Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
pavlin666

Opel Vectra B

Recommended Posts

Здравейте,колата е опел вектра Б 1,6 101 коня

Проблема ми е като загрее колата ,като карам примерно на 3 та с 2500 оборота изклиучвам от скорост на светофара и оборотите си остават на 2500 падат след около минута

смен стъпков мотор;лампда сонда ,от какво може да е ?

Благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,с кой двигател X16XEL си?Единият е отгоре със смукатели,а другият-с дросел.Ако си с първия,погледни да не е скъсана гумената връзка между смукателите и дросела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснал съм двидателя е X16XEL сменена е колега не го прови постоянно ,но взе по често да се случва,просто не падат оборотите а си остват,казаха ми може да е едно малко нещо под лявата чистачка с зелена букса е и излиза едно маркуче.да ама като не знам как да го проверя;вадих му буксата вадих му и маркучето никаква разлика няма на свободен ход

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,нали няма газ колата?Този проблем,след смяната на моторчето ли се появи?Предполагам,че си сложил моторче от 1.6,защото от 1.4 е с малък конус и трудно затваря отвора.Високите обороти са в следствие на смучене на въздух,грешни сигнали от потенциометъра на дросела,замърсено моторче или повреда в компютъра.Този клапан няма общо с проблема и е под дясната чистачка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има газ колега с обикновенна газова е ,но проблема е и на двете горива,най вероятно смуче въздух от някаде щом няма датчик ,пак казвам само на топал мотор го прави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,когато са високи оборотите,трябва да се включи тестер и да се види,дали TPSът показва 0% и какви сигнали идват от компютъра към моторчето.Предполагам,че не е пипан реглажният болт на дросела и че има свободен ход жилото,при пуснат педал.Температурният датчик трябва да показва реални стойности на загрял двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се много, че използвам темата но имам много спешен въпрос. Свети ми лампата на чека постоянно като карам. Като е на свободна колата държи около 1500 оборота. Колата е 1.8 115 коня, има и газов инжекцион които си работи нормално. Моля за съвети, предстой ми пътуване в неделя сутринта

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,направи самодиагностика и кажи какви грешки има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоят двигател има проблем с маркуча от клапана за бензиновите пари до дросела.Измъква се от дросела,вдигат се оборотите и отчита грешка в дебитомера.Намира се в дясно под дросела(като си срещу колата),а клапанът е зад бобината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега за помощта, но при мен се оказа съвсем различно. Датчика които е за температурата казва на двигателя, че е -50 градуса и самия двигател си обогатява сместа за работа при такива условия. Но дори и със три нови различни датчика проблема си остава. Оказва се, че кабелите които идват от компютъра майче им е стопена изолацията и някъде окасяват. Сега трябва да пробвам да ги сваля, изолирам и т.н. което няма да е никак лесна работа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на тестера показва -50 градуса,не са окъсили,а има прекъснат кабел.Това най-често става в дебелия сноп от двигателя към купето(над алтернатора).Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята е болна от подобен проблем.опел астра ц1.4нз.Като я форсирам на място ако ще 10000 пъти оборотите падат перфектно и ги кове на 900,ама като съм в движение 80% от като я изключа от скорост или натисна съединителя ги задържа я на 1200 об я на 1300,колкото е по засилена толкова по високи ги държи .Понякога като я изключа преди някои светофар и докато стигна до него ги е свалила на 900 ама като натисна спирачка и хоп пак се качват на 1000 1100 об.Грешки не ми дава ,чека не свети,това го прави и на газ и на бензин .Сменени са тпс,мап сензор,степ мотор,дори и ланда сонда,пробвах с друго моно.Странното е че на място работи равномерно и колкото газ да давам дори да я вкарам в 7 000 об на свободна си ги забива на 900.Според мене смуче въздух от някъде но навсякъде съм я огледал дори натисках капака на моното да видя дали има промяна в оборотите но няма.Педала на спирачките е по твърд и хващат по добре след като почна да прави проблемите,преди го помппя 1 2 пъти да стане твърд сега от първото натискане е камък .Всички вакуми са прегледани ,вече не се сещам какво да сменя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При твоя двигател е така,за да не изгасне при превключването на скоростите.Пусни я по наклон и ще видиш как ще се вдигнат оборотите.Ако откачиш жилото на километража,няма да се вдигат оборотите,но като ползваш по дълго мотора за спирачка,ще ти светне чека.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
При твоя двигател е така,за да не изгасне при превключването на скоростите.Пусни я по наклон и ще видиш как ще се вдигнат оборотите.Ако откачиш жилото на километража,няма да се вдигат оборотите,но като ползваш по дълго мотора за спирачка,ще ти светне чека.

е ДА ама чак пък 1300 об разбирам да вдигне на 1000 ама ...Да не би заради тъпият датчик за скоростта vss да го прави защото не ми работи ама и не ми дава грешка ?Къф е шанса да взема 4 табла от автоморга с същия индекс и от същата година и на нито един не му работеше въпросния датчик!Преди като карам и върна газта на колата винаги светваше чека и ми даваше грешка 24 vss датчик на скоростта.Но тогава само на бензин правеше проблем с оборотите не и на газ.Как да замеря дали таблото прави номера,екуто ли прави номера,жилото на километража съм го сменил освен и червяка вътре да сменя знам ли

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни я по наклон,както ти писах и ако се вдигнат оборотите,значи работи датчикът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Пусни я по наклон,както ти писах и ако се вдигнат оборотите,значи работи датчикът.
Аз го пробвам просто като задържа 2 те копчета на тид-а трябва да отчита скорост то ми пише 00km/h бях вземал едно табло от дизел с същия индекс и прехварлих само километража с датчика и при него отчиташе скорост ама не реална аз карах примерно с 60 то ми пишеше - 34км/х .И когато беше с работещият датчик правеше същите проблеми както сега като я засиля повече и я освободя от скорост ги задържаше високи об. като натиснех спирачка ги вдигаше.За това си сложих моето табло с не работещия датчик и оборотите бяха перфектни на газ само дето светваше чека като върна газта .Карах я така около 6 месеца и от скоро взе да не ми свети чека и почна да прави проблемите на работещия датчик

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре смятам да се занимавам с кабелите, но имам и един въпрос по тази тема. Има една синя букса с два кабела които отиват до компютъра, и малко по към перката има още един кабел които завършва на кабелна обувка и е хванат за двигателя. Въпроса ми е тези три кабела ли са за датчика, или само двата които завършват на обща букса. Надявам се някой да може да ми помогне :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчикът е с правоъгълна букса с два кабела.Така изглежда датчикът,за да се ориентираш:

700021.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега много но проблема се оказа много, много по-сложен. Във снопа със кабели които е от компютъра към всеки един датчик, всички кабели са без изолация и са окъсени. Даже се чудя как до сега не съм се запалил някъде. Ето защо ми е отчитал така датчика. Сега според мен варианта е да се смени инсталацията, защото днес за малко пробвах да изолирам но няма никакъв ефект. В момента колата е пред блока и не е в движение. Дайте съвет какво да правя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над алтернатора ли са окъсили?ВектраБ имат проблем с изолацията на кабелите,дано да не е изпушил компютърът.Пусни обява,че купуваш инсталация или разпечатваш и изолираш всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите по цялата си дължина от компютъра до крайниците са без изолация във гофрираната тръба, чул те Господ да е е компютъра, че иначе трябва да я продавам. Трябва наистина да си купя цяла инсталация и да се смени от майстор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей те колеги моят проблем се оказа от температурен датчик цената му е 15 лв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×