Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
sokol1

Ремонт на скоростен лост (с жилата) на Вектра Б-скорости-F23

Recommended Posts

След една година търсене на запазен скоростен лост по моргите и форума,беше намерен само един(много разбит).Резервни части не се предлагат,продава се целият лост с кутията и цената му е 780лв.Оказа се,че ябълката на лоста почти няма износване.Износена е сивата черупка,която обхваща ябълката.Тя е от много тънка пластмаса и с много сложна форма-стругар трудно би я изработил.И така:отщраква се маншонът на лоста, сваля се капачето под ръчната,отвиват се двете рапидки и се сваля рингът с бутоните за стъклата(за да има повече място за работа),изважда се оста на бялата "люлка" за лявото жило,отщраква се ябълката на дясното жило(с гаечен ключ 13).Кръглата черна капачка(която притиска лоста надолу) се завъртва обратно на часовника,после трите зъбчета се отщракват с малка плоска отвертка(натиска се навътре-към лоста) и лостът ислиза заедно с износената черупка.Ето как изглеждат нещата след разглобяването:

 

DSC00964.jpg

 

 

DSC00960.jpg

 

 

DSC00961.jpg

 

После намирате една шапка от оригинален заден амортисьор на ВектраБ

 

 

DSC00966.jpg

 

Тя е от много здрава пластмаса,може и да е от тефлон.Изрязвате и капачката,после я скосявате отвътре и я скъсявате до нужния размер.Получава се това:

 

 

DSC00962.jpg

 

 

DSC00977.jpg

 

Височината може да е повече от 13мм.,ако установите износване на ябълката на лоста.После изрязвате сивата черупка точно над двата отвора,които са за фиксиране на лоста(за реглаж на жилата).После сглобявате по обратния ред.Новият елемент,няма опасност да се превърти,защото има чоп на черната капачка.След сглобяването,прибутвате пеобразната тел напред(да фиксира ябълката на лоста.Внимателно отщраквате с плоска отвертка фиксаторите на двете жила и пак ги защраквате-вече жилата и лостът са регулирани.Издърпвате обратно телта.Преди сглобяването на лоста,обилно намазвате ябълката с тефлонова смазка-продава се GM.Мисля,че се получи по-здраво от оригиналната система.Ето и чертеж на чеупката,защото някой може да измисли нещо по-умно:

 

 

DSC00978.jpg

 

Ето как изглежда в завършен вид:

 

 

DSC00965.jpg

 

Дано,да съм бил полезен.Поздрави!

Редактирано от sokol1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така изглежда оригиналната тефлонова смазка и цената и е 33лв.Ако се смазва редовно ябълката,няма да се стига до ремонт.

 

 

DSC00995.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга причина да се износи бързо лостът,е блокирала от ръжда ос на "пеперудата"-при скоростите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега щом ще си плащаш по-добре си поръчай по ebay. Аз в сряда си поръчах(70 лв) от Полша и го чакам да дойде другата седмица. Питах и в официалните представители за опел в България, но там продават целия лост, като не съм сигурен че "чашката" за лоста я има в комплекта. Цената варира между 650 и 850 лева, а не си струва да се сменя целия лост, след като хората правят резервни части. Някой твърди , че и в България има подобна част за 20 лева но не ми се вярва. Мнението ми е да се избягва побългаряването, щото рано или късно излиза солено. Ето и линк към частта, дано да съм полезен. http://www.ebay.com/itm/Vauxhall-OPEL-ASTR...:L:COSI:US:1123

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под "плащам" , имах предвид , нещо като на колегата , пуснал темата. 70лв за тези пласмасови боклуци , не давам.

 

А наистина някой твърдеше , че има и тук някакви ремонтни комплекти , ама...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми отиди при колегата Сокол и той ще ти го направи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми до колкото съм запознат човека има сервиз и познава много добре Опел, какво по-изчерпателно искаш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се прави та, колега. Не си ми длъжен, в,това спор няма, но пък ако си решил да помогнеш, прави го като хората.

Не че не мога сам да издиря колегата кой е , какъв е и тн , но това е форум , ако темата е прилична , ще върши работа в бъдеще и на други , а на тях няма да им се налага да издирват никого.

 

 

Горното го казвам без лоши чувства , да не вземеш да се засегнеш .

 

пп. Сега видях , че Сокол е автора на темата ,значи съм питал където трябва.

Редактирано от snaiperisto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като имам съмнение, че той не пише от известно време, ето ти едно мнение от друг форум, до колкото зная това е сервиза.

 

Колега за софия мога да ти препоръчам един сервиз, казва се СОКОЛ, в Дружба 1 се намира, улицата е Амстердам 5(до борсата),казва се Асен - 0888321436. Много съм доволен от работата му, когато съм в софия само той ми ревизира колата, също така и на познати с опел които вече поне 7-8г. си ходят при него. Човека има ДЪЛГОГОДИШЕН ОПИТ И РАБОТИ САМО С ОПЕЛ.

 

Надявам се да съм помогнал

Поздрави Владо

 

П.С. Не можеш да ме засегнеш, такива като теб дето искат да плащат ама не точно, съм ги виждал и са ми ясни....

Редактирано от Жоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа..."виждал си ги такива като мене",а?

Е аз пък съм ги слушал , такива като теб...и сте ми ясни.

 

Я вземи се дръж по-прилично , така ще говориш на сина си , ако имаш такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за да си дойдем на темата:

 

Според този сайт , това трябва да е ремонтен комплект за точно този механизъм : http://www.dbk-dimitrov.com/%D1%80%D0%B5%D...dett-e-0758223s

 

Дали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Аз имам същия проблем и ме интересува купихте ли си часта ,дали сега имате проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частта си я купих но още не съм я монтирал, че нямам време. Иначе изглежда читава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×