Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rusin Atanasov

Смяна на семеринг на избирача на скоростите

Recommended Posts

Привет, от доста време ми течеше масло от мястото където избирача на скоростие/пеперудката/ влиза в скоростната кутия. Там има една семеринга, която е болно място на доста Астри Ф-ки.

 

 

027758150-big.jpg

 

Взех нова семеринга на "Топран" за около 6-7лв. Поставих на 5-та скорост лоста, защото на нея най-лесно можеше да се извади шплента между "пеперудката" и вилката излизаща от скоростната кутия. Самата вилка заедно с механизма си е в отделна конзола закрепена с няколко болта за скоростната кутия. Тях ги развих с гедоре и ключ №13, че мястото е неудобно. Махнах конзолата с известна трудност заради малкото място и после внимателно отделих гарнитурата, тя е тънка и лесно би се скъсала.

 

027758146-big.jpg

 

На вилката има шарнирно съединение застопорено с ос, тя се избива като се придвижи вилката назад до една вдлъбнатина близо до отдушника или мястото за наливане на ново масло. Другаде мястото е "плитко" и няма как да се извади.

 

027758143-big.jpg

 

Ето всичко разглобено:

 

027758144-big.jpg

 

След това лесно се сменя дифтунгата, аз лично почистих от вън с обезмаслител, а от вътре само с чиста кърпа, колкото да обера останалото масло и каквито има боклучета. Тук е всичко готово за монтаж:

 

027758145-big.jpg

 

Монтирах по обратният ред, долаях около 100гр ново масло и направих около 5км пробег с доста градско за да има и повече превключване на скоростите и малко дълъг път за да видя при постоянно високи обороти дали няма да има течове. За сега уж няма нищо и вилката си е суха. Не съм правил регулиране на скоростите защото не се налага при този начин на смяна.

С уважение,

Русин Атанасов

Редактирано от Rusin Atanasov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а дали се продава ремонтен комплект с втулките за всичките щангички и каренца че мисля като се постопли да разглобявам и аз :blush:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продават се .Аз си взех от Евро о7 .като цена към 7лв.бяха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
а дали се продава ремонтен комплект с втулките за всичките щангички и каренца че мисля като се постопли да разглобявам и аз :blush:

 

Колега,нямаш нужда от пълен комплект.При АстраФ не се износва карето и втулките на големите ябълки.Износват се:втулките с гумичките на пеперудата,щангата с малките ябълки и ушите на вилката(където влиза щифтът).Щангата и втулките е добре да са GM,семернгът-Елринг,а гарнитурата на C18XEL е различна от тази в темата и е почти вечна.Ако са много исносени ушите на вилката,режат се и се заваряват нови планки с точни отвори-6 и 8мм.

Редактирано от sokol1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има малко неточности в темата на колегата.Болтовете на избирача се отвиват с вложка 11,а не 13 и щифтът се вади на неутрална предавка,а не на пета,защото после ще е много трудно сглобяването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течът на масло,не винаги спира със смяната на семеринга.Ако е надрано стеблото на вилката,трябва да се пилира.Става и с бормашина на високи обороти с шкурка 1000.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, вложката е 11 - моя е грешката, за което се извинявам. Поне на мен на 5-та скорост най-лесно извадих щифта и така го написах. Оста за сега"държи" като вземе да изтърва ще опитам шлайфане с шкурка. Благодаря!

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×