Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
opelfena

КАТ ще спира автомобилите, които имат ксенонови фарове

Recommended Posts

Автомобилите с ксенонови крушки на фаровете, които не са фабрично производство, ще бъдат спирани от движение, а на водачите ще бъде съставян акт, съобщи БНТ. Основната цел на пътните полицаи и занапред е по този начин да се намалят жертвите на пътя през тъмната част на денонощието. Според експерти от КАТ голяма част от допълнително монтираните ксенонови светлини са изключително опасни за насрещнодвижещите се автомобили.

 

По информация на вестник "Стандарт" за нефабрични ксенони санкция "спиране на автомобила от движение" обаче може да бъде налагана само през тъмната част на денонощието. Ако водач на МПС бъде спрян за проверка през деня и се установи такава нередност, колата не може да бъде спряна от движение, защото забраната за използване на нефабричен ксенон важи само за тъмната част на денонощието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:respect: Най накрая и ние ще прогледнем ,да ги махат че като видя някой киселяк с голф 3 да слуша мп3 и да се кефи на джам копчето докат цъка ксенончето се пукам от яд :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още една статия по темата

 

 

КАТ-София започва да спира автомобилите, които имат ксенонови фарове, съобщи началникът на "Пътна полиция" в СДВР Богдан Милчев, цитиран от БНР.

Причината - силните светлини заслепяват останалите водачи и често са причина за катастрофи.

Засега от КАТ няма да налагат глоби на водачите, чиито коли имат ксенонови фарове. Според полицаи, ако крушките не са фабрично вградени, има опасност другите шофьори да бъдат заслепени.

"Ксеноновите фарове не са забранени, но когато са фабрични – отговарят на определени стандарти. За съжаление, все повече водачи си купуват ксенонови крушки, които са китайско производство или въобще не отговарят на никакви стандарти. Именно тези водачи ще бъдат спирани и ще има отношение към тях. Законът за движение по пътищата ни дава тази възможност. Тези ксенонови фарове не създават толкова проблеми в града, но при извънградското каране проблемът е сериозен", обясни Богдан Милчев.

От "Пътна полиция” уточниха, че ще продължават да глобяват пешеходци, които пресичат неправилно. Глобата е символична – 10 лв., но в КАТ смятат, че има ефект. Пешеходците започвали да стават все по-дисциплинирани. Над 3 000 били глобените до момента в София пешеходци за неправилно пресичане, съобщават също така от полицията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за ксенона като минавах прегледа преди 1 седмица нищо не ми казаха ама ми се направиха заради това че капака ми е черен а колата е тъмно сива

и трябвало да се впише в талона и след сумати време обяснения се решиха да ме пуснат.

 

 

Всички водачи трябва задължително да включват късите светлини на МПС-та през деня до 1 март следващата година.

Санкцията за шофиране без светлини е 20 лв., а за неизправни гуми глобата е 50 лв., отнемат се и 5 контролни точки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна глупост на нашите управници! :wall: Проблема не е в хенона ами в реглажа! Трябва да направят закон сяка година се мина преглед и реглаж на фаровете!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поредния абсурд който само в България може да се случи. Интересно ми е как ще докажат дали колата е оригинално с ксенон. Това повече ми изглежда на нещо с което ще си заработват допълнителни парички като се правят на добри и те пуснат да си караш срещу скромна компенсация. Трябва да организираме протест :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
поредния абсурд който само в България може да се случи. Интересно ми е как ще докажат дали колата е оригинално с ксенон. Това повече ми изглежда на нещо с което ще си заработват допълнителни парички като се правят на добри и те пуснат да си караш срещу скромна компенсация. Трябва да организираме протест :biggrin:

 

Тая фраза "само в България може да се случи" точно тука губи смисъла си, понеже точно България е една от малкото "цивилизовани" страни, в които всеки може да прави каквото си иска да и да си кара на воля, много искам да отидеш в Австрия примерно с ксенон като на 99% от хората, дето са го слагали допълнително и да минеш преглед. И там не е като тука, регулираш да свети където трябва и 15 мин след като минеш прегледа пак да върнеш в старото положение, някой много учтив чичка ще ти каже още по-учтиво "батка, тъй няя да стане твойта" :mhihi:

Факт е, че по-голямата част от колите с нефабричен ксенон заслепяват и пречат на околните, и твойта колкото и добре да е направена не трябва да се сърдиш на управниците а на тия, дето искат хем да минат тънко, хем да им светят добре фаровете а за тва, че пречат на останалите изобщо не им дреме.

Просто българина няя как да го научиш на култура, толерантност и колегиалност и друг начин освен тва да забранят ксенона изцяло няма ;D

И все пак, давам ви идея- толкова като искате да карате с такива фарове отивате на един технотест и си озаконявате промените.

Мисля, че това определено не е "поредния абсурд" в България, даже напротив, стига да не го опорочат би било пример, че и ние можем да сме една нормална държава с нормални закони.

Тъй че.. сори, закона може да не ви кефи, доста други хора обаче също не ги кефи всяка втора кола да ги заслепява.. лично аз ще бъда доста изкефен ако наистина са го приели и почнат да го спазват :)

 

 

П.С. Мисля, че специално за кадет доста лесно ще докажат, че не е с оригинален ксенон :mhihi:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха Владо не дей злобей :biggrin: Исках да кажа че това определено не е начина да оправят проблема със заслепяването. Че то има коли и с нормални крушки дето заслепяват. Не виждам що ако покажеш документ че си минал преглед/реглаж, да не си караш с ксенона. Малко недоизмислена ми се струва цялата работа. Това имах в предвид с "това само в БГ може да се случи" Пък и как доказваш че е фабричен? Не мисля че в талона на колата ти пише с какви фарове е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хора говорят за правилен реглаж на фаровете. Интересно ми е дали сте обърнали внимание, че голяма част от ксеноновите крушки за допълнително вграждане изобщо не могат да извадят никаква асиметрична графика при реглаж. Съответно каквито и да са ви фаровете, забравете да ги регулирате... просто е невъзможно :) Ако ги регулирате, идва и момента със силата на светлината. Всеки уред за реглаж на фарове има луксомер, на който са показани допустимите стойности на сила на светлината при дълги и къси светлини. Тук вече почти всички менте-ксенони се провалят.

Аз също карам с допълнително монтиран ксенон на едната си кола. Въпреки, че е Philips и има перфектна асиметрична графика, пак е на ръба на допустимите стойности по скалата на стенда за реглаж и може би в определени моменти заслепява насрещно движещите се. Въпреки, че никой досега не ми е светкал, че му преча, но това не е показателно...

Тук изобщо не коментираме и момента, че фабрично монтираните ксенони винаги са със система за автоматично нивелиране и със система за измиване, което също помага за намаляване на заслепяването от тях.

В крайна сметка, дори фаровете с халогенни крушки са опасни, ако не са правилно регулирани. Неправилно регулираните оригинални ксенони също пречат на движението не по-малко от ментетата. За мен най-правилно е при всеки годишен преглед да се следят светлините и да се спазват стриктно изискванията към тях. Които не ги покрива, просто не минава прегледа. Има десетки причини фаровете да не светят както трябва и само една от тях е ксенона - менте.

Отделно от това, не смятам че катаджиите на някой неравен столичен булевард са компетентни да дават оценки как ми светят фаровете. Онзи ден гледах, че в Дружба седеше една патрулка и до нея стенд за реглаж на Hella oт 1980 година :biggrin: При неправилна работа с такъв стенд, всяка кола може да бъде изкарана с нерегулирани фарове, което си е чудесен повод за корупция.

 

P.S. Всички оторизирани сервизи на Opel в България участват в акция "Светлина". Там безплатно ще ви регулират фаровете и ще ви консултират за състоянието им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм твърдо за да се въведе ред не само с фаровете ами изобщо за техническото състояние на колите. Масово колите минават по "втория" начин технически преглед което е пълна безотговорност и опасно не само за водача на мпс то а и за всички останали.

Обаче това патрулка със стенд за фарове е пълен смях :dummy: не е този начина за отстраняване на проблема. Контрол още при разрешителното за продажба на даден продукт както дали отговарян на техническите изисквания , стандарти и закони в Държавата. Например повечето които пишат тук са технически грамотни относно това що е ксенон , но има водачи които не са ! Отивайки в магазин или сервиз за някаква част или ремонт бива зарибен от продавач или монтьор : искаш ли сега за 100 кинта да прогледнеш? И с какво този водач е виновен че са му продали нещо което не отговаря на правилата и законите?

В европейски съюз сме , защо например не направят така че нещата с издаден сертификат в Германия или UK да важат за БГ? Фаровете на комбито са поръчвани от FK Германия и са със всички необходими сертификати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това си мислех и аз. Защо да не стане като се закупят примерно ФК фарове с лупи сертифицирани в TUV, монтира се ксенон и се регулират правилно или пък по-стария вариант със рефлектор за ксенон и абсолютно гладко стъкло отпред без орелефяване... Доста коли с фабрично монтирания ксенон са така... И аз съм ЗА да не се слага ксенон на обикновени фарове, но да се вземат предвид горните фактори като лупи и рефлектори за ксенон... Който иска - киха 300 лв за фарове и 150-200 лв. за по-качествен ксенон, регулират се правилно и няма проблеми. Според мен за да не се вземат в предвид тези фактори има някаква схема, която ще лъсне по "гол гъз" в скоро време...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо за съм това което споделиха Владко, Swing, willy и Vankoto . Все пак дайте да вървим напред. При положение, че е измислена нова технология, която е достъпна, защо трябва да я отричаме? Вместо да я сложим в рамка и да ни служи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

четох, мислих, пуфтях, почесвах се и преди малко с едно фенерче в ръка в тъмницата откачих баластите и смених крушките...а си го сложих преди няма и 500км, реално карах само една вечер извънградско на дълъг път...не ми е за 70-те лева, ами че го сложих от нужда - недовиждам на тъмно. наистина ми бе добре, и ще изчакам да видя какво ще стане с акцията илипак ще е чудо за 3 дни. и си търся фарове с лупи....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Swing :th_up:

Съгласен съм да има такъв закон, не съм съгласен да е в нашата държава понеже ще ми създадат само разходи и неудобства вместо обратното!

Това за мен ще се окаже пореден номер да измъкнат пари от хората за няколко месеца и после ще кажат абе май не става така трябва иначе съжаляваме ама който изгорял на стенда за фарове изгорял :).

Иначе и мен ме дразнят милионите каращи с фаровете в небето вместо на пътя ама ... какво да се прави, Бойко е прав материала е скапан!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

315645_10150377899233396_546368395_8214578_557696298_n.jpg

 

 

 

eто на това ми прати един познат 4ел го в вестник и го е снимал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно колеги несе плашете никой нишо няма ви направят и бързо ще се забрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
315645_10150377899233396_546368395_8214578_557696298_n.jpg

eто на това ми прати един познат 4ел го в вестник и го е снимал

Само недей да цитираш медии.... Значи положението с наще журналисти е 3 пъти по-трагично от това с депутатите... за тях крушка, фар, рефлектор, лупа е едно и също. ИАПА, КАТ и местата за прегледите са едно и също място. А закон, наредба, правилник и инстукция са нещо което там парламента го дава и давай да плашим. И се пънат кооой по-напред да уплаши повече та да се бие в гърдите - аз казах първи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

„Ако ксенонът ви след дадени метри свети надолу, това означава, че не би заслепил водача срещу вас и ние няма за какво да ви санкционираме”, коментираха от КАТ.Хората си го казаха ясно ,ако ти светят фаровете където и както трябва всичко е ОК . А ТЪПИТЕ ни медии гръмнаха КСЕНОНИ,И в случая няма значение каква е крушката, защото и халогенната крушка може да не свети където трябва ако не са ти настроени фаровете или не разпръскват добре светлината . Ксенони ,Халогени семки и бонбонки .БГ :puke:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли в крайна сметка кой е този нормативен акт който урежда всичко това? Ако някой го посочи ще го разтълкуваме до 2 и ще ви кажа какво може и какво не. Гугълвах, гугълвах но единственото което ми излиза е интерпретации на тия мършави свраки.

Редактирано от Jelqzkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета темата, а най-долу се мъдри реклама на ксенони за 28.85 лева. Те пък какви ли ще са ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След няколко дена чудене как ще докажат, че колата е оригинално с ксенон (защото това, че е без лупи не означава, че не е излязла от завода с газоразрядна крушка) и ровене в интернет в един форум бяха постнали този ЛИНК в който пише кое означение по фара какво означава също така на кой стандарт отговаря.

 

И стигнах до извода, че колегите с Астра Г може да не си свалят ксеноните

 

Дано съм бил полезен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тези хенони неги сваляйте! Показвате им един среден и :3:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Далеч съм против да забраняват ксенона, не мисля, че това е най-големия проблем.В цяла Европа само в Германия са забранени ксеноните и се пише акт 130 еуро, в никоя друга държава.Знам това от клиентите ми , тия който пътуват за Германия свалят ксенона.Иначе изчетох за това как всички ще си купим фарове ФК с лупи и всичко ще е 6.Голям смях, всеки който има такива фарове е видял ясния надпис и на тях и на сонарките , че не са за ксенон.Всеки е пооправял дупката на къси да влезе китайската лампа.И после Рено лагуна 2 си е с рефлектор и оригинален ксенон.И последно една снимка на китайска лампа Н7 за рефлекторен фар, но при нас не се внася много .

xenon-bulb-49050.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само глупости измислят вече ..... за да избиват повече пари... :angry: :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Стига с тези хенони неги сваляйте! Показвате им един среден и :3:

Доста силни думи колега.Ти така ли правиш???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×