Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
IGNEV

Има ли филтър за купето при Вектра А ?

Recommended Posts

филтър купе кабинен филтър опел вектра а

 

Чудя се и се мая как нямам такова нещо. Перката на вентилатора за парното е открита, понякога са ми влизали цели листа вътре ?!?! До колкото разбирам Вектра А фабрично нямат, поне така прочетох някъде, вярно ли е това? Поне тези с климатик нямат ли? Все ми се ще, че е направено да се сложи някакъв капак над перката, по формата на пластмасата около нея.

Ще съм доволен на всякви коментари, кой как се е справил с това, а ако някой извади и снимки ще е супер :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно *над* перката има капак, просто той е единствено над нея, от страни я скрива частично, има оставен малък отвор, през който перката да смуче. Ако скриеш перката цялостно не знам дали ще има от къде да смуче въздух. Инак аз съм го мислил, единственото, за което се сетих е да се модифицират по някакъв начин мрежичките на кората под чистачките, тия дето като отвориш капака се падат в левия и десния край под предното стъкло, и винаги са пълни с листа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този капак ... дали няква снимка може да се намери. Защото при мен мисля че няма такова нещо. Разбирай около перката има пластмаса, която много ми прилича на основа на нещо, което си търси похлупак, но НАД нея е празна площ с груби размери две педи дължина по една педя ширина, дори малко повече. И искам да го видя как изглежда при други коли, за да знам дали е така или да търся нещо. Ще съм много благодарен ако можеш да щракнеш :th_up:

Дупките в ляво и дясно на борд са изолирани, поне не влизат листа, но от прахта не мога да се скрия :insane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи открих тази тема >>> http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/sho...or-MK3-Cavalier ,

но не мога да отворя този линк >>> http://94.175.159.153/sytemsandsoftwaredev...ent/systems.htm ,

където би трябвало да е описано как се пригажда кабинен филтър от Калибра на А.

 

ениуей тази информация ме хвана

 

The Vauxhall Service book says change Cabin filter(except Cavalier), for the very reason the mods are required.

 

Late Calibras had the Same type as the MK3 Astra, Early ones were the same as the Cav.

 

If you have a Vectra A then you need do no mods!!

 

Размерът на Калибровия би трябвало да е около 409 х 142 х 17 според чичо Гугъл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сам си пиша, но съм се хванал и ще го свърша, като никой не иска да помогне :biggrin:

 

При мен е ето така, предполагам и при много други, Владко за кой капак говориш ?

 

1299264872_ryry9573_htrbox.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те това дето си го показал по цялата дължина на предната ламарина има една голяма пластмаса дето го закрива и е с формата на ламарината , а в двата и края завършва с решетка която спира поне големите боклуци ! Хората късно са осъзнали че колите ги караме в Бг по прекрасните ни калнопрашномръсни и отвратителни пътища и почнали да слагат филтри за купето та да не се душат от прах пътниците ! Дано си ме разбрал какво исках да кажа че и аз се омотах :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега ..... да ти кажа и моя опит с усилията си да сложа филтър .... понеже найстина това е голяма недомислица ,но пък от друга страна като се има предвид коя година започва производството ..... та както и да е ..... по принцип моторчетата на парното са едни и същи при Астра Ф,Калибра и Вектра А ,съответно при Астрата и Калибра след 95г имат филтър и тази основа на която се слага филтъра(за която говори колегата в горния пост) е една и съща при тези две коли. И аз реших че ако намеря такава и си сложа ще си имам и филтър :dance: понеже всичко им е еднакво ... но .... се оказа че механизмите на чистачките са различни .... и съответно опира във въпросната основа.Така че ако намериш друг начин много ще се радвам да споделиш.

P.S. между дргото сега се сещам че има и варянт да стане ..... но за целта ще трябва да си намериш механизъм на чистачките от Калибра след 95г. .... тогава вече мисля че би трябвало да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбрах те колега :th_up:

 

Мерси за полезното инфо, ще видя и лично с какво ще се сблъскам ;) До колко прочетох по западните форуми, нещо се зарязвал филтъра, именно защото опира ... но по начин по който не се влияе филтрирането на въздуха. Честно казано ми е съмнително това, но ще го видя на място как са нещата и тогава ще го мисля.

 

STEP ONE

 

рамка за кабинен филтър от Астра Ф

 

1299345166_qbva6755_100_5518ed.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Владко за кой капак говориш ?

 

Точно за това облото, дето е точно от горе на перката. Т.е. пластмасата, която скрива перката. По твоите думи бях разбрал, че при теб моторчето се вижда, на снимката дето си пуснал очевидно то е скрито от пластмасов капак :) За него говорих :)

 

..... по принцип моторчетата на парното са едни и същи при Астра Ф,Калибра и Вектра А ,

 

 

По принцип не са едни и същи, даже от Вектра на Вектра имат разлика :mhihi:

Пробвал съм да слагам моторче от друга Вектра А на моята, нямаха нищо общо- нито захващането, нито формата, нито размера, даже и буксата беше коренно различна. Това, което исках да сложа беше с по-малка в диаметър и по-дълга перка (изобщо нямаше как да го събера в кутията на мястото на старото), захващаше се с 2 болта, а моето има 3 тампона, на които ляга, и от горе се стяга с една скоба, захваната на кутията. На моето термо-прекъсвача (или както се казва оная работа с жичките, дето в нея се включва буксата) е на пластмасова конзола, щракната директно за моторчето, на другото тая работа стои някъде отстрани, и е свързана с 2 кабелни обувки и свободно висящи кабели.

И това е от една вектра преди фейслифта на друга вектра преди фейслифта.. за Астра Ф и т.н. дори и да изглеждат еднакво, и да има взаимнозаменяеми модели вероятността да са различни е доста голяма.

Инак и аз отначало като ги погледнах изглеждаха 1:1, като дойде време да сменям видях 353462356 несъответствия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

STEP TWO

 

Монтирах рамката, но механизмът на чистачките опира в него дори без да има филтър. Разгледах снимки из нета, механизмът на Калибра и Астра Ф изглежда идентичен, и нямащ нищо общо с Вектровия. ... както каза колегата lupo13. Та днес нищо не бачка, но утре ще видя дали мога да намеря механизъм за чистачки от тези коли и дали всичко ще пасне.

 

Ето от днес:

 

разликата в рамките при Вектра А и Калибра/Астра Ф

1299405937_rcrm8030_100_5519ed.jpg

 

... и монтирано

1299405946_zarb6278_100_5521ed.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

STEP THREE

 

Сменете колата, по възможност с друга марка :excl:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдааа колеги доста съм ви позаблудил и по скоро в часта с моторчетата :blush: .... аз когато исках да слагам гледах за Вектра след 93 с климатик каквато е мойта ... и там моторчетата със сигурност са еднакви със на Астра и Калибра. И да найстина са няколко вида ако са без климатик ....... въобще не съобразих. А за механизмите на чистачките се сетих докато писах предишния пост ,но сега ги проверих и ги дават различни ..... но съм виждал на Астра свален м-м и е почти 1:1 с Вектровия , но предполагам е една идея по къс ... а за калибровия никога не съм виждал свален.Така че с повечко игра може и да стане ..... но според мен няма на къде да се реже Астровата основа .... а трябва съвсем малко :sad-smiley-046:

Редактирано от lupo13

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със стъпка 3 не го очаквах ..

 

Държиш да имаш филтър или нещо което да пази от боклуци вентилатора? Защо не направиш една тънка рамка с мрежичка против комари :) може да ти я сковат бързо в накой цех за ПВЦ дограма ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ lupo13 - има на къде да се реже, има, има ;) А за чистачките - от Калибра НЕ СТАВА ! Отливката на захвата е друга. Но дори да ставаше, пак няма да има достатъчно място.

 

@ beos - мрежичка от комари ще ми спира насекомите, да, но искам да не влиза дори прах. '89 година инженерите от Опел са били толкова дълновидни, че освен че са забравили филтър на купето, са забравили и за вътрешната циркулация :newsm69:

 

... за това ...

 

STEP FOUR

 

След като сте се отказали от стъпка три поради финансови причини може да се направи няква такава схема, при която филтърът се скъсява, за да не пречи на лоста на чистачките, също така в долния десен край трябва да се отнеме от пластмасата на рамката поради същата причина. Естествено всяка една малка пролука трябва да се оплътни.

 

1299507921_sbbp3749_ABCD0018ed.jpg

 

1299507932_rfnv6660_ABCD0019ed.jpg

 

След още малко донапасване нищо никъде не опираше, като по този начин Вектра А се сдоби с филтър на купето :th_up: ....

 

END OF STORY

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам, май ти е останала и още една част, която може да ползваш за смяна след като се замърси :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, замислих се дали да не го направя наполовина, един филтър да става за две смени, но реших да използвам максимално пространството да има дебит ... всъщност по-малката филтрираща повърхност ще се замърсява по-бързо, така че не знам дали се губи нещо по този начин ... но това са тънки сметки вече ;))) :th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда ..... колега при теб вентилатора ти духа силно и може и да не усетиш че си "затапил" половината филтър,но при колите с климатик вентилатора духа много слабо и ако му отнема половината пространство ще стане още по зле. ... Иначе ако искаш целия филтър да е там не съм сигурен че ще стане .... понеже си спомням че и филтъра пречеше малко.Но иначе евела за желанието и старанието което полагаш по колата , а и между другото и аз много се озадачих от стъпка 3 :biggrin::th_up:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


×