Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
beretta92sd

Проблем Астра Ф спирачки

Recommended Posts

Колега,лятото звънях на един приятел в Бургас,да ми препоръча сервиз,защото друг познат от София беше издухал гарнитурата на главата на Вектра Б и е много доволен от работата на момчетата.Казва се Любо-0878444387.Ще се радвам,ако съм помогнал!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,забравих да ти кажа,как най-лесно да провериш,дали са регулирани накладките.Дръпни ръчната,натисни 3 пъти педала,изчакай малко и ако после ти хареса как е педалът,значи не са регулирани правилно.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново!

Днес над 4 часа сам се борих с тези спирачки! Отворих проблемния барабан - мръсотия, ръжда и всичко като се полага. Забърсах с водичка накладки и барабан. Според мен са си наред. Доколкото можах със сгъстен въздух издухах мръсотията. В сервизното пише да се слага на задния щит високотемпературна смазка със съдържание на мед. Необходимо ли е това, защото намерих такъв спрей на Motip в Carrefour?

Едната пружина не беше сложена както трябва, регулатора с храповика беше прекалено развит (според мен, но не от последното отваряне), възвратната пружина я бяха огънали и прекалено лесно я свалих. Навих до упор зъбното колело на храповика и го върнах половин оборот. Така пише в Haynes.

Сглобих всичко, натиснах 25 пъти педала на спирачката, като се чуваше как сработва саморегулиращия механизъм. Пробно каране - нещо не беше както трябва при спиране. Усещах в педала на спирачката някакво тресене при рязко спиране. Разглабяне и на лявото задно колело и - приятна изненада. То си беше с оригиналните пружини и бяла смазка по тях. Регулирах храповика както на проблемното колело. Голям зор беше да монтирам обратно възвратната пружина! Беше осезателно по-стегната от тази на проблемното колело. Пак 25 пъти натискане на спирачката, докато се регулира механизма и на лявото колело.

Сега педала задейства малко по-надолу, няма го треперенето, малко по-голямо усилие иска за да спре. Мисля, че е нормално като се има предвид, че онзи ден след "тестовете" в сервиза изтече малко течност, а не обезвъздушиха след това.

След цялата тази процедура останах без ръчна спирачка. Преди това на втория зъб ковеше и с голям зор я "опъвах", а сега въобще не хваща. Явно ще трябва и нея да регулирам.

Прявилно ли съм направил процедурите?

 

В крайна сметка ще се сменя задължително възвратна пружина. Не знам дали ще мога да намеря само нея или ще се наложи да купя комплект пружини. Тях поне ги имат налични в магазините!

Другата седмица смятам да мина през друг сервиз със стенд за проверка на спирачките и на място да обезвъздушим отново и да регулираме ръчната.

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,много си се постарал,но според мен си увеличил луфта на накладките.Ръчната се регулира само след ново жило,защото се разпъват след време жилата.При пусната ръчна,вилката на задната челюст,трябва да се връща докрай.Медна смазка се слага на всички точки,където лягат накладките.Реглажът се прави ръчно през отвора на главината,след като се монтира барабанът.Върти се колелцето(на резбата му,също се слага медна смазка)докато затегне барабанът и после на обратно,докато започне да се върти леко барабанът.Ако всичко е наред,като дръпнеш жилото(до чинията)трябва да излиза около един сантиметър.Вертикалната пружинка се закачва ЗАД накладката!Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря още веднъж за указанията!

Имаше една тема със снимки за смяна на задни челюсти и почистване, ама нещо не мога да я открия. Не помня и в кой форум беше, за съжаление!

 

Луфтът наистина се увеличи с около 5 мм, но регулаторите с храповика бяха ръчно настройвани. Това беше преди повече от 2 години, когато сменях двете цилиндърчета. Тогава не помпих педала, за да се саморегулират механизмите. Щях да си спомня това непременно. Затова върнах всичко в изходно положение и оставих механиката да се оправя сама. :biggrin: За всеки случай измерих разстоянието отгоре м/у челюстите и ако се наложи, ще върна предишното им положение.

Колкото до ръчната - не помня вече колко пъти в текущия и други сервизи преди това са я "регулирали". Затова най-добре е да си го направя аз!

Имам въпрос - в сервизните ръководства пише, че регулировката се прави от "самозаконтрящата се гайка на балансьора на жилото" или както там се казва. Става въпрос за П-планката, на която са закрепени краищата на двете жила. Като се цели същото, което ти си ми обяснил. Ще сгреша ли, ако го направя по този метод?

 

Оказа се, че имам спрей високотемпературна бяла грес на Motip. Мога ли да я ползвам вместо медната смазка или само за пружините?

Дано само времето се пооправи, че както вали нищо не мога да свърша!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не разбрах какъв е този метод.А целта на тия смазки е да не се разтичат от високата температура и да не се отмиват от водата.На Бриколаж,продават спрей-мед на PROFESSIONAL.Сложи и там,където ляга барабанът.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъм лоста на ръчната спирачка има една П-образна планка. На нея са закрепени краищата на двете жила за всяко от двете задни колела. Намира се под защитния капак (термощита) на катализатора, който преди това трябва да се демонтира. Така е показано на схемите, а и аз го знам къде е. В средата на тази планка (между двете жила) със самозаконтряща се гайка е затегнато жилото към лоста на ръчната. Като се завива гайката се обтягат двете жила към колелата едновременно. При спусната ръчна се навива, докато двете колела спрат да се въртят наръка. После леко се развива, за да започнат да се въртят свободно. Проверява се положението на вилката в механизма през пробката в отвора на чинията.

Благодаря отново!

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,щом така пише в дебелите книги,но това е последната стъпка,а преди това трябва да се регулират накладките,при отпуснати жила на ръчната.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разрешили сте проблема с регулирането, за най лесно се случва като си змажеш всичко отзаде за да върви естествено лесно, навиваш на ръка регулиращия механизъм до положение че барабана да влиза на мъка. След това или го разхлаби или го напухай малко насила. Говоря не та строшиш накладките а да влиза с малко напън. Това е лесно за да не се чудиш дали се върти нормално на ръка или не. След като го направиш лягаш и си обтягаш жилото колкото прецениш, като ръчната се обтяга така че да хваща от 3 зъб. Но има хора които не обичат толко и я дват по хлабаво. Смазваш отдолу на жилата на ръчната шпилката и гайката че следващия път няма да можеш да отвиеш и с това приключва всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите!

 

Днес след обикаляне по магазините се оказа, че комплект прижини за моя модел барабани (големите) има само на Delphi LY1241! Цената варира 21-24лв., но успях с отстъпка да си ги взема от Тех-ко за 19,40лв. :biggrin: Оригиналните трябва да са Metzger CR 766. Естествено тази марка никой не я внася у нас! :sad-smiley-046:

 

С риск да досадя, имам няколко последни въпроса:

1.На двете колела ли да сменя детайлите от комплекта? Смятам да го направя, защото иначе ще се появи разлика в двете задни колела.

2.В комплекта пружини има два детайла, които не знам къде се слагат.

На моите механизми ги няма или не съм ги видял поне. Става въпрос за двете шайби с отвори като петолъчка: http://www.findpart.org/part/ope-93174284 Подозирам, че се монтират в отвора на законтрящия лост на храповика. А коя страна е към въпросния лост и коя навън, на схемите не се разбира.

3.С какво да почистя мръсотията по механизмите, преди да слагам смазка?

Motip Professional Brake Cleaner става ли? http://www.motip.com/?page=23&id=745

4.Имам Motip Professional PTFE Grease (бяла високотемпературна грес) http://www.motip.com/?page=23&id=751 . Ще си купя от същата серия Cooper Grease (медна грес) http://www.motip.com/?page=23&id=739 .

Пружините с коя от двете да смажа?

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,тия ,,розички,, се набиват на кухия щифт на предната накладка,с изпъкналото навън(без тях,няма да работи саморегулиращият механизъм). Върху тях се монтира петлето,което върти гайката.Резбата се почиства с телена четка и се смазва с медна или алуминиева смазка,а пружините,не е задължително да се смазват.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

За същото място преполагах, че се монтират "розичките", ама малко мъгляво съм го обяснил. Моите или са много смачкани или просто не съм ги видял в мръсотията.

Ще взема спрея с медна смазка. В магазините ми предлагаха друга за спирачни механизми в тубички, но не можаха да ми обяснят никъде с какъв състав е и какво се смазва с нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смазката в туби е по-добра,но е доста по-скъпа.Истинската медна смазка,като я запалиш,гори със зелен пламък. :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Медната смазка в тубичка в Тех-ко струваше 15,50лв. Не помня марката. При цена от 20лв. на комплекта пружини, не мисля, че е чак толкова добра. На друго място имаше Ate, но не можаха да ми обяснят какъв състав е, а и на самата туба пишеше само на немски!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Много години и хиляди безаварийни на всички колеги!

 

Смених всички пружини на механизма, като преди това смазах съответните точки със Cu спрея. Резултатът е почти накакъв. Продължава да блокира дясното колело. Забелязах, че при натискане до крайно положение не с пълна сила, не блокира и спира нормално. Трябва с цялата си тежест да натисна, за да се случи това.

Направих нови настройки на спирачките, като вече си имам ръчна, спираща колата на 4-ти "зъб".

Докато си играх с двата механизма, забелязах друга аномалия. При еднаква настройка на регулирашия 'лост", след 25-30 натискания на спирачния педал механизмите се самонатройват, т.е. поне те работят. Но десния задържа малко повече при отпуснат педал. Проверих с ръчната и се оказа, че на 3-ти зъб вече е блокирал, а левият се върти с усилие и спира на 4-ти.

Имам още един въпрос - възможно ли е проблемът да е още преди кантарчето - главен спирачен цилиндър, ABS или датчика на това дясно колело?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ти така и не каза,изми ли добре накладките на блокиращото колело,но ако пак остават по барабана налепи от феродото-трябва да се сменят накладките с нови.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измих ги още предния път, както ми беше написал с топла водичка. Барабана също. Преди и след това забърсах всичко с мек парцал, който не оставя влакна и следи. Ако трябва и с Meglio ще ги мина за всеки случай. Притеснявам се да не ги повредя с него, че нямам представа от какъв материал са.

Взел съм за всеки случай и едно ново цилиндърче Delphi, каквито са и двете в момента.

Смяташ се, че накладките залепват за барабана или нещо друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,колега,като се разложи феродото от спирачната течност,започва да залепва.Оригиналните накладки се оправят с измиване,но другите-не винаги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много внимателно огледах, но не забелязах да има нещо разложено или повреди по феродото. Проверих с ръка повърхностите и ми се сториха нормално твърди и гладки. Лъскави и равномерно износени в напречна посока. Същите са и на левия механизъм.

Ако почна да сменям наред, рискувам само да дам доста пари. Проверих цените още миналия месец и хич не ми харесаха. А и няма гаранция, че като сменя челюсти и барабани ще реша проблема.

Мисля с нипели да заменя кантарчето само за проба. Поне ще знам дали то е читаво и ще търся причината преди и след него.

За съжаление времето не позволява в момента да правя нищо по колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,аз ти пиша къде ти е проблемът,а не да сменяш наред.Ти достатъчно неща си сменил "НАРЕД", а и с тия нипели само ще засилиш задните спирачки,без да решиш проблема (ще започне още по-бързо да блокира колелото). Ти имаше още един въпрос "да не са ми разменили тръбичките на регулатора"-няма как да ги разменят,защото вход и изход са с различни диаметри.Колега,след като знаеш какво да направиш, за да намериш проблема,защо чакаш отговори от колегите във форума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Значи трябва да сменям челюстите с накладките и барабаните. Ще погледна какво си ми препоръчал като марки и ще потърся по магазините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега оправи ли проблема?

Питам, защото имам същия проблем обаче на корса Б. Аз смених барабаните и всичко вътре, но пак без резултат. При рязко натискане на педала, първо блокира задно дясно колело.Натегнах пружината на кантара и се оказа, че съм объркал- би трябвало да е хлабава при ненатоварен автомобил. Предполагам, че в него е проблема, но трудно се намира такъв читав и изправен регулатор втора ръка а нов е скъп!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не съм правил все още.

Ти какво точно имаш предвид под "Сменил съм барабаните и всичко вътре"?

Челюсти с накладки, пружини, цилиндърче, регулиращ лост с храповика? Аз изнамерих, че фирмите произвеждат готови "сглобени" китове с всичко това + смазка. Обаче не съм сигурен, че нашите "официални вносители" на резервни части въобще го предлагат. Ще проверя за Delphi, като се стопли малко времето. И по моргите за кантарче, че за Astra F въобще не се предлага ново такова! Даже и в дилърите на Opel.

Схема на това "кантарче" не можах да намеря никъде. Дали в него има хидравлична връзка между двете колела или са отделни вериги? Трябва да са разделени, според мен.

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разделени са,нали спирачната система е на два кръга по диагонал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с ABS. Според техническите ръководства системата е разделена на преден и заден кръг.

Просто никъде не намерих подробности за това прословуто "кантарче"!

Сега ще търся в чуждите сайтове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×