Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
blader

Парно на Астра Г-потят се стъклата

Recommended Posts

Колеги привет!

Имам Малък проблем-предполагам и други го имат!

Потят ми се много силно стъклата и нищо не помага!

Какво да направя :?:

Редактирано от valio_78

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът до колкото знам е една от детските болести на този модел ..

 

Възможните проблеми са:

1. Теч в купето - около предното стъкло и по голяма влажност под него попдаща върху радиатора на парното и изпарението му и образуване на изпотяването - това се случва когато не е поставен добре предният прозорец при евентуалната му смяна;

 

2. Мокър кабинен филтър;

 

3.Постоянно затворена въздушна клапа и не позволяваща да влиза чист по студен въздух който да възпрепятства образуването на изпотяването.. При Астра Г и Зафира А клапата се задвижва от електромотор, който доста, често отказва да работи - клеясва или е трудно подвижен и не сработва при натискане на бутона за отваряне/затваряне на въздушната клапа .. - това е най-често срещаният проблем .. там има възможност да се направи опит да се поправи със смазване .. но задължително трябва да се смъкне целият механизъм .. знам че доста колеги правят някаква шашма за постоянно отворен или затворен - не се сещам точно как беше, но идеята е че клапата винаги е в едно положение и чрез обръщане на поляритета от клемите на моторчето което затваря клапите се решава проблема и се застопорява винаги в отворено положение ..

 

Решението ти за сега е .. не пускай парното ти да духа топло .. насочи струята само на предният прозорец и вентилатора на максимална стойност ... след като ти загрее добре мотора (90 градуса примерно) може пуснеш горещият въздух да изсуши стъклото - но това е когато пътуваш на дълъг път ... ако пътуваш наблизо - остави го на студено .. безопасността преди всичко!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А случайно да знаеш къде се намира това моторче или евентуално клапата за свежия въздух :?: :dontknow:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
А случайно да знаеш къде се намира това моторче или евентуално клапата за свежия въздух :?: :dontknow:

 

За да имаш достъп до моторчето, трябва предварително да махнеш кутията на самата жабка.Тя се маха при отворена врата на жабката.Трябва ти отвертка тип "еврейска звезда"След като махнеш кутията, лесно ще го видиш. Жокер моторчето движи клапата за циркулация на въздуха :icon_biggrin:

Обикновено моторчето запецва от износени зъбни колелца- пластмасови са. Иначе самото моторче се отваря много лесно, на щипки е. Трябва само да внимаваш при разкачането на лоста , който движи клапата за циркулация, а самото моторче , се държи на 3 болчета, като едното се сваля по трудно защото няма много място.

 

Като цяло е лесна работа за 20мин, а има ефект

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем забравих за теб колега .. мислех да ти пускат това от прикачения файл .. но покрай промените с форума ...

 

Вътре има описание как да стигнеш до филтъра и клапата която прави проблеми за изпотяването.

 

п.п По-добре късно, от колкото никога :opel_forever:

astra_G_zafira_A.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре казано, ще го пробвам и аз. Този проблем май се явява във всички астри. Моята е 2001-ва година. Аз си смених филтъра но нямаше никаква полза, явно е от моторчето. Мислиш ли, че ако са се прецакали колелцата, смяната на жичките с клемите ще помогне?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Добре казано, ще го пробвам и аз. Този проблем май се явява във всички астри. Моята е 2001-ва година. Аз си смених филтъра но нямаше никаква полза, явно е от моторчето. Мислиш ли, че ако са се прецакали колелцата, смяната на жичките с клемите ще помогне?

здрасти,аз го пробвах,точно така си е,махнах цялата жабка и всичко се открива,благодаря за схемите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел имаше този проблем извади си филтъра на купето и го изчисти или го смени.И при него запотява се стъклото и не може да го оправи....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Гледам, че тази тема не е разисквана отдавна, но съм сигурен че все още се срещат колеги търсещи решението на подобен проблем, включително и аз.

След като си купих колата, реших че сам ще си сменям филтъра на купето и като демонтирах жабката намерих един куплунг, който беше откачен. Почесах се по главата па си го сложих на мястото му.

След това почнаха много яко да ми се потят стъклата, чак си купих силиконова бърсалка да смъквам водата от конденза, отделно се забърсваше редовно с гидорийка.

После открих, че тоя куплунг бил за моторчето, което отваря и затваря клапата, и някой предвидливо го е откачил за да си стои клапата само в едното положение. Като направих няколко проби разбрах, че моторчето сработва веднъж на 10 опита, та реших да последвам примера на моя предшественик като оставих куплунга откачен, така че постоянно да ми влиза въздух отвън.

Това обаче е малко скопена работа, и се питам какво може да му пречи на това моторче да работи.

Мисля си, че повредата е или механична или електрическа.

За механичната - казвате трябва да се свали, разглоби и да се види моторчето,

а ако е електрическа как може да се провери?

Ето тук една схема, която не я разбирам напълно как работи, но изглежда че бутончето за отваряне/затваряне на клапата е изобразено точно под символа на транзистора, и като се натисне би трябвало да се подава импулс към моторчето (No.147).

shema_otoplenie.jpg

 

Възможно ли е повредата да е в този транзистор/и?

Имате ли идея как точно действа тази схема и как може да се измери за да се провери дали повредата не е във веригата на моторчето преди да го разглобя, че аз не съм много сръчен и като пипна нещо обикновено ми остават парченца за резервни части ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, аз имам същия проблем, свалих днес моторчето, всичко работи ок, не е задръстено от прахоляци и квото и да е. Пробвах го на един адаптор 9 волта върти и в двете посоки. Вързах го в колата и дадох на контакт. В момента, в който дадох на контакт моторчето се завъртя явно в някакво изходно положение. При натискане на бутона обаче не се случва нищо. Само прицъква релето и се включва лампата. Моторчето не върти на никъде, значи проблема не е в моторчето при мен, а е в управлението му. Какво мога да направя по въпроса да отстраня тоя недостатък?

 

 

Всъщност проблема е бил в тва, че като е обърнато да духа само на стъклото не работи това за клапата. Днес го вързах и го цъках 10-20 пъти. Всичко е 6

Редактирано от embaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не винаги е проблема в клапата. След като купих колата установих проблема с потенето и проверих клапата която работеше идеално..... След което се натъкнах на това................ :blink::wooow: :wooow:

 

2013_06_29_19_05_17.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За астра Г има два типа клапи в купето. В почти всички случаи няма проблем с моторчето, а със самата клапа. Единия модел е с коляно, вързано към моторчето, което повдига клапата. Клапата може да се отваря и затваря лесно с ръка. Втория случай е трудно достъпване на клапата. Трябва да се разглоби всичко и да се извади, защото вътре има един пластмасов щифт, който влиза в една пластмасова като тръбичка, но не точно. При голям натиск от страна на моторчето се изкъртва и всичко остава затворено или висва клапата на средата и пак не влиза свеж въздух. Смъкват се чистачките, маха се кората, отдолу има въдуховод, който трябва да се отвие с 5 болта, от вътре зад жабката има 10-на болта на моторчето, сваля се и се вади с доста натиск на дясно клапата. Тъй като нямах много време да оправям проблема с тая клапа, защото трябваше да сглобя колата, направих с дрелката отвор на клапата и на самия кожух където ляга клапата по един малък отвор и го вързах с медна тел да стои винаги отворен и да влиза чист въдух. При другия вариянт с рамото, трябва да се почисти моторчето ако не върти. Зацапват се вътре пластините. Някой пишат, че с почуване на моторчето с отвертка се оправя. Аз го разглобих мойто и го почистих.

Редактирано от embaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×