Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
SiSkOo

Усилватели, Говорители, Кутии, Изолация

Recommended Posts

Понеже не видях такава тема реших да направя. Извинявам се ако вече има и не съм я видял.

 

1. Инсталация на усилватели

1.1. Прекарване на кабелите за усилвателя.

 

За него се взима директен плюс от акумулатора като е препоръчително на 40-50 см от него да се постави предпазител. Кабелът се прекарва през някой маншон и влиза в купето. След това го прекарвате през левият или десният праг до багажника ( До сега винаги когато съм свързвал усилватели маншона е бил в ляво и за това съм прекарвал кабела през левият праг). През същият праг прекарваме и кабела който е за REMOTE. За него взимаме сигнал от кабела за ел. антената- син кабел ПИН А5 025847913-big.jpg

Сигналните кабели се прекарват през другият праг за да се избегнат смущения от двигателя. Ако се наложи в багажника да се пресичат сигналните и силовите кабели е препоръчително те да се разминават паралелно защото по този начин също се избягват смущенията.

 

1.2. Избор на проводник с подходящо сечение и предпазител

 

025905517-big.jpg

 

Предпазителят се избира в зависимост от сечението на кабела, няма проблем да е по-малък (ако кабелът ви е 16 кв. мм и вместо предпазител 80А да сложите 60 по-този начин се застраховате, но също ако сиситемата ви се претовари има вероятност да изгори.)

 

025905518-big.jpg

 

Това е за сега относно инсталацията на усилвателите, но ако някой мисли, че съм пропуснал нещо или съм сгрешил моля да го добави в темата.

 

2.Говорители и кутии

 

2.1 Говорителите биват едно и дву намотъчни. Мисля, че няма смисъл да обяснявам начина на свързване на еднонамотъчен говорител за това ще отделя внимание на двунамотъчните. При тях има 3 начина на свързване:

2.1.1 Всяка намотка се свързва към отделен канал. Свързване към двуканален усилвател или четириканален като се свързва към 2 от каналите и другите 2 остават свободни и може да ги използваме за захранването на предната линия ако са подменени говорителите или да не се използват. При този начин на свързване на двунамотъчният говорител всяка намотка се свързва към отделен канал Тук е важно сигналът към двата канала да се взимат от едно и също място за да е еднакъв (сигналът)

 

2.1.2 Двете намотки се свързват последнователно т.е. +-+- като Първият + и последният - се свързват към моноблок (едноканален усилвател) или двуканален усилвател свързван в Бридж. При този вид свързване съпротивлението на говорителя пада.

Пример: Ако говорителя е 2х4 ома при последователно свързване говорителя работи на 2 ома и гледаме мощността на усилвателя при 2 ома

 

2.1.3 Двете намотки се свързват успоредно т.е. ++ и --. По този начин съпротивлението на говорителя се увеличава.

 

Пример: Ако говорителя е 2х4 ома при успоредно свързване говорителя работи на 8 ома и гледаме мощността на усилвателя при 8 ома.

 

Някъде вкъщи имам лист с начините на свързване на двунамотъчни говорители, ако го намеря ще го снимам и ще го кача или ще се заиграя с пейнт да го нарисувам

 

2.2 Кутии: Кутията на говорителя се изработва от МДФ с дебелина 22мм. Като формата е по ваш избор (квадратна, кръгла и тн.). Размерите на кутията, както и обемът и се изчисляват с помощта на програма (Bassbox). За да изчислите кутията са ви необходими Т/S параметри на говорителя (VAS,Qts,Qms,Fs,Xmax,Re,Z,BL,Qes и тн...). На говорители от 30-40лв. (Radimex и подобни) няма да намерите никаде тези параметри. Дори при тях няма да се очудя ако 2 говорителя от един модел са с различни. Когато ми остане време ще отворя програмата и ще направя скрийн шотове с обяснение как се работи с нея.

 

Мисля като се постопли времето да правя демпване на вратите тавана и багажника. Когато почета повече за този процес ще го допълня в темата. За сега само ще обясня с няколко думи за него.

Демпването това е изолиране на врати багажник таван и тн. Чрез него се изолират шумовете който идват от околната среда и също така се запазва голяма част от налягането и се премахва кънтенето на ламарината на вратите от предните говорители.

 

Има специална изолация за тази процедура (Динамат или СТП), но излиза доста скъпо. Също върши работа и Битуселф продава се в големите магазини и е доста по евтина, но за сметка на това и ефектът не е толкова голям. Отношение цена-качество е много добро.

 

Ако някой се е захващал с тази процедура и има свободно време да обясни по-подробно и да допълни темата ще съм му благодарен

Редактирано от SiSkOo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×