Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
pokepa

Странен проблем с плафона в купето

Recommended Posts

Днес ми се появи странен проблем с плафона в купето на корсата. От доста време съм с такава светодиодна крушка с 16 smd светодиода:

031544970.jpg

и днес вечерта крушката свети нормално при отворена врата или пуснат плафон от бутона за включване на светлините, но при затворена врата свети наполовина по-слабо (все едно й се подава 6 волта ток)

Това се случва и при запален двигател в движение, и на място при изключено запалване. Някой има ли на представа защо се случва това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е нормално.

за да се реши проблема се слага резистор 1Ком от единия до другия край на крушката, който да обира това напрежение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен,от някъде идва частична маса.Най-често проблемът идва от допълнителния бутон на предния капак(алармаджиите слагат метален,който ръждясва и започва да окъсява или частичната маса идва от свързването на алармата към бутоните на вратите).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странното на мен ми е че се е получило след доста време. обикновено още със слагането на диодна крушка се появява тоя ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Половин година си беше всичко наред с плафона. Никога не е светел така наполовина. Аларма нямам, съответно допълнителен бутон на предния капак нямам. Имам 2 врати и съответно на всяка врата по 1 бутон за замасяване на плафона, и ключа за пускане на фаровете, от който също се задейства плафона. Свалих и прегледах бутоните на вратите - всичко си е наред с тях. Сложих сега нормалната 10-ватова сулфидна крушка с волфрамова нажежаема жичка и всичко си е наред. Но сложа ли светодиодната, проблема го има. Тази частична маса, ако това е проблема, къде да я търся, за да я отстраня? Или да слагам 1 килоом резистор и така да реша проблема. Но пък резистора няма ли да консумира ток постоянно, дори когато плафона не свети? И 6 месеца си работи светодиодната крушка нормално, и сега чак да се появи това негативно явление. Все едно е индукция или частична маса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изваден ключ за фаровете,пак ли свети?Нали си с обикновен плафон(без електроника)?Може да разтапицираш лявата колона и левия праг и да видиш къде е снадката на трите кабела и да ги отрежеш един по един,за да видиш от къде идва замасяването.При АстраФ,снадката е под шофьорските крака и като изгние подът,започва да свети постоянно плафонът.

Редактирано от sokol1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С обикновен плафон съм, без електроника. Ключа за фаровете не съм го демонтирал. Със ЛЕД крушката като издърпам бутона за включване на фаровете, за да включа плафона - плафона си светва нормално. Като го бутна, свети слабичко все едно съм му подал 6 волта. Същото е и като отворя някоя врата и после я затворя.

Проблема го няма с нормалната сулфидна крушка с волфрамова нажежаема жичка 10 ватова, а го има само с ЛЕД крушката.

Редактирано от pokepa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудна работа! Снощи махнах крушката с жичка и сложих ЛЕД крушката и проблем нямаше. Свети нормално и спира нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с плафона днес пак се появи. Сега ходих и замерих напрежението. При изключен плафон идват 6,55 волта на крачетата на ЛЕД крушката в резултат на което тя свети (не с пълната си яркост, а малко по-слабичко свети). Когато махна крушката и замеря пластините в плафона, напрежението е 12,52 волта. Когато включа плафона да свети, тогава на крачетата на ЛЕД крушката идват 12,52 волта. Когато махна ЛЕД крушката и замеря пластините на плафона, напрежението пак е 12,52 волта.

 

Махнах ЛЕД крушката и сложих нормалната сулфидна 10-ватова крушка с нажежаема жичка. При изключен плафон на крачетата на крушката идва напрежение 0,08 волта. Когато пусна плафона напрежението е 12,19 волта.

 

Според мен не е нормално при изключен плафон да има напрежение 12,52 волта на пластините на плафона. Реално +12 волта ходят до там, но маса не трябва да има и мултиметъра трябва да показва 0,00 волта напрежение.

Какво мислят колегите по този странен чуден проблем?

 

Послепис: Пробвах и с ЛЕД крушка, на чиито крачета съм запоил 1 килоом съпротивление - същата работа, пак ЛЕД крушката си свети при изгасен плафон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, някакво развитие по този проблем има ли?

И при мен има нещо подобно, но с доста по-слабо напрежение, положението е същото, само че леко мъждука светодиодната крушка, сулфидната няма проблеми никакви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема все още го има. Бях доскоро със сулфидната крушка с нажежаема жичка 10 ватовата, но акумулатора ми падна веднъж докрай (чисто нов акумулатор на 45 дни). Заредих акумулатора, мерих и се оказа утечка от плафона. Махнах крушката и утечката изчезна. В момента карам без крушка в плафона. Иска ми се компетентен съвет къде и какво да разглобя, за да оправя проблема, а не да откривам сам топлата вода.

 

При теб развитие има ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем само че моят плафон на корса Б свети както си трябва, явно мръсникът си е намерил маса от някъде но и аз нямам идея къде може да е.....Днес ще подпукам първо багажника защото последно там пипах кабеляка(връзвах нови колони не намирам логика да е от това имайки предвид, че просто подмених кабелната обувка). Ако има развитие ще пиша

П.С. Пробвай да разкачиш всичките бутони да не би от тях да си хваща маса(по-малко, по-малко от всеки)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой случайно да е намерил решение на проблема ? Че и при мен го има същото леко светене на диодите докато си карам колата или при изгасена кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×