Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
beos

Спирачни дискове

Recommended Posts

Типове спирачни дискове

 

По същество има 4 типа спирачни дискове:

•  нормални / плътни

•  drilled – с дупки, перфорирани

•  grooved – с нарези, нарязани

•  dimpled – с релефни детайли

Също така съществуват и хибридни варианти, комбинация от горепосочените основни типове. Те просто са съвкупност от плюсове и минуси на основните типове.

 

Нормални / плътни дискове

Това е най-разпространеният тип дискове. Те имат най-голяма контактна площ с накладките и съответно имат най-ефективно спирачно усилие. Проблемът при тях е, че когато се загреят, се образува газ между накладката и диска, което от своя страна води до понижаване на спирачното усилие и "полиране” на накладките. Пренагряването на диска същот така би могло да изкриви диска, ако е с некачествена изработка или комбиниран с неправилни накладки.

 

discswap5ue2.jpg

 

 

Drilled – продупчени / перфорирани дискове

Този тип дискове са с по-малка контактна площ с накладките, но перфорациите спомагат за по-бързото им охлаждане. Също така газът, който се образува при интензивно спиране (т.е. нагряти дискове), в доста по-малка степен намалява спирачното усилие.

Единият от проблемите при тях е, че често се пропукват при дупките, а и задържат прах и паразитни механични детайли, които могат сериозно да наранят накладките. Друг проблем е при изтъняване на диска. Тогава перфорациите ускоряват износването на накладките.

 

drilledwe0.jpg

 

 

Grooved – с нарези / нарязани дискове

Лицето на тези дискове е с различен брой диагонални нарези, като причините за това са две.

Първо, нарезите позволяват вентилиране на вече споменатите газове, позволявайки да се запази максималното спирачно усилие. Второ, диагоналните нарези щадят накладките, заради "по-мекия” контакт с тях и не позволяват рязко "полиране”.

Проблем при тях е значително по-високото ниво на шум при спиране.

Важно е да се знае, че това са дискове с посока на въртене. Правилното им поставяне гарантира и правилното отвеждане на праха и газа от накладката.

 

discswap9gd0.jpg

 

 

Dimpled – или дисковете с релефна контактна площ

Релфните детайли спомагат за бързото изчистване на накладката от механични детайли, попаднали върху нея. Но най-основното им предназначение е олекотяване на диска. (Тук май ще трябва да потърсим повечко информация)

 

dimplelk7.jpg

 

 

Комбинации или нестандартни решения

 

Перфорирани и нарязани дискове

Една от най-често срещаните комбинации.

 

daggd2.jpg

 

 

Персонализирани дискове

 

disc1pe0.jpg

 

 

 

-Перфорираните дискове са цел да се предпазят от изкривяване.

-Обикновените са си единични - плътни.

-Вентилираните са двойни свързани един за друг с ребра - ребрата играят перки и вкарват въздух между двете

-Вентилирани с нарези - тия са за меки накладки за екстремно спиране понеже много се харчи феродото - нарезите вадят разпрашеното феродо.

-Вентилирани с дупки - дупките са против изкривяване при загряване на диска - при екстремно загряване метала се разширява и липсата на материал от дупките поема разширението и диска не може да се изкриви странично

 

Излиза че най добре е да се вземат вентилирани с нарези и дупки

 

Снимки на различни дискове:

 

8groove.jpg12groove.jpg16groove.jpgXgroove.jpgcrossdrilledsi2.jpgdrilledgroovedls7.jpg

 

подбрани материали от форумите на tuning.bg,  audibg.com и mazdabg.com

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да обобщя само, най-общо казано има:

-гладки - обикновени дискове при повечето серийни автомобили

-перфорирани ( с дупки) - започват да се пукат през дупките

-нарязани - изяждат бързо накладките

-комбинирани (нарязани с дупки) предполагам, че се пукат от дупките и ядат накладки едновременно  :he:

-последният вид, какъвто аз лично не съм виждал на живо- "dimpled" - не знам каква е разликата м-у тях и нарязаните

Всички те могат, и обикновено са вентилирани, т.е. два диска с разтояние помежду им.

Много често се бъркат понятията вентилиран и нарязан/надупчен/някакъв друг вид "специални"

Повечето по-стари коли с по 4 дискови спирачки са с предни- вентилирани, и задни обикновени.

 

Всички подобрени дискове имат за цел: по-добро съпротивление с накладката (ако мога да се изразя така), охлаждане, отвеждане на газовете, които се образуват при изхабяване на накладката (както като въртите гуми и излиза пушек, така и при износване на накладката се образуват газове, които създават "въздушна възглавница" м-у нея и диска.

За мен за нормална кола, която се кара всекидневно по улиците най-добрият вариянт са обикновени качествени дискове и хубави накладки.

 

 

Нарочно избягвам думата "Феродо", тъй спирачката не е задължително да е стоманен диск+феродова накладка- често срещани при спортните автомобили са керамични/карбонови спирачки -за тва който му е интересно да търси в и-нет аз нямам на представа каква е разликата, освен че очевидно би следвало да са доста по леки и имат по-висока якост, предполагам, че са и доста по-крехки(крехкост- тва не значи, че са по-слаби, а че не подлежат на голяма деформация преди да се счупят, например камък би следвало да е крехък  :sduh: )

 

П.С. Уж трябваше да е обощено в 3 реда, ама май се получи дълъг ферман, тъй че ако решите затривайте ми поста  :th_up:

П.С.2 Възможно е да има нещо объркано или грешно, не ангажирам никой със скромните си познания- ако иска 100% достоверна информация нека пише писма до фирмите производители на спирачки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Това за спирачките май трябваше да направим отделна тема  :?: защото от това се почва, тъй като е най важно за сигурноста ни и на околните.

искам да добавя : дискове отзад има смисъл - който иска да се убеди идвам на среща с дизеловата астра да прбва как спира екстремно от 160 до 60 например.

Отзад е със сменен цял заден мост от GSI , нови спирачни мъркучи 4бр и Ferodo Racing Brake Fluid dot 5.1.

Ето едно линкче където е написано всичко за спирачките и за ъпгрейда на предни и задни, обърни внимание на "288mm Disc Conversion kit" на 4Х100.

 

 

 

Ето много полезен линк от Willy ..

 

И ето причината да създам и темата  ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава е офертата от линка,но лично аз бих дал 120лв да си взема направо дискове с апарати от Вектра Б и да разпробивам...Някой знае ли на Астра Х след фейса колко мм са дисковете?На око ми се виждат към 288мм,а са с 4 дупки и мисля разстоянието е 56.5мм-директно заспиват без пробиване и фланци за главината.Апаратите няма да паснат,но от ВектраБ/Омега Б ще станат.Давайте идеи  :devil:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Хубава е офертата от линка,но лично аз бих дал 120лв да си взема направо дискове с апарати от Вектра Б и да разпробивам...Някой знае ли на Астра Х след фейса колко мм са дисковете?На око ми се виждат към 288мм,а са с 4 дупки и мисля разстоянието е 56.5мм-директно заспиват без пробиване и фланци за главината.Апаратите няма да паснат,но от ВектраБ/Омега Б ще станат.Давайте идеи :devil:

280mm Ф60mm 4x100 175лв нови в адвенчър кар варна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа по темата конкретно за "brembo max" сложих си такива отпред обаче с накладки "ferodo" и сега са шумни като спирам. Не е шум като от скърцане не скърцат въобще, но са шумни особенно ако искаш по интензивно спиране..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да сваля многото сол от колата си, на 03.01 я измих, т.е. преди големите студове, и я зарязах пред блока. После колата ми потрябва и като се започна един странен шум при спиране. Не е скърцане, а нещо от рода на "хрррррр". Иначе колата си спираше, но шумът определено си беше дразнещ.

Дали това е причинено от замръзване на водата? На някой друг случвало ли му се е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Нарочно избягвам думата "Феродо", тъй спирачката не е задължително да е стоманен диск+феродова накладка- често срещани при спортните автомобили са керамични/карбонови спирачки -за тва който му е интересно да търси в и-нет аз нямам на представа каква е разликата, освен че очевидно би следвало да са доста по леки и имат по-висока якост, предполагам, че са и доста по-крехки(крехкост- тва не значи, че са по-слаби, а че не подлежат на голяма деформация преди да се счупят, например камък би следвало да е крехък  :sduh: )

 

Керамичните спирачки са направени за състезателни автомобили където се спира екстремно и температурата която се получава е сигурно двойно може и тройно по-голяма от на нормален автомобил. Температурата която е нормална за обикновенни спирачки да спират е ниска за керамичните те трябва да са загрети за да могата да спират.

Просто казано когато наще спирачки започват да неспират (следствие на високата температура) тогава керамичните са достигнали някаква нормална работна температура :icon_biggrin: :icon_rolleyes:

ако бъркам някой да ме поправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, в крайна сметка какви дискове 256мм ще ми препоръчате? Бях се спрял на Brembo MAX, но какво се оказва, че ядат бързо накладки и са шумни...Не съм рацер, просто искам хубави диксчета :mhihi: Накладките мисля да са АТЕ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колеги, в крайна сметка какви дискове 256мм ще ми препоръчате? Бях се спрял на Brembo MAX, но какво се оказва, че ядат бързо накладки и са шумни...Не съм рацер, просто искам хубави диксчета :mhihi: Накладките мисля да са АТЕ.

 

С накладки АТЕ най добре ATE Power Disc :th_up:

За цени в EBAY 135 евро е комплект предни дискове с накладките заедно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
С накладки АТЕ най добре ATE Power Disc :th_up:

За цени в EBAY 135 евро е комплект предни дискове с накладките заедно

WILLY къде ги намери е в Ибея тези дискове,че аз търсих и неможах да ги открия :confused:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето това е истината! Ако ще са дават пари наистина това е марката!!!

 

Аз взех от адвенчър кар магазина във Варна такива подобни на 232лв двата предни на 256мм

daggd2.jpg

и съм доволен от дисковете но от накладките текстар НЕ НЕ и НЕ!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ето това е истината! Ако ще са дават пари наистина това е марката!!!

 

Аз взех от адвенчър кар магазина във Варна такива подобни на 232лв двата предни на 256мм

...

и съм доволен от дисковете но от накладките текстар НЕ НЕ и НЕ!!!

Симо ти ме информира за тези дискове ама аз бях разбрал,че единет струва толкова :smile3560: Сега вече друго вика а за наклатките нещо да кажеш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В немския ги открих ,само че не мога да пусна линк

c04b_1.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ето това е истината! Ако ще са дават пари наистина това е марката!!!

 

Аз взех от адвенчър кар магазина във Варна такива подобни на 232лв двата предни на 256мм

daggd2.jpg

и съм доволен от дисковете но от накладките текстар НЕ НЕ и НЕ!!!

това ли са ATE дисковете ........ понеже знам че изглеждат по друг начин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
това ли са ATE дисковете ........ понеже знам че изглеждат по друг начин

мне тези са италиански някакви ама са хубави. Много съм доволен.

 

за наклатките нещо да кажеш?

Накладки само АТЕ!!! Или ако не намериш 100лв са феродо рейсинг градския вариант дето не свършва за 5000км и спира и от студено. Имах ICER на предната пак бяха хубавки и 2-пъти по-евтини от текстара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
мне тези са италиански някакви ама са хубави. Много съм доволен.

Накладки само АТЕ!!! Или ако не намериш 100лв са феродо рейсинг градския вариант дето не свършва за 5000км и спира и от студено. Имах ICER на предната пак бяха хубавки и 2-пъти по-евтини от текстара.

Ей стана голям филм,вече се шашнах кви да си вземам като стане време но ще има допълнителна консултация:eusa_whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мне тези са италиански някакви ама са хубави. Много съм доволен.

А ще може ли да кажеш марка нещо или номера им поне ако го пазиш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://adventurecar.com/prodotti.bl.php

eто на магазина сайта му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да ви Офф-на темичката.Та всеки с малка астра да знае , че и астра/вектра 1,7 нагоре са с големите дискове и полуоски.Собствениците на такива коли често не знаят това и ги продават много евтино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един вапрос някои може ли да ми каже колко е размера на дисковете на астра ф 1.8 16 винтиловата

благодаря

аз сложих накладки феродо и сам наистина много доволвн спира доста добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предни 256мм, задни 260мм :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

256 мм на 24 мм трябва да са предните , а задните 260 мм на 10 или 8мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам само предни :sad-smiley-046:

отзад с барабанчета :sad-smiley-046:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×