Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Здравейте, имам проблем с климатроника.Когато работи на място с вкл.климатик, наляганета в системата се повишава над 22-23 атмосфери и перката изключва,а трябва да вкл.на по-висока скорост.Мисля че, е с три скорости.

Моля за съвет какъв може да е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се борих със същия проблем , и 2 са степените.На диагностика ми излезе ниско напрежение на релето на климатика.Изчистих контактите на всички релета пред акумулатора в кутията и ще видим какво ще стане.В понеделник ще имам резултат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверете си термо съпротивлението на вътрешната перка, навира се на едно от ребрата и.

Независимо дали от повишена температура на двигателя или при пуснат климатик, перките на вектра Б ВИНАГИ работят и двете заедно. Когато се включва само едната или тръгват и двете, но след това едната изключа, със сигурност говори за проблем във веригите им.

Чрез релетата в кутията до акумулатора се управляват и скоростите им: първа(около 95°) - перките се включват последователно, втора(около 105°) - перките се включват паралелно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То съпротивлението е за бавна, а и 2-мата бавна имаме, бързата се губи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега какво стана при теб. На мен ми се струва, че е пресостата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
То съпротивлението е за бавна, а и 2-мата бавна имаме, бързата се губи.

Както казах по-горе, скоростите се определят от релетата в кутията до акумулатора - съпротивлението е вид термичен предпазител и няма отношение към скоростите на перките.

 

Колега какво стана при теб. На мен ми се струва, че е пресостата.

Пресостата или двата пресостата са за да не включи компресора при ниско налягане не фреона и да изключат компресора при достигане на прекалено високо налягане. А една от причините за високото налягане е пониженото топлоодаване на радиатора вследствие на малък въздушен поток - тоест, пак опираме до перките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих си проблема, на перката от към мотора нещо се е прецакато съпротивлението, то е едно цилендрично точно под перката в него влизат 2 кабела дебели червен и черен и излиза 1 към мотора, това нещо определя скоростта. При мен незнайно как беше изгоряло на бързата, имаше бавна, така като вдигне налягане и включи бърза ми се включваше само 1-та перка, а на бавна ми вървяха и 2-те.Смених го и всичко се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още веднъж ти казвам и се надявам този път да разбереш, че съпротивлението (или термичния предпазител) няма отношение към определянето на скорстта на перката!!! Ако не ми вярваш, отрежи проводниците които излизат от него, вържи ги накъсо и ще видиш че перките си работят.

Просто съпротивлението се шунтира когато перките са свързани последователно (бавна скорост), а включено във веригата когато перките са свързани паралелно (бърза скорост).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми взех ново от моргата, от една друга вектра, поне имам :) , смених го и всичко ми тръгна, бърза и бавна.Вече нямам проблем , нищо повече няма да пробвам след като всичко ми работи .Сега като вдигне налягане почват да духат бързо и 2-те перки.На схемите в аутодата го дават точно, че прави скоростите не ми се слага скрийншот. А и на опел не знам да се свързват последователно, а и в схемите не го дават, само в Пежо знам, че са така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ,извинявам се ,че пиша в чужда тема,но и аз имам същите проблеми,вентилатора на климатика не се включва въобще,а вентилатора за водния радиатор,работи само на висока скорост,а датчика е нов !Някой може ли да ми каже ,кои са точно релетата за тези два вентилатора?Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релетата при мен са в кутийката пред акумулатора , с предпазителите са 2 30А от страни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега ,ще проверя какво е състоянието!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро колеги!Вчера намерих,че единия предпазител -30 А,е изгорял,той се намира в кутиката отсрани на акумулатора,има две релета и два предпазителя по 30 А.Когато го замених,всичко си тръгна ,при включване на климатика ,започват да се въртят и двата вентилатора,само дето ми направи впечетление ,че този който е на радиатора на климатика ,се върти мнооого бавно!Така всичко беше много добре ,колата не вдига температура ,даже с включен климатик и по баир нагоре и включени фарове ,температурата не беше повече от 92 градуса!Но,на следващия ден ,когато включих климатика ,и след 20 мин .работа ,пак загря колата и като проверих ,се оказа ,че пак е изгорял същия предпазител.Замених го отново и когато не работи климатика ,всичко е ОК!Но включа ли го, гори на 5-тата минута!Някой да има идея от какво може да е това? :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Манолов, как точно се нарича това цилиндричното нещо което си сменил. Диод ,транзистор,кондензатор, и аз имам същия проблем за отстраняване. Само , че при мен е 3 степенен и втората ми скорост не работи. Последователно се вкл. предна, задна, но при паралелното когато трябва да пусне втората степен я няма никаква, чак когато дигне над 98 вкл. 3 тата степен и предната също е на макс. Което много ме притеснява в грацко каране или зад някои камион на изкачване в проходите. Налага ми се да спирам климатроника. Автомобила ми е Вектра б x18xe1 115ps

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

Имам почти същия проблем. Ще го опиша по-подробно: при включване на климатроника и двата вентилатора започват да работят. Когато температурата на охлаждащата течност се повиши над 90-93 градуса вентилатора, който се намира между радиатора и двигателя спира да работи. Това води до повишаване на налягането. От релетата, които се намират от дясната част на акумулатора едното беше дефектирало(зеленото). Сменихме го, но проблема не се реши. Липсваше и единия предпазител, сложихме нов, но проблема не се реши. Сега се чудя кое е това устройство, което вместо да включи вентилатора на по-висока скорост го изключва.

 

В следващите дни ще ходя по специалисти, за да се опитаме да открием проблема.

Имам един въпрос - ако до събота не се оправят нещата си мисля да включа вентилатора директно към копчето, което включва климатроника, за да съм сигурен, че винаги работи(вентилатора), защото в неделя ми предстои дълъг път с малко бебе в колата. Проблем ли ще е подобно решение на ситуацията. Всичко ще продължи около 3-4 дни, след което ще върна всичко в изходно положение и ще продължа с опитите нещата да заработят както трябва.

Редактирано от A.com

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×