Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
julijan

Прекъсва и придръпва при ускоряване на студен двигател

Recommended Posts

Проблема при мен е че при ускоряване когато двигателя е още студен прекъсва и придърпва и след като позагрее проблема изчезва.Между другото съм с ГИ,но той си превключва сам на газ при достигане на 35`С и проблема вече го няма дори и да превключа ръчно на бензин.Обиколих 2-3 сервиза,смениха ми половината запалителна уредба(блок-бубина,свещи,чистиха дросел и егер,температурен датчик на термостата),но проблема си остава,правиха и диагностика но нямаше записани никакви грешки,накрая смениха и дебитомера но ефект-0 и затова реших да търся помощ от колеги и да се пробвам със собствени сили да си реша проблема,че бая грешни пари дадох за "няма нищо".Та молбата ми е да ми дадете някакви насоки къде да търся проблема.Технически съм грамотен така че мисля че ще мога да се справя въпреки че предпочитам някой друг да свърши "мръсната работа" но явно до сега не съм попадал на точния човек(сервиз).Благодаря предварително. ПП. Прекъсването е в интервала 1000-2000 оборота.

Редактирано от julijan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инжекторите минаха ли ултразвук? Една профилактика няма да струва много и по принцип от нея се започва ,преди да се сменя каквото и да било. Когато колата се кара повече на газ ,трябва профилактика на бензиновите дюзи. На газ прави ли същия проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го прави защото превключва чак когато температурата стигне 35`С,а дотогава вече си работи нормално и на бензин.Преди да я закарам на диагностика сложих добавка за почистване на инжекциона на лики моли и на диагностиката казаха че инжекторите и налягането на горивото са ОК,няма записани грешки и "всички показатели са в нормите",но моя е грешката че като я закарах за диагностика я направиха на загрял двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега проблема е в дюзите.Добавка която върши работа е на CICLO от OMV,но трябва да караш един резервоар само на бензин и е препоръчително на дълъг път.Задължително с нов горивен филтър,иначе всички боклуци от филтъра ще отидат при дюзите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има същия проблем. Ако запаля и тръгна веднага първите километър 2 се усеща как колата няма добра мощност. Ако запаля и оставя да поработи около минутка всичко е тип-топ.

Отдадох го на това, че не бяха сменени консумативите - смених ги но проблема не изчезна.

При положение, че не ток-а, в такъв случай остава горивото. Понеже съм имал проблеми с помпата го отдадох на нея. Също съм с ГИ.

Но щом колегата казва дюзи, дюзи може да е. Но честно казано не ми е проблем този недостатък, така че ще си я карам така за сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде в София могат да свършат читаво работата по почистването на дюзите,макар че не вярвам да е от тях защото с добавката минах почти 400км.,но никакъв резултат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не каза дали си сменил горивния филтър преди добавката.Аз съм противник на ултразвука,защото новите дюзи са изработени с много калпави материали отвътре и може да станат по-зле след ултразвука,затова ти препоръчах добавка.Чувал съм за нова технология за чистене на дюзите на место,дано някой колега да ти пише по въпроса.Най-добре купи дюзи от кола която не е била на газ.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивния филтър,масления и въздушния са сменени август месец преди да ходя на морето,но не ми е проблем пак да го сменя.

Редактирано от julijan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните 3-4 дни не съм я карал изобщо,че имах много работа и карах служебната а и не съм намерил сервиз където да свършат работата,но през уикенда ще и обърна внимание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес най-после успях да стигна да монтирам дюзите след "почистване"с ултразвук,смених отново горивния филтър , сипах 20л. екто от Лукойл и О НЕБЕСА ЕФЕКТ-0.Пали като преди от раз но тръгне ли да се движи пак забива и придърпва докато загрее и мине ли на газ проблем няма.Не зная как са ги чистили дюзите щото ги оставих в неделя на обяд и си ги взех във вторник,но според мен ефект от ултразвука няма.Очаквам предложения и предположения за решаване на проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма подобрение казваш и проблема си остава... греда. Значи да помислим малко,до сега си правил следните интервенции:бензинов филтър, блок-бубина,свещи,чистиха дросел и егер,температурен датчик на термостата и накрая изчисти и дюзите. Предполагам си проверил маркучите за бензина ,бензиновата помпа си бачка нормално,щом като загреее ,тръгва добре. Минала е диагностика и на нея не показва никакви грешки,значи всичко работи добре и в норми. До като е студена прекъсва,значи някой датчик прави проблема,на Хол или ЕГР клапан, може би? Не знам какво ще е ,ти дефакто си сменил почти всичко.

 

Няма ли начин да направиш диагностика докато е студена и е в движение с ОП-КОМ? Когато придърпва ,може да покаже проблема къде е. Или ако искаш дори с друг софтуер - професионален,ако не вярваш на ОП-КОМ.

 

На дядото Зафирата придърпва така и какво ли не сменяхме пробно и след като откри сцепен бензинов маркуч,колата тръгна. Огледай я за тоя проблем.

На жена ми Астрата риташе като кон на бензин ,карах я 1 месец само на бензин и се оправи от само себе си.

 

Пиши как си оправил проблема че си е дразнещ този проблем.

Редактирано от Reference

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата,ако караш 1 месец на бензин,има голяма вероятност да се оправи проблема.По-горе писах,че ултразвукът рядко помага и е по-добре с дюзи втора употреба-от кола,която не е карана на газ.И бензинът да е пресен.На компютъра му трябва доста време,за да заработи правилно на бензин.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата събота и неделя с един съсед който имаше същата Зафира си направихме малко гимнастика и взехме че свалихме резервоара да направиме промивка да не би да има някакви боклуци.Свалихме го,промихме го със спирт извадихме бенз.помпа промихме я и нея макар че си беше чиста и дори филтърчето изглеждаше като ново.Промихме и бензинопровода до рейката с инжекторите и сменихме горивния филтър.Сглобихме я и комшията я провери за грешки с ОПКОМ-нямаше никакви.При запалването вдигна необичайно високи обороти(около 2000) и после си ги свали на нормалните за студен двигател около 1000,но като я подкарахме промяна никаква-пак си придръпва и забива докато загрее.Комшията през цялото време проверяваше "живи данни" и каза че всичко е в нормите но проблема си остана и така до вчера когато ми светна оранжевата лампа за около 4-5мин. и угасна.Проверихме я с опкома и даде грешка Р0131-<Unknown DTC> (08)-Not present ,комшията каза че имало проблем с ламбда сондата но след като я изтрихме не се появи повече и сега се чудя дали да я сменявам и нея или да изчакам дали пак ще направи проблем,между другото пропуснах да кажа ,че от промиването на резервоара я карам само на бензин но до момента ефект няма-продължава докато загрее да придръпва и забива,но ми даде и необичайно висок разход извънградско-11,5/100.Много си я харесвам колицата но този проблем ми бърка в здравето и се замислям вече дали да не я сменявам вече че са й доста и километрите-260х.,но ако някой има идея какво и е или къде могат да я оправят ще съм много благодарен защото въпреки многото километри колата сие много запазена и поддържана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук до никъде :( Колега , цитирам "ламбда сондата подава сигнал към управляващото устройство (ECU) отразяващ съдържанието на кислород в изходящите газове. По него управляващото устройство се ориентира дали подаваната в двигателя горивна смес е обогатена или обеднена, и съответно коригира консистенцията ако е необходимо."

Ако при студен двигател не отчита правилно и подава грешна информация на компютъра е възможно от там да е проблема.Има ли някакъв начин да ползваш друга само за проба? Ти си сменил толкова неща и си направил профилактика на бензиновата с-ма.Аз залагам на ламбда сондата с риск да те заблудя,но си мисля че в нея е проблема.Съдейки по това какво си сменил и каква профилактика си направил,не се сещам за други варианти.Просто се чудя дали имаш някой приятел ,които да ти услужи с ламбда сонда за проба.

Редактирано от Reference

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам още две греди-смених две ламбда сонди(едната от Зафира другата от Астра със същия мотор) ефект никакъв,но по-голямата греда е че единия колега прецени че катализатора е наполовина запушен и го махнах(сложиха ми "резонатор") но положението стана по зле.Другото което ми подхвърлиха като възможност е че новия дебитомер трябвало да се "адаптира" но как става и къде могат да го адаптират идея си нямам така че като съм почнал съм отворен за всякакви идеи и предложения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютър ли да е? Не знам вече? Какво се влоши като махна катализатора? Тази адаптация на дебитомера не става ли в сервиз?

 

Между другото моята Зафира я карам на газ ... и преди около месец като я запалих на бензин и я покарах малко на студено ми направи впечатление че по-бавно загрява/но бях пуснал парното на макс и може би затова/ и много леко придърпва .... като загрее се оправя.Това на бензин И си мисля че Зафирата си иска бензина,мое мнение,не искам да ангажирам никого с него. Карай я повече на бензин за известно време. Аз в момента това правя от 3 седмици и тези леки придърпвания изчезнаха. Ква е икономията в цената на горивото не знам,но Зафирата си иска бензина.

Редактирано от Reference

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като махнах катализатора придърпването стана още по-отсечено и имам чувството че за момент дори гасне, но понеже е на скорост пак тръгва с напомпване на газта.Вече се чудя дали да не я закарам до Булвария или Дженеръс Ауто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с друг компютър ,защото правихме същите гимнастики на такава зафира- дебитомери,дросели ,ламбд-сонди,датчици,и т.н., и накрая всичко заспа след смяна на компа !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невероятно но ФАКТ-с една диагностика,но явно от човек който знае какво да гледа и какви са нужните показатели и последвал реглаж и профилактика на ГИ колата мърка като котка и се набира като болид,но най-важното е че свали и разхода от което бях най-приятно изненадан.Като цяло проблема се оказа в ГИ и всичката гимнастика с промивки,ултразвуци и ненужна смяна на части е била напразна,но пак повтарям- много е важно да знаеш какво да гледаш и какви трябва да са стоиностите при диагностика,а не само да четеш и триеш грешки.Накратко оказа се че на газ прави по-богата горивна смес от необходимото и понеже комп.на ГИ и бензиновия били работили "в мрежа" т.е. обменяли си информация,като превключи на бензин при загряването сутрин бензиновия комп. се опитва да направи същото съотношение на гор.смес като при работата на газ и така буквално дави мотора.Препоръката на майстора беше да я закарам да ми намалят с 20% горивната смес на газ,но понеже съм си препатил с пишман майстори а и определено сам не вярвах че може да е от ГИ защото си вървеше перфектно,като я закарах при газаджиите ги накарах да я намалят с 10% превантивно да не започне да ми гасне или да изгуби мощност на газ и още на другата сутрин ми направи впечатление че придърпването чувствително беше намаляло и определено реагираше по-живо при подаване на газ.Още същия ден минах пак през газаджийте да я намалят както ми беше казал майстора и от тогава проблема просто изчезна колкото и на мен да не ми се вярва и дори ми свали разхода до 7,5-8л/100.Това мога да споделя като опит след близо 4 месеца ходене по мъките,излишни гимнастики и немалко "money for nothing",много е важно да попаднеш на човек който да знае какво прави и как се прави. :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,има много логика,защото новите компютри много лесно се разпрограмирват при лошо настроена газова уредба.След време,още по-добре ще ти заработи на бензин.Безаварийно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се колега че си я оправил. Да те попитам,когато ти правеше този проблем,имаше ли проблем когато работи на газ? Гаснеше ли? Оборотите как бяха?

Питам защото при мен си мисля че е същия проблема. И така се радвам че си разбрал от къде идва той. Да не започна и аз смяна на датчици и профилактики.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:opel_forever: В интерес на истината на газ вървеше повече отколкото на бензин,но и си гореше повече.Сега обаче всичко е ОК и най ме радва разхода,но от около седмица усещам странни вибрации на кормилото когато работи на място и ми казаха че е най-вероятно тампон на двигателя.Смених този който е от страната на радиатора и вибрациите понамаляха но още се усещат и не зная още кой може да е скъсан и как да ги проверя.Съвети??? :n055: Оборотите си държеше около 800 и работеше много по-добре отколкото на бензин(в смисъл-равномерно),а за гаснене и дума не може да става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зафирите имат проблем с тампона на скоростите,който е в левия рог,но стойката на акумулатора пречи да се види.Най-добре се вижда отдолу и като се повдигнат леко скоростите.Десният е почти вечен,а този при радиатора,колкото и да е скъсан-не се сменява,той е стабилизирващ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×