Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
nickname

Свети лампата на маслото

Recommended Posts

Здравейте

Днес реших да сменя маслото на Зафирата. Източих старото свалих стария маслен филтър завих новия, абсолютно същия като марка и модел като предишния. Налях новото масло и отивам да паля, като преди това естествено проверих нивото на щеката и всичко дали си е по местата. Запалих и гледам лампата на маслото не изгасва, подадох малко газ и забелязах че гасне над 1500 оборота и светка отново щом оборотите паднат под 1500 оборота. Опитах 3-4 пъти така и все едно и също. Свалих новия филтър и опитах със стария, но ефекта е същия. Двигателя работи тихо както под 1500 оборота, така и над тях, но лампата свети.

 

Новото масло което налях е Total 10W40 7000, купих го от сигурен човек уж, но май ме е метнал много яко поне така си мисля аз.

Досега съм карал с масла GM 10w40 купени от Поли Ауто или Стефанов и никога лампата не е светкала до този момент. Единствената разлика е че последното масло го смених 14 000 км понеже нямах време, а колата ми трябваше, но не мисля че това е проблема.

Какво се случило попаднах на менте масло ли или има проблем с маслена помпа или нещо друго.

Двигателя е x18xe1 на 191 000 по километраж, другото което ме притеснява е да не би да съм объркал посоката на масления филтър тъй като не е метален, а е ЕЛЕМЕНТ (хартиен)

 

Проблем ли ще е ако покарам колата към 50-60 км градско така до Понеделник докато купя друго масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш проблем с клапанчето на дъното на корпуса на масления филтър.Провери дали си е на мястото и дали при натискане затваря изхода към картера.Ако си го прежалил този двигател можеш да го караш и повече от 50-60км. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Имаш проблем с клапанчето на дъното на корпуса на масления филтър.Провери дали си е на мястото и дали при натискане затваря изхода към картера.Ако си го прежалил този двигател можеш да го караш и повече от 50-60км. :th_up:

 

 

Масленият ми филтър се състои от пластмаса и хартия и на него няма клапанче. Води се ЕЛЕМЕНТ, не е като стандартните метални филтри. Ако има такова клапанче то може би е на самият блок където влиза филтъра. Също така писах по горе че опитах и със стария филтър, но проблема остана същия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така мисля че разбрах от къде е проблемът. Клапанчето в основата на корпуса в която влиза масленият филтър е счупено. Проблема обаче сега е че не знам как ще открия друго понеже не намирам кат. номера по него. Може би втора ръка от някой морга или в представителство на Опел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Имаш проблем с клапанчето на дъното на корпуса на масления филтър"-не четеш внимателно.Корпуса на масления филтър е хванат с кух болт за блока на двигателя и в най-ниската точка има пластмасово клапанче което при свалянето на филтъра отваря и маслото от корпуса се стича в картера.Най-вероятно в твоя случай става въпрос за разместено или по-лошия вариант-СЧУПЕНО клапанче което се продава комплект с корпуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,защо имаш съмнение,че си обърнал филтъра?Той си има посока и само в единия край има щипка,която се защраква към капачката и двете заедно се монтират.Ако си монтирал първо филтъра,така си счупил клапана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно знам как се сменя филтъра, досега винага аз съм си сменял маслата на тази кола и съотв. и масления филтър. Просто го сменях на тъмно и затова си мислех че нещо съм объркал неволно.

Иначе доколкото знам този филтър се закача за капачката и се навива самата капачка заедно с него.

Просто досега дори не знаех че там има такав клапан и като съм сменял филтрите досега никога не съм бъркал вътре с ръката да проверя дали това нещо (клапанчето) си е на мястото и как е застанало при изваждането на стария филтър, но вече ще имам едно на ум. А вчера проверих как се захваща това клапанче и как действа и като го гледам той просто си стой свободно в една дупчица без да се захваща с нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В долната си част има удебеление,за да не изпада.Явно от жегата и годините е станало по-тънко и се е измъкнал клапанът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде е удебелено, но качвам снимки да видите за какво става въпрос и какво се е случило.

 

 

SNC00083.jpg

 

SNC00084.jpg

 

SNC00085.jpg

 

SNC00086.jpg

 

SNC00087.jpg

 

SNC00088.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако клапанът затваря добре отвора,може да махнеш пружината,но ще изтича доста масло при смяна на филтъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам така като го гледам едно и също е и с пружинката и без нея. Смисъл пробвах "на сухо" не съм го слагал на ДВГ да пробвам в запалено положение, така или иначе чакам друг тяло с клапан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под удебеление имах предвид зъбчетата в долния край(мисля,че са 3 на 120 градуса).Те задържат клапана да не изпада.Явно са се счупили или износили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така тази сутрин отскочих до Хасково и купих втора ръка тяло на масления филтър, тъй като в Поли Ауто трябваше да чакам доставка, а колата ми трябва. Забелязах че на моето клапанче не е счупено само странично, но и 3-те щипки за които се захваща, явно е било отдавна счупено, понеже открих само стружките (пластмасови) от страничната част на клапанчето, щипчиците явно ги е "глътнал" двигателя след като са се счупили.

Иначе засега всичко е 6 с мотора не свети лампата, работи си както преди, покарах колата около 20 км и работи на място около 4-5 минути.

Някои ако се интересува цената за ново тяло варира м/у 70-80 лв и чакане на доставка, а втора ръка - 30-40 лв.

Благодаря на всички за оказаното съдействие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:th_up: Ако не си сменил уплътнението на корпуса към блока,оглеждай се за теч на масло(слабо място е).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×