Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Rusin Atanasov

Смяна на заден тампон на двигател на Астра Ф

Recommended Posts

Добър, вечер! Наложи ми се смяна на задният тампон на двигателя, защото ми се струваше че има повишени вибраций от страна на мотора. Самият тампон имаше доста голямо /поне за мен/ разстояние между гумената и металната част, пък и на вид беше прападнал с окол 1,5см на долу/червените стрелки/.

 

024223241-big.jpg

 

Виждаха се пукнатини и изкривени участаци на места. Намерих марка "Топран" , достатъчно мек за нов, на приятна цена от 35лв и се реших да направя смяната.

 

024223236-big.jpg

 

Не разполагам с така удобният канал и всичко съм правил на място. Сега като се замисля канал не е особенно нужен, но си е удобство все пак. Вдигнах колата на крик подпрян на двигателя и така облекчих тампона. Той е монтиран към греда с два болта, тях развивам с ключа за гумите №19.

 

024223244-big.jpg

 

Металната част на тампона е захваната към двигателя с два болта, развивах ги с звездогаечен ключ 15

 

024223239-big.jpg

 

Помислих че по обратният начин ще мога да монтирам новия тампон макар и с повече нагласяне на мотора/сваляни и вдигане с крика/, но не стана. Защото след като махнах старият тампон двигателя стоеше на двата си тампона и крика и явно има някакво усукване. Колкото и да пробвах да завия двата болта на тампона за двигателя не успявах, дори и с помошници. Отделно че стабилизиращата щанга пречи както и самото купе, в което опират болтовете. Тампона е захванат за една алуминева конзола /лапа/, а тя за двигателя на нея е и механизма за смяна наскоростите. По-лесно щеше да сваля тази конзола, но пък преди време имах проблеми с един щифт на този механизъм на една друга Астра и за това го свалих целият заедно с конзолата. Тя е монтирана към двигателя с два болта осигурени против развиване с две огънати пластники. Мисля че с ключ №19 се развизаха. Почистих механизма и монтирах тампона за конзолата и след това завих долният й болт. Едва тогава зивих и горният болт с малко наместване на мотора. Стегнах болтовете на конзолата и тези на тампона за купето. Мястото е друдно достъпно и няколко пъти изпусках шайбите и гайките на тампона и за това си помогнах като в ключа сложих малко камъче. Така гайката не потъва на вътре и се завива лесно.

 

024223245-big.jpg

 

Тухлите са за сигурност, ако крика изтърве :icon_smile:

 

Новият тампон идва без гайки само с гумени предпазители на резбата за това си купих от близката железария самозаконтряща гайка/с пластмасово пръстенче/. Ето и резултата:

024223233-big.jpg

 

С уважение,

Русин Атанасов

Редактирано от Rusin Atanasov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги!От известно време имах повишени вибрации на двигателя,и когато го гасях се чуваше едно причукване.Скоростите също не се включваха много леко,дори след реглаж.Днес му дойде реда да сменя задния тампон.Благодаря Росене!Всичко е както си го описал!Стария тампон също нямаше гума в горния край ,както твоя,където си посочил със стрелки.Сега люшкането на двигателя изчезна.Думите на „майстора“преди това бяха-всички Опели са така,карай,няма страшно!Чукането при гасене на двигателя също вече го няма.И скоростите сега се включват много по -добре,особенно по време на движение!Моя съвет е -преди да пристъпите към реглаж на скоростите,ако имате повишени вибрации при тръгване,странни шумове от към двигателя-проверете си тампоните,особенно задния!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×