Jump to content
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

markoni

Потребители
  • Мнения

    13
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно markoni

  • Ранг
    бъдещ фен

Previous Fields

  • Автомобил
    Opel Zafira A X18XE1
  • Защита от ботове / Protection from bots
    681
  1. ABS и тракшън контрол

    Да ,на другия ден сутринта с първото палене или даване на контакт лампите не угасваха .Като угася и дам пак на контакт всичко си се оправяше .
  2. ABS и тракшън контрол

    Странно е че дори при светещи лампи , ABS и тракшън контрол си работеха ,работеше и скоростомера .Явно компютъра е отчитал някакъв нередовен сигнал от този датчик Вече две седмици всичко е ОК .
  3. ABS и тракшън контрол

    При мен се оказа датчик на предно ляво колело ,не се продава отделно . Извадих си работещ от стара лагер-главина.Самият датчик представлява гривна която е набита в лагер главината,изважда се лесно с подходяща плоска отверка .
  4. ABS и тракшън контрол

    Ми пиши де ,че и аз го имам същия проблем.
  5. Къси скорости при Зафира Х18ХЕ1

    Пропуснал съм да спомена , че работата на тракшън контрола не се променя след описаната от мен смяна.Закупената от мен F17W394 нямаше тази екстра,но тъй като кожуха на кутията си остава на мястото (сменят се само валовете със зъбчатките без касетата на диференциала),там си остава и датчика на тракшъна.Въпросния датчик взема сигнал от ламаринен пръстен с отвори ,който е набит на касетата на диференциала.При смяната на короните доколкото си спомням (минаха 3 години ) ,пръстена се избива и връща на мястото му ,щото пречи за ваденето на короната.Не е трудно ,като разглобите всичко ще ви се изясни.При по-новите дори няма такъв ,системата взема сигнал само от ABS. Дано не съм ви излъгал нещо ,ако някой знае подробности моля да сподели.
  6. Къси скорости при Зафира Х18ХЕ1

    Дааа , това е абсолютно извращение и подигравка на конструкторите с готината колица,още повече ако е 125 коня.Чудя се ,как е преминала изпитания,комисии и т. н . одобрения....и още повече ,какъв автомобилен неандерталец трябва да е тоя немец , италианец ,швейцарец.... , за да кара това нещо по европейските пътища , да навие 150- 200 000 километра и да не му прави впечатление ,че нещо не е наред. Та , ако на 5та предавка ,стрелките на оборотомера и скоростомера , вървят заедно сочат в една посока и двигателя при 100 км. ч. започва да се "дере",значи сте с F17C4.19 . Ако си ползвате колата 1-2 пъти седмично да отидете на работа за да я видят колегите или да си складирате буркани от кисели краставички в нея -късите скорости не са никакъв проблем.
  7. Коя зафира да избера?

    Колега ,пише че ще вдигат акциза на природния газ- тоест на метана , за пропан бутан нищо не казват. Значи това ще засегне тези с метановите уредби,ама знае ли човек.
  8. Коя зафира да избера?

    Не разбрах какво 180 държи без проблем - градуса целзий ли,....ама колко минути
  9. ГИ на Зафира 1.8 разход

    При едно по-умерено "пенсионерско"каране до 100км /ч с нормална (f17w 3.94) скоростна кутия , кадърно настроена газова,напомпени според изискванията гуми и изправен двигател, разход около 7.5 литра газ е напълно постижим на извънградско .Казах че при мен не е спаднал много разхода ,щото ми е малко тежка дясната обувка, 130-че и 140 си е нормална скорост на магистралата за моя автомобил,без чувството ,че буталата ще изскочат през ауспуха.Та пак да си кажа, колата върви много по-плавно , на 5-та газта не е толкова чувствителна-няма го онова лашкане напред назад,при минимално натискане и отпускане на педала (от което на дълъг път те заболява главата и ти изтръпва кракът-мъчейки се да поддържаш някаква постоянна скорост).Наскоро возих едни приятели през нощта, от В Търново до летището в София ,някъде около Ботевград единия каза -"абе Миленски ,ний се ено сме във морето ве......".Ай стига с хвалбите ,че ще вземе да се счупи нещо. Пък газта днес гледам са я намалили с още 2 стотинки ,предизборно.
  10. ГИ на Зафира 1.8 разход

    С тази сбъркана скоростна кутия (F17C 4.19) ,разхода ти на газ на извънградско е повече от нормален.Решението на проблема се казва F17W 3.94 .Писал съм подробно за това в този форум преди година в темата " x18 xe1 за и против ".Вече 2 години си карам колата с нормална скоростна кутия (дълга) и си свиркам.Повече от доволен съм ;разходът на газ не мога да кажа че е намалял кой знае колко но се усеща.По важно е удоволствието от пътуване особено извън града;колата върви много леко без да се дере при -120 км/ч двигателя почти не се чува. ........И внимавайте за невидими обекти отляво че с тези дебели А колони.....да няма жертви на дизайна. С уважение инж.Марков.
  11. смяна на скоростна кутия

    По точно в темата "опел зафира 1.8 бензин за и против" ,просто прочети,не ти трябва 6 та скорост.
  12. смяна на скоростна кутия

    Колега, вчера писах по проблема в първата тема за x18xe1.Трябва ти кутия F17W394.Дано съм бил полезен. http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html
  13. Късите скорости на бензиновата зафира наистина са си гаден проблем .Много съм се чудил как се пътува с това автомобилно недуразумение по една немска магистрала .Колата нито е толкова тежка нито X18xe1 е слаб двигател.Когато си купувах Зафирата не можах да я покарам извън града щото нямаше номера,като я платих и тръгнах да си я карам за Търново изпаднах в дълбоко разочарование и тих ужас....Кой беше тоз немски конструктор и ..майка му.Иначе колата си е "слънце" "пуканка " боя салон двигател всичко на 6 ,пък ме е яд да карам и то не само на извънградско , Арбанаси откъм Горна го качвах на 5та с още трима човека.Скоростите бяха толкова ''нагъсто" че нямаше смисъл да са 5 ,бях свикнал да минавам от първа на трета и от трета на пета ,все едно карам Жук,Ниса,Варшава или Газ21 ако някой си ги спомня.Сменил съм много коли ,преди Зафито имах Астра F c18nz която въпреки невзрачния си вид си беше кола отвсякъде, нейната четвърта предавка беше малко по дълга от петата на зафирата.Какво да правя , задълбах се в нета ,открих че моята скоростна кутия е F17C 419 ,тоест къса кутия "С" с най късия диференциал "4,19".Реших че ми трябва F17W 394 която се монтира на Вектра В със същия мотор.След кратко търсене по автоморгите въоръжен с лупа и парцал "щото номера едва се вижда,намира се под капака на пета скорост"срещу 280лв без лагер помпата с неодобрението на жена ми се сдобих със F17W свалена от английска Вектра. Смяната на кутията е сравнително лесна ,НЕ СЕ МАХА КОЖУХА ОТ БЛОКА НА ДВИГАТЕЛЯ,сменя се само "карантията" т.е. валовете с лагерите и зъбчатките.Не са необходими кой знае какви условия , аз я сменях пред блока но беше лятото .Като специален инструмент е необходим ключ за развиване на голямата коронна гайка която държи касетата на диференциала (в нея влиза карето на лявата полуоска) повече мерак и малко техническа грамотност.Накратко ,вдигате предницата на колата от двете страни стабилно , махате полуоските ,първо разглобете "новата" кутия така по лесно ще разберете за какво става въпрос ,развийте избирателя ключ 11; капака на дифа; коронната гайка като предварително бележите колко е била натегната ,тя регулира стегнатоста на конусно-ролковите лагери , не използвайте чук .Развийте ламариненото капаче на 5та скорост, под него е алуминиевия фланец който държи всичко развийте и него,извадете го като изместите дифа "короната" да не ви пречи внимавайте с хартиената гарнитура ,обърнете внимание на медната шайба от паразитното колело на задната да не я забравите при монтажа.Осигурете си чисто място ,действайте смело.Развийте короната от касетата на диференциала,после ще я монтирате на ваща касета дето е в кожуха на колата,използвайте пневматичен винтоверт щото болтовете са стегнати много яко.После всичко го повтаряте на колата,внимавайте диференциала да не ви падне на главата.Хубаво е гарнитурките да са нови, ама старите ако са здрави може да ги обезмаслите внимателно и опипате тънко със силикон, стягайте умерено .Препоръчителното количество масло е 1.7 литра ОПЕЛСКО червено, може да се налее през прекъсвача на светлините за задна скорост,който също трябва да е рязвит при демонтажа и монтажа.Иначе си има нивомер на "терсене"място зад лявата полуоска.Описания начин за смяна е по лесен защото не се налага откачане или рязяне на рамката(магарето),която държи целия двигател и сигурно се прилага в сервизите.Така Зафирата се превърна в нормален автомобил,не по тромав от преди,върви си като Вектра В 1.8 .Ако разгледате таблиците в "Opel-infos.de" ще видите, че предавателните отношения на първа скорост на двете кутии са еднакви,минимална разлика има в диференциалите 4.19 и 3.94 ,така че глупости от рода ,че ще ми се износи бързо съединителя са неоснователни.Чувствително намаля разхода на газ, особенно на дълъг път,абе въопще кеф .СТРУВАШЕ СИ....Ааа между другото продавам F17C419 става за трактор Беларус. С Поздрави .
×