Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Jelqzkov

Бутони с диоди + ключ светлини

Recommended Posts

Не съм сигурен, че това е най-лесният, ефтиният, модерният, удобният и бърз начин да го направите, но докато подменях осветлението на Стамбата реших да щракна и някоя снимка.

Бутоните са от Вектра Б, преди фейслифт. Но и на след фейслифтовата, Вектра А, Астра Ф/Г, Зафира А принципа е този.

 

1. Какво ползвам: поялник (колофон, припой), клещи, 2 малки прави отвертки, пинцети

2. Какво купувам: 3 бели (в моя случай) обикновенни 3 мм диоди, 3 червени 3 мм диоди и 6 съпротивления за 12 волта, така казвам на продавачите за а ги ориентирам. Принципно стойностите са от около 1К Ом. В моя случай са 1,3. Ползвам обикновени, защото сами най-достъпни и лесни за работа. Ползвам такива с повишен интензитет за по-добра светлина.

 

3. Сваляне на бутоните: Най-лесно се свалят като ги издърпате обратно на посоката на натискане. А още по-лесно е ако си направите някакви кукички с които да подхванете бутончето.

 

4. Разглобяване на бутончетата:

 

- С тънка отвертка внимателно прескочете зъбчетата от двете страни на бутончето:

 

klz1363096386a.JPG

 

Много внимавайте при премахванео на бутончето. Тези 2 пружинки:

 

jdv1363096457x.JPG

 

... са много важни. Запазете ги. От тук аз не ползвам само синьото капаче (омекотява светлината). Запазете пружинките и бялата пластмаска.

 

- Разглобете тялото на бутона като с 2 отвертки леко подпъхнете от този край:

 

jdv1363096556b.JPG

 

... и придърпвате леко назад.

Това е картинката, която се открива пред вас:

 

jdv1363098145u.JPG

 

Най-важното в случая е да установите кое краче за какво служи. Аз ползвам GM ската пластина с лампичките и при нея нещата стоят така (две плюсчета и 1 общо минусче):

 

viu1363098269n.JPG

 

Съответно върху бутона :

 

rgh1363098309c.JPG

 

Лесната част, поне за мен свърши.

Подготовка на диодите. Сигурен съм, че повечето от вас ги познавате, но все пак - диодите имат + и минус. Тези които ползвам са така:

 

cqs1363098423r.JPG

 

... малкото краченце в балончето е +

Съпротивлението се запоява именно към плюсовото краче.

 

Ако имате ла несно менгеме, стойки за запояване - чудесно. Аз работя в домашни условия за това ми се намират клещи и тиксо:

 

bwy1363098673m.JPG

 

Следва гимнастика - трябва така да нагласите съпротивлението + диода, че да не опират в проводящите части и да не пречат на сглобяването. Моята практика изглежда така:

 

bfi1363098763p.JPG

 

bwy1363098792t.JPG

 

Бонус!

- крачето на съпротивлението и - на диода режа последни, за да ми е по-лесно при наместването в корпуса.

- мерете 10 пъти преди да запоите - рискувате да поправяте, което 1000 пъти-по досадно и трудно.

- тествайте всичко преди да запоите и сглобите.

 

Всичко по обратен ред. Запомнете - пластинките държащи бутона към купето се слагат преди да затворите корпуса на бутона.

 

В нашия случай бяло осветление:

 

opt1363098890t.JPG

 

... червен индикатор:

 

bwy1363098967r.JPG

 

Колко струва? В зависимост от цените в магазина, който ползвате, качеството на материала, марката и точния модел на диодите.

Аз ползвам Конрад - здрави, издръжливи и с хубав цвят диоди, не греещи съпротивления. Всичко това на малко по-висока цена.

Всичко може да е от към стотинки до 3 лв на копче. При мен 3 бутона, малко под 5 лв.

 

Продъжлавам с още 2 2 "how to...?" :

Ключ за фарове. В случая е от Вектра Б преди фейслифт. След фейслифта е същото , а как е при другите модели - не мога да кажа.

 

Ключа който ползвам:

 

klz1363276187x.JPG

 

Вади се като го издърпате към вас. На мен ми е най-лесно като подпъхна отвертка отдолу и с ръка помагам натиска да е равномерен.

Отварям го през задната част, като с 2 отвертки разделям частите. На следващите снимки се виждат зъбчетата, които трябва да прескочите:

 

От ляво и дясно имаме това:

 

bfi1363276233j.JPG

 

и от долу това:

 

bfi1363276311z.JPG

 

След катон направя операцията, виждам това:

 

rgh1363276335y.JPG

 

От тук си харесвате какво да си подмените. В нашия случай - всичко, за това с внимателни движения разделяме платката от корпуса:

 

opt1363276415l.JPG

 

... и започваме да си разпояваме като пичове. Аз започнах с това:

 

viu1363276440f.JPG

 

... имаме си налице указание как да запоим диода:

 

bfi1363276496r.JPG

 

... ако не ни говори нищо гугъл знае:

 

electronics_led_diagram1.png

 

... долните 2 диодчета също имат указание:

 

cqs1363276584k.JPG

 

... подменям ги 1 по 1 за да мога да ги сложа максимално така както са оригинално:

 

bfi1363276740v.JPG

 

За финал най-лесното - крушката с цокъл. Най-добрия вариант е ако успеете да намерите заводско диодче с цокъл, което да е със същата светлина като останалите. Аз обаче нямах условия за тес, за това сложих диодче каквото сложих и на останалите места:

 

opt1363276763a.JPG

 

Запоих го, разбира се за цокълчето и го центрирах добре в пистичките за осветяване.

Събираме всичко в обратен ред и сме готови.

Това е абсолютно базова подмяна на осветлението на ключ-а. Има много по-красиви и изпипани варианти.

Снимки на готовото изделие нямам, понеже нямах кола под ръка.

Внимавайте с плъзгачите за ел фарове и димер-а. Те са по "трики". Най-лесно ги монтирах когато сложа тях и пластините в средно положение.

Пробвайте всяка една от функциите на ключа. Не работете с прегрял поялник и внимавайте с това колко нагрявате платката. и околните елементи.

 

Бутоните за ел стъклата на Вектра Б

В моя случай е само с 2 бутона, но принципа е 1:1 и за тези с 4 бутона.

Вадят се като развиете болтовете под капачетно на диагностичната букса и извадите целия панел около скоростния.

 

Аз започвам с ламаринката и чопчето в задния край:

 

arx1363277107g.JPG

 

Най-лесно се вади като повдигате от двете страни (на зъбчета е)

След това освобождавам от зъбчетата от двете страни:

 

arx1363277295d.JPG

 

Цялата картинка изниква пред нас:

 

arx1363277339f.JPG

 

Бялата пластмаска се повдига внимателно нагоре от всички страни. Внимавайте да не попилеете 2-те пластинки:

 

opt1363277374m.JPG

 

Направете си място за да работите по-спокойно:

 

bwy1363277436m.JPG

 

Разпоявате диодчето, като преди да го направите вижте къде е + и къде - (Как да определим + и - по-по-горе в темата). Запоявате новото на същото място и събирате в обратен ред.

Много важно е да позиционирате триъгълните пластинки точно, за да може бутоните да работят както трябва.

Отново нямам снимки на готовите бутони, просто нямах кола под ръката.

 

 

Ако някой има въпроси - ЛС - готов съм да помагам.

Редактирано от Jelqzkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дам и аз една хитринка по темата. може да се ползва старата пластмаса с крушките, като за целта отпойвате или чупите крушките. след което с поялника дупчите дупки да минат диодите и им закачате крачетата за пластинките.Така по моя начин имате да направите само 1 спойка.

Редактирано от *Slavi_VectraB*

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А съпротивленията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпротивленията се запойват към диодите и при промушването през пластмасата те остават половината отдолу под нея.Като се прави, обаче и индикацията с диод е малко по-трудно да пасне всичко, но с малко игра си стават нещата. Аз на моите не съм правил индикацията, но на един приятел като правихме бутоните си поиграхме да я направим и нея и по спомен мисля, че сложих един общ резистор. В крайна сметка темата е много хубава и полезна, пък вече кой, както си прецени, така нека си ги направи :)

Редактирано от *Slavi_VectraB*

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва като твърде много, сложна игра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля да дам един съвет, вземете една пила и финна водна шкурка и махнете сферата на диода. Защото тя работи като лупа (събираща) и по този начин светлината се концентрира и има вариант едната част на иконката на копчето да свети по-силно. При мен се получи така на някой копчета. А като изпилите лупата, светлината идва малко по-разсеяна и става по-добре...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това не е лоша идея. Но в повечето случи, ако се центрира добре свети правилно :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема, на мен ми предстои много скоро да сменям крушчиците с диоди и това ще ми е от полза! Особенно идеята за домашно менгеме с тиксо и клещи! ЗЛАТЕН СИ не се бях сещал, но ще ми е от голяма полза за бъдещи спойки :biggrin: !

 

А за диодите най-хубаво е да се изпилят във водна шкурка до мястото където свършва сферата и започва тялото, но ако няма шкурка, става и всичко грапаво (асфалт, камъче, пиличката на приятелката ви и каквото се сетите че дращи)

Редактирано от pachoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За копчетата специално, ако ги центрираш няма да има нужда, но и да го направиш със сигурност ще е по-добре ако го направиш.

Аз съм изпилявал диоди, но го направих със зъботехнически инструменти, а не всеки има достъп до такива. Не мога да открия снимките обаче нещо... става перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И въпреки всичко това е свързано със сглобяване и после пак разглобяване. Трябва да имаш тъмна стая за да видиш пълния ефект и т.н.т

 

006538677-big.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо се занимавате да пилите диодите, като може още като си ги купувате да си вземете такива с по-голям ъгъл на светене- става перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
А защо се занимавате да пилите диодите, като може още като си ги купувате да си вземете такива с по-голям ъгъл на светене- става перфектно.

И аз това се зачудих. Преди години и аз си играх да ги пиля, но вече ползвам само 100 градусови светодиоди. А ако трябват повече градуси SMD-тата са решението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди време мойте ги направих с СМД-та и съм доволен от светенето, но най-големият филм беше със бутоните за ел. стъклата (доста е неудобно)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бургаските магазинчета няма голям избор на такива с повисшен интензитет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като правих осветлението на старата вектра ползвах от тези диоди и съм много доволен

 

029900624.jpg

 

Ето и снимка как изглеждаше осветлението

 

029900627-big.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диодите, които съм ползвал са 150 градусови, но останалите характеристики не успяха да ми кажат, само това, че са най-силно светещите, които имат.

От къде пазаруваш Явка?

 

PS Добавям още 2 инструкции за ключа за фаровете и бутините за ел стъклата.

Редактирано от Jelqzkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки път го забравям тоя магазин :newsm69:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за продължението на темата!

Само да попитам нещо, че ми стана интересно.

на ключа на фаровете се виждат две диодчета малки, които са зад бутоните на халогените. тея диоди ги има, обаче на по-старите ключове, на които индикацията им за включени халгогени е зад бутона, а ключа ми се вижда да е новия- индикациите да са на самото табло. Интересно ми е тея малките диодчета светнаха ли изобщо и какво осветяват подсветка или индикация, защото при мен липсваха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше драма и при тях.

99%, че индикацията е на таблото.

Не разбирам от SMD елементи и за това не ги тествах когато ги слагах. На моята Вектра светеха с габарит но по-слабо от колкото трябва.

Когато ги дадох на Стамбата днес слетобед ми се обади, че там нищо не свети.

Взех ключа, отворих го и проверих диодите през батерия - светят си идеално.

Проследих пътечките и ги пуснах през клемите - светят на 30-40% от обичайното за диода. Точно както беше при моята Вектра.

Докато направя това обаче се стъмни и ги дадох на Стамбата за втора проба - каза, че всичко си свети идеално, но определено тези 2 диодчета светят по-слабо от останалите.

Или аз бъркам нещо в направата на моя и неговия ключ или си е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така са. тея диодчета са за индикация, но обикновено ги има на старите ключове при първите Вектра б. Там самите бутони са с едни прозорчета зелено за халогените и жълто за задната светлина за мъгла.

Редактирано от *Slavi_VectraB*

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Имам едно питане смених ето това горното диодче при мен е само едно не като на снимката три

rgh1363276335y.JPG

за осветление на копчето (врътката) за фаровете но се появява следния праблем диода,който сложих ту светне ту изгасне като го побутна с отвертката светва и като прещракам няколко пъти врътката и изгасва в същото време диода си е здрав.

Редактирано от LEVSKIMEN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се съмнявах за същото и го свалях презапоявах 5-6 пъти резултата един и същ.Ще пробвам пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-Да не отварям нова подобна тема, бих искал да попитам - някой може ли да помогне със схема/изображение, на разглобено табло/километраж, на ASTRA G - да е показано къде на самата платка са сътветно + и - !? :n055:

 

Че намирам доста схеми за разглабяне, също и доста теми (главно в английските форуми) на вече направени километражи с диоди, но така и не успях да открия схема/снимка на платката и кое е 'плюс' и 'минус' ..!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×