Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Jelqzkov

17 години без гуруто на автомобилният спорт

Recommended Posts

И аз като всички деца родени в края на 20 век съм събирал дъвки турбо, играл съм си с мачбокс колички и тн. И винаги съм бил фен на истинските автомобилни спортове и най вече на WRC и най-вече на тази му част в която участваха истински автомобили, а не RC колички. Спомням си с какъв кеф следях евроспорт и бях жаден за всеки кадър от "Рали Монте Карло", а стартовете от "група Б" ме караха да съжалявам че съм на 10 - 12 години и немога аз да седна зад волана на тези извънземи коли, че живея в тая дупка и нямам възможност да се слея със атмосферата, че разли "Албена" е толкова далеч от моя град и съм твърде малък за да мога сам да ида да го гледам, и до ден днешен ме е яд, че така и не успях да го видя (а беше една от най-големите ми мечти). Това за коеот най-малко съжалявах е че нямаше каде дори да ги наблюдавам или от каде да изкопча малко пвоече информация за тях.

Никога не съм бил фен на формула 1 или на пистовите шампионати, за мен те бяха безсмислени. Във времето в което ги гледах - някакви коли навъртаха 50 обиколки и накрая Шумахер ставаше 1-ви. И не бяхчувал, а и нямаше как, за времената в които и този спорт не е бил "осквернен" от долни програмистчета.

Сега мотоспорт не гледам. Нито WRC, нито Дакар, нито мотоциклетизъм. И така може би от 10-тина години насам. Защото жадувам да стана свидетел на състезание в което победата се решава от инженери с ключове и отвертки, не от програмисти с лаптопи. От пилоти готови за тежко физическо и психическо натоварване, а не то пилоти които дават газ "а всичко останало правят от волана". Мотоспорт гледам в youtube и се кефя безкрайно на клипчето, каквито да речем Чоста публикува преди малко в фейсбук - старо DTM състезание.

Мой колега е глям фен на един куп спортове и по някаква ирония на съдбата, докато разговаряхме за мотоспорта, стана въпрос, че е гледал филма за своя идол - Айртон Сена. Аз незнаех почти нищо за него, знаех смао, че е "богат" на един от най-скучните за мен моторни спортове. Тогава колегата ми каза да изгледам филма и ще заобичам Ф1.

По някаква ирония на съдбата изтеглих филма на 01.05 - деня в който се навършват 17 години от смъртта на Сена. Гледах го преди минути и бях пленен наистина пленен ии филма ме върна във времето, когато чаках да видя по евроспорт някой кадър от любимите ми състезания. По същия наин се чувствах всяка минута от момента в който гледам в този филм.

Не станах по-голям фен на Ф1, но се запознах с историята на един истински спортсмен и състезател:

 

Редактирано от Jelqzkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.youtube.com/watch?v=F_rJH9XVIQA

 

http://www.youtube.com/watch?v=kC9ZeCr5bEA...feature=related

 

Най-добрия в най-лудите времена на F1...Турбо ерата....

 

ПП:Има един лаф който навремето инструктора на баща ми е ползвал:"На теб пиша 4,на мен 5 и на Сена 6"

Редактирано от bertone70

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сена-една от големите легенди във Ф1.Преди време по Дискавъри бях гледал как той и Ален Прост дори и като пилоти от един и същи отбор водят много здрава битка за титлата.Не си спомням някога в историята на Формула 1 да е имало такава здрава битка за титлата като при Сена и Прост.И аз като колегата Желязков спрях да гледам и WRC-то и Дакар,но някак си все още ме влече Ф1 макар,че и на мен не ми харесва,че в днешно време компютрите навлязаха доста и при Ф1 и в днешно време победата зависи и от разните им там системи за кинетична енергия и тем подобни системи които чесно казано не ми харесват.

Редактирано от cross

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че е бил добър спор няма, но чак пък гуру. :icon_smile: За мен гуру на автомобилния спорт може да се нарече Ари Ватанен. В историята на формула 1 има доста които са на и над нивото на Сена, но са позабравени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спор няма! Но едва ли е толкова известен колкото Сена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уникален състезател,уникален филм нямам думи да опиша какви емоции преживях докато го гледах !!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е реалността-

 

Мехаел Шумахер - 7 титли-1994,1995,2000,2001,2002,2003,2004

 

Хуан Мануел Фанджо - 5 титли-1951,1954,1955,1956,1957

 

Ален Прост- 4 титли-1985,1986,1989,1993

 

Джак Брабам - 3 титли-1959,1960,1966

Джеки Стюарт - 3 титли-1959,1960,1966

Ники Лауда - 3 титли-1975,1977,1984

Нелсън Пикет - 3 титли-1981,1983,1987

Аертон Сена - 3 титли-1988,1990,1991

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реалността продължава:

Шумахер: 1961 - (50 години и продължава)

Фанджо:1911 - 1995 (84 години)

Ален Прост: 1955 - (56 години)

Джак Брабам:1926 - (85 годни )

Джеки Стюарт: 1939 - (72 години)

Ники Лауда: 1949 - (62 години)

Нелсън Пикет: 1952 - (59 години)

Сена: 1960 - 1994 Едва 34 години, да речем половината от живота на всички изброени по-горе. Без да пишем на сметката това че се е радвал на всеобщата любов от страна на председатели на федерации и съдии... Апък ако седна да извадя и статистика за това колко е било необходимо на всеки един от изброените за да спечели този набор от титли... Никога не съм харесвал статистиката.... да не говорим че Сена е напуснал белия свят в разгара на кариерата си, по лоша шега (негова или на съдбата) се е състезавал във размирни времена и сред динамична среда и в години в които моторния спорт е започнал да се приближава към днешната си форма - видеоигра.

Редактирано от Jelqzkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От много електроника и настройки в последния момент стана инцидента той не си познаваше болида просто.

Редактирано от pluvecat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Реалността продължава:

Шумахер: 1961 - (50 години и продължава)

...

 

3 януари 1969 - това прави 42 години, а се отказа през 2006 на 37, което не е кой знае колко много над Сена, с 7 титли. :knee:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Реалността продължава:

Шумахер: 1961 - (50 години и продължава)

Фанджо:1911 - 1995 (84 години)

Ален Прост: 1955 - (56 години)

Джак Брабам:1926 - (85 годни )

Джеки Стюарт: 1939 - (72 години)

Ники Лауда: 1949 - (62 години)

Нелсън Пикет: 1952 - (59 години)

Сена: 1960 - 1994 Едва 34 години, да речем половината от живота на всички изброени по-горе. Без да пишем на сметката това че се е радвал на всеобщата любов от страна на председатели на федерации и съдии... Апък ако седна да извадя и статистика за това колко е било необходимо на всеки един от изброените за да спечели този набор от титли... Никога не съм харесвал статистиката.... да не говорим че Сена е напуснал белия свят в разгара на кариерата си, по лоша шега (негова или на съдбата) се е състезавал във размирни времена и сред динамична среда и в години в които моторния спорт е започнал да се приближава към днешната си форма - видеоигра.

Е ти много го състари Шумахер роден е през 1969 година на 42 години е.Аз също харесвах Сена но Шумахер го издухвше със къде по слаба кола от ляво отдясно от където си искаше.Същото правеше и Ален Прост.Просто след смъртта му се появи явлението култ към личността породено от факта че правеше много добрини и беше добър човек.

 

Дължа да направя уточнение че не съм Шумахерист аз гледам безпристрастно който бие.

Редактирано от Росен Желев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено съм съгласен (бая нещо изгледах тия дни) и ми се струва че Прост е по-техничния, докато Сена е по-дивашки каращия и той определено кара повече все едно кара картинг, а не Ф1 болид. И може би на това се дължат неговите победи.

А Шумах ми се струва че идва в едни времена в които Сена се "кара" доста със колата си. Отделно във времето в което Шумахер набира скорост и Сена започва да влиза що-годе в крачка кариерата на последния приключва... не бих ги сравнявал.

Но и Шуми си е Шуми не бива да го пренебрегваме!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено рисковите карачи печелят когато карат по силна кола(Сена Менсъл Монтоя Алонсо)Последния се изгуби някаде в средата на коневръза.Негърчето Хамилтън е пример как едно посредствено пилотче печели титла защото кара силна кола.Но от по старите години има велики карачи които са далеч пред Сена-Рудолф Карачиола, Манфред фон Браухич,Тацио Нуволари,Алберто Аскари и естествено Хуан Мануел Фанджо.А на сегашния лидер Не му викат Фетел а новия Шумахер :super:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да си говорим,кой колкото ще титли да има,Ф1 е много Тъп авто-мото спорт,адски безсмислен е...умения не се показват на затворени обиколки! Там става дума на кой електрониката му е по-добра с по един пилот колкото да се каже че управлява и има контрол над автомобила дрън дрън да ама не... 1000 клаузи изисквания промени и куп глупости с които само и само провалят всички състезания даже и WRC-то/ето там се показват шофьорски умения и истински контрол над автомобила/ и там го набъкаха с тези простотии и взе да загубва интерес ...

Съжалявам просто че са спрели група Б и истинските рали автомобили но все още и още гледам със интерес стари репортажи и излъчвания свързани със онези години на грубата сила.

И простата причина за спирането им е факта че колите станали супер бързи публиката нараснала твърде много и била неконктролируема и заради поредицата инциденти, а и защото е задминавало F1 по популярност...

Да не говорим че Пежо 205 Т16 дава време за топ 6 на тогавашната Ф1...

 

Не искам да кажа нищо лошо за пилотите от формула 1 и за легендарните пилоти от този спорт...а просто че F1 е пълна БОЗА :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотоспорта на 4 колела като цяло е пълна пародия. Но "е"! Бил е много красив и вълнуващ спорт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изненадах се, че по- млади колеги от мен също като мен не харесват тези високотехнологични нововъведения във Ф1. :icon_smile: Мислех си, че само аз съм на това мнение и че всички останали колеги харесват Ф1 в това и състояние. Казвал съм го и на моите момчета, че докато не върнат ръчните скорости и не премахнат всичките тия високи технологии истинско състезание няма да има.

П.С. Много добре помня трагедията със Сена- даваха я на живо по единствената българска телевизия. Наистина беше невероятен пилот. Но преди него е имало много по- големи и велики майстори на волана, на които също трябва да отдадем почит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Изненадах се, че по- млади колеги от мен също като мен не харесват тези високотехнологични нововъведения във Ф1. :icon_smile: Мислех си, че само аз съм на това мнение и че всички останали колеги харесват Ф1 в това и състояние. Казвал съм го и на моите момчета, че докато не върнат ръчните скорости и не премахнат всичките тия високи технологии истинско състезание няма да има.

П.С. Много добре помня трагедията със Сена- даваха я на живо по единствената българска телевизия. Наистина беше невероятен пилот. Но преди него е имало много по- големи и велики майстори на волана, на които също трябва да отдадем почит.

Точно казано ;) 1200 коня , ръчни скорости , улиците на Монако.. :th_up:http://www.youtube.com/watch?v=aNmqn3heGgE http://www.youtube.com/watch?v=0yCsdnUW2Ww...feature=related :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравяме Джим Кларк, Йохен Риндт, Ника Лауда, Нелсън Пикет, Греам Хил, Сър Джеки Стюарт.. Ф1 има много герои. кой по бърз, кой по бавен, кой през 60те.70те.80,те 90те или сега.... просто, сега я няма магията. тази тръпка която ме кареше да ставам в 02;00 за да гледам свободните тренировки..... или пък да изчета всичко де що има за Ф1..Относно Шумахер и Сена е безммислено да се спори.. просто единия си замина тогава когато другия почна да набира скорост.... Уникалното което си спомням за Сена е, че доста хора от екипа на Макларън казват, че с него не им е трябвало телеметрия, защото след няколко обиколки слиза от колата и казва: На този завой загубих 3 десети, на този 4 и после като срявнят е било точно така.. Найс аа :):) А Шуми е героят на новото време, дисциплиниран,с изключителна физическа подготовка, каращ на ръба..дори отвъд него... понякога дори по груб от колкото трябва.. но както казва Рос Браун: "Щях да съм разочарован, ако не беше такъв". Вили Вебер коментира състезание на Михаел от малките немски формули в края на 80те" Това което ме впечатли, не бе огромната преднина с която ги победи, а начина как 20 обиколки абсолютно по един и същи начин описваше последния шикан.Ако бях оставил там капачка от бира, той 20 пъти щеше да я настъпи" :):):) Та това колеги, е другото което го направи Велик. Способността, да кара на максимума на колата в продължение на голям брой обиколки (спомнете си Унгария 1998)...... Има и още и още ама да не ви отегчавам с мойте ф1 спомени :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Каквото и да си говорим,кой колкото ще титли да има,Ф1 е много Тъп авто-мото спорт,адски безсмислен е...умения не се показват на затворени обиколки! Там става дума на кой електрониката му е по-добра с по един пилот колкото да се каже че управлява и има контрол над автомобила дрън дрън да ама не... 1000 клаузи изисквания промени и куп глупости с които само и само провалят всички състезания даже и WRC-то/ето там се показват шофьорски умения и истински контрол над автомобила/ и там го набъкаха с тези простотии и взе да загубва интерес ...

Съжалявам просто че са спрели група Б и истинските рали автомобили но все още и още гледам със интерес стари репортажи и излъчвания свързани със онези години на грубата сила.

И простата причина за спирането им е факта че колите станали супер бързи публиката нараснала твърде много и била неконктролируема и заради поредицата инциденти, а и защото е задминавало F1 по популярност...

Да не говорим че Пежо 205 Т16 дава време за топ 6 на тогавашната Ф1...

 

Не искам да кажа нищо лошо за пилотите от формула 1 и за легендарните пилоти от този спорт...а просто че F1 е пълна БОЗА :biggrin:

Не само Ф1 е спорт на затворени обиколки! Технологийте във формула едно и врц вървят паралелно с годините. Състезанията от група Б са били горе - долу на едно ниво по интерес. Според теб защо са премахнати турбо моторите от Ф1 - поради същата причина заради която е спряна група Б, а тя е много жертви.

 

ПС: И аз съм фен на група Б, но също така съм фен и на всичко свързано с моторните спортове от 60-70-80-90те години на 20век.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте колеги аз няма да споря с никой няма и да налагам мнение.Както каза по предния колега всичко идва и си отива с времето,но едно остава-безопасността.Аз не мога да обсаждам хора които карат хиляди от нас да им се възхищаваме т.е когато заради един стават стотици хиляди на крака за да отдадат почит и аплодисменти нямам какво да кажа не съм и компетентен.Както обаче казах безопасността остава тя е написана с кръвта на Сена и др. загинали.Не може да не зачитаме новите технологии защото ако Сена беше претърпял катастрофата с сегашен болид сигорно щеше да е жив(наскоро гледах подобна катастрофа в която пилота излезе дори без драскотина)Така че не може да спреш прогреса,да сега с лаптопи но тези развития и лаптопи спасяват живота.Не ме разбирайте че съм фен на модерните работи,просто вийдам че всичко се развива и няма как да дойде старото,все едно да ползваш сега пентиум 2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес гледах квалификацията на каталуния и както се каза по-горе тези състезания не се печелят вече от неоспоримия талант и интуиция на пилото ами от данните от телеметрията,КЕРС,подвижни задни крила,дифузьори за притискане от изгорелите газове на мотора....Това ми направи днес впечатление,че се говореше само за това и как който нямал проблеми в КЕРС щял да дръпне на пред,но не и защото е по-добър и може да намери някой друга секунда от било то пистата или възможностите на болида... :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bertone70 съгласен съм с теб.Точно това обяснявах и на брат ми днес.Аз не,че не одобрявам тея системи,но предпочитам състезанието да е без тях,защото поне за мен е безсмислено състезанието.Ах как ми липсва страрата формула 1,онази която сме свикнали да гледаме преди и в която не компютрите решаваха кой ще е победител

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bertone70 съгласен съм с теб.Точно това обяснявах и на брат ми днес.Аз не,че не одобрявам тея системи,но предпочитам състезанието да е без тях,защото поне за мен е безсмислено състезанието.Ах как ми липсва страрата формула 1,онази която сме свикнали да гледаме преди и в която не компютрите решаваха кой ще е победител

Момчета това са наши дни не се залъгвайте на времето е имало велики пилоти но парния локомотив никога няма да се върне вече.Така е сега устроен света с нови технологии и модификации.

Редактирано от Росен Желев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Момчета това са наши дни не се залъгвайте на времето е имало велики пилоти но парния локомотив никога няма да се върне вече.Така е сега устроен света с нови технологии и модификации.

 

Слъгласен съм с теб,но според мен новите технологии не трябва до такава огромна степен да навлизат в автомобилния спорт,защото според мен се обезсмисля всичко.Гледа ми се истинска битка за по-предна позиция,а не такава в която компютъра решава всичко-някак си по-скучно и безинтересно ми се вижда.

Редактирано от cross

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×