Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
AstraFen

Tuning Проект Corsa B 1.7 D ISUZU или?

Recommended Posts

Колеги това лято ще си взимам корса B, колебая се между дизел и бензин...

ако е бензин ще взема някоя c14se или c16xe и след годинка - две ще и сложа c18xe

ако е дизел.

има 2 мотора 1.5 td и 1.7d мисля че 1.7д беше по-хубав мотор, лошото е че малко слабичък но в случая ми трябва по-големия тъй като съм замислил:

така сега значи този 1.7d може ли да си пипа доста доволно имам предвид

говоря за голяма турбина която да може да надува до 2.5 Bar-a аз да го надуя до 2.. заедно със целия там съскащ комплект blow-off ....... :turbo:

съответно по мотора трябва да се сменят повечето части..

досега съм слушал само за дизелов тунинг само чрез увеличаване на налягането..

неможе ли преди да се сложи турбината да се пипнат самите части по двигателя - да са по усилени, по-леки, и съответно да качим някой кон отгоре

междувременно мотора да е подготвен за голямото налягане..

след което идва закупуването на турбината и оттам нататъка се знае

този мотор до колкото знам беше с механична помпа и неможеше да се слага чип.. ?

друго нещо което може да се направи по мотора ?

някой може ли да направи прости сметки колко ще ми удари по джоба целия проект?

и в крайна сметка дали ще е стабилен, не да се троши ..

 

става въпрос само за корса, защото е лека и тези промени ще се отразят доста добре на вървежа

 

другия ми въпрос е друг мотор освен този който е по-подходящ за такива работи има ли ? доколкото знам другия заводски е 1.5td .. / ако той не е по-подходящ направо да се вземе нещо от астра G, по-голямко..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей колега, значи според мен ц16хе е по подходящ за някви промени няма смисьл с тес дизели особено 1.5,1.7 и така нататьк.какво можеш да направиш по ц16хе,пример: сгастяване уголемяване на портовете на главата испускателна система, смукателен колетор мантцел, горивен клапан с по високо налягане,спортен филтьр и накрая с едно мапване и смятам ще останеш доволен.Като кажа доволен означава че колата ще живне доста Няма ДА ЛЕТИ.И няй важното нещо за да се направят тези промени трябва да си сигорен в бутала лагери клапани че са си наред ако ли не почваме от тях и тогава др доработки.......надявам се да сьм бил полезен с нещо.

Пожелавам ти успех какьвто и да е избора ти :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря колега за съвета, c16xe единствено ме примамва със хубавия звук, който изкарва, бих казъл най-хубавия от всички 4-цилиндрови опелови мотори..

за вървене предпочитам 1.8-цата, макар и да няма такъв звук, но ще се види варианта е да си зема c16xe да му се нарадвам на звукчето, амаа да правя c16xe .. нещо не виждам смисъл, по-добре c18xe и тъй като го мразя c20xe-то затва съм повече за 1.8 .. според мен доста по здрав мотор до 120 върви еднакво с с20хе и харчи по-малко което мен напълно ме усройва, нагоре не ми трябва да набира .. :)

друг е въпроса че всеки като чуе и види двулитров очаква доста от него ..

а по-малкия като върви същото и се фанат за главата .. е този ефект искам да постигна :bravoo:

 

Пп. забравих да добавя.. ако мисля да я оставям атмосферка ше е бензин задължително, ама ако е с турбо ше е дизел поради доста основателни причини и може би се досещате .. :)

затова се чудя между двата

 

засега плюсовете и минусите на бензинката и дизела ми са на кантар в главата, ако дадете някакви по сериозни основателни причини за едното и за другото .. ше си помисля ..

пак казвам ако е дизела задължително ше се слага турбо тея 60 коня нема да сса ми приятни

 

затва давайте съвети .. ако мооже някой да разясни целия процес и да каже колко пара ше ми требват за да направа дизела на 2 бара и да е стабилен ..

тва незнам колко коне ше са но требва да дава под 15-ки на 400 ( не че колата ще е специално с тая цел - давам като еталон за сравнение на сила..)

кажете парите пък ако ми се видят доста ( зависи ) ще е бензинката.. знае се

 

 

 

пп.2 още никой не е писал ама така като си чета поста малко се зачудих дали не прекалих с налягането .. май ще му е множко, и мисля че ще дава ниски 15-ки та да не кажа 14.. като имам предвид корса 1.5 td как върви на 2 бара нялягане ...

Даммм определено прекалих с нялагането .. предполагам на 1.7-цата ще му требват 1.5 - 1.7 за да върви така .. или мислите че ако е до такива нялягания по-добре както е на клипа на 1.5 td .. ??

Редактирано от AstraFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ц16хе сьщо може да се турбинира стига пари да имаш.......ииии не си мисли че този мотор няма потенциал аз даже бих казал че е доста податлив за тунинг тай чеее то вече си е от тебе смисал какво искаш

 

 

ПП.за дизели неискам да чувам това е мое мнение и неискам да натоварвам никого с него :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клипът е на поредния виртуален тунингар. 1.5 ТД не може да се развърти до 6500 оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде бе..

Пробвал ли си такова налягане че да говориш ?

моля без излишни коментари по темата

а само по въпроса: ако е турбо - 1.5 td и оттам да се прави надува до 1.5 или 2 или 1.7 d да се прави ..

кое колко пари ще излезне

примерно някой да каже горе доло цена колко ще ми излезе да надуя 1.5 td на толко и 1.7 d на толко ..

предполагам 1.7 d ще е с 20 - 30 коня отгоре от 1.5 td на еднакво налягане и аз ще се преценя вече като видя разликата в парите

пари има само искам да знам колко да заделя...

 

и пак казвам ако ще е атмосферка ще е бензин c16xe .. става но ще е сток .. тези тунинги дето казвате излизат над 1000, което означава по-добре да зема едно C18xe ще ми излезне 700 лв някъде и тези 15 -20 коня и по голяма кубатура доста по силно ще се усетят отколкото туннига за 1000 лв .. лично мнение .

друг е въпроса че c18xe оттам нататъка се прави доста по лесно..

 

и да не забравяме че мъдреците са казали:

There is no replacement for displacement unless you can rev it up to 8000 rpm!

Редактирано от AstraFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ли мислил за двигател от друг опел или държиш да си е от корса ? Гледах на скоро преправян двигател от калибра на корса и не можеше да се удържи на пътя ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мислех за друг двигател ама дизел ..

казах ако е бензинка че ще си е c16xe, и като ми писне c18xe от астра за друг и дума да не става бензинов

 

дизеловите незнам как стоят с преправянето ...

но сега ме интересуват турбодизелите така че там са ми повече въпросите при бензина ми е ясно горе доло какви пари ще ми трябват интересува ме

това 1.5 турбод. или 1.7 дизел като се напарват на 1.5 - до макс 2 бара колко пари ще ми излезне всичко за да си преценя.

или да се вземе друг турбодизел примерно 2.2 DTi от астра G .. ако изобщо е възможно ама мисля че конверсиите на дизеловите мотори ще са доста по зверски от бензиновите ..?

 

ПП другото което ще пасне без никкакви преправяния по логика мисля че ще е 1.7 td от астра F ? който е 82 коня същия като на корсата само че с турбо ама не виждам смисъл като тая турбина определено няма да държи на 1.5 бара па камоли на 2.0 и то се знае че ще е нова по яка турбина .. затова е голямата дилема, друг е въпроса че и всички мисля че го знаят че турбо мотор с нали заводско монтирано турбо ако просто дори се смени турбината с по-голяма и се надуе на 1.5 примерно, няма да върви като същия двигател само че първоначално бил атмосферен след което и на него му се сложи турбо и се надуе на 1.5 ...

демек 1.7 D от корса който е първоначално атмосферен ако се надуе на 1.5 ще върви доста повече отколкото същия мотор от астра F 1.7td със същата турбина пак на 1.5

което идва от простата сметка че на вече турбинирания мотор като му се махне турбината мощността му пада с около 60% демек на тва 1.7 td от астра дето е 82 коня като му се махне турбината мощността му отива към 40 коня, докато на атмосферния началната мощност е 60 коня..

мисля че има логика

все пак някой по-разбиращ да ме поправи ако греша...

Редактирано от AstraFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На последното мнение нещо немога да схвана логиката ... Искаш да кажеш че 1.7 с "карантия" за атмосферен дизел надут на 1,5 бара ще върви повече от 1,7 с "карантия" за турбо, така ли ?И колко време мислиш че ще издържи това ? Блоковете на двата мотора са еднакви, разликата е в частите и настройката на помпата.

Редактирано от RAPTOR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам как стои работата при дизелите, просто го дадох като пример в моя случай може би по подходящия пример е на бензин C20XE надут на 1 бар и самото заводско c20let който си е на 1 бар .. мисля че c20xe-то със монтираната турбина ще върви повече щото си е атмосферен.. разбира се ще требва да се сменят и части че .. :X

 

няма значение това, остави го настрана и давай по темата

 

това няма да го правя утре както разбирате

питам защото ще си взимам

корса и да знам каква да е ако ще слагам турбо дали 1.5 td е по подходящ, на който ще се сменява турбината или 1.7 d който е атмосферен и ще се слага нова турбина

 

и какви пари ще излезне някой може ли да сметне ? горе доло - плюс - минус 200 - 300лв за ако се прави 1.5 td на това налягане и колко ако се прави 1.7 на това налягане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега според мене ти незнаеш какво искаш,или не, ти искаш барза кола, ама с дизел няма да си бьрз.....

А пьк че ц20лет бил на един бар това нз кой ти го е казал ама те е излагал, ц20лет е на 0,6, повечето турбо коли два литра са на това налягане.Я кажи ако не е тайна колко пари имаш заделени за такива работи да ти кажем какво да правиш.най евтиният и задоволитен резултат е ц20хе срещу около 1500лв ще си доста бьрз и ще имаш надежден автомобил на който само гориво ще наливаш и няма да има ремонти. сам си прави сметката какво искаш, и като решиш пиши за сьвети кое как да стане :th_up: и тогава вярвам повече колеги ще се отзоват за сьвети;)

Механично дизелче бегуна нестава братле да знаеш ;)

 

пп: обороти му е маиката :)

 

 

пп2:или турбо (бензин) :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мии другия вариант който ме устройва е казах . c18xe ама определено няма да са повече от 120 коня, возил съм се в такава корса (c20xe) и просто не ми трябва такова животинче

c18xe е предоволно, ще харчи и малко по-малко в сравнение с 20хе-то а ибезтуй не ми требва чак такъв вървеж

 

просто се чудех щот искам корса 2000 год да е с по хубаво и запазено купе и те са доста по лачени

и нея да се прави

та ако е бензин мисля че най-добре да си зема една такава 1.4 16в екотек да я покарам малко да я понаправа вънка и после да присадиме c18xe-то

ма тва се чудех 120 коня толко ли немогат да се изкарат от дизелака ... дет се вика и по-малко от 1.5 бара ше ми требват ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя дизел колкото и да го напъваш, накрая идва някоя Корса с c18xe или c20xe и ти сипва с големия черпак :moderator: .Исузу-то не е "бегачка" а е поредния идиото устойчив мотор поставян в Опел, с който да се возиш мнооооого без проблеми.Ако искаш повече да се возиш отколкото да правиш, директно си избий от главата турбиниране на 1,7 атмосферно Исузу, вече ти казах че за него ти трябва "карантия" за турбо мотор, че на тия 1,5+ бара се съмнявам стоковите да издържат дълго.Така че веднага отиваш поне на 1500+ лв. за части, незнам точно цените, нека някой по запознат да ти ги каже.Ако си решен да е дизел се насочи към 1,5тд и като заначало си го покарай с повишено налягане на турбото, повече нафта от помпата и по голям кулер (сега се чудя дали на него се монтира кулер в завода).

Ако и така не ти харесва, вадиш от някоя Астра Ф, Вектра А / Б 1,7 тд заедно с помпата, колекторите, главата и турбото.Ако го надуеш в нормални граници при които колата може да се движи всеки ден без риск да се "разпадне" ще стигнеш около 120 к.с. (това според английски форуми, които съм разглеждал преди доста време и по спомен оригиналната турбина я даваха до около 1,4 бара налягане) и го насаждаш в твоята.В този случай ако сметнеш и продажбата на твоя ще ти излезе доста по евтино.

За мен това са единствените възможности за Исузу-то.

Редактирано от RAPTOR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пречи да си фантазираш и за над 8000 оборота. Какво да съм пробвал на това налягане, като само с налягане не става?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много правилно само с ядене несстава трябва и акьл :)Не, за мене човека нз какво иска или просто и той като един мой хахах на всеки два дена колата му вдига 10 коня ххахах.Сега кьм темата,значи колега като решиш какво искаш питай конкретно за модела каки модификации могат да се направят,иначе тай само се пишат глупости и 123454546 неща от които сигорно и 5 няма да запомниш :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де какво да кажа като аз първо вас ви питам кой е по-добрия вариант от 2 та дизела ако се прави на такова налягане ...

е досега като разпитах сичко е за C16xe ...

и пак едно и също се повтаря .. ако се слага друг мотор с20хе .. с18хе било по зле ..

няма значение дет се вика

едно c16xe, и то ще се прави ... тогава кажете какви пари ще излезне да се прави с16хе-то казвате че имало леб у него та ?

дайте тогава идеи .. примерно за 3000 лв какво може да му се направи и колко коня ще качи ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Англичаните твърдят, че 16хе с powerbox всмукател тип Манцел или Дбиллас, изпускател 4-2-1 и чип се достигат 120-130 коня. Допълнителни доработки като портване, валове и прочее ще изискват и пълна ревизия. Само ревизията я сложи 300-400 лв в части - гарнитури, ролки, ремък, водна помпа, семеринги...Цената за труд зависи от това, кой ще ти я прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей колега значи според мен с 3000лв може да се постигнат добри резултати единствено има само ако ти си правиш доработките смисал дане даваш пари за майстори и прочие.испускателнасистема на 55мм,всмукател спортен,портване на главаа сьщо така сгастяване (пилене),може да се сложат бутала и колянов вал от 1.8 това става с пилене на блока вече но не е нещо кой знае какво тайче е вариант ;) и накрая с едно чипче и си ти,смятам че едни ч50 коня мойе и да се искарат,така че мятай се на хорото и да не ти пука начеши крастата пак кот ще да става :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де мисълта ми е за да не се прави самия мотор нема ли някакъв вариант при който мога да сложа по-мощен мотор, на който частите да се различават минимално с този 1.6 16в .. x16xe

незнам защо некъде четох че примерно астрата ти е с16nz и може без проблем да се сложи c20ne без да сменяваш много работи ?, като например скоростната кутия съвпадала .. и оттам поне се спестява доста време и пари

това важи ли и за х16хе ?

щото на мен ми требва точно такова с20не на корса .. 115 коня е ама нютоните се чувстват доста повечко и друг е въпроса че НЕ-то с доста по-малко пари може да се дигнат конете .. .

и е 8в, частите са доста по масови и доста по ефтини

??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да стане без смяна на кутията, тъй като до 1.6 са с малкия блок, а нагоре с големия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо де иначе това ли е най-добрия вариант ? с20не ? че искам да сложа и борд комп от астра ф и таблото от астрата..

казаха ми че 8 винтиловите са доста по-лесни и ефтини за поддръжка, доколкото знам и с20не-то си навървява доста

казват че е и лесен за туннинг има доста голям потенциал предполагам доста по голям от с16хе/х16хе

а и като имам впредвид че е по-ефтин от тях и доста по-масов и се намират части доста по лесно

мисля че тва е мотора за мене ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много си се объркал :) ще се постарая да съм кратък:

1. дизела не е за бягане! И другото дизелите не се въртят над 5000 оборота щото ще се разпилеят а и даго правят няма смисъл понеже същината на тези мотори е в ниските обороти, за високи си трябва бензин(въпрос на гориво е).

2. 8 клапанов бензинов мотор 2000 кубика сток гори колкото същия 16 клапана и върви много по-малко. С тунинг 8 клапановия има потенциал да ти изгори много бензин, бих казал като два 16 клапанови и да върви като един.

3. всяко преправяне по една кола ти усложнява живота неимоверно и те вкарва в разходи задължително! Не е само както ти казват слагаш и караш.

4. "малко неща се сменяли" - няма такова нещо, винаги в процеса на работа изникват допълнителни усложнения и накрая резултата е много скъпа непродаваема бавна за парите си кола.

5. турбото не е за всеки, ако нямаш хиляди левове не се хващай!

6. казах ти отдавна купи си GSi16V 125-чка с климатик 94-та година и си карай. Слагай и джанти, лепенки, лампички радвай и се и толкос.

 

Сега алтернативата - слушай някой майстор на бегаческия спорт дай му едни пари да ти прави кола, после още няколко пъти по толкова, за да я донаправи щото се е оказало че нещо не става и след година чакане като я вземеш "готова" от нетърпение се засили със невероятната бегачка по някой път и са убий кат мастия щото нещо не е кат хората.

 

ПС има неща които може и които не може, има и неща които няма смисъл избора накрая си е твой :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, казах ти че същото купе кола няма да е имам една астра ф писнала ми е като визия ..

просто ми требват старите мотори и по ново купе (като година) ама от старите купета (corsa b/tigra a .. Друго немога да се сета .. )

демек такова от корса или тигра

шот са до 00 - 02 год

лошото е че са екотек ..

добре ако отпишеме старите мотори екотеците по-лесно ли ше се сложат например х18хе

Редактирано от AstraFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги вижте какво прочетох в един английски форум

The X18XE1 and Z18XE engines used in AstraG, CorsaC, late VectraBs etc are small block, stroked X16XEs.

 

the C18XE and X18XE are big block underbored 2.0 Ecotecs.

 

the Small block X18XE1 is a straight swap for a later X14XE or X16XE.

the x18xe engine is found in the mk3 astra's and earlier vectra's (upto 1999 ish) the x18xe1 is found in the mk4 astra's and later vectra, they look completely different to look at, x18xe1 looks more like the x/c14/16xe engines,

доколкото мога да си го преведа излиза че х18хе1 и z18xe щом са малкия блок би треало да имат доста общи работи с х16хе ..

следователно би требвало да влезнат много по-лесно от х18хе/с18хе/с20хе?????

някой да каже какво ще е предимството ако слагам мотор от малкия блок примерно z18xe или x18xe1 пред x18xe примерно

 

 

Пп. и стига с коментари от типа много си объркан .. незнаеш какво искаш ...

Трябва ми корса B малко по-мощничка от х16хе и пак да е тези години 98-00 .. демек ше е екотек ..

до 115 - 125 коня 1.8 нагоре неискам!!

Редактирано от AstraFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×