Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Duke_BG

почти основен ремонт на двигател C16nz

Recommended Posts

aV1UhX_J.jpg

 

историята започва така :

След като духнах гарнитура и поразпитах по сервизите колко ще ми излезе ремонтчето ( имах и други проблеми които все отлагах като теч от гарнитурата на маслената помпа, а както се оказа по-късно не само от нея ) извиках неволята и си казах " или аз тбе или ти мен - или ще те направя сам или ще те разпродам на части" запретнах ръкави и започнах да разглобявам - свалих главата и я занесох да и пуснат "един вятър", да ми притрият клапаните и да ми сложат новите гумички - 80 лв.

На тази снимка се виждат част от мъките ми да извадя двигателя - не го правете по трудния начин като мен - по-нататък ще видите как да свалите притискателя и маховика преди да сте свалили двигателя - след това е песен

 

aV1UiqWr.jpg

 

Купих си фулл ремонтрн комплект на Glaser - 72 лв, който включва :

- Гарнитурка на пробката на картера

- Гарнитури картер ( 2 бр) + втулките им

- Семеринги колянов вал (за маховика и маслената помпа)

- Гарнитура маслена помпа

- Уплътнене за "сондата" на маслената помпа от картера

- Гарнитура на тръбата за картерните газове

- Уплътнение на водната помпа

- Гарнитура глава

- Гарнитура всмукателни ( 2 вида)

- Гарнитура изпускателни

- Гарнитура за 2-ката на колектора ( аз нямам такава но я подарих на един с кадет )

- Гплътнение на тремостата

- Гумички на клапаните

- Семеринга разпределителен вал

- Гарнитура на капака

- Още няколко "О" пръстенчета които така и не им намерих мястото в моя двигател :)

 

aV1UhX_J.jpg

 

след няколко часови мъки блока виси със страшна сила на професионалната ми стойка и очаква да ми дойде подкреплението за да излезе от коша :

 

Pq1WeRfJ.jpg

 

след като дойде подкреплението вече е вън готов за почистване преди да го сваля в "работилницата" (т.е. мазата )

Съвет : за да не се мъчите при ваденето свалете предния капак - държи се на 4 болтчета 6 мм и на мъркучето на пръскалките

 

Pq1WfcI0.jpg

 

главата след шлайф и притриване на клапаните ( пропускам моментитр по демонтаж на всмукателния и изпускателния колектор )

 

Pq1WfJ7S.jpg

 

блока вече е на стойка със свален картер

 

Pq1WgeyJ.jpg

 

маслената помпа и маховика са демонтирани :

 

aV1UlVr0.jpg

 

Pq1WikLi.jpg

 

тук е демонтирана и семерингата на коляновия вал бях много омазан и не снимах процедурата но ще я опиша :

необходим ви е чук, винт за кипсокартон , кръстата отверка и клещи. чуквате винта да пробие леко металната част на гарнитурата и с отверката го навивате леко, след това с клещите хващате винта и дърпате

 

Pq1WkFVJ.jpg

 

по кожуха на скоростната кутия имаше доста масълце - ето и от къде е текло

предишнния "майстор" е намазал петата с червен силикон ( по всяка вероятност китайски боклук), който е термо устойчив, но не и масло устойчив. Същото беше направил и с маслената помпа в комплект с хартиена гарнитура, която се разяжда от оцетената киселина в тоя силикон !!!

 

 

Pq1WoepA.jpg

 

след като ударих на камък : нямах под ръка в книгата с какъв момент се затяга петата, се заех с малко бояджийска и хамалкса работа :)

 

Изпускателен колектор боядисан с термоустойчив сребърен феролит и изшлайфано чело със шкурка 60

 

gx2encCJ.jpg

 

картер боядисан с черен мат за печки :

 

aV1UxDLi.jpg

 

след справка в руската литература за момента на затягане петата е свалена

 

Pq1WuGZS.jpg

 

ето я и нея

aV1UA2V0.jpg

 

следва старателно почистване и обезмасляване със спирт на петата и леглото и

 

aV1UCvyS.jpg

 

aV1UD3tS.jpg

 

това е канала за уплътняване на петата

gx2esUOi.jpg

 

пълни се канала със силикон ( Victor reinz)

Pq1WCrSS.jpg

баше се и челото и

aV1UHWhr.jpg

и се монтира

aV1UIzbJ.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето тук е монтирана и семерингата

бях много омацан и пропуснах да снимам монтажа и но по-надолу ще видите как става с другите

 

aV1UJm4A.jpg

доде време да запечатаме двигателя и от другата страна маже се със силикон леглото на маслената помпа :

 

aV1UKiX0.jpg

 

слага се гарнитурата, маже се о върху нея и се монтира помпата - затяга се с момент 8 Nm

(т.е. слагате само един удължител на камъка и стягате на ръка )

 

Pq1WGBMS.jpg

 

на коляновия вал откъм маховика семерингата е с голям диаметър и по-лесно се монтира но от страната на маслената помпа реших да си направя дорник - от алуминиево фолио огънах тази "тръбичка" върху камък от гедоре с подходящ диаметър.

 

aV1ULTIJ.jpg

 

семерингата се намазва тънко със силикон по външния борд , нанизва се на тръбичката а в тръбичката се

пъха оста

 

Pq1WHG7J.jpg

 

избутва се семерингата и наръка се намества колкото може в леглото

 

aV1UM_yJ.jpg

 

aV1UNjvS.jpg

 

след това с дървено трупче и чук се донабива по-малко от всички страни

 

aV1UPdeJ.jpg

вади се "дорника" и сте готови

aV1UQrz9.jpg

 

Pq1WLG39.jpg

 

продължаваме с монтажа на тъбата за сасмукване на маслото демонтира се старата семеринга

 

gx2eCatJ.jpg

 

и се поставя нова

Pq1WQCR0.jpg

монтира се тръбата към маслената помпа

Pq1WQUj0.jpg

поставя се силикон на снадката междъ блока и маслената помпа

gx2eCQT9.jpg

и на петата от другата страна

Pq1WRzIr.jpg

поставяме гарнитурата (като предварително сте сложили алуминиевите дистанционие шайбички)

aV1UYjWA.jpg

слагаме капака на картера и стягаме

aV1U_xCA.jpg

Тук двигателя е обърнат почистен и боядисан за нови подвизи

aVWYAJ.jpg

с монтирана тръба за картерните газове ( с нова гарнитура разбира се )

aVXrwr.jpg

 

 

 

Pq11lFJ.jpg

Редактирано от Duke_BG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демонтаж и монтаж (смяна) на съединител :

 

Необходими инструменти :

Крик, ключ за гуми, зегер клещи ( прави работещи на затваряне ), гедоре с удължител 13, 11, гаечен ключ или звезда 11, камък дванадесетостен 8, дълъг болт 7 мм, скоби за съединител

 

повдига се на крик предна лява гума и се демонтира.

Демонтира се долния капак на скоростната кутия за достъп до съединителя.

трябва ви помощник да натиска съединителя докато монтирате трите скоби ( монтират се на натиснат съединител ( ако трябва и с чук )

 

Pq238ay9.jpg

 

демонтира се страничния капак на скоростната кутия ( подложете нещо - ще изтече малко масълце )

Pq238_W9.jpg

 

тук на тази зъбчатка има една зегерка - вади се зегерката и се развива болта под нея, на негово място навивате дълъг болт 7 мм и изтеглате остта

Pq28u3OJ.jpg

 

Pq28ulgJ.jpg

 

развивате 6 те болтчета които дъжат притискателя към маховика и той излиза заедно с феродовия диск

на снимката е показано точно как трябва да бъде поставен феродовия диск в притискателния

в долата част на притискателя има един триъгълен прорез - той трябва да съвпадне с белега на маховика

 

Pq28uHJ0.jpg

 

а това е белега на маховика

 

aV24AoDJ.jpg

Редактирано от Duke_BG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

следва продължение ...

ако има нещо питайте

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не се виждат снимките

 

 

P.S.

Явно POSTIMAGE се прецаква

Редактирано от D22DJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на човека, цял основен ремонт си е направил на двигателя, който му разбира не дава пари за ремонти в сервизи, евала. След ремонта как е станало, всичко ли е добре по двигателя ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Браво на човека, цял основен ремонт си е направил на двигателя, който му разбира не дава пари за ремонти в сервизи, евала. След ремонта как е станало, всичко ли е добре по двигателя ?

post image явно прави проблеми

 

иначе след ремонта двигателя мърка като коте върнаха се и малко коне от паша и няколко от водопой, но ръждата по купето ми скъса нервите и сега двигателя е на пазара заедно с повечето от частите на колата.

и най-важното - двигателя вече не е с "външно мазане" :61:

 

edit : трябва да се изчака повечко за да се видят снимките - зареждат се но бавно (поне при мен е така )

Редактирано от Duke_BG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички,искам да попитам аз съм със същият двигател и нещо съединителя иска смяна трябва ли да се вади цялата скоростна кутия или как?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,ясно лесно и бързо,един въпрос по този начин дали ще мога да сменя аксиален лагер и ако да как,малко инфо и ще ви бъда благодарен!!! :wave:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ясно,ясно лесно и бързо,един въпрос по този начин дали ще мога да сменя аксиален лагер и ако да как,малко инфо и ще ви бъда благодарен!!! :wave:

Да можеш само трябва да успееш да свалиш болта на вилката му - трябвада се свали а не да се разхлаби. След това вадиш остта овън и готово. Само не знам дали ще можеш без да свалиш съдинителя и притискателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лекинко ще ти трябват скоби за съединител , зегер клещи и други инструменти за да смениш аксиалният лагер се вади задължително целият съединител , тоест притискателя и феродото. За човек който не е виждал как става и не е наясно с нещата по-добре непипай върви в сервиз дай 25лв и виж как ще го направят за 10-15 минути работа е за хора с инструменти и знаещи какво правят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,но тук в Гърция сигурно ще ми вземат 40-50 евра затова най-хубаво сам да си го направя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве колеги, при мене има една ламарина (успокоителна ли ква) над картера. Не виждам и не напипвам нищо да я държи( Да не я е лепнал някой разбирач преди мене?

Редактирано от Холифийлд

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Някой знае ли дали може да се извади тази част от маслената помпа, без да се отваря картера. Двигателя е X16XEL.

 

index.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×