Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
kaloian

За и против газова уредба?

Recommended Posts

Здравейте,

 

поради високите цени на горивата и ниското иим качество за жалост започна да ми се върти мисълта за газова уредба за Зафирчо.

Дайте моля мнение. Не знам защо, ама в последно време засичам че ми дава 12л/100км изънградско и около 16л/100км градско бензим. Започна да ми става повече нещо.... Четох и в предишните теми и ще взема отношение да оправя поне извънградското(сега като се постопли ще ходя да търся морга и чаркуляци от вектраБ).

Дайте моля мнение, намерих прилична газова за 800лв с инжекциона, ама не искам да су "убия" колата с нея или пък ако някой има човек или е газаджия да казва.

 

Много благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , не стана ясно за какъв мотор става въпрос :blush:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рано или късно ще усетиш последствията от каране на газ така, че си карай както са направили колата в завода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Рано или късно ще усетиш последствията от каране на газ така, че си карай както са направили колата в завода.

Ами честно казано от 2003 година си карам астрата на газ още ги чакам да дойдат тия проблеми от гаста ама неидват пък няма да ти кажа че от разликата в цената газ бензин парите които ми остават одавна избиха чисто новото газово и от там насетне газовото работи за мене като ми спестява пари които щях да дам за същия пробег на бензин. Така че газовото е единствената смислена инвестиция за всеки бензинов автомобил която се изплаща стократно. Проста сметка за второкласник при разход 10 на сто бензин на цена 2.63 за литър на 100км ти идва 26.30лв при същия пробег 100км и разход на гас да предположим че ти гори 12 макар че невярвам да качи повече от кило от разхода на бензин та сметката показма при цена 1.40 че с 16.80лв изминаваш същия пробег сега като извадиш от 26.30-16.80идват едни 9.50лв разлика и това е на 100км и какво идва за 10 000км една смяна на масло дето се вика разликата бензин гас стана 950лв в джоба. Сам разбираш че три години по 10 000км да я караш тая кола само от разликата бензин гас си дал едни 2850лв.

Каквато и кола да си взема след астрата ще е на 100% бензинова и на 100% ще бъде газифицирана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

esil2 И какви точно последствия?

 

Ако сложиш читава газова при читав майстор едва ли ще имаш проблеми :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Рано или късно ще усетиш последствията от каране на газ така, че си карай както са направили колата в завода.

 

Последствие има, да, и се усеща още на второто зареждане, на трето и четвърто си казваш "бах мааму туй трябваше да го направя доста отдавна" :mhihi:

Негативни последствия със сигурност има, въпроса е дали те бърка, че газта ще и навреди след 100 000км, през което време ще спестиш една доста прилична сума.. мене лично не..

Честно казано и аз съм минал по тоя път, години се разубеждавах сам по тия логики- колата е направена за бензин, газта е лошо нещо и т.н., сега ме е яд като ми се наложи да карам 1км. на бензин до газстанцията :)

И понеже следващата тема, която ще засегнете е "тия новите мотори на опел не стават за газ" ще ви дам един пример- преди 10 години ако бяхте питали някой дали би сложил газ на по-стар опелски мотор пълна инжекция (примерно 20НЕ) отговора щеше да звучи нещо от сорта на "ти луд ли си, туй е инжекция не може да и се слага газ"... а в последствие се оказа друго :)

Тъй че, като цяло съм "за", все пак важното е колата да ти върши работа, не ти да слугуваш на нея..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за газта.Не може при тези цени човек да не помисли за АГУ.Пък и последствията за автомобила я доидат я не.Аз като се замисля само окачване правя и то заради "хубави пътища".Колега слагаи газ и изобщо не се замисляй. За последствия не мисли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От феновете на газта пишещи до тук, не видях нито един който да кара зафира или поне двигател от поколението което се вгражда в зафирата.

Че е по-изгодно финансово като спреш на бензиностанцията, по-изгодно е, в това спор няма. И до тук с ползите.

Освен това искам да знам къде ще се сложи бутилката? В купето не става - иначе за какво ти е 7 местна кола, като ще прецакаш 2те седалки в багажника? На мястото на резервната гума също не е препоръчително, защото тя виси под багажника на една скара. Пък и да я сложиш там, ще трябва да търкаляш гумата вътре в колата.

Като искаш да се возиш евтино - има зафира със фабрична метанова уредба. Само че там и ЕКУто и мотора е по-различен от стандартното 1,6. Защо ли....

 

Към автора на темата - прегледай си колата за проблеми по запалителната и горивната система. Разхода който си написал не е нормален за нито един бензинов мотор който се слага в зафирата.

Освен ако стила ти на каране е с две положения на педала на газта - 1 не натиснат и 2 заварен за ламарината :mhihi:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hudson забележката ти е уместна :th_up: не случайно питах какъв е кода на мотора. Всичко останало зависи от това по какъв начин ползва колата си колегата. Невъзможни неща няма дори и турбо мотори се газифицират за сега само тези с директно впръскване са проблемни, но и на тях им търсят цаката.

Към всичко казано до тук ще прибавя един не малък плюс : газта е в пъти по екологична от бензина :icon_rolleyes: Мене лично това ме вълнува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hudson, не мога да кажа нищо конкретно за слагане на ГИ на такава Зафира, защото нямам, но моята кола е с подобен двигател, дет се вика от модерните. За това ще напиша нещо което подкрепя много твоето и на esil2 мненията

Рано или късно ще усетиш последствията от каране на газ така, че си карай както са направили колата в завода.

Аз също подкрепям това мнение, преди време се принудих да сложа газ, понеже пътувам много и ми писна да си давам всичките пари за бензин :(

Колата е с двигател X20XEV, четох доста събирах мнения, НЕ ЖАЛИХ ПАРИ - сложих газов инжекцион за 1400лв. Всичко беше перфектно първите 40 000км.

Да, избил съм я...

Да, и сега карам на евтоно...

НО всичко си има цена!!!

Със слагането на газ се наложи да махна резервната гума. Понеже сложих тороидална бутилка. Сещаш се какъв топуз е тя, та се наложи да купя патерица. Но даже и така винаги трябва да и търся място при пътуванията, защото багажа си ни е доста!

Отиваме на там, че разхода не е само газ!!! - Палин на бензин, също така при по-високи обороти и натоварвания ГИ си подръпва по малко бензин, това при често палене са едни поне 50лв на месец. Продължаваме, за да не ми заема място бутилката тя е 30л, което ако пътуваш само за морето е ОК. Големи и хубави бензиностанции под път и над път... Ако тръгнеш обаче да речем за Пампорово От София. Там имаш проблем защото постоянно трябва да си правиш сметката колко ГАЗ имаш и да търсиш някаква ГАЗ-станция, защото там "известните" вериги са кът. Намира се тук там ама трудно и става така че не се наслаждаваш на почивката а се чудиш дали ако сипеш от това петролче, после няма да яздиш кон, т.е. колата ти да започне да е по-мудна и да прекъсва...

В най-добрия случай просто си сменям на бензин и всичко е ОК :)

Отиваме на момента в който системата започва да прави проблеми, не си спомням точно цените, защото не живея за да помня колко пари съм дал, но си спомням случайте. Вобще няма да разказвам какво става като отидеш на всеки 10000км по предписание (всъщност е хубаво да е по-често) за смяна на филтри, ми олекваш с едни 50-100лв, иначе не ти важи гаранцията и др... Също така не говоря и за загубеното време защото си зависим от сервиза, който има работно време като твоето, и като ти запазят час, излизаш от работа. Не споменавам и по-честата смяна ма въздушен филтър, свещи, кабели и масло...

Но да разкажа и за сервизирането. Та един ден колата просто не иска да премине на газ. Отивам в сервиза и се почва, филтри .... те сменят аз плащам. Е да ама не, закачаме я на диагностика и се оказва диференциален датчик, те сменят аз плащам (100лв). Еми колата тръгва ама не като преди, "тъпче" на 4000 оборота, еми начи си за ремонт на изпарител, бил нов ... еми нищо, той си е за ремонт. От там в това време докато карам непълноценната си кола, защото за да изпреваря минавам на бензин, колата пак започва да не минава на ГАЗ. Аз разбира се съм на път, далеч от сервиза, отивам на друг, като го търся по почивните ми дни, вместо да си почивам, и все едно намирам сервиз, ремонт на компа на газовата и всичко е ОК. Остава само проблема с "тъпченето", отивам аз но вместо да дам 100лв за ремонт на стария си изпраител си купувам нов. Еми всичко е ОК ама на тоя изпрарител, след 5000км му залепва котвата всяка сутрин като прехвърля от газ на бензин. т.е. сега трябва да ида да я свалят и да я почистят.

И да завърша, че мога да си пиша още с километри, през цялото това време като влезе "външен" човек в колата, ми казва че мирише на газ. Аз явно съм свикнал и я усещам само сутрин след като прехвърли, тогава миризмата е по-силна. Ходил съм на няколко сервиза и са я проверявали и с електронен нос и с пяна и всеки казва, че сиситемата ми е херметична. Е да ама си мирише...

Та накратко, ако не си набил някакви хиляди левове в колата си, според мен по-добрия вариант е да си вземеш един дизел (каквото мисля да направя аз сега), но не и да я РАЗВАЛЯШ с газ. Нищо, че всеки казва, ми виж че и на Sкалси и на др. скъпи коли слагат. Е те слагат ама, не е като оригинално!!!

 

:eusa_naughty: :no_no: :eusa_hand: :smile3560:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта суши, образува язви и изгаря при по висока температура в горивната камера и всичко това както казах един ден ще си проличи. Да не говорим, че колата е с намалена мощност а дойде ли и баир положението става зле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Газта суши, образува язви и изгаря при по висока температура в горивната камера и всичко това както казах един ден ще си проличи. Да не говорим, че колата е с намалена мощност а дойде ли и баир положението става зле.

И това го казва човек, който кара на нафта с цена 2,70литъра. Малко като в приказката за лисицата и гроздето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне, казва го човек, който кара бензинка с газ, после си взе друга бензинка и я кара без газ и накрая си взе дизел.

Всеки сам си решава, но аз съм минал през всичките горива и на мен турбо дизела най ми пасва и като вървеж и като разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
..

..............

Значи ти сам казваш че имаш проблем с газовия инжекион, но неказа марката на инжекциона най-вероятно е ФОБОС та първо неможе да се каже че ти като имаш проблем с твоя всички ги очаква същото , защото не е все едно дали си с фобос или ловато ,БРЦ инжекцион. Ще отбележа че на служебната фабия със най скапания възможен мото 1.2 три цилиндъра верига с монтиран газов инжекцион марка БРЦ от еуратек е взета чисто нова но газовото не е заводско , та колата на 0км чисто нова си мина и разработката на газ Колата е произведена 2009 година последната шкода фабия и както казах е служебна скъсва и се гъза от каране та тази колица в момента на реални 78 000км не е правила никакви проблеми с газовото ама казвам никакви само филтри и каране като неброим че на 50 000км и отказа стартера и го смениха с чисто нов по гаранция, надали се е прецакал от газовото :mhihi: разхода и е да и завиди човек извънградско от 6.5 до 7.5-8 според зависи дали педала на гаста е до метала или се кара икономично, градско е в не повече от 9 гас на 100км. Та с газов инжекцион на БРЦ никакви проблеми не е имало. Другата кола е пък шкода със същия мотор но малко по старичка 2005 година с ловато инжекцион одавна е минала 150 000км и пак само филтри и каране. Марката на инжекциона е доста важна но по важно е кой ти го монтира и дали знае какво прави .

Редактирано от aan_astra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Значи ти сам казваш че имаш проблем с газовия инжекион, но неказа марката на инжекциона най-вероятно е ФОБОС

Не е казал марката за да не прави реклама, но е казал цената - 1400 лв. При положение че на фобоса цената е около 800-900 лв...

Но от личен опит мога да ти кажа, че фобоса не отстъпва почти по нищо на прехваленото БРЦ. Най-малкото по софтуерна поддръжка - имаш проблем с напасването към определен мотор - обаждаш се на производителя и до седмица имаш решение. А при брц ако си късметлия до 1-2 месеца може и да получиш отговор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги, мерси за многото отговори. мотора е 1,8 бензин, 125 кончета. Годината е 1999. Не знам точната спецификация на мотора- трябва да чекна в големия талон( не съм много на "ти" )

 

Междо другото и аз мислех да я чекна първо някъде, че направо ме убива с тоя разход.

 

За всеки случай, някой може ли да каже газаджия за София в квартал Младост.

 

Мерси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат(esil2 @ Mar 14 2012, 03:47 PM)

Газта суши, образува язви и изгаря при по висока температура в горивната камера и всичко това както казах един ден ще си проличи. Да не говорим, че колата е с намалена мощност а дойде ли и баир положението става зле.

 

Да суши ама с слага едно чудо и се смазват клапаните :th_up: Ако искаш ела да видиш 14 годишния ми екотек без смазка на клапаните и тн,че върви повече на газ отколкото на бензин ( сичко си е ок по колата ) за сметка на литър газ отгоре :) И 3 те ни коли са с газови като даже Ка-то ни е с турско газово което купих за 50 лв комплекта от форум :) и за 12 лв Бургас -Варна как е ?

Редактирано от SKOFIELD**

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да го разбера българина - купил си кола на 200 000 + км., но много се притеснява да не прецака двигателя с газова ???

Разбирам да си дал 30 000+ лв. за чисто нова кола и тези разлики от икономии газ/бензин по 1000-2000 лв. годишно да не те бъркат особено, ама кола дето струва 3-4 000 лв. какво има да и мислиш. Че и 10 000 да е, за 5 години си избил колата и повярвайте ми няма да му се случи нищо толкова грандиозно на двигателя, нищо че е станал на 300 000 км - всички бакшиши карат на газ по 300-400 000 км.

Първата кола която си купих беше от Холандия с газова уредба и благодарение на нея можех да си позволя кола изобщо - карах я 5 години близо 100 000 км. и така я продадох без нищо да и се случи (освен, че след 5-тата година по счетоводен баланс заради икономиите на газ колата беше 0 лв - един вид безплатна ).

Някой спомена, че трябвало да се сменят филтри и свещи :blink: ами то и на бензин да си е хубаво да се сменят най-малкото защото се качва разхода като не се сменят, нищо че на бензин не гърми.

Относно резервната гума конкретно при Зафирата - ами аз имам такава със заводска газова и резервна гума няма - сигурно много са ме прецакали, но за 8 години не ми е липсвала, нито пък съм ползвал кита за ремонт на гума - просто си карам с добри гуми ( но не тези по на 5 г. с "перфектен" граифер - странно как хората "пазят" двигателя, а не се замислят изобщо за живота си както и този на околните и смело купуват гуми петнайста употреба по 30-40 лв, вместо нови по 90-100 - то голяма икономия, стрите дето си купил за нови ги изхвърляш след 2 сезона ако не си се пребил вече с тях и купуваш "нови" стари и пак така 2 сезона и като сметнеш за 4 години си дал с размените и балансите малко повечко от 100 лв., но важното е че си "спестил" пари ???, а да и да не забравяме тези 3-4 000 лв. дето си дал излишно за бензин, но пък си запазил двигателя :th_up: - като нов е, нищо че пише 260 000 км.

Относно проблемите - имал съм 5-6 коли за по-дълго време, всички бензинови и всички са вървели на газ, част от газовите дори съм си монтирал сам - ами не е като никога да не съм имал проблеми с нищо по газта, но не бих казал, че е по-съществено от останалите проблеми по въпросните кошници и в крайна сметка какво ако откаже газта - винаги може да си карате на бензин и да си "пазите" двигателя.

Относно мощностите - при съвременните газови инжекциони не бих казал, че има някаква осезаема загуба на мощност, даже не усещам разлика примерно на Пежо 206 с мотор 1.6 на бензин или газ, дори има настройки по софтуеъра за "спортно" каране за състезатели и за "икономично" за икономисти :biggrin:

И не на последно място вече има газстанции навсякъде, а през далечната 1994 съвсем не беше така и да не забравя и за миризмата - имах една кола в която миришеше на газ, явно е изпускала от някъде - на никоя друга такъв проблем не е имало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Значи ти сам казваш че имаш проблем с газовия инжекион, но неказа марката на инжекциона най-вероятно е ФОБОС та първо неможе да се каже че ти като имаш проблем с твоя всички ги очаква същото...

Не съм казал марката точно за да не правя анти реклама. Но да марката е Фобос. Когато го слагах, изчетох доста и знам че в повечето случай по форумите пишат недоволни хора, но за времето когато я слагах, това беше една от най-хвалените системи. Ходил съм и по доста сервизи да питам. Питал съм и познати които монтират. И мнението беше единодушно. Чета това за служебните и само мога да се радвам за вас. Аз познавам доста хора които карат на газ и всички казват че си е мизерна работа, но заради цената са принудени, но в никакъв случай не съм човек да каже само положително мнение. В повечето случай положителното е само МНОГО по-ниската цена. А що се отнася до разхода дет си написал, бих желал да мога да я покарам тая кола за една седмица, защото до сега не съм попадал на кола която при мен да харчи токова колкото при другите. Все разхода се променя, а карам доста имам и C категория, ама все се случва така, че при мен разхода скача :blush:

 

Не е казал марката за да не прави реклама, но е казал цената - 1400 лв. При положение че на фобоса цената е около 800-900 лв...

Но от личен опит мога да ти кажа, че фобоса не отстъпва почти по нищо на прехваленото БРЦ. Най-малкото по софтуерна поддръжка - имаш проблем с напасването към определен мотор - обаждаш се на производителя и до седмица имаш решение. А при брц ако си късметлия до 1-2 месеца може и да получиш отговор.

Колега изи газ са по толкова, което е по-евтината система, а фобос даже и в момента са над хиляда, а когато я слагах беше над 1400лв...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се кара на газ е по евтино от нафтата но разликата е минимална и ако не си такси не знам дали си заслужава да слагаш тази бомба в колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сте прави колеги! Всяка кола, газова и майстор са различни.

Аз лично с кеф бих карал на газ отново.

Първата ми кола ,повечето я знаят - Vectra A 16SV беше с газ като беше настроена, така, че ускорението беше много мъчно. Е свиква се, особено на фона на 6,7/100 при цена на газта 79 стотинки... за ученик си беше ебати кефа!

Миналата година сложихме ГИ PowerJet на Пежо-то на приятелката ми. За съжаление, Пежо е (извинете ме за думата) лайно, което е направено единствено за да бъде изхвърлено и колата не сработи. Но за почти 1000 -та километра изминати с газовате проблемите бяха 3:

 

1. Мотора, понякога (сравнително често 70% от времето), на празен ход, на газ работеше неравномерно. Проблема беше дефектиран - Пежо. Просто колкото и да си майстор неможеш да уцелиш точната смес, при положение, че заводско този въпрос е спорен. Всичко се решаваше като натиснеш бутон A/C :biggrin:

 

2. Свързан е с първия, на 1-ва (рядко на 2-ра) при преминаване през неравности без полусъединител колата леко предърпваше (най-вече когато пуснеш газта). Но само в този случай, на висока предавна всичко беше ОК.

 

3. Светна чек лампата, като даваше грешка в ламда сонда. Но самата кола не влизаше в сервизен режим.

 

Положителните аспекти:

При цена на бензина 2,45, а на газта 1,32 цената на 100 километра на автомобила от 19,50 лв/100 падна на почти 11 лв/100 (включая бензина). Всичко това е замерено лятото, като колата е карана 90% от случаите от жена с тежък крак и с ползване на климатик.

Мощността на колата не падна - напротив, стана доста по жива. А смесения разход на бензин от 7,8 - 8,5 стана 8,2 - 9,5 на газ.

 

Газта беше премахната в последствие по желание на собственичката. И по препоръка на сервиз Пежо Велико Търново.

Редактирано от Jelqzkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

 

Мнението ми не е свързано със за и против газовата уредба, но за да не отварям нова тема имам следният въпрос. Къде в София ще ми препоръчате майстор или фирма за монтаж на газова инсталация на Zafira A 1,8 125 к.с. Желателно е да е инжекцион и бутилката да е на мястото на резервната гума.

 

Благодаря за съдействието предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Зафира А резервната гума не е ли под колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под колата е ,но това не пречи да се монтира там газовата бутилка. Аз съм с Зафира 1.8 с газова на Симгаз на Старгаз и съм много доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×