Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Mordred

Едно малко проектче (ц16нз)

Recommended Posts

Много теми има по въпроса-повечето от типа "как да се позасили",но си остават клавиатурни размишления и общо -взето автора се убеждава в безсмислието и нищо не прави:-) В други пък се работи на парче и ефекта е незадоволителен.Какво имам предвид -примерно слага се дросел от 1.8 моно и се очаква нещо,а смукатела си остава същия.Да обаче той има 5 санта дупка с диаметъра на оригиналната клапа и като се плесне отгоре по-голямата ефекта не може да бъде различен освен 0. Или се слага примерно само вала от 1.3с с оригиналния смукател, изпуискател и запалване и гориво.Ми освен по-голям разход и минимално отпушване никакъв ефект няма и не може да има.За това в тази темичка ще пиша какво правя по моторчето и ще споделям резултати,но реални, също ще имам и въпроси.До сега какво е направено:

1. Изпускател и двуцевка от ц16се -пасва на главата без проблем -малко трябва да се барне генерацията след двуцевката -сложил съм и една мека връзка освен конуса и досадните вибрации изчезнаха.

2.Махнал съм средното гърне и катализатора -права тръба назад ф50 и едно крайно гърне -звука не е дразнещо силен и алармите на колите не свирят като мина т.е. доволен съм и най-много едно ускорително гърне да сложа та ето го и първия въпрос -виждам по нета такива със стрелка т.е. указано е кой край да е към мотора и кой назад.В магазините обаче намирам без стрелка иначе на вид е същото.Има и други -така наречените резонатори.Но продавачите не са в час и викат и на ускорителните резонатор,а са и без стрелка. Та каква е разликата ако знае някой да каже.

3.ЕГР е ампутиран.

4. По-голяма филтърна кутия респ. филтър и смуче само студен въздух. Не съм фен на конусни и панелни изпълнения с големи дупки, а в града е особенно прашно -ако не се кара колата 2-3 дена има пласт пепел по който може да се пише -примерно измий ме:-)

5.Сложих скорости ф15 -по-добре наредени са макар и 5-тата от ф13wr да ми липсва, т.е. по-добре набира колата и е по-приятна за каране градско ама чак "самолет" не е станала както пишат )слагаш скоростите и я усещаш като 90-100 коня) -тва не е верно. Аз скоростите ги смених щото предишните виеха,а тия уж са по-яки,но това е ефекта от ф15 т.е. ако само заради сила се сменят-не е оправдано.

Какво предстои:

1. Смяна на смукател -много е тесен и дупката след дросела е с неговия диаметър т.е. много малък. Ще сложа от 1.3С -шпилките на главата съвпадат 1:1. Трябва да се затапи с болт дупката за егр-а на главата.Трябва да се направи планка та дросела от 1.8 да пасне на колектора.Трябва да измисля къде да закача температурния датчик. Също се очертава и заигравка със захващането на механизма за жилото на газта понеже на оригиналния колектор има едни дупки с резба,а на тоя май-няма.И предпоследно но не маловажно -колектора от 1.3 с е с по-широки и с друга форма отвори -следователно отворите на главата трее се пилнат та да няма ръб -т.е. нещо като портване но гарнитура на главата сменях наскоро и мисля да го направя без да свалям главата. Последно остава горивото -предполагам,че леко трябва да дигна налягането -на регулатора има болт та ще видим какво ще стане.Некви идеи за смесите освен цвят на електроди на свещи и ламбдата?

Евентуално в бъдеще може да сложа и вал от 1.3с, но ще се види предвид,че той ще отпуши мотора след 4000 оборота,а на мен целта ми не е резачка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега малко трудно ще успееш да пилнеш всмукателните портове на сложена глава.Най-малкото ще ти е адски неудобно ако двигателя е в коша.Иначе ускорителя е вид резонаторно гърне,което вътре е със спираловиден отвор.Ще следя проекта ти с интерес,но ако имаш възможност смени буталата с такива от c16se или x16sz защото са доста по здрави от тези на NZ

 

п.п. с тази f15-ка на 5-та с каква скорост караш на 2000 оборота ?

Редактирано от ram_page

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, проектчето вече е осъществено - ядове с порта не съм имал освен,че малко се посхванах предвид неудобната поза,но сложих по едно парцалче в порта и след това едни ламаринки алуминиеви и ги залепих по краищата със силикон. След това с дрелката до откат:-)Кофтито е,че от 1.3С дупките на колектора са леко изместени на една страна и почти само от нея трябва да се пили,но оставих по 2 мм. Имаше естествено проблем с напасването на дросела, но с гарнитури от клингерит и една текстолитова плоча заспа като дупката си е все колкото клапата щото на колектора от моно дупката е колкото неговата клапа и слагането на дросел от 1.8 е безсмилено.Дюзата и регулатора от 1.6 си пасват идеално. Стъпковото и ТПС са еднакви на 1.6 и 1.8. Датчика за температурата на компа монтирах на един трипътник -завива се на едното стърчащо с вложка от стар водопроводен кран-материали около 5 лв:-)Днеска тествах и в комбинация с ф15 колатасе държи много приятно.С две думи доволен съм.Нямам оборотомер монтиран и за това не мога да ти кажа -харесал съм си един и ще го монтирам в скоро време -така по слух около 100-110 са 3000 оборота,но нито знам дали преводното съотношение на червяците на старата и новата кутия са еднакви нито гумите-бе така на око и усет уж показва вярно,но и това ще се провери.Буталата за сега си държат и предвид,че преди няколко месеца сменях гарнитурата на главата и бяха в добро здраве на вид отгоре,а компресията е 12 бара.Следващия етап е слагане на вал от 1.3с и делкото му.Евентуално може да се комбинира и с малко сгъстяване до 10.5-11:1 но това чак напролет понеже без отопляем гараж е малко кофти.Особенно ме кефи,че с колектора от 1.3 капака на моното падна с 5 санта по-ниско и ме кефи на вид:-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така след слагането на ф15 и лекото позасилване на мотора колата е много приятна за каране градско но извънградско е на 3000 оборота на 100км/ч. Върти ми се следната идея-да взема зъбните колела за 5-та скорост от ф13вр и да ги монтирам на ф15 ката-би трябвало да паснат,а и работата не е кой знае колко трудна -трее махна само 2 зегерки и да отвия 2 болта само при свален страничен капак на 5-т скорост.Ще се получи обаче една дупка от 4-та на 5-та т.е. на 4-та трее засилвам до 3000-4000 та да не затъва много като включа 5-та,но все пак тва е икономична скорост -по изчисления с калкулатор трее на 3000 да съм на 125-130 км в час.Да имаше 6-та да не се занимавам с глупости ама ф13ката така и още не съм я предал за скраб та мисля да пробам:-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо за F-15ката . Има значение дълга ли е къса ли , от каква кола е заради диференциала. Предполагам че със тия обороти 3 000 на пета ти е къса кутията тоест CR.

f15.png

Редактирано от aan_astra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията е от маслояд комби f15cr диф 3.55 -за градско е просто супер,а ако имаше и 6-та щеше да е идеалка просто:-)Но 5-та е предишната ми 4-та (ф13вр) и 5-тата на вр-а ми липсва извънградско иначе нищо друго от предишния боклук не ми липсва -нито тъпо подредените 1,2,3 та дето скопяваха колата нито най-вече виенето.Отношението на зъбчатките на 5-та на ф13вр-а е 0.71 и при по-малкия диф 3.55 към 3.74 на ф13 като сменя зъбчатките ще джиткам със 125-130 на 3000 на 5-та (преди около 120).

Редактирано от Mordred

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре да те питам нещо друго с късата кутия определено трябва да се стреля по-бързичко но въпроса ми е пак ли си прави същите скорости в смисъл с дългата примерно на първа прави до към 50 втората е маск 85 трета 110 и така С късата как стоят нещата , защото ако на 30 трябва да включвам втора на 60 трета на 90 четвърта няма да е много приятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак си ги прави, ето графика ЦЪК даже 3-та е по-дълга.Въпроса обаче не е колко прави,а как ги прави и тука вече подредбата си казва думата понеже ускорява доста по-добре без да се мъчи или да се форсира. Който кара повече градско ще се прероди ако мине от ф13вр на ф15цр особенно ако барне малко и мотора.Идеалка са,включваш се без проблем,ускоряваш осезаемо по-добре.Но на дълго де факто нямаш 5-та скорост т.е. мойта 5-та е 4-тата на ф13вр.Верно изпреварвам много по-рязко и бързо но некси не ми се кара на 3600-700 на 120 така,че мисля да сложа 5-тата от ф13вр. единственото нещо което ми харесва от тая кутия.Малко ме притиснява,че като сложа 5- тата от ф13вр ще стане още по-дълга в ф15 понеже дифа пада от 3.74 на 3.55,но таман ще се види кво съм изкарал от мотора -така по субективна преценка доста се поотпуши след лекия порт, дросела от 1.8 , смукателя от 1.3с и изпускателя от ц16се и генерация на фи 50 с едно крайно гърне.

Редактирано от Mordred

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега като направиш тоя номер с 5-тата от ф13вр на ф15, кажи дали е станало,понеже и аз мисля нещо такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за ставането ще стане въпроса е че не е никак лесно. Особено ако незнаеш какво правиш тогава може и да прецакаш нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега като направиш тоя номер с 5-тата от ф13вр на ф15, кажи дали е станало,понеже и аз мисля нещо такова.

Сега покрай почивните дни ще се отвори време да довърша процедурата. Първо е свалянето на зъбчатките от ф13 ката.Не се сдържах и макар,че нямах време почнах:-) Двете зегерки извадих лесно.Но отвиването на двете болтчета еврейска звезда ми разказа играта -прецака им се еврейската звезда и не мръднаха.Та сега съм решил да прикапа малко с електрожена ключа към болта, таман ще го загрея (както си пише между другото ако не иска да се отвива). Ще трябва и скоба да извадя зъбчатките и то по-специална,че няма много място за подпъхване като следя да не им повредя зъбите. Поставянето трябва да е доста по-лесно предвид,че предварително мога да ги нагрея та да влязат в шлиците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,начи тия болтове са толко яко заклинили (може и да са лепени с некво лепило), че ги отвих ама с толкова зор,че с оная мижава еврейска зезда тва е мисията невъзможна.Бяха покрил с алуминиева ламарина зъбчатките като наварявах.Ебати 2 болта 7-8 милиметра се кършиха по 2-3 пъти секи докато тръгне да се развива.Тва на мойта кутия която е на колата нема го напрая никога -ако не тръгнат болтовете с ключ изобщо заебавам да сменям. Иначе зъбчатките си излязоха гладко със скобичка, включително оная "сложната" където е синхронизатора -нищо не падна сичко е ок, няма наранявания на зъбите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам картинката аз съм с най-късата Ф15ЦР с 3,94 дифф и също съм на 100 на 3К оборота... Обаче интересното в случая е, че като си карам със 120-130 (около 4000+ оборота) колата ми е най-икономична на извъградско тогава... Доста учуден се разрових и се зачудих защо е така. И се оказа, че точно в тия обороти мотора ми достига пик на въртящия момент и тогава е най-разтоварен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, въртящия момент не зависи само от оборотите,а и от това колко бензин се пръска,което пък зависи от положение на дроселова клапа и мапа.Щот мойта е най-икономична на 5-та по надолнище,без газ когато компа спира бензина:-).Иначе по-сериозно -високите обороти ебават мамата на мотора, повишава се триенето и загубите и износването. За 100 км/ч да ги поддържаш примерно ти трябват 20 коня -можеш да ги получиш при 3000 оборота -дюзите пръскат по-малко,ама повече пъти в минута и триенето е по-голямо.Можеш да ги получиш и при 2300 или 2500 оборота и мотора осезаемо по-малко се мъчи.Те за тва и некои дизели навъртат по милион километра до скраб-щото се въртят бавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казах кога ми е най-икономична. Тая кола няма да я карам вечно, а и дори още дълго да я карам, няма да е с тоя мотор...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×