Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Jelqzkov

Как смогваме на скъпите горива?

Recommended Posts

Тази темичка със елементи на "пътеводител на прехода" реших да пусна в "кафене"-то за да може да я разтеглим хубаво и да си кажем общо взето

кой как бяга от тия пусти цени и с цел да помогнем на бъдещите колеги, на настоящите колеги и въобще на хората, които се колебаят към какво да се насочат.

Не само да споделим опит, ами и да поразсъждаваме.

 

Много често срещам по форумите хора споделящи с тъга, че са се "прецакали с тоя дизел".

Кой каза, че дизела е ефтин? Семейния седан гори 5/100 точно когато си с 90 по някоя нова магистрала с лаптопа и малкото сакче в багажника.

Но дори и 5 умножено по 2,85 си е почти 15 лв.

Съветвам колегите, когато избират кола ясно и точно да си отговорят на следния въпрос:

от суета ли си купувам Вектра Б/ Зафира А ? Ако возя себе си, съпругата ми, детето и количката? Наистина ли имам нужда от 500-те кила мъртво желязо?

Защо да си купя Y20DTH? Заради 8-те лв данък (които в същност са няколко пъти повече)? И колко "пъргав" е този мотор?

И защо Y22DTR? По-бърз? Бях там, повярвайте ми много сте далеч...

Каквото и да си говорим средния разход на тези мотори може и да е малко (а може и да е много) е над 6/100. Което е много близо до 20 лв.

При мен Вектрата ми струваше 26 лв на всеки 100 км при среден разход от 6,7/100

 

Ако както мен решите, че да возиш 500 кила мъртва ламарина за 26 лв на 100 е безсмислено сигурно сте се замислили за 4 врат хеч.

Защо да дам толкова много пари за Astra F след като за малко повече ще си купя Astra G.

Фундаментален въпрос - но с лесен отговор, защото качеството има цена. Малко е като клишето - пръв на село или последен в града. Но е по-скоро лачена стара кола или нов таласъм.

Двигателя.

Колкото и да си говорим разликата в разхода на гориво при 1.2 и 1.8 в грда е 2 л, а извън него половин. Но е незаменимо да пожелаше да изпревариш и да не ти се налага да се молиш, пръскаш със светена вода и да прекадяваш с тамян...

Ако наистина можете да свикнете с това, не ви се налага да го правите 2 л. бензин са почти 6 лв. Не ги давайте.

Но ако както при мен за вас това е важно - не се скъпете. Взетеме си по-голям мотор - разходите са с 20 - 30% по-високи но ще сте щастливи, че не сте сбъркали.

 

CNG или LPG?

 

Когато продадох Вектрата първото нещо бе да реша какво ще да е?

Нещата които научих от много четене и питане на патили, майстори и тн.

Разхода на LPG е между 50 и 60% от разходите на бензин (при мен ако трябва да сме точни са 55)

Разходите при CNG м/у 35 и 55% от тези за бензин (Ако нещата сработваха добре при мен щяха да са около 45%)

CNG

Звучи много добре това за Метана, още повече в моя случай имам много удобна метан станция.

После започнах да се интересувам от бутилките (знаех, че това е важен момент)

Повечето сервизи практикуват следното - базовата цена за LPG + сума за бутилка според обема. При мен офертата бе 2100 лв за сбирщайн газово с година гаранция и бутилка, която щеше да заема около 40% от багагажника и ще събира под 10 кг метан. С които в смесен цикъл ще изминавам около 170 км.

Освен това ми "гарантираха" минимум 5% загуба на мощност + по-бързо износване на изпускателната с-ма и възможни леки проблеми с мотора след време (което не ми се вярваше много).

Звучи добре. При тогавашните цени от 1,6 лв за кило щеше да ми струва м/у 7 и 8 лв на 100 км. зависи от градското.

- лишавах се от 40% багажник

- обречен бях на често зареждане и сравнително често чакане по бензиностанции (метана се зарежда по-бавно, а и често има опашки от таксита и служебни автомобили)

- при обикалянето ми из страната често се оглеждам за метан. Последно в района на Търново, Троян, Кърнаре, Габрово Търново видях само 1 табела в троян, която изглеждаше стара и сочеше "Метан на ляво" (изключвам тези в Търново, защото тях ги знаех). Е очевидно с 200- 250 км извън градско бях обречен и на обикаляне в търсене на непознати за мен метан станции.

Може би метана е много подходящ за малък автомобил особено без инжекцион, който се кара предимно в града. Или за автмобил с който се правят периодични еднакви преходи с удобна метан станция. И-важното нещо, което не можех да направя - компромис с мястото в багажника.

По-голямата инвестиция се избива, определено при това за значително кратко време (но все пак зависи)

 

LPG

Избрах LPG

По-конкретно изцяло Landi-Renzo (изключвам бутилката, която е българска) със всичките му глезотии + възможност за палене на газ ако охладителната течност е над 50 градуса + 2 години гаранция с гаранционен сервиз във всеки голям град. Много важен момент, защото точно това ме спаси при една минимална повреда при последното ми пътуване.

Всичко това за 1160 лв (100 лв повече от предишната оферта - 2 месеца чакане, 1 година гаранция само в техния сервиз и АГУ - сбирщайн).

Бутилка на мясото на резервната гума. Позлвам цялото багажно пространство + възможност да пусна седалките (за 6 месеца ми се наложи 3 пъти).

Резервната гума - изпитано от мой приятел спрейче. А за дългите преходи я мятам в багажника, както показват снимките от темата ми - събрахме се багажа на 2-ма мъже и 2 жени.

Разхода - вижда се. Грубо е м/у 9 и 10 лв за смесен цикъл. Не е зле но не и като на метана.

 

LPG-то е изключително удобен вариант и ефтин за колегите без инжекция. Масово се монтират за по 400 - 500 лв много прилични италиански с-ми.

Мит е, че се избива трудно. Сами може да сметнете, че дори и за човек минаващ под 10 000 годишно пак си струва (ако не е решил да се отърве от колата в близките година 2).

Аз лично заложих на нея и не съжалявам.

 

Не се хваля или нещо подобно. Просто споделям личният ми опит и впечатления. Любопитно ми е да чуя и вашия, да го обсъдим и разнищим. Особено очаквам мнения от хората с Дизели и най-вече с Метан. Май не сме много.

А какво е вашето мнение за Зафира X16CNG? На мен ми изглежда като ултимативното решение за семеен човек с вила и 2 деца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек, който вече няма кола и пазара на коли е пред него, аз също бих заложил на бензинов мотор над 1.8 см3, който естетвено има опцията да се газифицира, ако имам нужда от това. Убедил съм се, че единственото негативно нещо при моторите над 100 коня е данъка. Всичко друго му е +. Върви леко,а разхода пооочти не се различава от по-малките мотори, но когато трябва да настъпиш, има някой под капака, а не с молитвите както каза Жо. А при малкият мотор, тръгнеш ли да го настъпваш, почва да си гори яко и пак не върви :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е момента да поясня и нещо друго много важно.

Данъка се определя не само сапоред киловатите но и според годините и ако колата е под 14 е значително по-голям, дори и да е под 74 киловата (пример за Бургас - около 80 коня кола, до 14 години е с данък от порядъка на 70 лв. Същата мощност над 14 години 8 - 12 лв).

Гражданската също е от нещата, които са по-скъпи.

От порядъка на 150 лв за кола около 12 - 16 и съответно 170 за такава до 2.0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се пише много :) като се видим някой ден ще ти кажа моето мнение... Ще се опитам да го синтезирам в едно две изречения сега!

 

Ако искаш нисък разход, удобна кола, здрава с ниски разходи по обслужване това е Зафира А X16CNG, Зафира Б CNG ако искаш малко по-луксозно изпълнение или до сега си имал предишната и ти е омръзнала.

Както знаеш аз имам дизел Y20DTH и не съм съжалил в нито един момент от покупката на колата ми и до днес! Ако днес избирам кола пак тази ще избера :biggrin: Просто шофирането на тази кола ми носи удоволствие - не мога да си представя каква е била преди 11 години от магазина :)

Понеже споделяш за разход - 4.9 постигнах в първите един два месеца като я взех, сега разхода ми е 5.3-5.5 при извънградско каране при средна скорост близка около 130 :blink: Много върви, а и ме кефят Nm .. изключително стабилна и стегната возия има - нямам забележки. Градски цикъл нямам .. като настъпя от нашият светофар с изключение на 3-4 "легнали полицая" до изхода на града за Златни Пясъци вървя с 80 .. след това намалявам на 2 места където ги знам, че стоят обикновено с камерите.. през останалото време 2500 оборота до 3000 :) 120-140 И сега малко сметки ...

Да сложим грубите сметки 6 на 100 по 2.60 = 15,6лв .. Този разход ми понася! Долу горе толкова ми гореше и предишната Астра на бензин 1.4 16в - 66kW

Наскоро пак я карах и направо се чудих, как съм могъл да карам тази кола- коренна разлика! Както вече казах сегашната ми кола е 11 годишна и има още 2 поколения на модела след нея, но разликата е огромна спрямо Ф-ката! Не бих направил крачка, че дори и две за да имам по нисък разход с 1 или 2 лв на 100км!

 

Чудно ми е колегите с 2 врати на Астра Г 1.6 моно или инжекция с какъв разход са на газ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти ли трака дизела,Тише ? :blush:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Не ми се пише много :) като се видим някой ден ще ти кажа моето мнение... Ще се опитам да го синтезирам в едно две изречения сега!

 

Ако искаш нисък разход, удобна кола, здрава с ниски разходи по обслужване това е Зафира А X16CNG, Зафира Б CNG ако искаш малко по-луксозно изпълнение или до сега си имал предишната и ти е омръзнала.

Както знаеш аз имам дизел Y20DTH и не съм съжалил в нито един момент от покупката на колата ми и до днес! Ако днес избирам кола пак тази ще избера :biggrin: Просто шофирането на тази кола ми носи удоволствие - не мога да си представя каква е била преди 11 години от магазина :)

Понеже споделяш за разход - 4.9 постигнах в първите един два месеца като я взех, сега разхода ми е 5.3-5.5 при извънградско каране при средна скорост близка около 130 :blink: Много върви, а и ме кефят Nm .. изключително стабилна и стегната возия има - нямам забележки. Градски цикъл нямам .. като настъпя от нашият светофар с изключение на 3-4 "легнали полицая" до изхода на града за Златни Пясъци вървя с 80 .. след това намалявам на 2 места където ги знам, че стоят обикновено с камерите.. през останалото време 2500 оборота до 3000 :) 120-140 И сега малко сметки ...

Да сложим грубите сметки 6 на 100 по 2.60 = 15,6лв .. Този разход ми понася! Долу горе толкова ми гореше и предишната Астра на бензин 1.4 16в - 66kW

Наскоро пак я карах и направо се чудих, как съм могъл да карам тази кола- коренна разлика! Както вече казах сегашната ми кола е 11 годишна и има още 2 поколения на модела след нея, но разликата е огромна спрямо Ф-ката! Не бих направил крачка, че дори и две за да имам по нисък разход с 1 или 2 лв на 100км!

 

Чудно ми е колегите с 2 врати на Астра Г 1.6 моно или инжекция с какъв разход са на газ?

Много е важно това, което каза - колата която караш да е "твоята кола". Тогава дали даваш 15 лв за нафта не е голяма грижа(погледнато през призмата на това, че разликата ако старата ти беше на газ нямаше да е лев 2, а много повече). Но това далеч не е суета. Аз напълно те подкрепям. Човек трябва да цени себе си и щом може да си позволи нещо, то трябва да го има.

Колко е динамичен мотора е въпрос на гледна точка. За мен си е чист тролей, като този на моята Астра. Опериран от динамика до няма и къде... да не говорим, че и от възможности за перформънс е ограничен.

Прав си за сериозния набор NM. Много се усещат особено когато си по-натоварен и ти се налага да превалиш някой баир. От тази гледна точка DTH-чето се справя прилично за скромните си кубатира, коне и механика.

Аз съм голям фен на съвременния турбодизел - тва за мен е кола с 2 режима:

- веднъж, ако е направен както трябва, можеш да си я караш кротко и да се радваш на икономия от порядъка на над 10% спрямо бензиновия агрегат.

- веднъж с подходящия мотор и инвестиция да караш автомобил с доста спортно поведение и сериозна динамика, като отново спестиш спрямо бензина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, определено е моята кола! А и както самото заглавие гласи как смогвате - за това и писах, че 15-16лв ми понася! Няма пълен кеф! Или данъци или ще гори много или ще изглежда зле или ще са и скъпи частите и поддръжката или през седмица ще си по-сервизите.. Всеки си избира сам какво да кара като марка, модел, мотор и горива, а разхода не винаги е еднакъв при един и същ автомобил! Стилът на каране и изправността му е от значение. Дори и едно елементарно налягане на гумите може да доведе до 0,5 до 1 литър гориво в плюс!

Относно Ф-ката ми, разхода и скоро ще разберем какъв е и на газ. Не искам да разбирате погрешно, че съм против газ, метан или някаква друга алтернатива на горивата. Понеже Жо сподели, че е чел мнения, че с дизела са се прецакали :) Е ми когато си купиш евтин кошник и почнеш да правиш всяка седмица ремонт как няма да се прецакаш?! Изборът на практична кола втора употреба не е лесен, защото не се продават коли в едно и също състояние!!! Относно избора дали да е комби или ван от рода на Зафира и 500кг "мъртво желязо" аз избрах комбито заради това, че рядко пътувам на дълги разстояния с много багаж и ако евентуално ми се наложи и тази схема да ползвам багажна кутия на покрива... Моят колега с Зафира А Y20DTH не спира да пътува и единствено се жалва, че колата не е малко по нова :)

 

Пак да питам :) Понеже тази година ще ми се налага да пътувам изключително много сам и се замислям (като втора кола) за нещо от рода на Corsa C или Astra G 2/3 врати бензинови на която да сложа АГУ или ГИ. Та нека колеги с 1.6 моторите в Астра да споделят какъв разход имат извънградско на газ ориентировъчно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смогваме като караме на газ, как... Разстоянието от Тутракан до Варна е 200км, на газ (20лв) ми излиза около 50% по-евтино отколкото на бензин(45-50лв) - ако карам с 90 де. :biggrin:

 

Трябва само частите да са качествени и да е правено при кадърен майстор! :wave:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично избрах дизела по ред причини. Шофьор съм по професия, може-би.. даже ако трябва да съм честен - това НЕМИНУЕМО е предопределило избора ми. Не съжалявам, въпреки цените на горивата. Рядко намирам постоянна работа като шофьор вече, но като я имах - постоянно зареден резервоар (сещате се как..) и разхода не ме интересуваше. Но нали си имам МОДЕРНА кола на 10+год. с MID-дисплей и ми е адски приятно да си човъркам и гледам моментния и средния разход.. На снимката се вижда датата, както и СРЕДНИЯ РАЗХОД на колата по това време на годината.

 

IMG_0224.jpg

 

Е, не знам да ли наистина е мит разхода на тея машини, но за мен е една ПРИЯТНА РЕАЛНОСТ - предвид всички обстоятелства! Да.. искат си поддръжка, но коя машина/техника не ще ??? Да ли върви достатъчно ? -Ами покарайте Жигула 3-4год., зареждайте я с бензин.. пък след това ако щете о ГОЛФ 2, ГОЛФ 3 покарайте (аналогични на АСТРА Ф!?) и след това седнете в АСТРА Г! На 27год. съм, не мога да кажа, че стила ми на каране е "УЛЕГНАЛ", но не съм и най-бързия и яростен на пътя - 90-120км/ч се движа, но тук магистрали няма при нас.. та доволно си навървява колата.. За тракане - абе трака, спор няма.. ма сичко тва само зимата и само при първо палене - след това забравяш, че караш дизелова кола.

 

Да си взема неква кола бензин и да и сложа некво чудо в багажника !?? -Нееее, абсурд! Да не се заричам, но дано не стигна до там, дано не ми се налага. И не че са гръмнали тея с газовите/метанови бутилки отзад, ама винаги си имам едно на ум. В крайна сметка всеки сам прави своя избор, с редки изключения.. когат посещавам сервиза, та даже и там не винаги ми минава през ум да си намразя колата. Аз си я избрах, аз исках ТОЧНО ТАКАВА - не искам никого да убеждавам в правотата на думите си, просто ТОВА е моят избор. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е драго да гледам и моя борд комп - никога не е минавал 7. Минавал съм и над 40 - 50 км градско само в Бургас и пак е под 7. Отида ли на колонката обаче нещата не са така.

Така беше и с пасата, така е и с Ибизата на брат ми. Това с цифрите е изключително "бош лаф" работа. Единствения що-годе реален борд видях на една Vectra C Z18XE - показваше 7,3, а на колонката даде 7,8.

DALGONSKi изказа една от най-смислените причини да се купува дизел в България - черната борса.

 

Повечето хора, които плюят CNG или LPG системите за мен са или технически неграмотни или са твърде слабо запознати, не само със самата с-ма но и със свойствата и на двата газ-а и поведението им в подобни с-ми.

Практически те са еднакви със тази на бензина. Има 1 разлика, която поражда още 1 - налягането.

А заради него всяка допълнителна с-ма има една торба обезопасителни клапани и датчици. Ю

Опасността, ако знаем къде да монтираме и как да се грижим е мит, миризмите в купето са мит...

Няма случай на аварирала допълнителна горивна с-ма, при който да няма наличие на не правилен монтаж или не правилна експлоатация.

Все неща които водят до същото и при бензин-а. Не знам дали колегите са наясно, че самият бензин значително по-трудно запалим от това, което се използва в горивната с-ма - неговите пари, които са под налягане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами татко кара TIR (дано някой от шефовете му не чете в момента ), а сега сериозно ,да колеги да караш в bg е супер скъпо удоволствие ,всичко е невероятно скъпо, а най- вече цените на горивата които ми се струват с доста завишена цена на монополиста ЛИКОЙЛ.Най-лошото е, че без кола не може . Иначе има ме три коли (с марката opel ,и един kadett 15 dti който не съм споменал в профила си )като тази която е на газ се използва най-често а въпреки, че съм фен на дизеловите мотори с рака на сърцето признавам че на газ е най-изгодно да се шофира !!! А аз лично си намерих подходящата кола за мен ASTRA G 17 DTI ISUZU 16 V , много съм доволен от разхода на гориво при разумно каране достигам резултати близки до заводските предписания, е вярно че е 75 кончета ама на мен ми стигат доволно и въобще съм доволен от дизелите на ISUZU. ( в тоя ред на мисли като стана въпрос за марката , много ви моля ако знаете къде от кърджали мога да се сдобия с клубен стикер ще съм много благодарен , а ако не може от тук който има да пише едно лично съобщение за 3 4 6 7 стикера ще съм му адцки благодарен)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стикери виж тази тема click-me.gif

 

Не съм съгласен, че цените на горивата са завишени! Проблема е в заплатите ни! Ииии :) в качеството на горивата! В момента в България има едни от най-ниските цени в Европа като страна, която не е производител! Но за да имаме такива цени явно се отразява върху качеството на горивото .. :angry:

Дано скоро всички имаме подходящи заплати и цените на горивата да не ни се струват високи!

В Холандия гледах в YouTube или Vbox7 клипче в което 98% от движещите се ППС-та бяха колелета. За един час минаха и 1, 2 скутера и 2, 3 градски автобуса и нито една кола. Въпреки, че заплатите не са им ниски хората гледат на предвижването от гледна точка на Екология!

 

едит: Намерих клипчето :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Проблема е в заплатите ни!

 

Дано скоро всички имаме подходящи заплати и цените на горивата да не ни се струват високи!

В това са и корените на проблемите ни, европейски цени с български заплати... Тук в България просто оцеляваме, противно на всички природни закони. :smile3560:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново подкрепям Тишо. Ние сме със съвсем нормални цени на горивата. Заплатите ни са неадекватни.

Това с колелата и градския транспорт е нещо страхотно. Можем да вземем и да разработим чудесен модел за инфраструктура

И добре, че ме подсети. Когато продадох Вектрата бях около месец без кола. В този месец реших да експериментирам - да се движа само с градския/междуградския с колелото и пеш.

Пеш и с градския успях - хванах и новото намаление - убий шофьор, строши кола - направи път на заблудения пешеходец. Градския в Бургас е сравнително комфортен и бърз.

Пълен крах с идеята "велосипед" - в 40% от случаите го бутах. В останалите катерех тротоари карах пречейки на колите или бутайки се с пешеходците и общо взето станах пишман, че не тръгнах пеш.

Междуградския транспорт е трагедия - тъжен, тъжен...

 

PS Видях един българин на клипа :mhihi: - пича, който изпревари всичките :moderator: и мина не по велоалеята, а по тротоара :3:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И Аз подкрепям написаното по горе от beos :b010: тъкмо се канех да отговоря направо на въпроса на Жо : Като гледам да изкарвам повече пари :biggrin: трудно но не е невъзможно :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така газ и бензин разликата ти е 55%? НА мойта си гори 10-11 газ в града колкото е на бензин! :blush:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Как така газ и бензин разликата ти е 55%? НА мойта си гори 10-11 газ в града колкото е на бензин! :blush:

 

Разликата е в парите, а не в разхода. При положение, че газта е кажи-речи два пъти по-евтина от бензина... :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е както казаха няколко колеги в поствете си не са високи цените на горивата заплатите са ни малки а всеки решава сам за себе си според възможностите си какво да кара :) а че монопол има ама няма скоро да го оправим :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги нека не политизираме (каква яка модерна дума) и социализираме темата.

Идеята ми беше да пречупим въпроса според това кой как вижда нещата в Опел средата - мотори, разходи, здравина

Съвместимост с алтернативните горивни с-ми...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колеги нека не политизираме (каква яка модерна дума) и социализираме темата.

Идеята ми беше да пречупим въпроса според това кой как вижда нещата в Опел средата - мотори, разходи, здравина

Съвместимост с алтернативните горивни с-ми...

Мене ако питаш да ок моята гори много и метан няма да и сложа :), а политиката не е за нас :) че за стандарта ни горивата са скъпи некачествени това всички го знаем ама като не ти излиза сметката сменяш колата моята гори много данъка е скъп ама ще я правя нямам пари за нова а си е моята :)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Идеята ми беше да пречупим въпроса според това кой как вижда нещата в Опел средата - мотори, разходи, здравина

Съвместимост с алтернативните горивни с-ми...

 

-Мисля ясно схванах идеята, но когато изразих своето виждане по въпроса - взе да ми обясняваш, колко съм неграмотен на тема "газифицирана" кола и т.н. Е извинявай, ама наистина ли мислиш, че не съм наясно дори с подробностите ? Ми ако ще дори и по-безопасна да е колата на газ/метан и т.н. аз въпреки всичко пак няма да избера такава! Всеки с мнението си, в крайна сметка!

 

А сега малко по.. по-"мащабно" ако трябва.. Според мен една кола трябва да върви с такова гориво, с каквото е предвидена от завода производител! И нека ми обяснява някой, колко по оптимизирана е горивната смес от пропана или метана. Има коли със заводски уредби, има.. ама съпоставени с тия, дето се газифицираха какъв процент са ? Един елементарен пример, тия новите.. VW Caddy - има със заводски метан. И е предписано на 4-резервоара метан - 1 резервоар бензин! Знаете ли колко ги редуват и колко си ги карат ЕДИНСТВЕНО на метан !? При нас нещата наистина излизат от слабата политика спрямо хората, заради липсата на пари се чудим какви ли не дивотии по колите си да правим.. Щото ето ви една съседна Гърция - питайте ги там, да ли карат на газ така,както с кара тук ? Че то там има някакви ограничения доколкото знам, дори за ония, дето имат дизелови автомобили.

 

Не знам, но миля няма никъде другаде по света такова нещо. Само тука колкото повече ни гърбят - толкова повече се навеждаме и мислим варианти за изход - ако ще на "патешко ходене" да е от тук нататък..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DALGONSKiи звини ме ако съм те засегнал. Не те познавам за да знам колко си запознат. Свикнал съм да срещам подобни изказвания (сякаш алтернативните горивни с-ми са върха на падението или технически недоразумение) от хора, които не са на ясно.

 

Отново ще кажа нещо и се надявам да не се засегнеш - понеже даде пример за Грция, аз ще ти дам пример със държави за чието ниво си мечтаем - Италия - бях там, видях - газ и метан имаше почти колкото тук, повярвай ми безработните там живеят по-добре от нас! Почти всяка 2-ра кола беше на LPG или CNG.

Германия , Унгария, Чехия слагам ги под един знаменател, защото имам приятели живеещи, които живеят i все още там. В Германия LPG-то е хит в момента. Тук е момента да отворя скобата за нашите системи - имам познат който монтира LPG при моя майстор и си я прибра обратно в Германия. Вече втори път минава технически преглед включително на LPG. Сигурен съм, че сте чували колко са педантични и стриктни там.

Унгария е доста по-напред от нас но газ станции има почти на всеки 30 км (проверих, понеже обмислях пътуване),

а Чехия в момента е една от европейските страни с най-много автомобили с алтернативно гориво - LPG, CNG, Hybrid.

Словения - много близко до нас и със газифицирани коли почти колкото нас.

Великобритания - колкото ние караме тук на метан толкова и те карат там на LPG (главно заради цената на монтажа, почти 3 пъти по-скъп е от тук)

Примери мога да давам безброй... въпроса не е в социалния статус на средно статистическия гражданин. Въпроса е в това дали иска да инвестира малко пари за даспести в по-дългосрочен план.

Странно защо приемаме LPG и CNG за "цигания". Цивилизованите хора го приемат като инвестиция с която пестиш пари и правиш лек компромис с багажното си пространство и нищо повече.

 

А народопсихологията ни е половична... но мисля, че няма връзка с газовото и метана, а само със р-ра на заплатата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега конкретно по темата : до преди 4-5 години никой не можеше да ме накара да помисля дори за слагане на газова и метанова уредба. Просто имаше достатъчно лев за гориво. Дори през 2008 като взех комбито си карах доста време на бензин при това 100 октанов. Какво ме накара да размисля . Първо като видях колко пари съм издухал за 10 месеца по фактурите - 4800лв :blink: повече от колкото дадох за колата. 2009 взех хечбека от Стельо с монтиран газов инжекцион. Това реално беше първия ми сериозен сблъсък с газова уредба и се оказа че няма нищо страшно. трудното беше докато се науча как се поддържа. Ами от тогава съм фен на LPG системите и не бих карал само на бензин или дизел. Парите се изкарват , но ми се види не логично от точка А до точка Б буквално да изгаряш едни пари при условие че може да намалиш разхода на половина. По същата логика карам по стара кола защото и разходите за поддръжка са в пъти по малко от нова - визирам и данъци застраховки и т.н. А както обичам да казвам така остават и повече парички за разни подобрения.

DALGONSKi прав си че един мотор трябва да се кара с горивото препоръчано от производителя , за това и двигател на CNG няма нищо общо с бензиновия, но бих жалил двигател на 10 15 години след като за няма и 1000 лева става нов с качествени части. Колкото до това на определен цикъл да се кара на бензин при фабричния метан - нали се сещаш че не става въпрос за 50 литров резервоар :blush: Лично аз 1/3 от пробега си го карам умишлено на бензин без значени дали градско или извън градско. Бутилката ми събира 42 литра на около 3 пълнения зареждам 50 кинта 100 октанов.

Според мен ако трябва да взимам нова кола за работа задължително ще е с Фабрична LPG или CNG а за градска електромобил, но за съжаление все още са доста скъпи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×