Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Black Calibra

Внимание - BOSCH сервиз!

Recommended Posts

Искам да ви запозная с моята "одисея" в сервиз БОШ над затвора във Варна - точно до КООРТЕХ.

И така,в края на ноември 2011 с един приятел караме(в случая му дадох той да кара) моята Калибра (С20ХЕ 2.8М '93г.)по магистралата към Девня.Та преди с.Слънчево при скорост над 200км/ч ауспуха взе да бълва бял пушек..явно скъсана гарнитура. А точно преди да тръгнем й проверих антифриз,масло и т.н.и по принцип колата я купих(преди 4години) в много добро състояние и като истински манияк я поддържам изрядно и само с хубави части!Все пак идеята е да се докара максимално близо до заводски вид(за да добиете представа,мога да кажа,че само Лъчо от София"Globe" е по-голям маниак на Калибра от мен).Колата често съм я изпробвал на магистралата на максимум,предавките се сменят на прекъсвач- никога не е имало какъвто и да е проблем.Отбихме веднага,звъннахме няколко телефона и намерихме кой да ме дръпне до сервиз "За приятели" мисля се казваше,където приятеля ми ходи.Там човека беше точен и преди съм ходил там.Той каза- скъсана гарнитура,може и още бели да има,но аз не се наемам да отварям тоя двигател.Тези двигатели отвориш ли ги - започват проблемите.Нямах представа,колко е прав човека.. Питах моя приятел и един друг,двамата са по-големи от мен и са с БМВ,ценители на марката,като единия е работил с години в БМВ шоурума,та те ме насочиха към въпросните Цоков и Канев - БОШ сервиз.С уверението,че там са майстори от БМВ,че и двамата са си носили колите при тях и са много доволни.Та обясненията които ви дадох по-горе,че много си ценя колата,бяха за да разберете,че не цената,а КАЧЕСТВОТО е най-важно за мен.Казах им и на тях и на майстора,който прие колата- няма проблем за парите,нито за времето- само да стане както трябва!Друго не искам. Да,веее.. няма проблем- ухили ми се насреща майстора.

Доколкото си спомням я правиха няколко дни и ми се обадиха,че е готова.Светльо,така се казва майстора,ми обяснява какво е станало,а именно-гарнитурата на главата се е скъсала,защото единия краен болт,а те са 10бр,който държи главата на двигателя към блока е поддал.И по-точно резбата на блока,на която се навива болта е поддала!Споделяйки на няколко приятели за проблема,всеки се учуди.Като питах майстора и той каза,че за пръв път виждал и той такова нещо,разтеглени болтове е имало,ама резба на блока да поддава не е било.Както и да е,сменили гарнитурата на главата,преработвали по специален начин болта и гнездото,двиг.масло сменили(а преди месец бях купил Castrol Magnatec 10W-40 и още повече ме доядя,100лв на вятъра)ново масло сложиха Vaico (?!)15W40при положение,че карам с 10ka- зима е и повдигачите/клапаните тракат,та за това 15-беше обяснението.. филтъра на маслото го сменили и ми покават "стария" бил с боклук,а в друг сервиз преди месец го смениха с нов пред мен!,гарнитура колектори,антифриз.. Общо излезе 342лв.,като от тях 60 лв бяха за обработка глава в Коортех и отделно ремонт глава - 150 лв !!? Оставих им аз 350лв.на касата,благодарен,на майстора му дадох бакшиш 10лв.взех колата и тръгнах.Интересното беше,че забелязах няколко дребни неща:първо като взех колата се оказа,че са скъсали задното гърне,което скоро щях да сменям,ама все пак.. една жълта черта по предната броня се появи,помпили предна гума и загубили капачката на винтила,на двете клеми на капачката на антифриза загубили едната предпазна пластмаса..но както и да е- казах си "Сигурно хората се занимават само със сериозни ремонти и не са обърнали внимание.." Замълчах си.

Колата не съм я карал повече от 150км за няма и месец,защото работата ми е на близо.Даже самия сервиз е почти на средата между вкъщи и работата ми.Това е единственото положително дотук.Карам я спокойно,зима е все пак,но един хубав ден от Практикера я подкарах към летището по магистралата и завъртях под моста да се връщам към града и като стигнах Бизнес-парка взе да пуши слабо предния капак.Като се има предвид,че я карах на 3та и 4та с не повече от 4-5 хил.оборота за малко.Отбих до кръговото,отварям капака и гледам капе антифриз отнякъде,но не се вижда навътре точно от кой маркуч и се обадих на тея хубостници.Идват,гледат,сложихме антифриз и подкарахме към сервиза,като по пътя пак взе да тече,спряхме да видят кой е маркуча и се наложи да търся нов.Естествено търся хубав,който така и не намерих оригинален или поне по размер,близо седмица търсих,та ми излезе 40лв + почти 70лв ремонт(с помоща,нов антифриз,престой в сервиза).Дотук 470лв дадох и се надявах да няма други проблеми.Да ама.. Като я покарах малко,започнаха едни дяволии:много бързо загрява и изстива- в рамките на няма и километър,лампата за антифриза светва и угасва..Реших да видя дали е обезвъздушена,макар,че казват,че системата сама се обезвъздушава.Долях антифриз,че беше ниско нивото,оставих капачката отворена(!) и запалих.С тъста зачакахме да стопли двигатела и започна да изкарва мехурчета няколко минути и спря.Като вдигнах за секунди оборотите до 4000 и мощен фонтан изхвърли половината антифриз.Отидохме в сервиза и им обясних,че явно главата/гарнитурата изпускат в охл.система.Не!Не било вярно.Добре,казвам дай да я пробваме пред вас.Интересно,че тогава нищо не стана-надухме я на празен ход-нищо,но като я покараш започват проблемите.Пак пред сервиза,седна единия от двамата майстори и дава газ.Та стана ясно ,че друг маркуч взе да пръска антифриз.Този ми вика-ами стари са ти маркучите..Добре де,един след друг се късат,така ли...?Взеха да я гледат...Оказа се,че пак болт изтървал,този път от другия край на главата!На всичкото отгоре беше около Нова Година и се наложи пак да се чака,да отворят магазините.Тръгнаха да го оправят и ме уведомиха,че ,видиш ли чугуна бил морално(!)остарял и започвал вече да поддава,че така няма да стане и ще трябва да се пренарязват всичките 10 отвора и от 10.9 на 12 мм със съответни болтове,на които им се преработва главата за да станат.Няма как- съгласих се.Но понеже ходих в сервиза от време на време,нали ми е на път,забелязах и 2та пъти като отваряха главата,че частите са по земята,не беше чисто,двигатела си стои отворен..Така.Като приключиха ми звъни Светльо- ела да си я вземеш.Отивам в сервиза,паля.. и като се разтрака тоя двигател..като дизел.А!? Защо викам така тракат повдигачите?То за една година станаха малко по-шумни,ама сега след ремонта трака "мъжката".. Отговора беше:ти нали така и така смяташе да ги сменяш повдигачите,те са заминали..хм ?? За толкова кратко време?!!? Пак не им казах нищо.Разбрахме се да взема колата да я пробвам до летището и да се върна.Газ след елпром-няма проблем,само това усилено тракане не спира.Връщам се и пред сервиза ми светва червената лампа за налягането на маслото.След кратки обяснения я прибраха пак в сервиза и след 2-3 дни майстора се обажда с думите: ела в сервиза.Като отидох.. започна да ми обяснява ,че гледали повдигачите-добре,биелите-добре,та стигнали до маслента помпа и как "нещо" минало през нея и тя задрала и не работи.На въпроса ми: "Да не е минала стружка от пренарязването на отворите?"отговориха естествено с "Не".Тяхното обяснение беше,че се вдигнали боклуци от картера! А не е от стружките от пренарязването..Започна се едно търсене,намерих една,тя не стана обаче- била за 2.5М двигателя,а за 2.8М е малко по-друга.Обаче такава няма.Те искаха да слагам нова за да дадат гаранция.Вкъщи я отворихме,ремонтирахме я и я върнахме.Слагат я и пак трака.'Айде пак отваряне.Оказа се че се запушил най-малкия отвор в системата на маслото."Оправиха" го и поискаха над 400 лв за новия труд.При което не се съгласих и се договорихме на 400лв.Взех колата и следващите 2 пъти като я запалвах,при студен двигател,червената лампа за маслото не изгасваше за по 10-12 секунди буквално!

Вече се обадих на друг приятел и го попитах за кадърен майстор и той ме заведе.Разбрахме се с човека ,да сменя първо най-лесното - датчик за налягане и маслен филтър.Смени ги човека и като запалих колата след това- лампата угасна на 3тата секунда.Браво. С моя приятел отидохме на магистралата и газ ,пак с около 4-5 хил.оборота и като се появи един шум ,като шпилка по спиците на колело,а и лампата за налягането взе да пресветва- работа ясна,биелни лагери.Добре ,че приятела имаше въже и ме дръпна до новия сервиз.Да ама тогава пък беше големия студ,от средата на февруари и като отпусна времето имаше киши,вода,че майстора не можа да работи,понеже е в гараж.Той каза,че лагера е превъртял и ще го отворим,та като стана това се видя,че е по-лошия вариант: и биела за смяна и колянов вал и лагери,направо съм прескочил 1ви ремонт.Еееей причерня ми..

Тогава видях двигатела на Марго,че се продава,спазарихме се за 700лв,със спортен филтър,иридиеви свещи и предната броня. Че на нотариус ходихме за да разберем реда,че в КАТ..400 лв още за труд по смяната в трети сервиз,отделно транспорт до вкъщи за стария двигател.. Разгеле- свястно момче излезе майстора,та в средата на март 2012 си взех колата. 3месеца и половина ядове и 2000лв ми струваше майсторството на тези измекяри. И най -комичното се оказа,че собственика на двигатела Марго имал проблем със запалване и обороти,когато е купил колата си и само на един сервиз успяли да открият какво му има(2зъба предварение),и то точно този бил сервиза!!! Прочетох го в поста му.

Не знам.Това,което става ясно е ,че тези нещастници или не разбират от такива двигатели или нарочно са ме изработили.И в двата случая не говори добре за тях.Ако вие бяхте на мое място,какво щяхте да направите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е първото оплакване, което чувам от БОШ сервиз. Мисля за известно време темата да я направя важна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×