Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
willy

Интересно за всички които карат на дизел

Recommended Posts

интересен експеримент на колегите от offroad-bulgaria на тема На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти :respekt:

http://forum.offroad-bulgaria.com/showpost...p;postcount=219

източник :http://forum.offroad-bulgaria.com/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна и хубава тема!

Алпин уж най-добър  :th_up: Хубав есперимент . Поздравления за старанието  и желанито на есперимента!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добре са се сетили :respekt: По тази технология с фризера си тествам антифриза , че да не подредя колата с менте.

Тука мога да споделя опита който имам с нафтата, имам Астра Ф 17DR от 9 години с която съм направил около 200 000 км. с каква ли не нафта и присадки. Та специално за зимата - най доброто е нафта (имах възможност да я минавам през сепаратор - така се отделя водата) - с добавката на Кастрол (вижда се на снимките).С тази комбинация съм палил Астрата от 2 път при минус 20 градуса по целзий.По същото време приятели с нови коли и Шел нафта се бяха желирали яко. Преди това като нямаше присадки - 1л керосин (качва цитановото число на нафтата) на 10л нафта + двутактово масълце (това защото керосина изсушава нафтата) да и е мазно на ГНП то :!: тая рецепта важи за нормални дизели

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Керосина не разваля ли маркучите?

При мен не е имало проблем с това, рецептата е знам от баща ми ,който се пенсионира но ГСМ а на пристанището ,където целия автопарк я ползваше докато не взеха да купуват антигел присадка.Каквато и да е присадката,не е ли чиста нафтата - не работи на 100%.Поради тази причина ползваха сепаратор за отделяне на водата и др боклуци, защото във всеки идин танк на дъното има вода(затова когато ги напълнят с чака да се утаи и чак тогава наливат).Керосина купуваха за тази цел от Нефтохима - става въпрос за самолетното гориво(някои да не се обърка).Между другото става да се кара и само с него. Продадох едно пежо 205 дизел на един от летището, който го кара само на керосин с масълце и противно на всички очаквания да се скапе още върви :wow:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ми ако се добави бензин 1-2 литра мисля, че също помага зимата при минусувите температури :) Не всеки има възможност да си набави керосин :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С бензина е като керосина може да добавиш до 1л на всеки 10 нафта ,но задължително и масло че да не се цака помпата. Но в крайна сметка излиза по скъпо от колкото да си вземеш присадка :wink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
С бензина е като керосина може да добавиш до 1л на всеки 10 нафта ,но задължително и масло че да не се цака помпата. Но в крайна сметка излиза по скъпо от колкото да си вземеш присадка :wink:

 

 

Още е сравнително топло времето, но го дават да застудее, като гледам по европата какъв сняг вали, май ще дойде скоро и при нас, та... Да дойдем на темата, аз съм взел присадка за маслото и нафтата Моли-ликуйд или може би обратно се пишеше, не помня в момента. След ровене по форумите се оказа, че тя е една от добрите и честно да си призная относно присадката за маслото съм доволен. Гарнитурата на главата леко е заминала и от там се омасляваше. След добавката сега няма такъв проблем. Присадката за дизела е тубичка от около 0.5 л ако не се лъжа и е за около 160 литра нафта, тоест нещо като концентрат. Ще видим като стаме студено как ще пали :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз миналата година ползвах добавката на Хелиос.Доволен съм от нея и тая година май пак с нея ще карам.Двигателя работи по-тихо и е малко по-пъргав, а с паленето несъм имал никакви проблеми даже и при -22 от втория път с 2 или 3 подгрявания запали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старото си ауди радовно го карах с бензин в нафтата зимата.Така се спасявах в трудни моменти.Сега съм целогодишно на Кастрол добавка.И миналата зима като стана до -23,24гр.Качвам се подгрява и пали без проблем.Тоя ОМВ АЛПИН ли е какъв е незнам,ама като видях как беше счупил един мотор на едно А6 жал ми стана.А нафтата дето бяха я изкарали от мотора беше като втечнена бяла свещ.Иначе човека кара със скъпа нафта и знае,че като станат минусови няма да има пролеми,ама увии...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от стари тираджии съм чувал че слагали във няфтата гас за горене и много помагало когато пътували из сибир .

някои ако е пробвал да слагал да сподели има ли отрицателен ефект в-у двигателя и как се държи дали има пълно изгаряне и акио сложа въ моята вектра 2.0 дти да неи прецакам нещо все пак не е старите тирове на сомат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газ? Може и да помага, знам че тези дето карат на олио слагали зимата газ, защото прочиствала. Колегата, който каза за кастрола е вярно помага, аз слагам моли-ликуйд добавка и сега като застудее, на 10 литра нафта ще добавя и 1 литър бензин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето газта за горене и керосина не са имали кой знае каква голяма разлика. Гаста за горене е по-мазна от керосина, който е сух за да изгаря по-бързо. Аз незнам първо от каде ще вземете керосин. В момента по летищата се кара с "джет" това е американски стандарт на смолетни гориво, който е различен от керосина.

Мой съвет е да не сипвате бензини или други такива горива.

На пазара има достатъчно много и добри добавки. Аз лично разчитам на RS antigel и Castrol като цена излзиат точно колкото да налаивате по литър газ за горене, а ефекта дори е по-добър и най-важното доказан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз си слагам в моята баба Векта по един литар газ за горене или както го казват старите хора видело на 15л. нафта и няма никакъв проблем зимата.Ще споделя и един трик с който паля колата в студените дни ,при мен помага доста.Значи сутрин като се кача в колата не я подгревам а направо въртя до 4,5 превъртания,след което вече я подгревам докато нечуя как изключва релето след което въртя .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

 

Аз карам с нафта само от Лукойл сипвам и добавка Хелиос в нафтата, нямам ядове върви си колицата, пали си нормално минусовите температури :)

 

Иначе браво на колегите от офроуда добър експеримент :dance: :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже съм чел темата, но инфото е доста старо, та ме интересува дали някъде има по-нови резултати. Защото от нафта до нафта има доста голяма разлика и напоследък наблюдавам, че с различните марки колата се държи доста различно а и пуши доста различно. Премерно имам наблюдение, че с Еко (това с червения път) пуши може да се каже най-много, а като е с други нафти все едно е друга кола...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам наблюдения върху 3 марки от нафтите на пазара как действат върху работата на мотора на Митсубиши ASX 1.8 150к.с. с OMV премиум дизел ( не знам как му викат сега) придърпва в ниските и трудно се измъква след 2 резервоара сменихме доставчика :) повече от 1 година с Rompetrol в комбинация с добавка Castrol TDA колата си върви доволно , с разход близо до този по книга, няма замръзи, придърпвания и пушеци ползваме само една бензиностанция обаче която не е на франчайз ,а си е на компанията. Когато излезе новата на ЕКО я пробвахме веднага и даде отлични резултати : по нисък разход , по тих мотор и чудесно ускорение , обаче не третото зареждане греда - все едно заредихме от някой селскостопански двор - никаква мощност все едно турбото не работи, шумен мотор и висок разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от нафтата на Еко съм доволен, колата върви, но има коренна разлика в пушенето. Като я настъпя докрай и си чади...

т.е. да пробвам на Ромпетрол, ама да не е франчайз...

 

P.S. Сега гледам сайта им и освен че в София са само 4 и то на другия край, то никъде не пише кои са франчайз...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени ли са нещо инфото по сайта преди си пишеше :blink: в Сряда пак заредихме на ЕКО и пак същата работа мотора тих обаче не дърпа както трябва , добре че се сетих че имам присадка в багажника че да добавя и да се пооправят нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

×