Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rusin Atanasov

Смяна на лагер на обтягящя ролка за пистов ремък.

Recommended Posts

Привет,

от доста време над двигателя при тихи обороти чувам от страна на пистовият ремък едно скърцане, което при високи обороти заради шума от мотора няма как да чуя. Едва днес намерих време да премахна ремъка и да разбера че шума идва и от обтягащата ролка.

Тя се сваля лесно, като преди това демонтирам филтърната кутия за по-лесен достъп. После с ключ №15 по посока на часовниковата стрелка натягам и се освобождава ремъка от останалите ролки.

 

025629745-big.jpg

 

В двата отвора означени със стрелка може да се постави например свредло и така ролката ще остане натегната. При мен само с ключа лесно освободих ремъка и не се наложи застопоряване.

 

Ето демонтираната ролка от обтегача:

 

025629746-big.jpg

 

Та представлява два алуминиеви детайла свързани с алуминиеви нитове, затварящи лагера:

 

025629747-big.jpg

 

Разпробих нитовете, а по средата на ролката има жлеб, в който поставих остро ножче и с равномерен натиск отделих двете половини на ролката. В едната от тях остана лагера. С бор корона направих отвор в парче дъска и с един стар клапан избих лагера:

 

025629748-big.jpg

 

025629749-big.jpg

 

Новият лагер ми струваше 6,20лв и като марка/"NTN"/ и номер/ 6203LU/ е абсолютно същият. В магазина разбрах за цени около 30-40лв

 

025629750-big.jpg

 

Набих новият лагер в едната половина на ролката и за да съвпаднат отворите поставих в другата половина 5мм болтчета.

 

025629751-big.jpg

 

 

След това с по-голям клапан набих и последната част от ролката. При тези опраций си помогнах с пистолет за топъл въздух ,с който нагрявах частите от ролките за да се разширят леко и по-лесно да набия лагера:

 

025629752-big.jpg

 

Стегнах двете половини с болтчета и самозаконтрящи гайки , като предварително намазах резбите с лепило против саморазвиване:

 

025629755-big.jpg

 

Все още не съм монтирал ролката защото като разглобих около нея, се оказа че генератора "плаче" за лагери и медни втулки, в който контактуват четките, че там има голямо износване :sad: Надявам се да нямам проблеми с така побългарената ролка.

 

С уважение,

Русин Атанасов

Редактирано от Rusin Atanasov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен една голяма признателност за труда и много, много :respect: :respect: :respect: , друго не мога да ти кажа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правил съм я тази операция колега и проблема е в болчетат които се монтират тези 5мм-ровите те трябва да са с много изпилени или ниски глави а също и с тънки гайки . Монтирани на оптегача почват да опират в нещо като предпазител на лагера а и има една шайба преди да завиеш болта фиксиращ ролката та в нея също е възможно леко опиране но с преправяне леко става .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това се опасявам!

 

025630192-big.jpg

 

Утре ще опитам да сложа ролката и ще сменя болтчетата.

С уважение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега що не пробваш да ги занитиш така , примерно със стоманени нитове.

следващия път като сменяш лаге ти си знаеш чалъма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Русине, както винаги си полезен на всички. Браво. Аз ще допълня за тези които са с пластмасова ролка както беше при мен. Ролката е излята около лагера, а самият лагер има оребрение по външната стена на външната черупка. При опит да се избие лагера ролката се чупи. След това си намерих ролка като тази от снимките тук и след предоставената информация ще знам как да сменя лагера... Благодаря ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта успях да сложа ремонтираната ролка и болтчетата опираха и от двете й страни. Взех нови с по-ниска глава и изпилих до необходимата дължина около 8мм, колкото да не излизат от нивото на гайката. Намазах пак с лепило против саморазвиване.

 

 

025634316-big.jpg

 

 

025634319-big.jpg

 

 

 

Свалих около половин милиметър от шайбата, защото ми се струваше че леко застъргва болтчетата. Първо с шкурка №60 после с №30 поставена на парче дъска за да е равна повърхноста.

 

025634320-big.jpg

 

И вече готовата напълно ролка този път без да опира никъде:

 

025634321-big.jpg

 

Имам един въпрос относно ремъка. Вижда ми се здрав: няма липсващи участъци, не е напукан, видимо няма следи от износване. Аз съм го карал 4 години, а преди това нямам представа. Мога ли още да го ползувам?

 

025634322-big.jpg

 

С уважение,

Русин Атанасов

Редактирано от Rusin Atanasov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне от снимките не личи да е за смяна,изглежда здрав,но го следи-почне ли да напуква го сменяй.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, минах едни 1000 километра и реших да проверя ролката. След разглобяване болтчетата си бяха на мястото опитах с малки клещи самите гайки и си бяха стегнати - не съм напрагял да ги развъртя а само за проба приложих усилие.

С увжение,

Русин Атанасов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×