Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
gotra

Опел зафира 1,8 бензин за и против

Recommended Posts

Здравейте колеги и почитатели на опел.Току що се регистрирах във форума и бързам със въпроса който ме мъчи.Имам Вектра,която доста време ползвам и никъде не ме е оставила.Много съм доволен от нея и като возия и като разход на гориво.До тук всичко е супер ама какво да правя като съм си харесал Зафира.За мен това е семейният автомобил и мисля да го купя.Спрял съм се на 1,8 бензим,НО имам съсед със дизелов модел Зафира и като почна да се оплаква от нея направо ме отказва.Имал проблеми със маховика ,с климатика и скоростната кутия.При пуснат климатик колата загрявала .Имало някаква шайба свързана с климатика и тя правела проблеми.Та моля ви който има 1,8 бензиновия модел нека понапише истинските впечатления от колата.Наистина ли е проблемна ?Климатикът върши ли си задълженията и въобще интересуват ме всички плюсове и минуси по колата.Как се държи колата зимно време в сняг и лед?Тракшъна помага ли на сняг по стръмнини и тн .Интересува ме и колегите които ще ми отговарят от колко време и какви километри са изминали с мечтания автомобил.Ще се радвам на всяко компетентно мнение.Моля за извинение ако темата ми повтаря някоя друга.

Редактирано от gotra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се радвам на всяко компетентно мнение ,за това моля колегите с поглед върху въпроса да не се притесняват и да пишат !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За коя година Зафира става въпрос?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Насочил съм се към 99-2000год и живо ме интересува как функционира системата и против буксуване .Автоматично ли се пуска,като пребуксува колело или ръчно и как функционира климатикът в по-голямо купе????

Редактирано от gotra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика се справя без проблем когато е изряден. За скоростната кутия мога да ти кажа, че си търси 6-та прекалено къси скорости има.. добре се изстрелва в града, но на дълъг път качва доста високи обороти ако искаш да поддържаш по-висока скорост - особено на магистрала!

За мен слабите страни са на този модел е нестабилността в завоите и високият градски разход.. С по-големи джанти и ниско профилни гуми, а може и твърдо окачване може да подобриш стабилността, но за градският разход ти трябва газ или метан, за да е поносим ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за 6 степена кутия в зафира А не съм чувал, нито пък мога да открия по каталозите.

Стабилността на колата си доста добра, като се има предвид височината и - все пак това е семеен мини ван, а не спортно купе.

Климатика както са писали ако е изправен, няма проблем да охлажда добре - все пак има и две духалки при пътниците на задния ред. Да не говорим че има и модели с допълнителен охлаждащо/отоплителен модул специално за двата задни реда седалки. Но той си е рядка екзотика.

За мен е несериозно да се повлияеш от едно единствено мнение (на съседа ти) и да отпишеш дизеловите двигатели. Вината за това че той има такива проблеми е на предишния собственик - все пак караме коли втора употреба.

За тежкото (1560кг) и високо купе за мен най-подходящи мотор е дизеловият Y20DTH или Y22DTR. Бензиновите мотори 1,6 и 1,8 идват слабички за мен. Ако пък решиш да ги настъпваш, разхода отлита в небесата. 2,2 бензин и ОРС версията с турбо са друга бира - трудни за намиране и още по-трудни за поддръжка.

Тракшън контрола се включва автоматично само когато има боксуване и за разлика от вектра Б например, няма бутон за изключването му. Работи като редуцира мощността на двигателя към колелата и пак за разлика от вектра Б, не прилага спирачно усилие към боксуващото колело.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) За това писах, че си "търси" - това означава, че няма такава предавка, но колата й се иска да си има ... прекалено високи обороти на 5-та предавка при не висока скорост ( мисля, че ударението е изиграло лоша шега в отговора ми) - нека така да го кажа - не собственика да си търси кола с 6 предавки, а че на колата и е необходима разтоварваща 6-та та дори и 7-ма предавка :) но за жалост има само 5! При 1.8 мотора, имат бутон за изключване на тракшън контрола при останалите липсва такъв, но не фатално...

Мисля, че дизела е по-подходящ за този тип автомобил!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги които ми писаха за компетентните мнения.Ще помоля за мнение как се държи колата в зимни условия,разбира се с подходящите гуми блокажа който има.По възможност и някоя друга снимка.Благодаря предварително!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стои добре - все пак е тон и полвина. Що се отнася до тракшън контрола, по-добре е с него отколкото без него, но не си и помисляй че те доближава до проходимостта на 4х4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готин, не знам дали не е късно, но аз съм с такова зафи -1.8 1999 година. За сега единствения ми сериозен проблем е съединителя- буксува. От като я имам са ми възникнвали следните проблеми, част от които си бяха и при стария собственик: перка на охлаждане - 120 лв втора ръка, проблем с апарат на задно колело- 25 лв за комплект гумички или там каквото беше, дросел- надявам се че с едно чистене ще се оправи- около 20лв.. За мен е стабилна, бърза и готина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моля всички с бензинови зафири 18 99-2000г да споделят каквито имат впечатления от колата.Мои колеги ме убеждават че ще сгреша с бензинова кола.Трябвало да взема зафира дизел или WW sharan.пак дизел. Все още съм на кантар.Знам че който много избира накрая прибира но ви моля за преките ви впечатленията от бензиновата кола.Пишете ми за и против колата.Всяко мнение ще ми е от полза.Поздрави!!!!

Редактирано от gotra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е много любопитно какво работят колегите ти и как аргументират съвета си?

Причините да си купиш дизелов Опел (подчертавам!) Опел са 2:

- ефтина потдържка - понеже моторите са със верига/ при VW това не е така.

- намираш ефтина нафта.

Немислимо е да сложиш VW и Opel под един знаменател, особено моделите от тези ера. Най-главната причина е, че са в различен ценови клас.

Да намериш читав Шаран за парите на 1 читава зафира си е чиста проба късмет. Обикновенно цените им са + 1000 и нагоре.

Защо да купиш бензинова зафира:

- ниска първоначална инвестиция - около 1000 лв надолу за 1.8 спрямо най-ефтиния читав мотор - 20DTH

- ефтина потдръжка на двигателя. Въобще не е претенциозен мотор-а. Свещи, ремъци, ролки, масла и филтри са около 500 лв.

- пъргав мотор - като цяло конете му стигат и da качиш семейството и багажа, и да си стигнеш спокойно до кадето си тръгнал, и да не останеш на светофара.

- газификацията - нещо за което задължително трябва да се замислиш - мотора сработва повече от прилично с газ, а инсталации има и за под 800 лв. А като разход ще ти бъде между 10 и 15 лв на 100 км. Нещо, което ако нафтата ти е от бензиностанцията може да постигнеш само празен на магистралата със 75 км/ч

- скорости, аз малко ще оспоря мнението на beos, защото именно късите скорости дават едно много важно предимство на зафка в града - нисък разход, стига да се "научиш" да я караш. А извън града и на магистрала наистина ако решиш да я ръчнеш над 90 разхода ти ще се качи осезаемо. Но пък именно тези високи обороти ти осигуряват повече гъвкавост при изпреварване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението колега!Чакам още колеги да се включат.Моля имащите поглед и за газификация да се включат.Интересува ме и поставянето на бутилката.Освен на мястото на резервната гума има ли други варианти.Аз мисля да потърся най-малкия модел бутилка и да я поставя зад последните две седалки по-точно зад дясната например без да засяга самата седалка и функционирането и.Предполагам 10-15 литра ще се помести там.На дълъг път да изминавам примерно 150км газстанции по пътя дал господ.Ако някой има друг вариант ще моля и за снимки!!! Някъде гледах снимки на колега който беше сложил голяма бутилка зад последните две седалки.Не приличаше на нищо.Хайде и вие се включете!Моля ви!!!!!

Редактирано от gotra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това писах и аз в първото си мнение - в града добре се изстрелва :) .. но на дълъг път се чувстваш като пилот на формула .. ужасно високи обороти на мотора за да поддържаш скорост примерно от 110 и нагоре по магистрала.. А за разхода в града - има всякакви типове шофьори но разхода почти винаги е около 10 и нагоре литра ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
- ефтина потдръжка на двигателя. Въобще не е претенциозен мотор-а. Свещи, ремъци, ролки, масла и филтри са около 500 лв.

- пъргав мотор - като цяло конете му стигат и da качиш семейството и багажа, и да си стигнеш спокойно до кадето си тръгнал, и да не останеш на светофара.

- газификацията - нещо за което задължително трябва да се замислиш - мотора сработва повече от прилично с газ, а инсталации има и за под 800 лв. А като разход ще ти бъде между 10 и 15 лв на 100 км. Нещо, което ако нафтата ти е от бензиностанцията може да постигнеш само празен на магистралата със 75 км/ч

- скорости, аз малко ще оспоря мнението на beos, защото именно късите скорости дават едно много важно предимство на зафка в града - нисък разход, стига да се "научиш" да я караш. А извън града и на магистрала наистина ако решиш да я ръчнеш над 90 разхода ти ще се качи осезаемо. Но пък именно тези високи обороти ти осигуряват повече гъвкавост при изпреварване.

Оспорвам те точка по точка:

- точно от годините които търси колегата е Х18ХЕ1 - освен че е далеч от определението "непретенциозен" като слаби места са му блок бобината която е едно цяло със лулите за свещите, както и самото ЕКУ което често дефектира. Не напразно този мотор се монтира само 2 години.

- никаква пъргавина - карах една бензинова зафира с 1,8 когато търсих моята - в сравнение с вектра комби с ХЕV мотор която имах тогава си беше спънат кон

- газификацията - нещо заради което задължително трябва да се замислиш дали ти трябва зафира! Защото да си вземеш миниванче и да си прецакаш полвината багажник и допълнителния ред седалки, непременно трябва да те изправи пред този въпрос. На зафирата резервната гума е отвън под купето на една скара. Това е единствения вариант, който си има доста минуси - бутилката е отвън при водата и мърсотията /бърза корозия и проблеми през зимата при ниски температури/ и съответно трябва да подмяташ самата гума в багажника.

- точно пък да ми говорите за малък разход в града и бензинов мотор - това е някакъв майтап явно. Най-големия разход който съм докарвал зимата в задръстванията е 8/100 нафта, бензиновия ако го свалиш под 12/100 лятото, трябва да черпиш.

Редактирано от hudson

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да се возиш евтино и да не се съобразяваш дали си в града или на магистрала, дали си с 80 или 120км например взимай една дизелова и си свиркай. Това дето ти разправят че еди какво си се прецаквало нее баш така, прецакват се издухани и неподдържани коли, като това важи не само за опел а за всички останали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази блок-бубина толкова ли е проблемна и какво представлява????Простете невежия какво е ЕКУ?????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕКУ е компютъра на колата. А относно блок бобината на Х18ХЕ1 нека да кажат колегите с този двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Тази блок-бубина толкова ли е проблемна и какво представлява????

Това е:

024664593.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с hudson доста колеги с този мотор имат проблем с тази никак не евтина част..

 

Виждал съм в MIGWeb да преправят този мотор с по обикновените бубини и кабели с лули :) не е голяма философия, само трябва да се напрегнат някоя друга гънка или просто да видиш как е направено ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги проблемътс блок бубината само в мотор X18XE1 ли е????Напишете ми друг мотор или модел който да търся като тръгна да купувам .Да знам какво търся!!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някои от колегите го имат преправено моля да го снимат и качат да го видят повече хора .Масля че така ще се помогне и на доста колеги!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блок бубини има във всички нови мотори X16XEL('99), Z16XE®(P), X18XE1, Z18XE® но ако мислиш от тази гледна точка, че ще си прецака по-добре ползвай обществен транспорт :biggrin: .. всички коли след време имат проблем и по-често срещани проблеми ...

 

Блок бубината при този мотор - X18XE и Z18XE го заменят с този на X20XEV който е доста по срещан и евтин!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз продължавам с въпросите.Дано не досаждам.Моля споделете всички бензинови зафири ли се форсират излишно на по-висока скорост????Обяснете ми по-подробно моля ако имат разлика в 18 см3 двигател кончета, спънати коне ,заспали крави и тн .Искам да получа повечко инфорнация защото след изборите мисля да се хвърля в боя и не е лошо да знам какво да търся на какво да обърна внимание и тн.Моля всички с компетентни мнения и виждания да понапишат по нещо!!!!!!!!Колкото повече, толкова повече ще е от полза!!!!!!

Редактирано от gotra

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо след изборите? Кмет ли ще ставаш, президент ли? :mhihi:

А сега сериозно - защо искаш от нас мнение дали колата е спънат кон, крава и т.н.? Всеки си има различни изисквания за кола и ако за мен една кола е спънат кон, то за друг може да е самолет. Качи се на няколко зафири и виж коя ще ти пасне като поведение. От авто къщите рядко отказват тест драйв, така че пробвай и решавай.

1,8 мотора в зафира е с два варианта на мощност - 115 и 125 к.с., но не мисля че има осезаема разлика при каране.

Другите бензинови мотори са 2,2 с 147 коня и ОПЦ версията 2,0 турбо с 200 коня. И да, всички бензинови зафири са с къси скоростни кутии.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×