Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Reference

Светна чек индикаторът

Recommended Posts

Здравейте, преди около седмица ми светна чек лампата, оп ком-а показа грешка P0130 - O2 Sensor Circuit Voltage High (04) - Present. Доколкото прочетох това е проблем в ламбда сондата. Само че странното е че светва когато съм на газ,а като върна после на бензин остава да свети. Колата на безин върви добре,а на газ оборотите са нестабилни и понякога когато освободя от скорост гасне.Преди около 3-4 месеца почистих дроселовата клапа и проблема с оборотите изчезна,сега си мисля че пак се налага да я чистя. Само че ме притеснява тази грешка ,която показва Оп ком-а.

Дайте някакъв съвет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес почистих отдушниците които влизат в дросела и самият дросел и за сега поне променливите обороти на газ изчезнаха.

 

Да попитам какви стойности в mV трябва да дава ламбда сондата? На диагностиката дава стойност 4670-4750 и като ги задържи и светва чек лампата!? Изтривам грешката , после заработва като променя стойностите.Като прехвърля на газ , задържа тези стойности и светва чек лампата. После връщам на бензин ,но лампата остава да свети. След като я загася и запаля отново ,пак си свети. Дайте някакви идея и от къде да намеря диапазона в който работи ламбдата.

 

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не каза,с газов инжекцион ли си?Много ти е богата сместта на газ,или пропуска от някъде бензин,докато си на газ-дюзи или регулатора за налягането.Стойностите трябва да варират от 100 до 5000 mv.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,с газов инжекцион на старгаз-симгаз+ се води. Наистина ми прави впечатление че стойностите са високи. Чека светва и на бензин.

 

Преди седмица карах колата на газ диагностика с проблем в оборотите на газ и мудно вървене.Оказа се че 3 от 4-те дюзи са за ремонт.Оправиха ги,някакви гумички се износвали. Преди това колата харчеше много на газ и не вървеше,сега е много по-добре,дори се оправи напълно. Да не би двата компютъра като обменят данни от там да дава такива високи стойности на ламбда сондата? Изтрих грешката ,но тя пак се показа.

 

Едит: Сега позачистих куплонга на ламбда сондата и чека повече не светна.Покарах докато загрее , сменях от бензин на газ няколко пъти, но не светна. Аз обаче Тома неверни включих и Оп-кома да следя какви данни ще ми дава сондата ,бяха от 100 до 4650 и непрекъснато ги сменяше,само че този път и на газ. Дали не е било нещо в зацапана букса или самата сонда нещо да е мудна и да си бачка само когато иска?

Редактирано от Reference

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,първо писа,че свети само на газ,а после,че светва и на бензин?Ако свети и на двете,може да е буксата или самата сонда,но ако светва само на газ,огледай добре кабелчето с което газаджиите са се закачили към ламбда сондата(дали е добре запоено).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на мен ми даде същата грешка но при обороти над 3000 и причината беше в ГИ защото на газ правеше по-богата смес отколкото на бензин и при мен не гаснеше,а когато е студена придърпваше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелчето към сондата е окей, чека свети само на газ. А на бензин започна да глъхне много и като натисна газта да пука и киха. Ходих при газаджийте и настроиха колата,но проблема на бензин си остана.

Редактирано от Reference

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не си писал с кой двигател си и за Зафирата или Астрата става въпрос.Предполагам,че питаш за Зафирата и от друга тема видях,че е 1.8. Компютрите на 1.8 най-бързо се скапват при богата смес на газ.Някои газаджиите оставят изпарителя на високо налягане,като си мислят,че ламбда сондата ще коригира сместа и оттам идват проблемите с бедната смес на бензин.Единият вариант е да караш един месец само на бензин.Другият вариант е следния: отвиваш ламбда сондата и я оставяш включена отвън.Оставяш двигателя да работи 20мин. на бензин.Отвора затапваш със стара сонда или болт с резба 18x1.5.Имай в предвид,че сондата се нагрява доста.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пробвам първо да карам само на бенц , но дали след това ще си остане проблема? Ако изкарам сондата навън и "затапя" отвора й няма ли да има проблем? Да, става дума за Зафира 1.8 116 к.с.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ти сега имаш проблем.Става дума да я оставиш отвън за 20мин. на празен ход и после я връщаш обратно и би трябвало веднага да заработи добре на бензин.Изпробвано е няколко пъти на Z18XE.Ако се оправят нещата и ако газаджиите са си свършили добре работата,няма да имаш повече проблеми.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се оправи този проблем по този начин , имаш каса бира от мен /половината Бири в нея са от други проблеми ,на които си ми помогнал/. Трябва да намеря естакада и да направя тази леко странна интервенция.Малко да се постопли и ще я направя.

 

Още веднъж благодаря за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оооо,няма нужда от бири,има нужда от решени проблеми,нали това е идеята на форума.Лошото е,че повечето колеги не си завършват темите,да кажат как са си решили проблема.Така темите стават малко безполезни. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,виждам,че имаш друг проблем с теч от парното,а и се сетих,че си с X18XE1,на който ламбда сондата е на неудобно място(на Z-мотора е отгоре),та измислих по-лесен начин да пробваш да възстановиш компютъра,но ще ти трябва тестер,за да следиш показанията на ламбда сондата(може и с мултицет).Минаваш на газ и намаляш налягането на газта от изпарителя,докато ламбда сондата започне да показва 100mv. и оставяш двигателя да работи така 30мин. на празен ход.После пробваш как работи на бензин.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако включа оп-кома и следя показанието на ламбда сондата няма ли да е по-добре. Всъщност това ли имаш предвид под тестер .А как да намаля налягането на газта на самият изпарител? Извинявам се за може би тъпите въпроси,но с изпарителя сме си много чужди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са тъпи въпросите.OP-COMa си е тестер.Не съм запознат много с различните марки изпарители,но би трябвало в центъра на мембраната да имаш малък шестограмен болт и като го навиваш,трябва да спада налягането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,след като разполагаш с OP-COM,напиши какво показва сондата от запалването на студено до переминаването на газ и какво показва при работата на газ.Ако мислиш,че газаджиите са настроили добре ГИ,отбележи с маркер положението на реглажния болт,за да можеш да го върнеш после в правилното положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за инфо,оказа се дебитомер.Смених го и колата се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз имам подобен проблем с чека. Откакто сложих газов инжекцион (фобос) ми светва чека само на газ, когато мотора е загрял и е в оптимална работна температура. Прави го на моменти не винаги. В началото го правеше на по висока скорост към 130,140, сега се случва и като карам с 80 да светне. Като светне леко забива муцуната, не върви така както като не свети. Става въпрос за Astra G X14XE

Редактирано от embaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е ламбда сонда или лошо настроен ГИ,но трябва да се направи диагностика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега един мои познат има бензинова зафира и се е побъркал с нея.... само ремонт без изминати километри.... бензиновата зафира си е паразит, които не се насища!!! и е много спаната, няма тяга!!! продаваи я, и си купи зафира дизел!!! късмет!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък имам един познат с дизелова и не спитра с ремонтите то не беше турбо то не беше гнп

според мен всичко е на късмет най лесно е да я продаде после каво пак проблеми с новата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×