Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
PetyrPetrov

Vectra B проблем с паленето

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Имам проблем и ще се радвам да чуя и вашите мнения по въпроса, а и тези които са се сблъскали с това.Преди една година, година и половина се сдобих с Вектра Б- Y22dtr. Но сега уви, има някакъв проблем който е много странен за мен, а и за повечето майстори. След престой примерно повече от 12 часа така да го кажем, вектричката ми пали много трудно да не кажа въобще не пали.Но това става само когато и кефне ... някой път пали някой път не иска. Започнахме от това че има въздух по системата и следователно сменихме маркучите отпред с прозрачни-идващия маркуч от резервоара , кутията която се намира горивния филтър, самия горивен филтър, и маркуча за обратна нафта.Проблема не се отстрани, остана си същия- Преди да запаля колата , отварям винаги капака и виждам че маркуча има балони въздух - понякога и така си запалва понякога НЕ. В другата ситуация по маркучите няма въздух ... и пак- понякога си пали понякога не. Но в каквато и ситуация да е преди да запали е голяма голяма мъка. Сменена е една подгревна свещ, но резултат никакъв.Сменени са и уплатненията на горивно впръскващата система със един повдигач на клапаните.Проблема си седи и не може да се открие и не може. В момента когато не иска да запалва ... на маркуча от горивния филтър сам сложил една помпичка която чрез нея си улеснявам мъките докато открия проблема, който се оказа доста задълбочен. (помпам с нея докато някой от вътре върти и запалва) :) Ще се радвам да чуя няколко мнения по въпроса или с други който са имали същия проблем :) Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, този проблем по скоро ми звучи като смучене на въздух от някой маркуч по горивопровода. Доколкото знам мойта е имала такъв проблем и са сменяни всичките маркучи и се е оправила. Провери си и връзките от резервоара как са. Щом имаш мехури по системата паленето винаги ще ти е трудно, а и не е добре за електрониката на помпата ти. Забелязвал ли си при какви показания на стрелката на нафтата го прави това нещо? Моята примерно спира да пали като влезе в червения сектор. Като стигне до последната бяла черта и си наливам и пали без проблем. Проблема си го е имала почети от нова :)

 

А защо сте сменили само 1 подгревна свещ? Не е ли по-добре 4те?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ,pachoo! Другите маркучи по горивопровода не са сменяни, само тези които са отпреде при двигателя. Може да пробвам и с другите, но интересно защотото някой път си пали и с въздуха по маркучите, някой път не. Другото нещо което съм забелязал е - Тя попринцип трудно си пали, нужни и са примерно около 6 - 7 завъртания, но когато тръгна да я паля ... тя почва да се мъчи и след да кажем 3-4 завъртане все едно влиза въздух в системата и почва да върти на сухо.... Относно показанията за стрелката на резервоара не съм забелязал но го е правила и когато има 10 литра ... и когато има и 20литра.

Подгревната свещ е сменена защотото само едната ми беше изгоряла и решихме да пробваме, но се оказа без резултат :(... а дори и без една подгревна свещ мисля че няма да има проблем за двигателя да запали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почвам от зад напред. По принцип моята миналата година палеше с две неработещи и нямаше проблеми. На второто третото завъртане палеше, но със свестен акумолатор. Тази есен смених 4те след много четене, само две ли да сменя или четирите изцяло. В Офф-роуд форума най-добре беше обяснено за работата на свещите и това наклони везните към четирите. В момента сутрин след подгряване си пали максимум от оборот, но на теб това не ти е проблема. Според мен генералния ти проблем е да се оттървеш от балончетата въздух в системата ти. Те са основния проблем за старта на всеки дизелов мотор, а при нашите дори и за електрониката на помпата. Според мен фокусирай вниманието си на там и мисля, че проблема ще ти се реши. Виж какви маркучи се продават за там и ги смени с оригинални такива. Аз не съм сменял, но знам че са сменяни на моята след като е излязъл проблем подобен на твоя.

 

Забелязал ли си я след като ти направи проблема и случайно запали изпушва ли отзад или не?

 

Светва ли ти чека след като запали?

Редактирано от pachoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам и с смяната на всичките маркучи.

Ако я запаля... изпушва отзад ДА! Дори когато я мъча и върти също изпушва макар и да не запали.

Вектричката си я взех с светене на чека.Когато запаля ... светва за малко и изгасва. Закачахме я няколко пъти и има грешка в помпата. Но това мисля че ще е последното мащабно нещо докато стигна до заключението на проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каза, че си сложил помпичка (ръчна) когато помагаш с нея пали ли по-лесно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Колега Jelqzkov, Здравей! Действително пали по бързо, при въртенето и попмането едновременно ;)

Редактирано от PetyrPetrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да питам - имат ли значение атмосферните условия за паленето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вземеш да дойдеш в неделя на срещата да ти обясня и покажа някой неща с които ще си облекчиш проблема. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Атмосферните условия според мен нямат никакво значение.Когато закупих вектричката .... и лятото и зимата (въпреки че трудно палеше зимата на минусови температури ) 1 година колата нямаше проблеми.Всичко започна от края на лятото на 2012г. , когато бях на една вила извън града и я паркирах под наклон (страничен- от към шофьорската страна колата беше по нависоко съответно от другата).След престой от около 12 + часа (когато решихме да тръгваме) колата припали леко .... тоест задържа някакви минимални обороти 500 - и изгасна.И до ден днешен преди да запали (с помоща на помпичката) напълно така си прави. Пробвал съм и номера със баирите, които е писан навсякъде из форума ... но няма ефект - и на равно, и със задницата надолу, и със задницата нагоре... същия проблем се появавя. Изпробвал съм да я карам и с повече дизел също ... въпреки че тези експрерименти за мен са безсмислени....

Да добавя... когото двигателя е топъл... дори и след 5 часа... пали от четвърт оборот... няма никави проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,няма да сгрешиш,ако свалиш смукателя от резервоара и видиш да не е задръстена цедката.На смукателя трябва да имаш и възвратен клапан(да не се връща нафтата в резервоара)-той се продава отделно-позиция 13.

9_1.jpg

Редактирано от sokol1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не е зле да се консултираш с Траян, а иначе на мен ми звучи повече като помпа или дюзи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди да запаля колата , отварям винаги капака и виждам че маркуча има балони въздух - понякога и така си запалва понякога НЕ. В другата ситуация по маркучите няма въздух ... и пак- понякога си пали понякога не.

 

Според мен да отстрани този проблем първо, да си провери релето на свещите на един Tech и чак тогава да почва да разпитва за помпа, освен ако няма 1700лв излишни... поне на 2.0DTH е толкова

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз останах с впечатление, че там грижи няма.

Пък и говоря за ревизия, не за подмяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз останах с впечатление, че там грижи няма.

Пък и говоря за ревизия, не за подмяна.

 

Просто според мен там му е целия проблем... дали са видими мехурите или не... никой дизел не пали както трябва ако системата му не е обезвъздушена напълно! Другото което се съмнявам сега зимата е релето на подгревните свещи да не е добре или останалите 3 стари свещи да не подгряват в цилиндъра, а по към главата...

Траяне.. може да се подобри паленето със съвети, добавки и други мухабети, но проблема няма да се реши, а ще си остане, а нали именно се борим, за да се реши проблема, а не да се подобри :wave: Мога да му подаря от добавката, която я слагам от декември месец и моята кола почна да пали като нова и върви като такава, но в неговия случай това е подобрение на проблема не и решение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата съм я оставил на сервиз , защотото се усложни работата. Има моменти когато дори и с помпичката отпред пали трудно при което ми пада акомулатора :newsm69: . И следва голямото палене чрез даване на ток :blush: Дори последния път не запали и реших да я дръпнем до един сервиз в краен квартал на Варна . Обадиха ми се днес от там и набързо ми казаха за някаква клапичка на ГНП-то и някакъв маркуч. След подмяната им, колата си палила нормално, но ще я изчакали 1 ден да видят крайния резултат. Вероятно е това за което говори колегата Sokol1, но нека да не прибързваме .... утре ще се разбере (каза че ше ми обясни подробно, ако всичко друго е наред).

Незнаех че помпата за 2.0DTH e 1700лв. толкова скъпа. Не искам да си помислям за мойта колица :wall::surrender: Ако е така работите стават доста сложни :icon_angry:

Редактирано от PetyrPetrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колеги, колата съм я оставил на сервиз , защотото се усложни работата. Има моменти когато дори и с помпичката отпред пали трудно при което ми пада акомулатора :newsm69: . И следва голямото палене чрез даване на ток :blush: Дори последния път не запали и реших да я дръпнем до един сервиз в краен квартал на Варна . Обадиха ми се днес от там и набързо ми казаха за някаква клапичка на ГНП-то и някакъв маркуч. След подмяната им, колата си палила нормално, но ще я изчакали 1 ден да видят крайния резултат. Вероятно е това за което говори колегата Sokol1, но нека да не прибързваме .... утре ще се разбере (каза че ше ми обясни подробно, ако всичко друго е наред).

Незнаех че помпата за 2.0DTH e 1700лв. толкова скъпа. Не искам да си помислям за мойта колица :wall::surrender: Ако е така работите стават доста сложни :icon_angry:

 

Да не те плаша и истински се надявам колицата да се оправи Y22DTR си е просто разкошен мотор за каране и всеки ден като се кача му се наслаждавам просто уникално, иначе ... братовчет ми е с 2.0DTH и на двете коли (баща му и неговата) на неговата смени корпус на помпата 1700лв, а на баща му ... в последствие и неговата електроника на помпата 1300лв...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В същност до колкото съм на ясно помпите на Y22DTR и Y20DTH са една и съща BOSH VP44, струваща далеч над 1700 лв.

 

По-късно, във Vectra C, Astra G, Zafira A, Signum към стандартната VP44 добавят електронен управляващ блок PSG16 който в същност представлява бариерата пред "попането" пос софтуера.

 

До колктоо знам двулитровите дизелови двигатели от 99 - 2003/4 на BMW също са с VP44, но не съм много сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
До колктоо знам двулитровите дизелови двигатели от 99 - 2003/4 на BMW също са с VP44, но не съм много сигурен.

:offtopic: Въпросната помпа VP30/VP44 се слага както на опел така и на бмв 320/520, Ауди 2.5, Пасат 2.5, Фокус 1.8, Сааб 2.2 и Алмера 2.2...и на още няколко знайни и незнайни модела то тези години.

 

Та ще чакаме утре развитието по съживяването на вектрата. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сааб 2.2 си е практически с Y22DTR...

 

Между другото мойт приятел в момента бере грижи точно около помпата на Алмера 2.2.

Значи все пак не само при Опел дава дефекти. Имам познати с БМВ-та на доста километри без ядове.

 

Дано не е сгънала като цяло, а да минеш с обслужване (знам, че е около 300 - 350 лв)

Редактирано от Jelqzkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Да не те плаша и истински се надявам колицата да се оправи Y22DTR си е просто разкошен мотор за каране и всеки ден като се кача му се наслаждавам просто уникално-

Аз пък мисля,че тези разновидности Y22dtr,h20dth,h20dtl са най-скапания дизел и най-проблемния дизел.

 

... братовчет ми е с 2.0DTH и на двете коли (баща му и неговата) на неговата смени корпус на помпата 1700лв, а на баща му ... в последствие и неговата електроника на помпата 1300лв...

Когато знаеш къде да отидеш и кой да ти помогне цените не са такива. :th_up:

 

А за проблема на колегата исках да му покажа някой неща с които започне преди да се "реже от дълбоко".Нямах намерения да му бая или правя магии на колата.Аз моя проблем не съм си го решил със съвети или добавки. :19a:

Редактирано от TRAQN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Когато знаеш къде да отидеш и кой да ти помогне цените не са такива. :th_up:

 

А за проблема на колегата исках да му покажа някой неща с които започне преди да се "реже от дълбоко".Нямах намерения да му бая или правя магии на колата.Аз моя проблем не съм си го решил със съвети или добавки. :19a:

Траяне... помпата мисля че е най-малкия проблем на човека.... иначе с твоя двигател братовчед ми е минал вече над 200 000км с него и с него смятахме че колата е купона поне 300 000 и до сега е сменил само КОРПУС на помпата, а не цялата.... Проблема при Опел и тази помпа е съвсем друг...

 

 

Колега как е Вектричата оправи ли се???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Здравейте! Съжалявам , забавих се с отговора поради леки затруднения при влизане в форума ( забравих си паролата :wall: ... и не ми пращаше до майла ми за възтановяването и)... но отново съм в "играта" :naughty:

Вектрата я взех онзи ден от сервиза. "Майстора" ми обясни че когато свалили ГНП и я надули на еди си колко бара, през някаква клапичка просълзявало дизел. Показа ми на някаква подобна дизелова помпа и до колкото видях... тази клапа представлява като болт завит на ГНП-то... незнам колегата sokol1 дали е имал впредвид за същатата както каза по-рано. Но като гледам схемата която е публикувал е нещо такова... ако не и същото :k055::blink: Само не разбрах дали са я сменили или ремонтирали....или просто завили. И след смяната и на горивния филтър отново за всеки случай да бъде сигурен, колата запалила нормално. Изчакали са я един ден без да я препалват ... и на следващия ден също всичко било добре. При мен сутринта също добре се представи, запали сравнително бързо с 2-3 завъртания - без мъки.... ще видим как ще се държи и по-нататък. Дано всичко е наред че човекът ми е махнал помпичката отпреде, която толкова много ме спасяваше някой път...(ама само някой :) )

Мерси за поканата за срещата.Тази вечер не можах да дойда, но следващата неделя или когато е следващата среща ще ЦЪФНА ;)

Редактирано от PetyrPetrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,за друго клапанче ставаше дума,но щом като вече пали и ако няма мехури,значи всичко е ок.Нямаше много да се затруднят майсторите да свалят смукателя и да прегледат клапанчето и цедката,защото ако е запушена,се получава голям вакум в системата и след като загасиш,започва да влиза въздух от всички стари уплътнения,или се връща нафтата в резервоара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря Ви за съветите и обменянето на полезната информация. Нека Бог богослови y22dtr и всички Опели :rotfl: .Sokol 1, когато бях при първия майстор ( квартален и приятел ) той спомена че е гледал цедката, но не е била чак толкова мръсна, за да ми прави тези проблеми колата....Тогава не спомена нищо за клапанче ... И когато ми правише тези номера, още отначалото преди да сменя маркучите отпреде и чашката на горивния филтър..... ако беше видял каква нафта стигаше до двигателя щеше да припаднеш.... черна с плаващи боклуци вътре :confused: :crazy: :newsm69: .Незнам дали беше от кофтито нафта или .... Засега вектричката си пали, няма проблем.Надявам се това да е било проблема и да е всичко ОК ;)

Редактирано от PetyrPetrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×