и голямата перка(на 100 градуса).

Редактирано от sokol1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие по темата.

Теча на охл. течност се оказа, че отново е от датчиците за перките на радиатора. Преди 1,5год. беше същото... И се видя след като се поохлади двигателя.

 

И незнам дали е проблем, но като отвори термостата ок. 1мин. след това почна да се вдига рязко нивото на антифриза. При студен двигател няма мехурчета в казанчето и течността не мърда. Дали наистина може да е запушен маркуча след радиатора? И ако е, как е възможно?

Редактирано от cecko06

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подобен проблем и все още не съм го решил и се чудя какво да правя. Моята Вектра е 2.2 дизел и точно така избива и на мен антифриз от казанчето, прави налягане и надува маркучите, но чудно ми е че на място като е колата не избива само в движение, чаках да поработи колата докато отвори термостата и на 3 пъти стига 92 пуска перката и спада на 88 и пак така до 92 и пак пуска перката, но не избиваше охл. течност през капачката на казанчето, само в движение като съм ми избива и се чудя какво е. Едни ми казват гарнитура на главата за смяна други казват да си прочистя системата, трети казват въздух в системата, четвърти да си сменя капачката и действително я смених подобри се малко но пак си избива! Незнам какво да предприема, толкова съм объркан! :huh: :help:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако в движение не качва температурата,значи причината не е в охладителната система,а моторът прави свръхналягане(гарнитура,глава и т.н.).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един друг въпрос. Пред месец и нещо свалях бронята и хванах от къде тече антифриза - оказа се че е от двата датчика на радиатора за перките. Тогава ги свалих и смених семерингите. После ги стегнах яко и около 1-2 седмици не се загуби и грам от антифриза, но после забелязах лека загуба, която се увеличава бавно. Скоро трябваше пак да свалям бронята и се видя отново теч от същото място. Видя се при поистинал двигател, както и първия път. Защо се получава така? Някакви идеи?

Тия дни ще трябва пак да свалям бронята за други неща и пак ще ги стегна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се получава при китайските радиатори.Пластмасата е мека и поддава.Помага: обезмасляване и силикон на резбите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора.

Явно напролет догодина ще падне голямо разглобяване покрай смяна на ремъци и ролки :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почистих резбите и намазах със силикон, после ги стегнах яко датчиците и се надявам да няма проблеми вече :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, предстои смяна на антифриз и дилемата е какъв антифриз да сложа дали обикновен син или LONG LIFE червен пипер. Колата е Опел Вектра Х18ХЕ 1999г. В нета има много противоречива информация и относно материала от който е изработен блока и съответно какъв антифриз е подходящ. Попаднах и на това - http://kolalok.com/antifriz/opel/vectra.html тук пише, че за модела е подходящ зелен антифриз, съответно блока трябва да е чугун. На няколко места вече ми отговориха, че блока е алуминиев и трябва да сложа червен антифриз LONG LIFE , даже и в сервиза на Опел предложиха червен. Моля за вашите мнения относно блока и какъв антифриз е подходящ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×