Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Black Calibra

Потребители
  • Мнения

    10
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно Black Calibra

  • Ранг
    бъдещ фен
  • Рожден ден 7.02.1981

Previous Fields

  • Защита от ботове / Protection from bots
    681

Contact Methods

  • AIM
    skybike2000

Profile Information

  • Пол
    Male
  • От
    Варна
  1. Внимание - BOSCH сервиз!

    Искам да ви запозная с моята "одисея" в сервиз БОШ над затвора във Варна - точно до КООРТЕХ. И така,в края на ноември 2011 с един приятел караме(в случая му дадох той да кара) моята Калибра (С20ХЕ 2.8М '93г.)по магистралата към Девня.Та преди с.Слънчево при скорост над 200км/ч ауспуха взе да бълва бял пушек..явно скъсана гарнитура. А точно преди да тръгнем й проверих антифриз,масло и т.н.и по принцип колата я купих(преди 4години) в много добро състояние и като истински манияк я поддържам изрядно и само с хубави части!Все пак идеята е да се докара максимално близо до заводски вид(за да добиете представа,мога да кажа,че само Лъчо от София"Globe" е по-голям маниак на Калибра от мен).Колата често съм я изпробвал на магистралата на максимум,предавките се сменят на прекъсвач- никога не е имало какъвто и да е проблем.Отбихме веднага,звъннахме няколко телефона и намерихме кой да ме дръпне до сервиз "За приятели" мисля се казваше,където приятеля ми ходи.Там човека беше точен и преди съм ходил там.Той каза- скъсана гарнитура,може и още бели да има,но аз не се наемам да отварям тоя двигател.Тези двигатели отвориш ли ги - започват проблемите.Нямах представа,колко е прав човека.. Питах моя приятел и един друг,двамата са по-големи от мен и са с БМВ,ценители на марката,като единия е работил с години в БМВ шоурума,та те ме насочиха към въпросните Цоков и Канев - БОШ сервиз.С уверението,че там са майстори от БМВ,че и двамата са си носили колите при тях и са много доволни.Та обясненията които ви дадох по-горе,че много си ценя колата,бяха за да разберете,че не цената,а КАЧЕСТВОТО е най-важно за мен.Казах им и на тях и на майстора,който прие колата- няма проблем за парите,нито за времето- само да стане както трябва!Друго не искам. Да,веее.. няма проблем- ухили ми се насреща майстора. Доколкото си спомням я правиха няколко дни и ми се обадиха,че е готова.Светльо,така се казва майстора,ми обяснява какво е станало,а именно-гарнитурата на главата се е скъсала,защото единия краен болт,а те са 10бр,който държи главата на двигателя към блока е поддал.И по-точно резбата на блока,на която се навива болта е поддала!Споделяйки на няколко приятели за проблема,всеки се учуди.Като питах майстора и той каза,че за пръв път виждал и той такова нещо,разтеглени болтове е имало,ама резба на блока да поддава не е било.Както и да е,сменили гарнитурата на главата,преработвали по специален начин болта и гнездото,двиг.масло сменили(а преди месец бях купил Castrol Magnatec 10W-40 и още повече ме доядя,100лв на вятъра)ново масло сложиха Vaico (?!)15W40при положение,че карам с 10ka- зима е и повдигачите/клапаните тракат,та за това 15-беше обяснението.. филтъра на маслото го сменили и ми покават "стария" бил с боклук,а в друг сервиз преди месец го смениха с нов пред мен!,гарнитура колектори,антифриз.. Общо излезе 342лв.,като от тях 60 лв бяха за обработка глава в Коортех и отделно ремонт глава - 150 лв !!? Оставих им аз 350лв.на касата,благодарен,на майстора му дадох бакшиш 10лв.взех колата и тръгнах.Интересното беше,че забелязах няколко дребни неща:първо като взех колата се оказа,че са скъсали задното гърне,което скоро щях да сменям,ама все пак.. една жълта черта по предната броня се появи,помпили предна гума и загубили капачката на винтила,на двете клеми на капачката на антифриза загубили едната предпазна пластмаса..но както и да е- казах си "Сигурно хората се занимават само със сериозни ремонти и не са обърнали внимание.." Замълчах си. Колата не съм я карал повече от 150км за няма и месец,защото работата ми е на близо.Даже самия сервиз е почти на средата между вкъщи и работата ми.Това е единственото положително дотук.Карам я спокойно,зима е все пак,но един хубав ден от Практикера я подкарах към летището по магистралата и завъртях под моста да се връщам към града и като стигнах Бизнес-парка взе да пуши слабо предния капак.Като се има предвид,че я карах на 3та и 4та с не повече от 4-5 хил.оборота за малко.Отбих до кръговото,отварям капака и гледам капе антифриз отнякъде,но не се вижда навътре точно от кой маркуч и се обадих на тея хубостници.Идват,гледат,сложихме антифриз и подкарахме към сервиза,като по пътя пак взе да тече,спряхме да видят кой е маркуча и се наложи да търся нов.Естествено търся хубав,който така и не намерих оригинален или поне по размер,близо седмица търсих,та ми излезе 40лв + почти 70лв ремонт(с помоща,нов антифриз,престой в сервиза).Дотук 470лв дадох и се надявах да няма други проблеми.Да ама.. Като я покарах малко,започнаха едни дяволии:много бързо загрява и изстива- в рамките на няма и километър,лампата за антифриза светва и угасва..Реших да видя дали е обезвъздушена,макар,че казват,че системата сама се обезвъздушава.Долях антифриз,че беше ниско нивото,оставих капачката отворена(!) и запалих.С тъста зачакахме да стопли двигатела и започна да изкарва мехурчета няколко минути и спря.Като вдигнах за секунди оборотите до 4000 и мощен фонтан изхвърли половината антифриз.Отидохме в сервиза и им обясних,че явно главата/гарнитурата изпускат в охл.система.Не!Не било вярно.Добре,казвам дай да я пробваме пред вас.Интересно,че тогава нищо не стана-надухме я на празен ход-нищо,но като я покараш започват проблемите.Пак пред сервиза,седна единия от двамата майстори и дава газ.Та стана ясно ,че друг маркуч взе да пръска антифриз.Този ми вика-ами стари са ти маркучите..Добре де,един след друг се късат,така ли...?Взеха да я гледат...Оказа се,че пак болт изтървал,този път от другия край на главата!На всичкото отгоре беше около Нова Година и се наложи пак да се чака,да отворят магазините.Тръгнаха да го оправят и ме уведомиха,че ,видиш ли чугуна бил морално(!)остарял и започвал вече да поддава,че така няма да стане и ще трябва да се пренарязват всичките 10 отвора и от 10.9 на 12 мм със съответни болтове,на които им се преработва главата за да станат.Няма как- съгласих се.Но понеже ходих в сервиза от време на време,нали ми е на път,забелязах и 2та пъти като отваряха главата,че частите са по земята,не беше чисто,двигатела си стои отворен..Така.Като приключиха ми звъни Светльо- ела да си я вземеш.Отивам в сервиза,паля.. и като се разтрака тоя двигател..като дизел.А!? Защо викам така тракат повдигачите?То за една година станаха малко по-шумни,ама сега след ремонта трака "мъжката".. Отговора беше:ти нали така и така смяташе да ги сменяш повдигачите,те са заминали..хм ?? За толкова кратко време?!!? Пак не им казах нищо.Разбрахме се да взема колата да я пробвам до летището и да се върна.Газ след елпром-няма проблем,само това усилено тракане не спира.Връщам се и пред сервиза ми светва червената лампа за налягането на маслото.След кратки обяснения я прибраха пак в сервиза и след 2-3 дни майстора се обажда с думите: ела в сервиза.Като отидох.. започна да ми обяснява ,че гледали повдигачите-добре,биелите-добре,та стигнали до маслента помпа и как "нещо" минало през нея и тя задрала и не работи.На въпроса ми: "Да не е минала стружка от пренарязването на отворите?"отговориха естествено с "Не".Тяхното обяснение беше,че се вдигнали боклуци от картера! А не е от стружките от пренарязването..Започна се едно търсене,намерих една,тя не стана обаче- била за 2.5М двигателя,а за 2.8М е малко по-друга.Обаче такава няма.Те искаха да слагам нова за да дадат гаранция.Вкъщи я отворихме,ремонтирахме я и я върнахме.Слагат я и пак трака.'Айде пак отваряне.Оказа се че се запушил най-малкия отвор в системата на маслото."Оправиха" го и поискаха над 400 лв за новия труд.При което не се съгласих и се договорихме на 400лв.Взех колата и следващите 2 пъти като я запалвах,при студен двигател,червената лампа за маслото не изгасваше за по 10-12 секунди буквално! Вече се обадих на друг приятел и го попитах за кадърен майстор и той ме заведе.Разбрахме се с човека ,да сменя първо най-лесното - датчик за налягане и маслен филтър.Смени ги човека и като запалих колата след това- лампата угасна на 3тата секунда.Браво. С моя приятел отидохме на магистралата и газ ,пак с около 4-5 хил.оборота и като се появи един шум ,като шпилка по спиците на колело,а и лампата за налягането взе да пресветва- работа ясна,биелни лагери.Добре ,че приятела имаше въже и ме дръпна до новия сервиз.Да ама тогава пък беше големия студ,от средата на февруари и като отпусна времето имаше киши,вода,че майстора не можа да работи,понеже е в гараж.Той каза,че лагера е превъртял и ще го отворим,та като стана това се видя,че е по-лошия вариант: и биела за смяна и колянов вал и лагери,направо съм прескочил 1ви ремонт.Еееей причерня ми.. Тогава видях двигатела на Марго,че се продава,спазарихме се за 700лв,със спортен филтър,иридиеви свещи и предната броня. Че на нотариус ходихме за да разберем реда,че в КАТ..400 лв още за труд по смяната в трети сервиз,отделно транспорт до вкъщи за стария двигател.. Разгеле- свястно момче излезе майстора,та в средата на март 2012 си взех колата. 3месеца и половина ядове и 2000лв ми струваше майсторството на тези измекяри. И най -комичното се оказа,че собственика на двигатела Марго имал проблем със запалване и обороти,когато е купил колата си и само на един сервиз успяли да открият какво му има(2зъба предварение),и то точно този бил сервиза!!! Прочетох го в поста му. Не знам.Това,което става ясно е ,че тези нещастници или не разбират от такива двигатели или нарочно са ме изработили.И в двата случая не говори добре за тях.Ако вие бяхте на мое място,какво щяхте да направите ?
  2. Бял списък

    Автоеладжия: под Комина (Варна),където е единствения дино стенд. Много добре си върши работата,няколко пъти съм ходил при него и мога да кажа,че това май е единствения майстор от който не мога да се оплача! И на ниски цени! Ако не вярвате -проверете сами. Елкон: Варна, кв.Аспарухово ул.Искър 6.Най -добрите, доколкото знам. Много добре работят. Бояджия: Аделин - много качествено работи! 0879/480-427 Правих цялостно боядисване ,плюс допълнителни доработки при него.. като си взех колата ,все едно я видях да излиза чисто нова от завода!
  3. Валове за c20xe

    А на каква цена са? С 2.8 М съм и ми е интересно..
  4. Сигурен ли си ,че коляновия вал има разлика между 2.5 и 2.8? И ако да- къде мога да намеря такъв за 2.8 в отлично състояние или да не е обработван ?? Спешно ми е !
  5. Разлика между C20NE и C20XE

    Моите уважения ,колега,но явно с доста неща не си наясно.Най-малкото - мислиш ли ,че от завода ще направят спортно купе с такава аеродинамика и ще пада ?? от 4-врат седан със същия двигател. Понеже имам Калибра С20ХЕ и много "професори" съм слушал,колко били тежки и т.н. ,та я закарах на кантар - 1240 кг! За по-сигурно след това и аз се качих да видя разликата на кантара- точно с моите кг. Отделно са скоростната кутия и дифернциала и т.н. Та не знам какво точно сте гледали там,но в интернет има достаъчно клипове и информация и сравнения. Та с малко ,но Calibra е по-бърза от Vectra A,особено над 200км/ч. Както и над всички в своя клас. Страхотна аеродинамика+ супер двигател = висока скорост.
  6. Разлика между C20NE и C20XE

    Можете ли да кажете дали има разлика в коляновия вал на NE и XE ? И за колко мога да си намеря такъв?
  7. ЕТО ТАКА го правят навън . . .

    Истинско удоволствие!
×