Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Stasa

Opel Speedster се превръща в класика

Recommended Posts

Моделът изигра ролята на пионер в утвърждаването на новата стилистична философия и впечатляващото поведение на пътя, характерни за актуалните модели в гамата на Opel. Рюселсхайм. През 2003 година, след сравнителен тест между 38 спортни автомобила, Opel Speedster бе отличен с титлата “Performance Car of the Year” от британското автомобилно списание “Car”. Сега Speedster е на път да се превърне в класика. След почти пет години на производство, последният екземпляр от спортния автомобил с централноразположен двигател слезе от поточната линия на 21 юли 2005 година. Мощният роудстър с достойна за професионален състезателен автомобил ходова част предлага на своите собственици несравнимо с нищо друго усещане зад волана, което достига своята кулминация при движение по отсечка с много завои. От тази гледна точка Speedster изпълни своята мисия в гамата на Opel, трасирайки пътя на новата стилистична философия и впечатляващото поведение на пътя, характерни за актуалните модели на марката. От началото на производството през септември 2000 година са произведени общо 7000 броя от модела. Независимо от факта, че това число е относително малко на фона на мащабите на едросерийните модели, емблематичният роудстър отбеляза значима страница в историята на Opel – създаденият в сътрудничество с Lotus модел Speedster е единственият модел на марката с централноразположен двигател, единственият с носеща конструкция и каросерия от алуминий и полимери, както и първият открит модел на Opel, който спечели титлата “Cabrio of the Year” на женевския автомобилен салон през 2000 година. Неповторимият характер на Speedster се подчертава и в думите на Ханс Х. Демант, вицепрезидент на GME по техническата част и управляващ директор на Adam Opel AG - “Speedster е най-динамичният автомобил, произвеждан някога от Opel. Със своя стилистичен почерк и своята динамика на пътя, Speedster бе и перфектно допълнение към гамата от модели на марката.” Демант, който е редовен участник в 24-часовия състезателен маратон на пистата Нюрбургринг, допълва - “В бъдеще Opel със сигурност ще продължи да предлага подобни вълнуващи и изпълнени с емоция продукти в малки серии, предназначени за най-запалените автомобилни ентусиасти.” Синтез от технологичния потенциал на Opel и Lotus Engineering Расовата спортна кръв тече във вените на Speedster още от момента на неговото създаване – моделът е плод на тясното сътрудничество между специалистите на центъра ITDC (International Technical Development Center) в Рюселсхайм и експертите на Lotus Engineering в Хетъл, Великобритания – рожденото място на Lotus Elise. В качеството си на безкомпромисен двуместен спортен модел, Speedster разполага с всичко онова, което бихте поискали от един спортен автомобил. С други думи – всички излишни или разточителни детайли в Speedster са пожертвани в името на удоволствието на пътя. Наред с това, Speedster е нагледна демонстрация на основните елементи на динамичната стилистична философия на Opel, върху която бе изграден успехът на моделите Astra, Vectra и Zafira. В неговата същност е залегнал и принципът за извличане на максимално удоволствие от шофирането, послужил за пример на по-късните версии OPC (Opel Performance Center) на Astra и Zafira. Когато тежащият около 850 килограма Speedster се появи на пазарите в Европа в началото на 2001 година, той бе задвижван от изцяло новоразработения четирицилиндров алуминиев двигател 2.2 ECOTEC. Модерният бензинов агрегат с четири клапана на цилиндър развива максимална мощност 108 кВт/147 к.с. и дава възможност на Speedster да постигне максимална скорост от около 220 км/ч и по-малко от шест секунди ускорение от 0 до 100 км/ч. През пролетта на 2003 година Opel представи и новата, суперспортна версия Speedster Turbo с мощност 147 кВт/200 к.с., осигурена от 2.0-литровия двигател ECOTEC с турбокомпресор. Благодарение на този централноразположен мотор, динамичните характеристики на роудстъра се изравниха с тези на спортните автомобили от най-висш клас – ускорение 0-100 км/ч за 4,9 секунди и максимална скорост 243 км/ч/h

Източник: www.sofiaauto.bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×