Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
insolent

Решение на проблема ASTRA Z16XEP

Recommended Posts

Искам да споделя как реших проблем и спестих 1200 лв. Карам астра Н Z16XEP който е с така наречените TWINPORT клапи. Нямя да съм първия или последния който има проблем с тях. Идва момент в който сензора за позицията на двойния порт се скапва. Не може да бъде заменен смо сензора защото се продава заедно с целия TWINPORT . В представителство на ОПЕЛ варира около 1200 лв., а ако се купи втора употреба не се знае колко ще изкара. В продължително търсене в какви ли не форуми нямаше резултат и малко преди да се откажа намерих в Румънски форум решение. Изпробвах го иии наистина резултат имаше. Текеста и снимките ги копирам само Google ще помогне за превода :)

025250059.jpg

 

ТОВА Е ИЗВЕСТЕН ПРОБЛЕМ ПРИ Z16XEP ДВИГАТЕЛ НА ASTRA H. АКО СЕ СТИГНЕ ДО ПОКАЗВАНЕ НА ТАЗИ ГРЕШКА ЗНЯЧИ ТРЯБВА ДА СЕ ЗАМЕНИ ВСМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР

025250061.jpg

 

ПРИЧИНА : ECU-то вижда ниско напрежение на сензора или прекъсване на веригата

РЕШЕНИЕ : Да покажем на ECU-то че няма прекъване или ниско напрежение , но първо трябва да проверите сензора

025250057.jpg

025250058.jpg

 

 

PIN 1 - Кафяво/бяло

PIN 2 - Кафяво

PIN 3 - Червено/синьо

По същество това е потенциометър и като се измери с омметър трябва да има следните стойности :

7.2 kohm между пинове 1 и 2 независимо от положението на сензора

1.6 kohm между пинове 3 и 2 съответно 8.8 kohm на пинове 3 и 1 когато сенозора е на минимум

8.8 kohm между пинове 3 и 2 съответно 1.6 kohm на пинове 3 и 1 когато сенозора е на максимум

 

Тези стойности не са фиксирани дори да не ви показва такива не се притеснявайте.

Трябва да има разлика в съпротивлението между минимума и максимума.

 

Трябва да се запои съпротивление от 680 ohm (ома) последователно на сензора на кафяв кабел т.е. PIN 2

025250060.jpg

По този начин ECU-то вижда напрежение от 0.6 V всичко е наред и тази стойност се приема за 0%. Извършени са множество тестове с Tech2 . TWINPORT- а се държи отлично .

 

НАДЯВАМ СЕ ДА СЪМ БИЛ ПОЛЕЗЕН :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам този неприятен проблем. Къде по точно се намира въпросния сензор че не го открих (има страшно много кабели и сензори) .Пробва ли преди да режеш да го изчистиш. И как се оправя проблем като лъжете компютъра че е добре. Не е ли той фактора който подава информация за да отвори (затвори) клапите при достигане на определени обороти на двигателя.

 

Имаш ли проблеми с промяна в мощността на двигателя от преди проявата на проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
И аз имам този неприятен проблем. Къде по точно се намира въпросния сензор че не го открих (има страшно много кабели и сензори) .Пробва ли преди да режеш да го изчистиш. И как се оправя проблем като лъжете компютъра че е добре. Не е ли той фактора който подава информация за да отвори (затвори) клапите при достигане на определени обороти на двигателя.

 

Имаш ли проблеми с промяна в мощността на двигателя от преди проявата на проблема?

 

Потенциометърът,се намира под дюзата на четвърти цилиндър.Много трудно се вижда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,добре е,че си решил проблема по румънския метод,но къде е повредата,че се налага добавяне на съпротивление?Потенциометърът ли си е променил стойностите,лостовата система ли се е износила или мембраната не може да я издърпа до край?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз това се чудя на колегата. Това не е решение на проблема а само залъгване на компа че няма проблем (типично решение за нашите съседи). Лошото е че не разбирам толкова и не мога да се хвана да го разглобя да го почистя този сензор. Възможно е да е от него а също е възможно и да са се получили налепи и да са блокирали клапите. Нямам идея но определено проблема иска намесата на автомонтъор който да го разглоби това нещо и да открие за какво става дума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Моля insolent или някой,който е наясно да споделите,колко вата е съпротивлението?

Благодаря предварително.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×