Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
beretta92sd

Проблем Астра Ф спирачки

Recommended Posts

Здравейте вчера с един приятел майстор си правих спирачките на колата защото от време на време педала от твърд ставаше мек и хващаха по трудно и по диагонала предно дясно и задно ляво (тоест единия кръг) хващаха по късно, и леко дърпаше колата на една страна.СМенихме задни цилиндърчета на барабаните комплект нови, после обездушихме всичко точно но после стана още по зле.Педала потъваше до долу и точно преди ламарината хваща.Имахме съмнение за помпата свалихме да я видим, имаше една резка вътре тоет надрана видима и на пипане се усещаше.И купихме нова помпа, след слагането на новата помпа проблема остана мек педал и при настискане чак почти долу (някаде около нивото на газта и по надолу) хващат спирачките.Свалихме предните накладки с челюстите за почистване и раздвижване, ефект нямаше.Сменихме също така и спирачната течност ДОТ-4, нея всъщност я сменихме още отначало като сменихме спирачните цилиндри отзад, преди да сменим помпата.

Всичко сме проверили идва налягане от смук.колектор към сервото, сервото не се чува да изпуска.Но педала е мек и хваща досто по надолу от преди.Приятеля с които я правихме моита кола също има астра самоче 1.6 16 V при неговата спирачката кове още докат е горе спирачката, просто идеално както се кава.КАто е изключена колата като напомпя 3 пъти педала се втвърдява, като запаля колата и омеква.

Предните накладки са като нови дисковете също, задните накладки и те .

Още нещо което забелязахме е че докато натискам педала интензивно, човека с който съм казва че докато натискам, сервото и помпата която е на него се мърдат напред назад, това нормално ли е.

Другото което е докато натискам педала, в купето се чува нещо като свистене, подобно като се помпи с помпа самоче по приглошено.

 

 

Иматели идея от къде може да идва проблема с този мек педал.

 

 

 

Колата е Opel Astra F 93 година 1.6 моно C16NZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко нови са ти накладките? Маркучите в какво състояние са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами като нови изглеждат накладките почти не са износени, маркучите и те добре изглеждат, не са напукани

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана на тръбата на вакума ? Ще ползвам снимка на колега от подобна тема:

img7830ff1.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта като чели нямам такава клапа, точно на маркуча който идва от колектора към сервото.Имам подобна но клапата е на друго място смисал на тоя маркуч който си показал имам две разклонения с по малак диаметър който отиват на страни посока карбуратора преди него влизат в клапан подобен на този който си показал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш мек педал значи има въздух в системата. То обезвъздушаването е проста работа ако докато го правиш има някой който долива в казанчето да не падне нивото,че падне ли и засмуче въздух почват едни такива филми като прожектирания по-горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В каква последователност обезвъздушавате спирачките че май от там ви идват проблемите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушени са правилно от най далечното както се почва, няколко пъти го обезвъздушавахме и накрая почна да излиза само чиста спирачна течност.

А как се води тая клапа която е дал Willy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми значи там бъркате, и аз така си мислех че се обезвъздушава но книгата казва друго

dsc05981p.jpg

Редактирано от aan_astra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега .Имах подобен проблем на моята Астра.На задния мост съм с ограничители на налягането, а не с регулатори на спирачното усилие. Когато натисна и задържа педала на спирачките, той бавно потъваше,и което беше най важно нямаше еднаквост в двата кръга-колата леко занасяше.Оправи се като смених ограничителите за налягане-втора употреба-новите хапят(като цена).Успех!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е така нареченото кантарче : възможно е да е от там :th_up:

007238426.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!Снимката на Willi e на регулатор за натоварването и обикновенно е на комби, а на хетчбек е монтиран в повечето случаи ограничител на налягането

24_1.jpg

Те са два за двете задни колела преди маркучите.Не подлежат на регулиране и би трябвало да се сменят заедно.Успех в търсенето !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kolin даде правилната насока надявам се да помогнем на колегата :th_up: Кантара е почти задължителен за комбито ,но го има и на някой модификации хечбеци ето и от мен една снимка на този ограничител на налягането имам го на дизеловата :

006506052.jpg

006506051.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мм да от тези май имам отзаде едното изглежда по ново изглежда е сменяно, а другото е доста ръждясал.И от това ли преполагате че ще е мекия медал, той сега впрочем малко се оправи но пак има малак ход преди да хванат спирачките.

А тези ограничители на каква цена са в един сервиз преди ми бяха споменали нещо за 200 лв .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200лв ще е било кантарчето , нищо чудно не сменения ограничител да прави номера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от това кантарче дето прилича на помпа някаква май нямам на мойта

 

какви пари е един такъв ограничител.

 

и СЛучайно някой да знае къде във Варна правят почистване с ултразвук на дюзите.И колко е цената за бройка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ползвам темата на колегата, че като гледам има доста теми с по 3-4 мнения само.

 

Преди месец отидох в сервиза, че колата започна да гасне при тръгване, а и не спираше както трябва.

Оказа се блокирала спирачка на задно дясно колело, заради запушен спирачен маркуч. Сменихме го заедно с цялата спирачна течност - почти 1л ATE SL, два пъти обезвъздушаване. Спирачките се подобриха значително.

Вчера сменихме и двата маркуча с febi в сервиза. Обезвъздушаване, още 0,5л течност от същата. Колата с пълен багажник я сложихме на рампа, а не на подемник, по мое настояване. Съмнявах се в "кантарчето", че се е запушило, но течността излезе съвсем леко помътняла.

В крайна сметка след три обезвъздушавания има значително подобрение, но пак спирачките се задействат около средата на хода на педала. Задните вече се усещат, въпреки, че барабаните не са много добре. Педала в долно положение е твърд, не пружинира и не пропада. Колата е с ABS, който никога не съм усетил да се задейства. Лампата му за диагностика си изгасва почти веднага на контакт.

 

Обезвъздушаването винаги до момента в различни сервизи е правено в следния ред:

задно дясно колело > задно ляво > предно дясно > предно ляво.

Обаче в ръководствата пише, че за ABS прави, като се започне от предните колела:

предно дясно > предно ляво > задно дясно > задно ляво. Предложих да се направи както е в книгите, но не се съгласиха.

1.Последно какъв е редът за обезвъздушаване според вас?

Четох, че някои колеги изваждат предпазителя на ABS преди обезвъздушаването и после всичко е ОК. Само това не съм пробвал.

2.Има ли в Бургас свестен сервиз за спирачни системи? Не ми се иска да сменям всичко наред, а и доста от нещата вече не се произвеждат вече...

3.Каква марка барабани да си купя, които да са с добро съотношение качество/цена? Трябва ли да сменя с тях и челюсти и механизми на задните спирачки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не каза,дали са проверили реглажа на задните накладки и реглажа на регулатора за задните спирачки-при вдигната кола,пружината не трябва да хлопче,отвива се гайката с ключ 13 и се обира луфтът.Това за бушона,е измишльотина,а редът на обезвъздушаване има някакво значение,ако помпата е останала на сухо.Барабаните на Брембо са на добра цена,но Делфи са по-добре изработени.Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен също проблема е в барабаните :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Не е регулирано "кантарчето". При вдигната кола има лек луфт пружината.

Ще погледна ръководствата по-подробно.

Първото обезвъздушаване го направихме със свален барабан! Не ме питайте защо - аз бях на шофьорското място и не разбрах, че не беше монтиран. Още тогава усетих, че педала става твърд като камък, но само на това проблемно колело. След това не можаха да монтират барабана, защото челюстите бяха много разтворени. Последва разглабяне на механизма, но докато не развиха маркуча, челюстите си останаха разтворени. Стори ми се, че не настроиха механизма добре, преди да сглобят всичко. Вчера исках пак го проверят, но казаха, че няма нужда.

 

Днес след 60км пробег се оказа, че при плавно натискане на спирачките всичко е наред! Хващат си както трябва да бъдат, независимо от скоростта и оборотите на двг.

Обаче радостта ми трая кратко - при рязко натискане на педала в движение до упор или при загасен двг задното дясно колело отново блокира! Независимо от скоростта и посоката на движение, с ABS и с изключен от предпазителя. Чуват се стържещ звук и откъм предните спирачки (и преди го имаше), при плавно отпускане на спирачния педал, но те не задържат. Колелото се освобождава с плавно отпускане на съединителя и с кратък стържещ звук и подскачане на задната дясна част на колата. Нещо подобно като се опитвам да тръгна на ръчна, която не е дръпната докрай, но само отдясно.

С две думи - вчера само съм си загубил времето и парите - маркучите са си били наред!

Според мен при отпускане на педала налягането към това колело не спада или механизма не е наред. Цилиндърчетата и на двете колела са сменяни, не текат. Спрачната помпа е сменена също, като тогава "шунтираха" кантарчето, но ги накарах да го върнат. Възможно ли е да са объркали нещо при свързването му към системата?

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ти за автосервиз ли говориш,или всичко се случва пред блока с някой комшия?! Измий добре с топла вода накладките и барабана на блокиращото колело,защото там си имал теч на спирачна течност и този,който ти е сменял цилиндърчето,не си е свършил работата.Ако пак блокира колелото,смени накладките с нови.И реглаж на накладките!Успехи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново!

За сервиз говоря, колега.

Въобще не смятам да рискувам сам да ремонтирам точно спирачки.

Ама май ще се наложи, за мое съжаление... А и пред блока се събират едни разбирачи - не ти е работа!

:biggrin:

Ще се опитам да сваля джантата и да огледам на спокойствие механизма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отново ходих в сервиза и пак никакъв резултат!

По-точно обвиниха "кантарчето", че задържало налягането. Въобще не отвориха барабана, а само разхлабваха последователно връзките.

Аз обаче въобще не съм сигурен в констатациите им! Възможно ли е при повреда да задържа налягането само на едното колело? По-скоро ме съмнява цилиндърчето (буталата му излизат прекалено) или механизма на челюстите.

Какво е вашето мнение?

 

Цената на кантарчето е много висока, а с втора употреба не ми се рискува. Другият вариант е байпас с нипели, но нямам представа с какъв вътрешен отвор трябва да са. Имам едни, но са със същия вътрешен диаметър като на връзките на спирачните маркучи. Бяха ми сложили нипелите за кратко след смяната на спирачната помпа, но задните спирачки се задействаха по-бързо и силно от предните. Колата спираше почти само на тях и възстанових кантарчето. Мога ли да ползвам кантарче от Astra G, ако въобще там има такова?

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не сменяй ,,кантарчето,, а смени сервиза!И прочети по-нагоре!Ако не могат да направят диагностика на спирачната система на Астра ф,чудя се,какво ли друго могат???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще отида на друго място, веднага щом времето позволи.

Проблемът е, че вече съм станал прекалено подозрителен и нямам доверие на "специалистите". Пред мен работят и нищо не свършват. Представи си какво става, когато си оставя колата в без да съм там!

А и Днес е Празник на Бургас, утре всички ще са "снощни"... В събота пък сервизите работят до 1-2 часа следобед. С този мой късмет...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×