Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Hunter

Смяна на ангренажен ремък

Recommended Posts

Здравейте :)

 

Имам Опел Кадет Е 1.6i (C16NZ) и малко очаквано скъсах ангренажен ремък. От скоро ми изтичаше антифриза и установих спукан радиатор горе където се захваща към купето. Лепих го, но не много успешно (евтини материали). Ако го натискам малко повече наливам пълно казанче на 50-60 км, а ако го карам нормално, не губи толкова вода/антифриз. От тогава наливам вода поне докато го залепя като хората. В една тема прочетох, че не е хубаво да се кара на вода защото се скапвала водната помпа. Въпроса ми е възможно ли е водната помпа да се е скапала и затова да изтича антифриза/водата, а оттам и скъсания ангренажен ремък (беше на 45-46хил. км. ... време му беше така или иначе). Купих ремък DAYKO, но сега се замислям дали и водната помпа не е за смяна. Как мога да установя дали има проблем в нея, та поне да се сменят и двете наведнъж. И другия ми въпрос е колко горе-долу ще ми струва труда в сервиз за смяна на ангренажен и евентуално водната помпа? Първоначално мислех с помощта на познати да го сменя собственоръчно, но ужасния студ и неподходящите условия в момента ме спират леко.

 

Благодаря на отзовалите се :)

 

Поздрави, Жоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много писано в нета как се сменява ангренаж даже и с картинки така,че си преценяваш сам -можеш или не можеш. Само да ти кажа от собствен опит,че без ключ с който да натягаш помпата е много кофти и или си направи или не се захващай въобще.Повече от 20 лева аз не бих дал за тия 5 минути работа,но то и зависи колко ще ти искат така,че ти си решаваш.Помпата се прецаква не от водата,а от боклуците (ръждата) които се образуват като караш с вода.Така,че ако не тече и няма луфт (разклащаш остта) и няма шум не я сменяй.Но освен тва знаеш водата за мръзва при 0 градуса,а през ноща са доста по-ниски и можеш да спукаш и блок като караш с вода.Дай газ отпред от жилото и гледай в разширителния съд-ако забълбука ти е заминала гарнитурата на главата и с квото и да лепиш радиатора и дори нов да земеш пак ще протече.Също пипай маркучите на загряла кола -дали са твърди или меки -акйо са твърди-гарнитура.Купи си и капачка за разширителния съд,че на твойта може клапанчетата да не работят-от това пак протича радиатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора, колега. Тези дни ще я закарам вече да й сменят ремъка,а после ще проверя тези неща, за които каза (сега няма как да я запаля :) )

 

Поздрави,

Жоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремъка е сменен вече, няма никакъв проблем.

Темата е за заключване.

 

Приятен ден,

Жоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×