Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
vencii_84

профилактика на задни дискови спирачки ASTRA G

Recommended Posts

здравейте колеги, четох доста из форума и разбрах че това е доста често срещан проблем при ASTRA G , механизма за ръчната спирачка да не освобождава напълно. Става въпрос за задни дискови спирачки на бош. И аз имах същият проблем и днес се заех с отстраняването му. Направих малко снимки , надявам се да бъдат полезни и за други колеги с със същият проблем ....

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

След като сте вдигнали задницата на колата на крик , свалили сте гумата , следващото нещо което трябва да се направи е да се освободи жилото на ръчната спирачка от спирачните апарати, това става с помощта на отверка , натиска се лостчето на механизма за ръчната спирачка надолу и жилото се изважда от ухото на лостчето в което то стои по принцип.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако не успеете да натиснете лостчето за освобождаване на жилото достатъчно надолу за да излезе жилото , трябва да освободите малко жилата на ръчната спирачка от купето , сваля се кожата която е около ръчната спирачка и под самият лост на ръчната има гайка , с ключе 10 освобождавате малко гайката и така вече може да свалите жилата на ръчната от спирачните апарати

image.jpg

 

image.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след това издърпвате жилото на ръчната и го оставяте да си виси свободно,

image.jpg

 

image.jpg

 

след това с помощта на клещи сваляте пружинката която помага на лостчето за ръчната да се връща в изходно положение.

 

 

image.jpg

 

самото лостче е закрепено за спирачният апарат със болтче което се развива с торкс ключе номер 30

 

 

image.jpg

 

самото лостче е захванато на конусни щлици към спирачният апарат , със равномерно натискане с отверка от двете страни лостчето се сваля

 

 

image.jpg

 

 

 

 

image.jpg

 

като свалите лостчето зад него има гумено уплатнение което може да е позалепнало малко с помощта на тънка отверка може да го свалите

 

image.jpg

 

сега вече се вижда оста която задвижва механизма за ръчната спирачка , по принцип проблема би трябвало да е от там , само че самият механизъм не подлежи на разглобяване аз го напръсках със спрей за отвиване на ръждясали болтове и му сложих нова грес. Също гресирах и жилата на ръчната спирачка и ги раздвижих. В общи линии това би трябвало да е достатъчно за да се оправи ръчната спирачка. Аз свалих и самите спирачни апарати за да видя дали водачите им не са клеясали и да ги раздвижа и гресирам ако е нужно.

За да се свали спирачният апарат зад него има едно болтче което се развива с гаечен ключ 13 , а зад болта има една щайба със странна форма която се изважда с помоща на отверка

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

 

след това долният край на спирачният апарат се завърта нагоре

image.jpg

 

image.jpg

 

и вече може да издърпате самият спирачен апарат назад , и да се провери състоянието на водачите му и на гумените им уплатнения дали всичко е здраво и дали се движи....

 

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

желателно е да свалите и накладките и да намажете задна част на накладките със медна грес за да не се чува досадното скърцане при натискане на спирачките.

 

При мен имаше положителен ефект от това разглобяване сега вече ръчната ми спирачка не задържа.

Извинявам се за лошото качество на снимките , но телефона толкова може.

Надявам се темата да е полезна и да помогне на някой с подобни проблеми :opel_forever:

Редактирано от vencii_84

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз не разбрах как точно си оправил проблема със задържането на ръчната. Смени ли нещо, намаза ли някаде...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз пробвах тоя метод на едната ни Астра, но не се получи нищо и и взех цели спирачни апарати от Астра Х и стана перфектно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
И аз пробвах тоя метод на едната ни Астра, но не се получи нищо и и взех цели спирачни апарати от Астра Х и стана перфектно :)

Искаш да кажеш че апарати от astra H стават на astra G?

 

Иначе колегата е прав... по неговия метод става, само че при мен са скусани гумичките на водачите и ефекта трае 2 месеца след това пак нещо не работи... немога всеки два месеца да оправям спирачки... да не карам москвич!

 

п.п. Накой знае ли от къде да си намеря само гумичките за водачи те. На Симеон в София ми предложиха цял комплект за 30 лв с гумички и за цилиндърчето, но неми трябват...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не си написал с кои апарати си-БОШ или TRW.Ако си с БОШ,всичко на апарата се разглобява и истински ремонтен комплект е на AUTOFREN-D4634.В него има всички прашници и работни гумички-общо 20 части и е около 80лв.Апаратите от АстраХ и ЗафираБ стават на АстраГ и ЗафираА,но се подлагат зад апарата дебели шайби.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стават без никакви грижи, правят се дистанционни втулки или по една дебела шайба, но не помня точно колко дебела беше... В последствие смених и жилото и от тогава няма никакви грижи с ръчната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви питам как се връща цилиндъра на спирачния апарат при смяна на задните накладки? Става въпрос астра г бертоне Z20LET. Да не би да се разглабя отзад нещо при механизъма на ръчната за да освободи? На предишните ми коли ставаше с помоща на дърводелска стяга но на тази не помръдва? Ето този тип апарат:

2013_04_25_20_08_25.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със завъртане - обаче в коя посока беше ... :confused: май по часовниковата .. Не я напъвай много - има си специален инструмент за прибиране на буталата - иначе има вероятност да протече. Така като го гледам е като моя - BOSCH-овски от тия дето правят много проблеми ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези също могат да се прибират с дърводелска стяга, но трябва да има направен преходник с чопчета, който влиза в отворите на буталцето, защото трябва да се върти и натиска за да се прибере :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами въртенето е по часовниковата стрелка до колкото видях в клипчета в интернет но при мен само с въртене нищо не се случва, както и само с натиск. Явно си трябва инструмент с който да се върти и натиска едновременно. Да апаратите са БОШ...Има ли вариант да е някаква повреда? При положение че си работят нормално, просто е време за смяна на накладки.

Редактирано от biricata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте :) разбирасе че с инструмент :)) има специален комплект за спирачни апарати :) без него ... трудно се получава :)) и ако самото буталце е заяло ...забравете без инструмент :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя майстор го гледах, направил си е няква ЕЛЕМЕНТАРНА скоба с подръчни средства, 1-2 метални планки с дупки в тях, една шпилка и 2-гайки. Няма нищо сложно, просто си трябва бая напън и въртене (дано не греша сега) ПО часовниковата стрелка, за прибиране на цилиндърчетата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, без специален инструмент, който със завъртването и натиска, но натиска не е как и да е, няма да стане. Като казвам, че натиска не е как и да е имам пред вид, че винта на инструмента е със същата стъпка като на винта, който е вътре в спирачния цилиндър придвижващ буталото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега,не си написал с кои апарати си-БОШ или TRW.Ако си с БОШ,всичко на апарата се разглобява и истински ремонтен комплект е на AUTOFREN-D4634.В него има всички прашници и работни гумички-общо 20 части и е около 80лв.Апаратите от АстраХ и ЗафираБ стават на АстраГ и ЗафираА,но се подлагат зад апарата дебели шайби.

 

-Да разровя малко жарта :biggrin: - това номера на ремонтен комплект за ЗАДЕН спирачен апарат ли е, или !? Че ми излизат едни препратки в руски сайтове, там пише за предна ос ..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×