Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Recommended Posts

Здравейте колеги.Тази вечер ми светна лампата за DPF филтъра пише че е пълен и че мога да продължа да карам . Бях чул от един приятел че не е проблем защото се чистил сам когато се напълни.Колата все още няма 3000 км .Вие какво ще кажете по този въпрос трябва ли все пак да отида в сервиза на ОПЕЛ или да си я покарам докато си изгасне лампата сама?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за да се изчисти филтъра, трябва да караш извънградско със скорост над 50км/ч. и колата да достигне работна температура. На градско в задръстванията няма да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се оправи тази сутрин след около 20 км каране

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

От скоро съм на Opel. С баща ми заедно сменихме марката след дълги надявам се качествени проверки, какво да вземем отговарящо на бюджета ни.

По темата ако може и аз да задам въпрос?

От 1 месец аз купих Astra j 2012, дизел 1.7, 125 к.с. Първия ми Opel и първия дизел. За този месец вече 2 пъти влиза в този режим на прочистване. А маслото след първия път ми падна от 70% на 30% а лед втория сигнализира вече, че е за смяна - преди да купя колата в Опел Ст загора ми казаха, че ще трябва да го сменя след около 5 000 км. Нормално ли е толкова често да влиза в този режим и понеже до колкото разбрах по време на почистването DPF-a ползва за циркулация масло от картера, сега  някакво по-специфично за такива автомобили ли трябва да сложа?

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, ето някои основни неща, които трябва да знаеш:

1. ДПФ-а обикновено се регенерира сам през около 1000-1200 км. 

2. За да започне регенерация трябва да е пълен, а двигателят да е достигнал работна температура.

3. Че е започнала регенерация се разбира по по-високият моментен разход - примерно ако караш извънградско с постоянна скорост ще видиш как изведнъж ти се покачва разхода без да си направил каквото и да било. След като приключи, разходът се връща към нормалните си стойности. Важно е, по възможност, да не прекъсваш процеса!

4. ДПФ-а се задръства по-бързо ако се кара предимно градско на кратки разстояния.

5. Ако ДПФ-а се е задръстил и трябва да бъде регенериран на таблото ще започне в движение да примигва лампата за подгрева - тогава загряваш двигателя до нормална работна температура - поне 85 градуса и караш колата около 25-30 км. на ниска предавка и високи обороти - около 2500-3000 об./мин.

6. Това 70% и 30% ти е показание за живота на маслото според компютъра. Принципно изгарянето  на саждите става като се впръсква нафта в ДПФ-а и ако прекъснеш процеса, тази нафта влиза в маслото - затова ти и пада показанието за остатъчния му живот.

7. Няма нищо специално в избора на масло - гледаш си препоръчания вискозитит и караш!

  • Харесване 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Тази седмица смених масло и всички филтри, покарах колата около 300 км, за пет дена - едно отиване и връщане Пловдив, Хасково и всеки ден на работа и обратно. Филтъра пак влезе в режим на прочистване, изпънах я на 3к обр, в продължение на 20 км. Много бързо се самопочисти, след това компютъра на колата ми даде, че маслото е на 58%!!! Вдигнах щеката, маслото е бистро, като чисти ново. Това предполагам означава, че предишния собственик го е сменял редовно, на време за да не почернява, както нормално следва за дизеловите коли. Обслужването е правено в добър сервиз, с много добро масло, обслужването се случи буквално пред очите ми. Зареждам само avio и g-drive, до горе. Ако продължава така излиза, че трябва да давам по 200 лв за масло и филтри на всеки 2000/ 2500 км. Става нещо... ако някой има някакъв опит с подобен казус, моля пишете. Чета из сайтовете за тези DPF's, че причината за подобни проблеми е навъртането на мн градски километри - служебната ми кола е Рено Меган 2013 год 1.5 дизел, 110 к.с и подобни номера не ми прави, почиства се на 2000/ 3000 км. а я карам почти, само градско в София или Пловдив.

 

Редактирано от 2kata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей   мога   да  ти  препоръчам  ,  освен   регенерацията   коята  самата  кола   си  прави  ,  да си    го почистиш   и допълнително  има    2  начина  -  механично   чрез  машина      само  че    неудобството   е че   го  свалят  целия  ДПФ     а  това   ускапява  ,  2 начин   - чрез  химикал   който се    вкарва   през отвора на  лан сондата. 

Така  като  го  почистиш   допълнително  му  увеличава   потенциала на  филтъра ,    и почистваш     го  90%    и  капацитета  му  се  увеличава по  този  начин   се  рециклира  много  по   рядко  , при    мен    подейства   аз   избрах    2рия  начин   и  имаше    много  добър   ефект . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета, ще се поразтърся в Пловдив кой може да я свърши тази работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×