Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
D1d0l1nk0

Динамо-Колко вида са чеките...

Recommended Posts

Моля кажете ако някой си има напредстава колко вида четки има за динамото на Калибра C20NE доколкото разбрах 4 вида?

Редактирано от valio_78

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам точно, но мойта още докато я купя на 200км здаде багажа и се оказа , че и статора е дал фира. Така че го замерете и него. А за четките не се коси, винаги можеш да ги пилнеш и да влязат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пфф колко ли работи ще излязат сега.. може и цялото да е заминало.Статори,четки ..какво ли още може да е? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диодна плочка ~40 лв. и едни четки (нямам идея колко струват) и за около 60 лв трябва да се получи хубаво. По морги и из форумите има много за около 70-80лв но не се знае до кога ще изкара. Отремонтирай си го и просто си замери статора. А и все пак не си споменял проблема . Защо искаш да сменяш четки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както карах колега... ми светна лампата за акумулатора.. след което върнах ключа като рестарт викам да не е някоя грешка и не светна повече!Но след 10 метра ми светна и Удивителният знак..и последствията => CD-то изгасна вътре километражи,бордови PC-та и т.н. започнаха да светят слабо и знаех,че спра ли пълен край.. така и стана.Бутнаха ме запалих и ако не е държа на обороти гасне бензин има ТОК няма и на обороти е прибрах.Утре мисля да отида в сервиза да разглобя динамото и да видя аджаба какво може да се е случило,защото там е проблема! Ти какво мислиш?:))))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да го свалиш замерваш дали въобще зарежда, според мен не :). Така че с ремонт който е не повече от 60-70 лв трябва да тръгне. а за статора да даде фира не става лесно, за него не се притеснявай, че аз май те наплаших. Моето презареждаше и аз я изрязах и след това спря съвсем да зарежда. Много е важно да не ти е изгоряла крушката за акумулатора на таблото, ако е сменяй задължително преди ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти си като един оракул:) прав си да изгоря доста силно се включи веднъж и край.. ще взема крушка и ще разглобим динамото да се надявам днеска че се чувствам бос.. и ми се плаче!:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ремонта ще ти излезе много скъпо попитай във "Франсизкуп" колко дават рециклираното динамо - дават ги с гаранция 3 месеца и са фулл обслужени - може и да ти излезе по-евтино и поне ще знаеш че всичко му е ток - лагери, четки, плочки и т.н.

ето ти и координати

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо сменяй крушката и тогава мери кво става.Вероятно диодна плочка. Крушката затваря веригата и ако тя е изгоряла се сещай сам. КРУШКАТА веднага бегай да смениш, замери на акумулатора на обороти, вероятно презарейда 15++V вече е презареждане. Диодна плочка и си ти човека.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За крушката може да сте прави ама може и да не сте :eusa_naughty:

Моето динамо 60А BOSH работи и с свтодиод през 680 ома резисор вместо крушка на таблото.Идеята ми е ,че на някои коли може да участва в възбуждането ,но не на всички динама.

За мене най добре е да ти шлифоват колектора + нов лагер нови четки и нова електроника по възбуждането за 5 лв от магазин за лада сложена на недостъпно за вода място :icon_mrgreen: и вероятно изхвърляш колата без да правиш динамо повече.А тая диодна плочка ако е здрава няма смисъл да се сменя.Диодите са полупроводников елемент и не се износват , могат да се повредят при сериозно късо съединение или грешни свързвания.

Редактирано от loudnes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
За крушката може да сте прави ама може и да не сте :eusa_naughty:

Моето динамо 60А BOSH работи и с свтодиод през 680 ома резисор вместо крушка на таблото.Идеята ми е ,че на някои коли може да участва в възбуждането ,но не на всички динама.

За мене най добре е да ти шлифоват колектора + нов лагер нови четки и нова електроника по възбуждането за 5 лв от магазин за лада сложена на недостъпно за вода място :icon_mrgreen: и вероятно изхвърляш колата без да правиш динамо повече.А тая диодна плочка ако е здрава няма смисъл да се сменя.Диодите са полупроводников елемент и не се износват , могат да се повредят при сериозно късо съединение или грешни свързвания.

 

 

Според мен тя е дала фира а не да я смени като консуматив. При презареждане само тя е виновна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ако ремонта ще ти излезе много скъпо попитай във "Франсизкуп" колко дават рециклираното динамо - дават ги с гаранция 3 месеца и са фулл обслужени - може и да ти излезе по-евтино и поне ще знаеш че всичко му е ток - лагери, четки, плочки и т.н.

ето ти и координати

И аз както се оказа имам проблем с диодния блок.При загасен мотор ми свети лампата на акумулатора и някои консуматори.Сега на всяко спиране за повече от 5 мин вадя клемата-много е дразнещо...В Понеделник смятам да им занеса алтернатора за смяна на диоден блок,четки и лагери.Ще ви пиша колко ще излезе.

Редактирано от boxer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да се оплача от моят генератор, при включени всички консуматори на МАХ на празен ход на акумулатора напрежението е 12.3В а лампата на таблото започва да мижи, т.е. свети съвсем слабо, на обороти над 2000, напрежението стига до 14,2В но се мени в смисъл 13.5 до 14.2В Аз си мисля че са четки на регулатора но в аудодата пиче, че генератора е Бош ама на колата не е Бош а някакъв френски. Незнам модела щото има някакво подобие на табелка от фолио на която и ако е имало нещо написано отдавна го няма. За да улесня някой от знаещите на корпуса му пише само че е произведен във Франция само че на английски и в генератора влизат два кабела само един дебел с кабелна обувка ф-5 или 6мм, и един тънък проводник може би е син като го гледам. През някаква решетчица се виждат няколко диодчета. Като го гледам за да му сваля регулатора ще трябва да сваля целия генератор. Ако някой може да даде инфо за монтираните генератори на калибра 93г. C20NE мотор, без климатик ще съм много благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи проблема се реши със смяма на четки. Сваляне , разглабяне и в магазина срещу 3лв. два броя четки, Малко почистване на колектора, интересното беше че от 93г. не е мръднал, нито канали нито деруги, малко финна шкурка да падне черното дето са трили четките и всичко е ток и жица. При включени консуматори - фарове, нагревател, вентилатор на макс при празен ход зарежда 13.5, а без консуматорите 14.4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×