Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Key

Видове спирачни течности

Recommended Posts

Здравейте колеги както подсказва заглавието на темата скоро ми предстой смяна на спирачната течност на моята Астра (Astra F C14NZ 1993г.).Молбата ми към вас е да ми препоръчате спирачна течност,която е подходяща за моята кола.Благодаря ви предварително :icon_smile: .

Редактирано от Key

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега :icon_smile: . А ще можеш ли да ми кажеш (1л.)ще ми е достатъчен ли или не? И колко приблизително е нормално да ми вземат за услугата? Благодаря предвартелно :flag_opel: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в официалните представителства на опел я сменят с оригинална с машина за минути и струваше около 40лв с материалите. Попитай някое близко представителство. Мойта я смених в Каргоекспрес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на simbon4o и fanfast за бързата реакция :flag_opel: .Ще проверя и ще споделя актуална информация :opel_forever:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз съм с Dot 5.1 на Delphi.

Аз колкото съм запознат би трябвало да е DOT 4 при мен,но въпросът е коя марка да купя и колко точно количество ще ми трябва :)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз колкото съм запознат би трябвало да е DOT 4 при мен,но въпросът е коя марка да купя и колко точно количество ще ми трябва :)?

Имаш ли АБС и кантарче ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз колкото съм запознат би трябвало да е DOT 4 при мен,но въпросът е коя марка да купя и колко точно количество ще ми трябва :)?

То и на моята Калибра го дават Дот 4, но аз съм взел 5.1, понеже самата течност не яде гумените уплътнения и не изяжда метала. Това лично го установих. А течността на Делфи, която съм купил е 1 литър, стига ми за 5 доливания, правих и едно обезвъздушаване на спирачките дори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Имаш ли АБС и кантарче ?

Колега ABS нямам ,но за кантарче не мога да твърдя нищо поне за сега.Ако е важно ще я погледна тези дни и колкото разбирам ще споделя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видове спирачни течности и рискове при употребата и.

Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тежки условия. За да се гарантира тяхната добра работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:

- подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;

- термична устойчивост и окислителна стабилност;

- недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;

- съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.

 

Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфuкaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.

 

DOT3

 

Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.

 

Предимства:

- евтина и разпространена в търговската мрежа.

 

Недостатъци:

- уврежда уплътненията от естествена гума;

- уврежда боята;

- силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица)

 

Поради голямата си хигроскопичност, е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.

 

DOT4

 

Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.

 

Предимства:

- сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;

- по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;

- по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.

 

Недостатъци:

- уврежда боите;

- средно с около 50% по-скъпа от DOT3;

- при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.

 

DOT5

 

Известна като "силиконова" спирачна течност.

 

Предимства:

- не уврежда боите;

- не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;

- съвместима с всички уплътнения.

 

Недостатъци:

- не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.

 

Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.

Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.

 

Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.

 

Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са "свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.

 

 

DOT 5.1

 

Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.

 

Предимства:

- превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.

Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;

- съвместима с всички гумени уплътнения.

 

Недостатъци:

 

DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;

- подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;

- no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.

 

Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.

Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.

 

Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.

Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.

 

Общите препоръки са:

 

1. Ако имате спирачна система, който не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.

 

2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.

 

3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

 

Важно!

4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна информация :respect:

 

Едно малко въпросче - как се промива спирачната система,

в сервиз ли само става операцията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Желателно е да стане в сервиз в който имат специална машина за смяна на течноста - под налягане изкарва старата (един вид продухване) и под налягане вкарва новата като се оставя известно количество спирачна течност да истече и така се получава промиването. За това отива малко повече течност около 1л от 600 мл които събира (това с АБС и кантерче),но се почиства добре.

Във варна ползваме услугите на КАргоекспрес - дилара на Опел. Самата операция струва 20 лв и става за 10 мин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×