Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
opel fan

Вериги за сняг

Recommended Posts

Здравейте на всички. Тъй като няма такава тема, и със старта на зимния сезон реших да повдигна въпроса. Идеята ми е да споделите кой какво ползва, какъв опит има и т.н. Тъй като от няколко дни съм се запалил по темата за вериги и чета всичко навсякъде, се оказва, че има доста варианти и както можеше да се очаква с ужасно много различни мнения и коментари. Причината да се интересувам толкова много е освен, че ми е интересна доскуията по тази тема, също така и, че планувам доста да пътувам зимата и хич не обичам да не съм подготвен, поради което трябва да си набавя чифт вериги. Обаче идва един проблем, веригите в размер 235/35/19 не са много. Особено пък за Астра ГТЦ с такъв размер се ограничават до още по-малко. Та общо взето нещата се свеждат до следният избор:

 

1. Течни вериги за около 10-тина лв. шпрея. Ще ми е интересно да прочета мнения, тъй като никога не съм ползвал и ми е л'бопитен ефекта.

2. Класическите вериги "меча стъпка", които ги има навсякъде на цена м/у 30-70 лв. да речем. Марка и производител не се търси :biggrin: Такива съм ползвал лично на няколко коли, ефекта е ясен (в конкретния случай при мен за Астрата не стават).

3. Текстилни вериги - AutoSock, които се водят най-читавите от текстилните за 145 лв. комплекта. Не съм ползвал такива и изчетох адски много мнения от това, че може да прекосиш Сибир с тях до това, че ставали само да си увиваш гумите с тях в гаража. (В моя случай вършат работа).

4. Отиваме вече на маркови вериги тип - Thule, Konig, Pewag, Ottinger и т.н, където цените са от 100 до 700 лв. От тези съм карал само с Konig, много здрава и хубава верига. За другите нямам никаква идея.

Общо взето това са основните варианти, с които се разполага.

 

В моя случай след проучване останаха няколко варианта:

 

1. Течни вериги - 10-тина лв.

2. Текстилни вериги - 145 лв.

3. От всички маркови вериги единствено два модела стават за моя автомобил с този размер гуми. Единият - Thule CK-7 - 379 лв, което е най-тънката верига.

 

CK7-three-quarters_sized_468x329.jpg

 

4. Вторият вариант е иновативната верига - Thule K-Summit - 579 лв.

 

KS-three-quarters_sized_468x329.jpg

 

В общи линии е това. Една дилема ме е налегнала на какво да заложа....

 

Приятно дискутиране. Поздрави на всички! :wave:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с течните вериги ми е малко... Виждал съм спрея... ама какъв точно е принципа на работа...

Веригите, които аз съм ползвал са тези, за които ти даде пример - меча стъпка без марка. Подариха ми ги.

Интересното е, че като визия и принцип на монтаж и работа са не различими от Thule CK-7 :blink:

Карах само в Добринище - селско и до ски пистите. Като изключи периода на адаптация към новия шум и вибрация, и монтаж, всичко си беше ток!

Станах експерт по монтаж-а и се движех и спирах без никакви проблеми. При стабиУен февруарски сняг и температури до -22.

 

Замислих се за текстилните вериги отново по ски пистите - видях един младеж с Астра Г с такива - не бяха на Авточорапи, а тези които продават на ОМВ.

Далече ми беше за да го запитам как се справят но като гледам видео тестовете и мненията...

Има логика в тях и особено щом става дума за лед. Да не говорим, че няма да има вибрациите на мечата стъпка.

Отделно гумата не се натоварва така както с металната верига и няма нужда да съобразяваш скоростта. Честно казано само веднъж за много кратко време вдигнах 40. През останалото време - кротко на 2-ра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тест на ADAC от миналата година. Качил съм оригиналният текст на немски, който иска лесно може с чичко гугъл да го преведе и да се ориентира.

 

Schneekettentest-2011-15.jpg

 

ADAC-Schneekettentest 2011Klassische Stahlkette unschlagbar

 

Je nach Landstrich kann es bereits jetzt schon heftig schneien. Ein guter Grund, sich den aktuellen Schneekettentest des ADAC anzusehen. Verglichen werden Schneeketten, Traktionshilfen und ein Spray, das als Anfahrtshilfe wirken soll. Ergebnis: Kein Produkt erreicht die Note "sehr gut".

 

An einem tief verschneiten Hang kommen auch geьbte Autofahrer mit Winterreifen nicht mehr weiter. Welche Produkte helfen, um von der Stelle zu kommen, hat der ADAC in seinem Schneekettentest 2011 ermittelt. Das Ranking des Automobilklubs kцnnen die gewohnten Hilfsmittel fьr sich entschieden. Alle sieben Schneeketten aus Stahl wurden mit "gut" bewertet. Erstmals schaffte es aber auch ein Textilprodukt, die Michelin Easy Grip II, mit einem knappen "gut" ins Mittelfeld. Das getestete Spray ist keine Alternative, um das Auto sicher durch den Winter zu bewegen. Es erreichte nicht einmal eine befriedigende Bewertung.

 

Schneeketten - нормални метални вериги

Die Ergebnisse des ADAC-Schneekettentests. Die Ergebnisse des ADAC-Schneekettentests.

 

Testsieger ist die Stahlkette Pewag Servo (Note 1,8) aufgrund hervorragender VerschleiЯwerte. AuЯerdem ist die Montage einfach, Nachspannen ist bei diesem Produkt nicht erforderlich. Die Walmec Klack & Go New erlangt ebenfalls die Note 1,8. Diese Kette teilt sich somit den ersten Platz mit der Pewag Servo.

 

Die feingliedrige Kette hat gute Werte auf allen Oberflдchen. Die Schneekette Thule CS-10 (2,0) kann selbst nach einer Frostnacht problemlos vom Reifen abgenommen werden. Die RudMatic Hybrid (2,0) ist eine Schneekette mit Bauteilen aus Stahl, kombiniert mit textilen Elementen. Sie hat eine gute Traktion auf Eis und sehr gute VerschleiЯeigenschaften.

Die neue Thule K-Summit. Die neue Thule K-Summit.

 

Die Schnellmontagesysteme Rud Centrax (2,1) und die neue Thule K-Summit (3,0) zдhlen im Test ebenfalls zu den Schneeketten. Sie erweisen sich in der Montage und Demontage als recht gut. In den Leistungen auf Schnee und Eis liegen sie allerdings hinter den anderen Schneeketten.

 

Traktionshilfen - това са текстилните вериги

Textile Traktionshilfen werden immer besser, reichen an Stahlketten aber nicht heran. Textile Traktionshilfen werden immer besser, reichen an Stahlketten aber nicht heran.

 

Das neuartige Produkt Easy Grip von Michelin aus Kunststoffseilgeflecht liefert im Test sensationelle Traktionswerte auf Schnee. Aber: Bei Geschwindigkeiten ьber 40 km/h gab es Probleme mit dem Halt auf dem Rad. Die Montage ist nicht ganz leicht. Den VerschleiЯtest des ADAC besteht das Textilprodukt nicht. Insgesamt bekommt es gerade noch ein gut (2,4).

 

Reifenspray - течни вериги

Snowgrip hдlt nicht was es verspricht. Snowgrip hдlt nicht was es verspricht.

 

Das Reifenspray Snow Grip versagt. Es hдlt nur wenige hundert Meter, danach ist das Produkt vom Reifen abgefahren. So verleitet das Spray dazu, ein Fahrzeug in Betrieb zu nehmen, das schon nach kurzer Zeit nicht mehr sicher zu bewegen ist.

 

Der ADAC rдt, das Aufziehen der Schneeketten auf jeden Fall ohne Zeitdruck in Trockenьbungen zu trainieren. Konsequenz des gekonnten Umgangs mit der Kette: Sie wird im Ernstfall schneller aufgelegt. Man muss nicht erst dann ьben, wenn die Situation, zum Beispiel an einer BergstraЯe, prekдr wird.

 

Ето и линк към теста - ЦЪК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Jelqzkov, СК-7 единственото им предимство, което виждам е, че са с дебелина само 7 мм. Рекламират ги като най-тънките вериги. При мен това е единствената нормална верига, която може да се сложи, за да не опира в калници и т.н. при завиване. K-Summit-а ми изглежда много добре, обаче има няколко неща, които ме притесняват за нея. Хваща се само от едната страна, при поднасяне или завой с по-голяма скорост дали не може да се изсули от гумата, обхваща само средата на гумата и се съмнявам да има същото сцепление, както верига, която обхваща цялата гума и т.н.

 

Иначе се разцепих да чета по немските форуми отзиви от хора, които си ходят по ски курорти и т.н. Има бая хора, които са заложили на K-Summit и са много доволни, но дали имат база за сравнение с веригите тип меча стъпка....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересен тест.

Изненадан съм само от текстилните. Очаквах повече...

Тоя проблем със захвата при висока скорост леко ме изненада. Не, че не го очаквах но предвид рекалмите...

Оказаха се доста по-зле на лед - където предполагах да имат най-добър резултат :blink:

Спрейовете са точно каквито очаквах - за продаване, а не за ползване.

Абсолютно споделям опасенията ти за K-Summit-а.

 

И да кажа нещо под секрет - дебелината не мисля, че ще те притеснява толкова - по-скоро това, което може да ти създаде проблем е при захвата.

Понеже ти казах, че веригите са ми подарък, когато ми ги подариха не ми казаха, че не са за 195/65/15.

Когато разбрах бе късно - при обтягане нямаше вариант да хвана 2-рата кукичка и закрепвах гумения обтегач не чрез поредица тъпи ъгли, а чрез един остър.

Естествено започна да подпира в бронята. Малко но достатъчно за да събори 1 квадратен сант боя.

Но по-добре нея от колкото да аварирам или закъсам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Много интересен тест.

Изненадан съм само от текстилните. Очаквах повече...

Тоя проблем със захвата при висока скорост леко ме изненада. Не, че не го очаквах но предвид рекалмите...

Оказаха се доста по-зле на лед - където предполагах да имат най-добър резултат :blink:

Спрейовете са точно каквито очаквах - за продаване, а не за ползване.

Абсолютно споделям опасенията ти за K-Summit-а.

 

И да кажа нещо под секрет - дебелината не мисля, че ще те притеснява толкова - по-скоро това, което може да ти създаде проблем е при захвата.

Понеже ти казах, че веригите са ми подарък, когато ми ги подариха не ми казаха, че не са за 195/65/15.

Когато разбрах бе късно - при обтягане нямаше вариант да хвана 2-рата кукичка и закрепвах гумения обтегач не чрез поредица тъпи ъгли, а чрез един остър.

Естествено започна да подпира в бронята. Малко но достатъчно за да събори 1 квадратен сант боя.

Но по-добре нея от колкото да аварирам или закъсам.

 

И аз очаквах много повече от текстилните. Поне на реклама няха много добри, но явно само там. За спрейовете бяха намерили много готино приложение - пръскаш си подметките на обувките и ходиш спокойно до спирката на автобуса примерно :biggrin: За мен тези два варианта отпаднаха след всичко, което прочетох. Изненадва ме слабия резултат на K-Summit-a в сравнение с традиционните вериги, въпреки че в немско и по шведските земи хората са супер доволни от тях и не ги свалят със седмици.

 

Миналта година в Смолян с Нисан Микра и вериги за около 40 лв. се движих повече и по-спокойно, от колкото много други автомобили. Веригите си свършиха чудесно работата. Обаче сега за Астрата като няма толко евтини варианти и трябва д аизбирам едва ли не от най-скъпите модели, искам поне да е възможно най-читавото. :blush:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен има ще един вариант : две гуми с джанти от по малкия размер в багажника колкото и неудобно да звучи готови и обути с класически вериги меча стъпка. Времето за слагане на чифт гуми ще е същото. Верно че ще се прецака визията , но важното е да си на пътя. :biggrin:

Иначе Thule CK-7 изглежда най добре за твоята кола :th_up:

Konig съм ползвал два сезона катерил съм в обилен сняг по Витоша и по Банско без проблемно и не са ми създавали грижи. Поставяха се и се сваляха сравнително лесно и никога не са се разкопчавали сами.

В тази тема трябва да отбележим че веригите независимо от кой тип ,марка и модел са се монтират на задвижващите колела ! Не бързайте да се смеете ,но всяка зима виждам по няколко автомобила с монтирани вериги на другите колела Пример голф 2 с монтирани вериги на задните колелета и човечеца недоумяваше защо въпреки поставените вериги не може да превземе малко наклонче за да влезе в паркинга :biggrin::mhihi:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Според мен има ще един вариант : две гуми с джанти от по малкия размер в багажника колкото и неудобно да звучи готови и обути с класически вериги меча стъпка. Времето за слагане на чифт гуми ще е същото. Верно че ще се прецака визията , но важното е да си на пътя. :biggrin:

Иначе Thule CK-7 изглежда най добре за твоята кола :th_up:

Konig съм ползвал два сезона катерил съм в обилен сняг по Витоша и по Банско без проблемно и не са ми създавали грижи. Поставяха се и се сваляха сравнително лесно и никога не са се разкопчавали сами.

В тази тема трябва да отбележим че веригите независимо от кой тип ,марка и модел са се монтират на задвижващите колела ! Не бързайте да се смеете ,но всяка зима виждам по няколко автомобила с монтирани вериги на другите колела Пример голф 2 с монтирани вериги на задните колелета и човечеца недоумяваше защо въпреки поставените вериги не може да превземе малко наклонче за да влезе в паркинга :biggrin::mhihi:

 

Много се замислих и за този вариант с гумите в багажника, обаче като цена 2 джанти + 2 гуми + вериги едва ли ще ми се върже много по-тънко от колкото едни вериги, а и заминава багажника, което тръгвайки на екскурзия си е проблем, предвид, че ГТЦ-то не се слави с огромния си багажник :biggrin:

 

Иначе от вариантите и аз май се насочвам към модела CK-7, гледайки резултатите от тестовете. СК-7 е много близка с CS-10, която навсякъде е в топ 3.

 

А това за вериги на незадвижващите колела не съм го срещал, но ако го видя сигурно ще се размажа от смях. :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше ли метални джанти? Гумите не е задължително да са нови и да варианта е по подходящ за коли с по голям багажник определено :blush: Който има в повече джанти и гуми може да се възползва от тази комбинация. Предимството е че запазваш новите зимни гуми от повреда на протектора при преминаване по не заснежени участъци а и се запазват самите джанти от поражение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Нямаше ли метални джанти? Гумите не е задължително да са нови и да варианта е по подходящ за коли с по голям багажник определено blush.gif Който има в повече джанти и гуми може да се възползва от тази комбинация. Предимството е че запазваш новите зимни гуми от повреда на протектора при преминаване по не заснежени участъци а и се запазват самите джанти от поражение.

 

Не, имам само една метална джанта на резервната гума :wave: Иначе е много готин вариант, но за съжаление при мен е неприложим. Това, което много ме блазни в Summit-a е много лесното монтиране/демонтиране сътоветно точно за участъци, където липсва сняг. Обаче нещо по-слабичък идва при сравнение с CK-7. Ще отида и до вносителя да видя и там какво ще кажат, въпреки че съм почти сигурен, че ще ме убеждават да взема по-скъпото. :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое мнение е, че реално опрала ли е работата до синджира с каква гума си не е от значение - все пак сцеплението се осигурява от веригата. Така, че ще минеш и с някои прилични гуми на 2-ра ръка.

Отделно, понеже виждам с какви гуми посрещаш зимата - веригите ще ти трябват за наистина тежки условия в които смятана на гума си е приключение... да не говорим за 2...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Мое мнение е, че реално опрала ли е работата до синджира с каква гума си не е от значение - все пак сцеплението се осигурява от веригата. Така, че ще минеш и с някои прилични гуми на 2-ра ръка.

Отделно, понеже виждам с какви гуми посрещаш зимата - веригите ще ти трябват за наистина тежки условия в които смятана на гума си е приключение... да не говорим за 2...

 

Именно защото вериги ще ми трябват в наистина тежки условия ме блазни много Summit модела заради лесния монтаж. Обаче всички други притеснения и съмнения си остават. :n055: Ще видим какво ще ми кажат и от вносителя. Ще разпитам подробно за двата модела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента това, което разбхра допълнително след четене по сайтовете е, че всяка част K-Summit модела се продава отделно като резервна част. Демек ако нещо по веригите замине, може да се купи само тази част, а не нов комплект вериги. :super:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с представителите днес и общо взето нищо не можах да изтръгна повече като информация. :huh: Казаха ми, че K-Summit модела няма как да се измъкнат от гумата, защото се захващат за единия от болтовете на джантата. Отново ми изтъкнаха много лесното слагане и сваляне. Когато попитах за сцеплението относно това, че този модел реално обхваща гумата само по средата докато конвенционалните вериги обхващат цялото колело, ми казаха, че заради конструкцията на веригата реално нямало разлика в сцеплението. Имало на веригата големи метални плочки и това допринасяло за доброто сцепление. После като попитах каква е причината тогава в тестовета на ADAC да са зад другите вериги в класирането освен цената, последва едно необнадеждаващо......мълчание. :biggrin: Та в общи линии май нищо ново като информация не изкопчих и остава пак дилемата......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен CK-7 си остават по добрия вариант, защото обхваща цялата гума дори и бордовете, Идеята е да се ползват веригите по път покрит с много сняг следователно гумата ще потъва поне до бордовете именно тука са предимствата на класическите вериги - по голямата работна площ. Колкото до слагането не мисля, че като се налага да се измъкнеш има значение лесен или труден е монтажа , така или иначе ще си на снега и студа. K-Summit са за по почистени пътища като немските например :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго нещо ми щукна на мен, не се ли притесняваш за бордовете на джантата? Твърде вероятно е захватите да се около него?

Редактирано от Jelqzkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уили, и аз съм повече ЗА СК-7 и заради тестовите резултати, и заради по-голямата работна площ и заради всички неща, които се изписаха и изкоментираха, обаче има нещо, което лично мен ме притеснява. Причината едиствено тези две вериги да стават за ГТЦ-то с този размер гуми е, че отзад мястото е много малко м/у гумата от една страна и окачване, спирачки и други важни компоненти от друга. Тази верига е най-тънката възможна - 7 мм. и е на границата да не опира никъде. Моите мисли са следните - ако недай си боже не я сложа веригата като хората в първия момент или не съм я стегнал достатъчно добре, или по някаква причина се отключи и се завърти дори веднъж, ще направи всичко на мармалад. Остави сумата за ремонти след това, не мога дори да се прибера като бял човек, докато Summit-a и да се изхлузи и да падне някъде, пада навън от колата и няма шанс за никакви поражения. Ще сляза, ще я сложа пак и всичко е 6. Това е може би най-сериозната причина да не съм хвърлил вече един комплект CK-7 в багажника. Много ме притеснява това нещо и много ме кара да се замислям какво да правя.... :n055:

 

Jelqzkov, какво точно имаш предвид? Ако става въпрос за нараняване на джантата, няма проблем. И двата модела са със защита на джантите - няма да ги наранят по никакъв начин (или поне така пише :biggrin: )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тва искам да кажа.

То така пише ама като гледам все са ги обули на едни пояси...

Къде е 55+, къде е 35...

Няма ли вариант да се пробва?

Ако си слагал вериги до сега не вярвам да объркаш нещо, стига да не стане така да буксуваш при обтягането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Да, тва искам да кажа.

То така пише ама като гледам все са ги обули на едни пояси...

Къде е 55+, къде е 35...

Няма ли вариант да се пробва?

Ако си слагал вериги до сега не вярвам да объркаш нещо, стига да не стане така да буксуваш при обтягането.

 

По принцип и двете ги дават, че няма да имат проблеми с джантите и ги пазят. 100% ще искам да ги отворя и пробвам поне да видя как стоят на място, кое къде пасва и как точно стои, какъв е захвата и всичко, което мога да прегледам на място. Надявам се, че хората са разбрани и ще ми дадат да попрегледам туй-онуй преди да ги взема. Слагал съм вериги няколко пъти, миналата година даже вече си засичахме време :biggrin: Но едно е да сложиш вериги на кола с гуми с борд 70 и 13 цола, друго е на Астрата. По принцип, каквото и да правя ше внимавам много, но е достатъчно веднъж да стане белята и няма да има нужда да повтарям. :blush:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:confused: верно с този размер те грози опасност от поражение по колата. Работата наистина е 50/50 и само след проба ще можеш да вземеш правилното решение. Ще чакаме да видим кои ще ти паснат - да не забравиш да снимаш :)

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:confused: верно с този размер те грози опасност от поражение по колата. Работата наистина е 50/50 и само след проба ще можеш да вземеш правилното решение. Ще чакаме да видим кои ще ти паснат - да не забравиш да снимаш :)

Успех!

 

Ще отида до представителите, ще ги помоля да пробвам, пък да видим какво ще стане. 100% ще има снимки :) Живи и здрави, ще споделя какво е станало. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес видях в Практикер едни текстилни вериги. :blink::wooow: Не мога да повярвам, че това нещо би свършило работа. Изглежда ми като много тънък плат на платнена торчбичка за пазар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата ме завари с летни гуми. И от зор защото немога да сляза до гарата до сервиза с летните гуми (все едно карам шейна) се принудих да обикалям да търся или спрей или текстилни вериги.

 

Обикновенни няма вариант да сложа защото гумата е огромна и физически място няма.

 

И аз бях като колегата много скептичен към тези текстилните.

 

Намерих спрей за 18лв но ми досвидяха за тоя дезодорант и реших да дам малко повече да пробвам тези текстилни чудеса. Дадох 60 лв (малко ме набутаха в един гараж но така е като в последния момент се сещам) както и да е.

 

Прибирам се ,обувам Опела с платнените терлици и хората ме гледат странно. Като тръгна тая кола. Задницата се носи по вятъра но предните загребват и дърпат. 3 пъти слизах да ги гледам да не съм ги загубил, скъсал или заплел някъде но всичко си беше 6. Отидох до сервиза смениха ми гумите и гледаха много недоверчиво. Но фактите говорят. Вършат работа. Може би не колкото синджирите но почти и имат големи предимства и удобство. Не тракат лесно се слагат и махат и може да караш по бързо. Прибрах се и ги изпрах и обратно в торбата до следващото ползване (надявам се не скоро)

 

Това е от мен :b010:

Редактирано от stancho99

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На много места мненията са, че точно при малко по-висока скорост се изхлузват от гумата. Много хора се оплакват от това.

 

П.С. Поръчал съм и двата модела вериги и утре отивам до магазина да тествам и избирам, ще пиша какво съм избрал и ще има и снимки. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×