Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
deyan01

Странен проблем с охладителната система

Recommended Posts

Здравейте,колеги!

И аз като повечето писали за пръв път тук,едва ли уцелвам правилното място,но..... ще поспамя,нужен ми е съвет.

Зимата си взех опел астра G,1999г., 1,6 16V,101 коня екотек мотора X16XEL ,комби.

Не работеше климатика и я закарах на сервиз.

Там ми смениха филтъра на газа,донапълниха системата,но се получи ситуация:

при положение,че колата работи без климатик,всичко си е нормално,охлажда нормално.

Когато пусна климатика и позагрее,се включват вентилаторите на климатика и на радиатора на мотора,на първа(по-бавната степен).

Явно само така не успяват да насмогнат и се превключват на втора(по-бързата степен) на въртене.

При това превключване обаче по-бързо започва да се върти само вентилатора на климатика,а този на радиатора на охладителната течност на двигателя спира да се върти(проблема е защо?!?) и на таблото ми светва лампичката за проблем с вентилатора за охлаждане.Дори ако при това положение спра климатика,то за охлаждане на двигателя започва да пуска вентилатора на климатика,лампата за проблем на таблото ми свети и реално вентилатора на двигателя не се включва.

Проблем е също,че сам вентилатора на климатика не може сам да охлажда нито двигателя сам,нито радиатора на климатика,а да не говорим ако трябва да ги охлажда едновременно.

Когато охлажда само вентилатора на климатика,но може да охлади до толкова,че намали високото нялягане на фреона в системата до нормални(работни) интервали на налягане(създава се свръх налягане в системата).

Някой дали има някаква идея защо спира вентилатора на радиатора на колата,и то само когато двата вентилатора трябва да започнат да се въртят в по-бързия режим?Два дена майсторите ми гледат колата и се чешат яко,преглеждаха управлението,кабели,куплунги..........

Колата ми е все още в сервиза и не знам какви вече поразии могат да ми направят докато се мъчат да измислят нещо,ясно е че е ново и за тях......

Благодаря Ви!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,може да е изгорял резисторът на голямата перка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза и колегата преди мен,най-вероятно 2-рата степен на вентилатора не работи и затова отчита грешка.Пробвай да подадеш директно от акумулатора ток на 2-рата степен,като преди това си разкачил буксата,да видиш дали въобще ще тръгне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е така,не би ли трябвало изобщо да не тръгва перката?!?

при положение че работят на бавната степен,и двете перки се въртят.

А,освен това,в авариен режим(извадихме буксата от прецисиостата на климатика) и двете перки започнаха да се въртят заедно за втората(по-бързата степен).

И къде е резистора,за да го потърся?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом работят в авариен режим двете скорости,значи управляващия блок не подава сигнал към втората степен на вентилатора.Нека и колегата Сокол1 да каже ,но аз предполагам че проблема е във блока за управление на перките или както там му е името.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората в сервиза се оказа че имат нов блок,в наличност,сложиха техния,защото и те се съмняваха в блока,но резултата бе отново същия........

Както казах доста странно наистина.....

Благодаря Ви за отзивчивостта все пак!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не бъркам,резисторът е зад буксата на перката.Не знам колко са скоростите при Астра Г,но при Вектра Б има 4 скорости: последователно свързани перки,последователно през резисторите,успоредно през резисторите и успоредно без резистори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да изглежда така:

 

 

fab283deb216.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,колега,за отзивчивостта,и за снимката.

Но докато приключа работа,вчера вечерта отидох да видя какво става с колата......

"Хубавците" смъкнали блока на управлението и нещо си позапоявали така,че когато се включи на бързата скорост вентилатора на климатика,да се включва на бързата си скорост и голямата перка(както трябва да си е).

Единствено при достигане на момента да почнат да въртят на бързи скорости,отново ми светва лампичката за проблем с охлаждането на радиатора на двигателя,но в действителност перката се върти на макс.

Лошото е че са ми бъркали по блока и вече е модифициран.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,въпреки всичко,питай ги дали са проверили резистора или ти го замери.Може да кажеш коя грешка излиза като светне лампата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си пресостата.Явно не постъпва сигнал от него към блока за управление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×